Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Brusselmans »

Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Yellow Feaver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Yellow Feaver »

Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Neen helemaal niet, ik zeg hierboven toch duidelijk dat het gaat over al-dan-niet-degradatie. Het 3-jarenplan met veel toeters en bellen is volgens mij ook enkel uit de mond van een trainer gekomen die dit jaar heeft laten vallen dat hij met OHL voor de titel gaat.
Laatst gewijzigd door Yellow Feaver op 04 apr 2021, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door lindoke »

Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Heel juist Brusselmans. Als we ons uiteindelijk redden mag dat ons een "oef-gevoel" geven maar niet meer dan dat. Wat belangrijker is, is dat onze Japanse beleidsmensen nu eindelijk hun les geleerd hebben, beseffen dat ze hoerechance gehad hebben nooit en meer dezelfde fouten maken. Dat ze PM maar carte blanche geven met het transferbudget wat zij de laatste seizoenen verkwist hebben en er zal een ploeg staan volgend seizoen. Daar ben ik vrij zeker van.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door enrique »

Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 17:49
Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Neen helemaal niet, ik zeg hierboven toch duidelijk dat het gaat over al-dan-niet-degradatie. Het 3-jarenplan met veel toeters en bellen is volgens mij ook enkel uit de mond van een trainer gekomen die dit jaar heeft laten vallen dat hij met OHL voor de titel gaat.
Halenaar vond het weer nodig om de boel in brand te steken
Je staat 3 punten voor Cercle en die stonden voorlaatste
Echt geweldig seizoen heb je dan
Het scheelt nie veel of ge zijt 17e
En normaal is dat degradatie
Maar ik wil er verder niks meer over zeggen
Want 15e of 16e is toch normaal
Geen industrie, aantal inwoners, blablabla
Bon, gedaan
Ik sluit mij aan bij Lindoke, het werk van bang van tang begint woensdag
Tijd genoeg tot einde juni
Ik hoop dat ze iets geleerd hebben van dit seizoen
3 zekere degradanten volgend jaar in april, nie vergeten
Blijf gezond
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door voetballiefhebber »

Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 17:49Neen helemaal niet, ik zeg hierboven toch duidelijk dat het gaat over al-dan-niet-degradatie. Het 3-jarenplan met veel toeters en bellen is volgens mij ook enkel uit de mond van een trainer gekomen die dit jaar heeft laten vallen dat hij met OHL voor de titel gaat.
Dat waren toen wel degelijk de woorden van het bestuur. Je hebt nog niks, dus feestgedruis is nog niet aan de orde. Mits wat geluk ben je dinsdag gered, maar dan moet je zelf minstens een punt halen en moet Moeskroen vanavond verliezen. Dan staan zij op 6 punten en Waasland-Beveren minstens op 7. Erin blijven zal voor veel mensen een opluchting zijn, na zo'n seizoen.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Bartman »

Yellow Feaver schreef:
Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Neen helemaal niet, ik zeg hierboven toch duidelijk dat het gaat over al-dan-niet-degradatie. Het 3-jarenplan met veel toeters en bellen is volgens mij ook enkel uit de mond van een trainer gekomen die dit jaar heeft laten vallen dat hij met OHL voor de titel gaat.
Wrong. Kwam ook van het bestuur.
Hopelijk werden er de nodige lessen getrokken. We zullen zien, alleszins moet er in elke linie nog een forse kwaliteitsinjectie komen of we spelen volgend seizoen opnieuw tegen de degradatie.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Yellow Feaver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Yellow Feaver »

Voor eens en voor altijd. Leg me aub geen woorden in de mond. Ik zeg nergens dat we hier tevreden moeten zijn, maar als we erin blijven mogen we zeker en vast opgelucht zijn en ja zelfs tevreden met hoe het geweer van schouder werd veranderd.

Wat ik hier letterlijk wel gelezen heb is dat we met zekerheid gingen degraderen en dat we een vogel voor de kat waren. Net als in het verleden de kwaliteiten van Suzuki en Boli weggelachen werden. Als ik in zo een discussie verzeil waarin er zonder argumenten geroepen wordt kan ik het inderdaad niet laten om achteraf het ongelijk van sommigen in de verf te zetten.

Als ik samen met anderen mij engageer om toenadering te zoeken met onze eigenaars en erin slaag om een of ander inzicht bij te brengen, geef ik inderdaad ook niet-onderbouwde non-believers lik op stuk.

Over het beleid: de vorige eigenaar stapelde in sportieve malaise de schulden (bewust aan zichzelf) op. De huidige sportieve prestaties zijn nu ronduit beter en de opgebouwde schuldenberg wordt systematisch afgebouwd. Spelers als Tomiyashu, Kamada en Suzuki hebben ons shirt gedragen. De eerste seizoenshelft was ronduit dramatisch, in tegenstelling tot ooit ervoren nis er nu een aanzet tot zelfkritiek en bijsturen van eigen fouten om naar een succesvolle visie te komen.

Met de beschikbare financiële middelen moet je in het huidig competitieformat steevast mikken op top 8. Ik zeg hierbij mikken en niet raken. Als dit lukt heeft onze club, geen stap maar een sprong vooruit gemaakt.
Laatst gewijzigd door Yellow Feaver op 05 apr 2021, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 19:01

Over het beleid: de vorige eigenaar stapelde in sportieve malaise de schulden (bewust aan zichzelf) op. De huidige sportieve prestaties zijn nu ronduit beter en de opgebouwde schuldenberg wordt systematisch afgebouwd. Spelers als Tomiyashu, Kamada en Suzuki hebben ons shirt gedragen. De eerste seizoenshelft was ronduit dramatisch, in tegenstelling tot ooit ervorennis er nu een aanzet tot zelfkritiek en bijsturen van eigen fouten om naar een succesvolle visie te komen.

Yellow, ik wil heel graag positief zijn over onze club, maar ik vind dat alles wel zijn juiste perspectief moet hebben. DMM heeft al een paar keer gezegd dat het jaarlijks 3 tot 5 miljoen in de club pompt. 1e kalenderjaar onder DMM uitgezonderd, zouden de cijfers daarzonder donkerrood kleuren, ook met uitgaande transfers.

RD pompte ook miljoenen in de club. Met dat verschil dat RD ons een wurgcontract bezorgde en dat DMM vooralsnog zegt dat hun investeringen als sponsoring gezien mogen worden.

Wat dat betreft ben ik DMM zeker dankbaar. Maar zelfs met de uitgaande transfers, is dit vooralsnog geen zelfbedruipend project.

Er is nog een hele weg af te leggen en DMM heeft oorspronkelijk wel degelijk ambities verkondigd die het nooit heeft kunnen waarmaken. "Wij moeten geen spelers verkopen, want staan financieel sterk" en de ondertussen welbekende ambitie "PO 1" kwamen wel degelijk vanuit de top van het beleid.

Die mensen hebben zich duidelijk vergist, en dat is menselijk. Ze hebben hun ramkoers op het allerlaatste moment bijgesteld en misschien kunnen we daardoor een catastrofe vermijden.

Laten we hopen dat ze hieruit leren naar de volgende jaren. Want met een transferbudget waarmee je vlak achter de top-6 komt dit presteren, is schandelijk.
Yellow Feaver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Yellow Feaver »

Jan Bulder schreef: 04 apr 2021, 19:20
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 19:01

Over het beleid: de vorige eigenaar stapelde in sportieve malaise de schulden (bewust aan zichzelf) op. De huidige sportieve prestaties zijn nu ronduit beter en de opgebouwde schuldenberg wordt systematisch afgebouwd. Spelers als Tomiyashu, Kamada en Suzuki hebben ons shirt gedragen. De eerste seizoenshelft was ronduit dramatisch, in tegenstelling tot ooit ervorennis er nu een aanzet tot zelfkritiek en bijsturen van eigen fouten om naar een succesvolle visie te komen.

Yellow, ik wil heel graag positief zijn over onze club, maar ik vind dat alles wel zijn juiste perspectief moet hebben. DMM heeft al een paar keer gezegd dat het jaarlijks 3 tot 5 miljoen in de club pompt. 1e kalenderjaar onder DMM uitgezonderd, zouden de cijfers daarzonder donkerrood kleuren, ook met uitgaande transfers.

RD pompte ook miljoenen in de club. Met dat verschil dat RD ons een wurgcontract bezorgde en dat DMM vooralsnog zegt dat hun investeringen als sponsoring gezien mogen worden.

Wat dat betreft ben ik DMM zeker dankbaar. Maar zelfs met de uitgaande transfers, is dit vooralsnog geen zelfbedruipend project.

Er is nog een hele weg af te leggen en DMM heeft oorspronkelijk wel degelijk ambities verkondigd die het nooit heeft kunnen waarmaken. "Wij moeten geen spelers verkopen, want staan financieel sterk" en de ondertussen welbekende ambitie "PO 1" kwamen wel degelijk vanuit de top van het beleid.

Die mensen hebben zich duidelijk vergist, en dat is menselijk. Ze hebben hun ramkoers op het allerlaatste moment bijgesteld en misschien kunnen we daardoor een catastrofe vermijden.

Laten we hopen dat ze hieruit leren naar de volgende jaren. Want met een transferbudget waarmee je vlak achter de top-6 komt dit presteren, is schandelijk.
Klopt helemaal.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Piana »

enrique schreef: 04 apr 2021, 18:06
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 17:49
Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Neen helemaal niet, ik zeg hierboven toch duidelijk dat het gaat over al-dan-niet-degradatie. Het 3-jarenplan met veel toeters en bellen is volgens mij ook enkel uit de mond van een trainer gekomen die dit jaar heeft laten vallen dat hij met OHL voor de titel gaat.
Halenaar vond het weer nodig om de boel in brand te steken
Je staat 3 punten voor Cercle en die stonden voorlaatste
Echt geweldig seizoen heb je dan
Het scheelt nie veel of ge zijt 17e
En normaal is dat degradatie
Maar ik wil er verder niks meer over zeggen
Want 15e of 16e is toch normaal
Geen industrie, aantal inwoners, blablabla
Bon, gedaan
Ik sluit mij aan bij Lindoke, het werk van bang van tang begint woensdag
Tijd genoeg tot einde juni
Ik hoop dat ze iets geleerd hebben van dit seizoen
3 zekere degradanten volgend jaar in april, nie vergeten
Blijf gezond
Tja "Het scheelt niet veel of..." Beerschot staat op een PO I plaats --> 5 punten verschil.
Dat is allemaal praat voor de vaak en een verspilling van elektriciteit en bandbreedte. Ge staat op dit moment (met nog evenveel matchen te spelen als Moeskroen, 3) op evenveel punten van de 13e als van de 17e. Maar goed, dat is maar hoe ge het leven bekijkt natuurlijk. Ik zie het vooral realistisch in, we staan 15e, zwartgalliger als dat hoeft niet.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Met de overwinning van Cercle zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes. Tegen Beveren wordt er toch best minimum een punt gehaald.
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door lindoke »

Om nog even op de wedstrijd terug te komen. Bij de tegentreffer van Mechelen via De Camargo gaat Pius toch wel zwaar in de fout. Dat was eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij daar onder die bal door gaat.

Verder vond ik die scheidsrechterbal ronduit belachelijk in het voordeel van Mechelen toen Mboyo terug wou spelen naar een ploegmaat en de scheidsrechter in de weg stond. Dan vraagt een mens zich toch eens af waar die ref mee bezig is om zoiets te beslissen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Piana »

lindoke schreef: 05 apr 2021, 00:22 Om nog even op de wedstrijd terug te komen. Bij de tegentreffer van Mechelen via De Camargo gaat Pius toch wel zwaar in de fout. Dat was eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij daar onder die bal door gaat.

Verder vond ik die scheidsrechterbal ronduit belachelijk in het voordeel van Mechelen toen Mboyo terug wou spelen naar een ploegmaat en de scheidsrechter in de weg stond. Dan vraagt een mens zich toch eens af waar die ref mee bezig is om zoiets te beslissen.
Zoals ik het begreep gaat de bal naar de ploeg die hem het laatst aanraakte (verbeter mij als ik verkeerd ben!), Mboyo speelde hem af maar hij week licht af op een Mechelen-speler. Maar ik vond het zelf ook onnozel.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 04 apr 2021, 17:29
Yellow Feaver schreef: 04 apr 2021, 10:51
STVVninof schreef: 04 apr 2021, 00:23 Weinig animo hier gezien de zege van de zo goed als zijnde redding...
Wie hier sprak over de zwakste kern van de reeks of van 'een zekere degradatie' of liep te schreeuwen dat we een vogel voor de kat waren moet voor mij vandaag zijn inzichten ook niet verspreiden ;).
Een 3-jarenplan met veel bombarie aangekondigd, dat net niet in een een catastrofe eindigt (en dat kan je nog niet met zekerheid zeggen) ...
En dan zou er animo en feestgedruis moeten zijn ?
Je hebt overschot van gelijk maar momenteel overheerst bij mij toch een zekere hoera stemming omdat we zo goed als gered zijn. Als je bekijkt van waar we komen (voor nieuwjaar) dan beoordeel ik de situatie vandaag althans in een heel ander perspectief
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Jacques »

lindoke schreef: 05 apr 2021, 00:22 Om nog even op de wedstrijd terug te komen. Bij de tegentreffer van Mechelen via De Camargo gaat Pius toch wel zwaar in de fout. Dat was eigenlijk onbegrijpelijk hoe hij daar onder die bal door gaat.
Klopt, maar hij speelde voor de rest wel een sterke wedstrijd, net als op Charleroi. Als het van mij afhangt nemen we hem (en Lavalee) in de zomer definitief over.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie