Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door lindoke »

Ik verwacht een moeilijke wedstrijd voor een door corona geteisterd STVV tegen wat volgens mij één van de best voetballende ploegen in onze competitie is. Met wat ik de afgelopen dagen in de media tussen de lijnen kon lezen gaat PM weer voor een laag blok kiezen hopende dat de nul kan gehouden worden en STVV uit één van de weinige kansen een doelpunt kan puren.

Als we weten te winnen en onze concurrenten doen dat niet zijn we zo goed als gered.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Yellow Feaver »

Sleutel gaat centraal op het middenveld liggen. Als Konate fit genoeg is zou ik hem laten starten met daarvoor De Ridder en Bruls.

Ik zou Vrancken begrijpen als hij toch kiest om man meer op de flanken te creëren, maar valt op te vangen met de driemansdefensie in zone als de centrale middenvelders mee komen verdedigen.

Maar dan komt het heikel punt van het gebrek van snelheid voorin aangezien er weinig aansluiting zal zijn.

Kansen creëren zal dan moeten komen van Mboyo die hopelijk terug op niveau is, opkomende middenvelders met bal aan de voet of stilstaande fases.

Als Moeskroen en Cercle beiden niet dichter kunnen komen op deze speeldag ben je gered. Als ze beiden winnen en wij verliezen staan we op een degradatieplaats (Met een wedstrijd minder gespeeld te hebben).
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door STimVV »

Ik hoop inderdaad ook dat Konaté fit genoeg is om te starten. Want ik vrees dat een 3-hoek met VanDessel-DeRidder-Brüls niet goed genoeg zal zijn tegen de middenvelders van Mechelen. Veel te weinig duelkracht ook. Wanneer Konaté na 60 minuten leeg is kan je hem nog altijd vervangen door Asamoah of VanDessel of Sankhon.
Idem voor Cacace, zelfs als hij maar 70% is zie ik geen betere optie. Vooral positioneel/verdedigend geeft hij stabiliteit. Als hij leeg is vervangen door Matsubara.
Omwille van deze omstandigheden zijn die 5 wissels er gekomen. Geen beter moment dan vandaag om er gebruik van te maken.

Wanneer DeRidder geel pakt is hij geschorst tegen Beveren. Kan ook nog belangrijk worden.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door voetballiefhebber »

Maes zei aan Sporza dat hij rekening houdt met de degradatie. Ik begin hier ook meer en meer voor te vrezen. Op het einde van het seizoen gebeuren er dan nog eens vreemde zaken.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef: 03 apr 2021, 10:31 Maes zei aan Sporza dat hij rekening houdt met de degradatie. Ik begin hier ook meer en meer voor te vrezen. Op het einde van het seizoen gebeuren er dan nog eens vreemde zaken.
Da's toch een beetje zijn woorden uit de context halen hé. Wat er op Sporza staat is het volgende: "Of we de degradatie vrezen? Dat is een groot woord, maar we houden er rekening mee. En dat kan ook positief werken."

Klinkt helemaal anders dan alleen zeggen dat Maes met de degradatie rekening houdt.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door voetballiefhebber »

Krisaias schreef: 03 apr 2021, 12:58
voetballiefhebber schreef: 03 apr 2021, 10:31 Maes zei aan Sporza dat hij rekening houdt met de degradatie. Ik begin hier ook meer en meer voor te vrezen. Op het einde van het seizoen gebeuren er dan nog eens vreemde zaken.
Da's toch een beetje zijn woorden uit de context halen hé. Wat er op Sporza staat is het volgende: "Of we de degradatie vrezen? Dat is een groot woord, maar we houden er rekening mee. En dat kan ook positief werken."

Klinkt helemaal anders dan alleen zeggen dat Maes met de degradatie rekening houdt.
Hij weet ook wel dat er op het einde van een seizoen nogal eens vreemde dingen kunnen gebeuren. Zelf ben je niet klaar voor die laatste wedstrijden, waarvan de eerste 2 eigenlijk de belangrijkste zijn. In Genk haal je zeker niets, want die zijn nu extra gedreven. Als het bij Anderlecht van moeten is, dan komen daar wel extra stoffen vrij bij de spelers om het toch uiteindelijk te halen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vrees ook dat het vandaag zal moeten gebeuren of hopen op puntenverlies bij de concurrenten.
Jacobus
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Jacobus »

stvvilvoorde schreef: 03 apr 2021, 16:45 Ik vrees ook dat het vandaag zal moeten gebeuren of hopen op puntenverlies bij de concurrenten.
O-2 op Oostende voor Beveren bij de rust!
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door wiekes »

Is dat zo verwonderlijk zijn ook stukken beter.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door wiekes »

Rekening houden met degradatie Maes moet nogal veel vertrouwen hebben in zijn spelers en als ze degraderen hebben ze het alleen aan hun eigen te danken en niet wat er de laatste wedstrijden op andere velden gebeurt.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door metser »

Als je straks verliest van kvm heb je het vlaggen ! Wb is veel veel beter ons. Dinsdag verliezen en je eindigt op de laatste plaats met directe degradatie.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Yellow Feaver »

Stop toch aub met die 'scorebordreacties'. Als Beveren wint en wij verliezen ziet het er idd niet goed uit. Maar dan staan we er nog altijd beter voor dan zij.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door lindoke »

Wat maakt het uit of Beveren wint of verliest? Maakt voor ons niks uit. Wel voor Moeskroen en Cercle Brugge. Dinsdag tegen Beveren is natuurlijk wel belangrijk voor ons. Niet zozeer voor het verschil met Beveren maar voor het verschil met Moeskroen en Cercle Brugge.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door voetballiefhebber »

W.Beveren wint vrij gemakkelijk van Oostende vandaag. Het wordt voor ons een zware avond vandaag. Beveren heeft volgens mij ook een betere kern. Met die Sinani hebben ze een goede invaller die zelfs het verschil kan maken. Bij STVV is de bank gewoon heel zwak. En dan is het nog bang afwachten hoe die coronagevallen het gaan doen.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 32: STVV-KV Mechelen (za 03-04 om 18:30h)

Bericht door Stan »

lindoke schreef: 03 apr 2021, 17:46 Wat maakt het uit of Beveren wint of verliest? Maakt voor ons niks uit. Wel voor Moeskroen en Cercle Brugge. Dinsdag tegen Beveren is natuurlijk wel belangrijk voor ons. Niet zozeer voor het verschil met Beveren maar voor het verschil met Moeskroen en Cercle Brugge.
Dat maakt veel uit voor ons. Als wij vandaag verliezen en in Beveren verliezen, komen zij op 1 punt. Tegen Kortrijk zie ik hen wel winnen. Wij daarentegen tegen Genk en Anderlecht ...
Plaats reactie