Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door nastase »

the fan schreef: 05 mar 2021, 22:24 zooo saai, hebben we eigenlijk een kans gehad?
Ben nog aan het nadenken ...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Franz »

nastase schreef: 05 mar 2021, 22:50
the fan schreef: 05 mar 2021, 22:24 zooo saai, hebben we eigenlijk een kans gehad?
Ben nog aan het nadenken ...
Een schot van Nazon uit scherpe hoek, dat voor de goal dwarrelt, als daar iemand aan kan...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Stan »

Schmidt op hoge ballen ... toch een plezier om naar te kijken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5298
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

Franz schreef: 05 mar 2021, 22:51
nastase schreef: 05 mar 2021, 22:50
the fan schreef: 05 mar 2021, 22:24 zooo saai, hebben we eigenlijk een kans gehad?
Ben nog aan het nadenken ...
Een schot van Nazon uit scherpe hoek, dat voor de goal dwarrelt, als daar iemand aan kan...
Hashioka en De Ridder met de goede afstandsschoten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Brusselmans »

Deze keer me niet laten vangen aan 1,5 uur tijdverlies.
Met een kwart oog gekeken, en terwijl 180 sigaretten in de clubkes-filters getrokken.
Kan ik weer 5 dagen verder aan 1/3de van een normaal pakske.
40 euro gespaard !!!!
Laatst gewijzigd door Brusselmans op 05 mar 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door vdl »

Mogen eigenlijk toch niet tevreden zijn een punt, als morgen Beveren wint en de volgende speeldag is een onderling duel, dan weet je het wel.
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 05 mar 2021, 22:56
Franz schreef: 05 mar 2021, 22:51
nastase schreef: 05 mar 2021, 22:50
the fan schreef: 05 mar 2021, 22:24 zooo saai, hebben we eigenlijk een kans gehad?
Ben nog aan het nadenken ...
Een schot van Nazon uit scherpe hoek, dat voor de goal dwarrelt, als daar iemand aan kan...
Hashioka en De Ridder met de goede afstandsschoten.
Heeft Charleroi een kans gehad?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Yellow Feaver
Berichten: 1817
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

Als je de reacties achteraf bekijkt hebben we puur op het punt gespeeld en is dat perfect gelukt. Charleroi zo goed als geen kansen gehad.

Maar tegen dit Charleroi had je gerust meer mogen proberen voetballen. Ze waren te pakken.

Schmidt: sympathiek dat hij daar was maar het was niet nodig

Drie centrale verdedigers spelen heel goede match.

Cacace was zichzelf. Verdedigend op 1 foutje na ok, aanvallend loopt het toch weer altijd mis.
Haisioka vond ik ok, zie hem wel de nodige groei maken.

Van Durkin en De Ridder mag je in deze manier van spelen niet meer verwachten. Hielden makkelijk stand, bijna onmogelijk om aanvallend meer te doen vanuit hun positie in dit systeem. Van Dessel viel zeker niet door de mand. Moest wel veel vroeger gewisseld worden door Bruls of Colidio.

Ondankbare match voor Suzuki maar wel nuttig. Mboyo moet meer brengen. Als je enkel als aanspeelpunt en het verhinderen van inschuivende verdedigers moet dienen moeten die drie kansen die je krijgt op een voorzet gewoon beter zijn.

Nazon kan alles, behalve voetballen op zich. Was gevaarlijkste man waar we meer gebruik moeten van maken.

Beter een punt dan geen, maar gemiste kans om het behoud veilig te stellen. Als we geen van de volgende twee matchen winnen gaan we nog iets moeten rapen in het lastige laatste tweeluik.
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door STimVV »

Nu maar met z'n allen kaarskes gaan branden in de hoop dat Beveren en Moeskroen hun thuismatchen niet winnen. Want anders zitten we dik in de shit...

Gelukkig is er nu een vrij weekend zodat Suzuki 2 weken tijd heeft om hopelijk te herstellen van zijn spierblessure.
Durkin pakte zijn 5e gele kaart, dus Konaté zal het moeten doen tegen Beveren.

Supporteren voor Beerschot en Standard dit weekend...
Beveren kan tot op 4 punten komen. Moeskroen tot op 2...
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Jones »

1 punt is goed. Met een 2-2 zou ik het leuker vinden maar dat is ook maar 1 punt. We hebben geen spits buiten Nazon die de bal aanneemt en richting doel uitdraait met de bedoeling te scoren. Noch Suzuki, noch Mboyo kan of durft een actie re maken. Dat is toch een groot gemis. Noch Mboyo, noch Suzuki kan een man voorbij of durft een man voorbij. Het middenveld : niemand besluit eens op doel te schieten.
Veel te weinig doelkansen alweer. Investeren in twee of meer flankmiddenvelders als we erin blijven.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door nastase »

BoemBoem schreef: 05 mar 2021, 23:03
Halenaar schreef: 05 mar 2021, 22:56
Franz schreef: 05 mar 2021, 22:51
nastase schreef: 05 mar 2021, 22:50
the fan schreef: 05 mar 2021, 22:24 zooo saai, hebben we eigenlijk een kans gehad?
Ben nog aan het nadenken ...
Een schot van Nazon uit scherpe hoek, dat voor de goal dwarrelt, als daar iemand aan kan...
Hashioka en De Ridder met de goede afstandsschoten.
Heeft Charleroi een kans gehad?
Hmm
Ben nog aan het nadenken ...
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door STVV1924 »

Drie lichtpunten met Van Dessel, Hashioka en Pius. Lavalee graag ook definitief vastleggen aub. Ben benieuwd welk tactisch plan Maes uit de mouw gaat schudden om de 6 punter tegen Beveren binnen te halen. Barrageplaats is wat mij betreft even grote kans op degradatie als de laatste plaats. Die van Cercle spelen tegen Genk, gelukkig hebben die de punten ook nog nodig voor de Play Off 1 veilig te stellen anders kenden we het resultaat al.
Laatst gewijzigd door STVV1924 op 06 mar 2021, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door nastase »

STVV1924 schreef: 06 mar 2021, 08:37 Drie lichtpunten met Van Dessel, Hashioka en Pius. Lavalee graag ook definitief vastleggen aub. Ben benieuwd welk tactisch plan Maes uit de mouw gaat schudden om de 6 punter tegen Beveren binnen te halen. Barrageplaats is wat mij betreft even grote kans op degradatie als de laatste plaats. Die van Waasland spelen tegen Genk, gelukkig hebben die de punten ook nog nodig voor de Play Off 1 veilig te stellen anders kenden we het resultaat al.
Deze speeldag speelt Waasland thuis tegen Beerschot.
Genk speelt thuis tegen Cercle.
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door pat@ »

STVV1924 schreef: 06 mar 2021, 08:37 Drie lichtpunten met Van Dessel, Hashioka en Pius. Lavalee graag ook definitief vastleggen aub. Ben benieuwd welk tactisch plan Maes uit de mouw gaat schudden om de 6 punter tegen Beveren binnen te halen. Barrageplaats is wat mij betreft even grote kans op degradatie als de laatste plaats. Die van Waasland spelen tegen Genk, gelukkig hebben die de punten ook nog nodig voor de Play Off 1 veilig te stellen anders kenden we het resultaat al.
Op basis van gisteren kan je Pius en Hashioka ook vastleggen, al moeten zij het goede nog een paar keer bevestigen. Hashioka heeft wel een enorme détente, dat is een groot pluspunt. Het is wel jammer voor Steuckers dat hij gekwetst is want ik had hem graag in de rol van Van Dessel gezien. Die deed het niet onaardig maar op de momenten dat het moest zocht hij voor de veilige oplossing. Dat is bij Steuckers toch enigszins anders.

De eerste matchen onder Maes speelde Durkin ook meestal op safe, als je nu bekijkt wat die jongen doet en durft. Het loopt heel soms nog wel mis bij de passing maar hij is op enkele weken tijd één vd eerste namen op het blad geworden. Ook wel frappant, het ganse middenveld van STVV heeft rond de 11 km gelopen. De conditie is goed van de jongens. Richting volgend seizoen de pionnetjes beter plaatsen, neen we zakken niet, en de km's aan efficiëntie koppelen. Dan krijgen we terug vuurwerk op Staaien.

De enigste voetnoot is dat Maes volgens mij nog altijd een enveloppe ontvangt voor speler x of y op te stellen. Gisteren zat Mboyo weer niet in de match, overal te laat, niet één keer zijn man voorbij. Die krijgt dan 90 minuten ipv onder de helft te wisselen. Ik moet ook wel zeggen dat ik Maes enigszins begrijp om Nazon niet te laten starten. Ik zie zijn kopje nog van nee schudden bij de 1ste en enigste invalbeurt van Lee die lak had aan instructies en team belang. Nazon is op dat gebied geen haar beter. De keren dat hij het zichzelf en team moeilijk maakt is op die korte tijd niet te tellen. In tegenstelling tot Mboyo weegt hij wel op een verdediging. Die afweging moet Maes maken natuurlijk. Zijn we zoveel slechter af met Filippov eens te laten starten in plaats van Mboyo?
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik vrees een beetje dat dit weekend zowel W.Beveren als Moeskroen de 3 punten gaan pakken. Zowel Standard als Beerschot zijn momenteel redelijk zwak. Standard zal dan nog eens decompressie hebben na de overwinning tegen Club Brugge.
Plaats reactie