Speeldag 31: W-Beveren - STVV (di 06-04 om 19:00h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Speeldag 31: W-Beveren - STVV (di 06-04 om 19:00h)

Bericht door lindoke »

Door onze situatie in de rangschikking is dit de wedstrijd van het seizoen wat mij betreft. Winnen we die vermijden we niet alleen mathematisch de laatste plaats maar moet het al vies draaien om op die voorlaatste plaats terecht te komen. Spijtige zaak is dat we niet mathematische zekerheid hebben van een een verlengd verblijf in de JPL als we winnen en de concurrenten onder ons verliezen. Maar dat is een situatie waar we onszelf in gebracht hebben.

Hoe gaat PM deze wedstrijd aanpakken? Opnieuw met het laag blok om de meeste kans te hebben de nul te behouden en speculeren op dat ene doelpuntje in ons voordeel? Of gaat hij resoluut voor de 3 punten? Ik denk dat het de eerste optie gaat worden.

Hopelijk geraakt Suzuki speelklaar en kan hij scoren want hij staat ondertussen toch al 3 wedstrijden droog. Eerder dit seizoen wist hij al eens 4 wedstrijden na mekaar niet te scoren. Hopelijk evenaart hij dat "record" niet.

Volgend weekend is er geen competitie en dus hebben we hier alle tijd om over deze levensbelangrijke wedstrijd te discussiëren.

Wat denken jullie ervan?
Laatst gewijzigd door lindoke op 04 apr 2021, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1427
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door zipke373 »

Ik geloof nooit dat PM van in het begin gaat aanvallen aangezien we moeite hebben met het spel maken en kansen bijeen voetballen. Hij gaat bang zijn om in het mes te lopen als we bij aanvang gaan aanvallen.
Voor mij is het behoudend en georganiseerd spelen geen probleem...zolang je niet achterkomt.
Als we achterkomen vind ik dat er sneller gewisseld zou moeten worden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door lindoke »

zipke373 schreef: 07 mar 2021, 08:23 ..........Als we achterkomen vind ik dat er sneller gewisseld zou moeten worden.
Probleem is dat indien dit in laatste 10 minuten gebeurd er te weinig tijd is om het tij te keren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door Franz »

Ik denk dat de redenering opnieuw zal zijn 'niet verliezen', dus wacht ons een heruitgave van de laatste matchen.
En zal de uitslag zeer waarschijnlijk ook opnieuw afhangen van een bal die al dan niet goed valt, de ref die iets al dan niet fluit.
Hopelijk ook met Suzuki, onze eerste verdediger.
En waarschijnlijk ook met Mboyo, onze man in een vrije rol.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1427
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door zipke373 »

lindoke schreef: 07 mar 2021, 11:10
zipke373 schreef: 07 mar 2021, 08:23 ..........Als we achterkomen vind ik dat er sneller gewisseld zou moeten worden.
Probleem is dat indien dit in laatste 10 minuten gebeurd er te weinig tijd is om het tij te keren.
Dat is zo...maar Eupen bijvoorbeeld scoorde in de 41e minuut. In de 64e minuut werd Steuckers gebracht voor Bruls. Dat is misschien iets meer aanvallende impuls ( maar eigenlijk aanvallende middenvelder voor aanvallende middenvelder). Nazon echter werd pas gebracht in de 78e minuut terwijl de aanval amper iets klaarkreeg.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 07 mar 2021, 04:11 Door onze situatie in de rangschikking is dit de wedstrijd van het seizoen wat mij betreft. Winnen we die vermijden we niet alleen mathematisch de laatste plaats maar moet het al vies draaien om op die voorlaatste plaats terecht te komen. Spijtige zaak is dat we niet mathematische zekerheid hebben van een een verlengd verblijf in de JPL als we winnen en de concurrenten onder ons verliezen. Maar dat is een situatie waar we onszelf in gebracht hebben.

Hoe gaat PM deze wedstrijd aanpakken? Opnieuw met het laag blok om de meeste kans te hebben de nul te behouden en speculeren op dat ene doelpuntje in ons voordeel? Of gaat hij resoluut voor de 3 punten? Ik denk dat het de eerste optie gaat worden.

Hopelijk geraakt Suzuki speelklaar en kan hij scoren want hij staat ondertussen toch al 3 wedstrijden droog. Eerder dit seizoen wist hij al eens 4 wedstrijden na mekaar niet te scoren. Hopelijk evenaart hij dat "record" niet.

Volgend weekend is er geen competitie en dus hebben we hier alle tijd om over deze levensbelangrijke wedstrijd te discussiëren.

Wat denken jullie ervan?
PM gaat gewoon vasthouden aan het recept van de laatste weken. De boel zo gesloten mogelijk houden en hopen dat er ergens een goaltje kan meegepikt worden. Ik denk dat zijn redenering is dat als we nog 4 matchen de nul weten te houden, dat we dan minstens 4 punten erbij hebben, die voldoende moeten zijn voor het behoud. Ik merk ook dat er de laatste weken heel zuinig gevoetbald wordt door bijna alle ploegen en dat -Brugge buiten beschouwing gelaten- iedereen tegen iedereen punten kan halen. Eens het resultaat in het voordeel is, wordt de handrem opgetrokken om dat resultaat te behouden en vaak kan dan de andere ploeg, die moet komen, het ook niet (meer) opbrengen om dat blok te ontwrichten. Niemand wil precies nog risico's nemen om een goed resultaat uit te breiden en de inspanningen worden (noodgedwongen) tot het minimum beperkt. Zou dat door de gebrekkige voorbereiding en het coronaseizoen komen? :roll:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door Jacques »

Dat en het feit dat heel veel ploegen nog om iets spelen. Van plaats 2 tot 11 (tot en met Standard) geloofde tot voor dit weekend nog in PO1, na dit weekend mag je Charleroi en standard misschien schrappen, maar in Mechelen geloven ze ook nog dat ze naar die 4de plaats kunnen. Aan de onderkant zitten wij, W-B, Moeskroen en Cercle met degradatiestress. Blijven over: Gent, Kortrijk en Eupen die in principe al dit weekend vrank en vrij konden voetballen. De rest speelt allemaal onder druk. Als de inzet groot is en de kwaliteit beperkt, krijg je dit soort matchen. Je ziet het vaak ook in PO1, daar is de kwaliteit van de elftallen gemiddeld beter, maar de inzet is ook groter en dus krijg je ook daar hetzelfde recept: veel spanning, weinig mooi voetbal.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4175
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door stvvilvoorde »

Alvast zonder Durkin en Texeira. Beiden zitten een schorsingsdag uit.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door save-stvv »

Al nieuws ivm blessure Suzuki?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door toyotacorolla »

PM mag zijn concept dringend gaan veranderen gezien de 2op 12.
Ik vrees een beetje dat het is van niet beter kunnen, en kan helaas rampzalig uitdraaien voor Stvv.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door lakie »

Hier zou ik anders spelen dan de laatste wedstrijden op verplaatsing...
Beveren gaat op de laatste 4 wedstrijden minstens 7 punten meer moeten halen dan u...
Winnen ze deze wedstrijd, dan zijn dat nog altijd 4 punten op 9 mogelijks te verdienen dat ze meer moeten halen.

Vol voor de winst dus zou ik zeggen. Wij zijn beter...
Zonder de organisatie te verloochenen of in het mes te lopen natuurlijk.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4175
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door stvvilvoorde »

Als Beveren er vol voor moet gaan, lijkt het me toch net beter om wel te spelen in een laag blok en te mikken op de omschakeling.

Ik zou dan wel Nazon laten starten ipv Mboyo en eventueel ook Bruls (met De Ridder en Konaté als andere middenvelders)
Achterin niks veranderen tov match op Charleroi.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 09 mar 2021, 10:46 Als Beveren er vol voor moet gaan, lijkt het me toch net beter om wel te spelen in een laag blok en te mikken op de omschakeling.

Ik zou dan wel Nazon laten starten ipv Mboyo en eventueel ook Bruls (met De Ridder en Konaté als andere middenvelders)
Achterin niks veranderen tov match op Charleroi.
Heel juist, als PM op de omschakeling wil spelen - ik zou eerder zeggen op de counter omdat we niet hoog genoeg spelen om van omschakeling te spreken - mag hij zeker niet de fout maken om met Mboyo te spelen omdat die gewoon veel en veel te traag is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door Franz »

Gezien het klassement zal Maes op W-B opnieuw voor een punt spelen, in de hoop dat er een goal met geluk uit de lucht valt.
Met een punt houden we W-B quasi zeker achter ons: die staan dan op 7 punten met nog 3 matchen te spelen.
En ook Cercle kan ons dan niet voorbij, die kunnen dan mits winst pas op 1 punt komen.
Moeskroen kan maximum gelijk komen.
Verwacht dus een laag blok, als Suzuki er niet bij is zie ik Maes ook maar met 1 spits spelen.
De weken erna kan het dan nog link worden: in de laatste twee matchen tegen Genk en Anderlecht - beiden op jacht naar PO1 - halen we mogelijk 0 op 6...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 31: W-Beveren - STVV (za 20-03 om 16:15h)

Bericht door ertee »

[Verwijderd]
Laatst gewijzigd door ertee op 10 mar 2021, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie