Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Stan »

tesneusdoek schreef: 12 apr 2021, 09:20 Minder kwaliteit en minder goesting. Resultaat, 4-0 op uw doos. Zo simpel is het.

Misschien is het zelfs geen slechte zaak dat Schmidt zich 4 keer mocht omdraaien, in plaats van maar 1 keer, want bij een 1-0 nederlaag tegen een ploeg die af en toe in de Champions League en Europa League aantreedt, had er iemand in Tokyo of aan de Tiensesteenweg nog kunnen denken dat deze ploeg het fantastisch deed onder PM en dat er naar volgend seizoen toe weinig of niets moet veranderen. :shock:

Proficiat aan de ploeg en vooral aan PM voor het (in december nog onverhoopte) behoud! Gisteren ontbrak echter de supermotivatie die nodig is tegen een kwalitatief betere tegenstander voor wie het bovendien nog een match met veel inzet was.
Kwaliteit ... Noem mij één speler van STVV die bij Genk in de ploeg zou staan.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door lindoke »

Stan schreef: 12 apr 2021, 10:32
tesneusdoek schreef: 12 apr 2021, 09:20 Minder kwaliteit en minder goesting. Resultaat, 4-0 op uw doos. Zo simpel is het.

Misschien is het zelfs geen slechte zaak dat Schmidt zich 4 keer mocht omdraaien, in plaats van maar 1 keer, want bij een 1-0 nederlaag tegen een ploeg die af en toe in de Champions League en Europa League aantreedt, had er iemand in Tokyo of aan de Tiensesteenweg nog kunnen denken dat deze ploeg het fantastisch deed onder PM en dat er naar volgend seizoen toe weinig of niets moet veranderen. :shock:

Proficiat aan de ploeg en vooral aan PM voor het (in december nog onverhoopte) behoud! Gisteren ontbrak echter de supermotivatie die nodig is tegen een kwalitatief betere tegenstander voor wie het bovendien nog een match met veel inzet was.
Kwaliteit ... Noem mij één speler van STVV die bij Genk in de ploeg zou staan.
Ik denk misschien maar één: Suzuki en dan nog.......als je Bongonda en Onuachu hebt......

Na edit: dat is wat tesneusdoek ook bedoelt. Veel te weinig kwaliteit.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 12 apr 2021, 10:38
Stan schreef: 12 apr 2021, 10:32
tesneusdoek schreef: 12 apr 2021, 09:20 Minder kwaliteit en minder goesting. Resultaat, 4-0 op uw doos. Zo simpel is het.

Misschien is het zelfs geen slechte zaak dat Schmidt zich 4 keer mocht omdraaien, in plaats van maar 1 keer, want bij een 1-0 nederlaag tegen een ploeg die af en toe in de Champions League en Europa League aantreedt, had er iemand in Tokyo of aan de Tiensesteenweg nog kunnen denken dat deze ploeg het fantastisch deed onder PM en dat er naar volgend seizoen toe weinig of niets moet veranderen. :shock:

Proficiat aan de ploeg en vooral aan PM voor het (in december nog onverhoopte) behoud! Gisteren ontbrak echter de supermotivatie die nodig is tegen een kwalitatief betere tegenstander voor wie het bovendien nog een match met veel inzet was.
Kwaliteit ... Noem mij één speler van STVV die bij Genk in de ploeg zou staan.
Ik denk misschien maar één: Suzuki en dan nog.......als je Bongonda en Onuachu hebt......

Na edit: dat is wat tesneusdoek ook bedoelt. Veel te weinig kwaliteit.
Inderdaad, als ik het heb over de "kwalitatief betere", heb ik het over G#*k. Die hebben gewoon in elke linie meer kwaliteit rondlopen dan wij. Tot spijt voor wie het benijdt. :roll:

Ik zie net zoals Lindoke enkel Suzuki bij Genk minuten krijgen en misschien Cacace en Hashioka op de bank, in de hoop dat die positief evolueren. Misschien zouden ze ook nog een plaatsje vrij hebben voor een Buatu en stop maar met tellen.

Het zou trouwens ook raar zijn, mocht het niet zo zijn, want na hun initiële, kunstmatige kapitaalinjectie met het publieke geld voor de conversie na de sluiting van de mijnen, hebben ze toch niet slecht geboerd. Over de laatste tien seizoenen heeft G#*k toch verschillende goede zaakjes gedaan; talent opleiden of jong aantrekken en duur verkopen om dan opnieuw goed te investeren in spelers die hun een grote meerwaarde hebben opgeleverd. Normaal dus dat ze betere spelers hebben in hun ploeg. :?

Aan ons (of beter gezegd DMM) dus om een gelijkaardig parcours af te leggen. Dat doe je niet op een paar seizoenen (dat hele verhaal van DMM om op 3 jaar een vaste PO1-kandidaat te worden, geeft blijk van zelfoverschatting of is gewoon verkoperspraat om meer sponsors en (buitenlands) talent aan te trekken). Dat is eerder een traag, natuurlijk groeiproces, waarbij een krachtige investeerder mensen met voetbalverstand laat beslissen over de aankopen en verkopen. Als één of andere bevlogen zakenman met geld dat op een paar seizoenen probeert te forceren, lukt dat alleen maar als hij er jaarlijks genoeg geld in blijft pompen en als de centen of de goesting op zijn, dan zit je meestal als club met de miserie...overgewaardeerde spelers met lange contracten, te hoge lonen...want dat is de enige weg om op korte termijn succes te boeken met een kleine club die geen nationaal/Europees palmares heeft. De enige manier om als niet G5 club (met naam en faam in binnen- en buitenland) "toppers die al gevestigde waarden zijn" aan te trekken in de Jupiler Pro League is er grof geld tegenaan te smijten of spelers op hun retour veel te lange, dure contracten aan te bieden.

De enige manier van groeien is dus gestadig; zonder haast maar zonder pauze, met een evenwichtige boekhouding, met commerciële groei, met gerichte aankopen die uw budget niet overstijgen en het goed verkopen van één of twee toppers op het einde van het seizoen en met genoeg lokale, sportieve kennis in de rangen. Ik blijf hopen dat de tandem DMM-PM nu voorgoed die weg is ingeslagen en dat we elk jaar een paar plaatsjes stijgen in de eindklassering. :geelblauw:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jean-Paul »

omeloe schreef: 11 apr 2021, 18:33
voetballiefhebber schreef: 11 apr 2021, 18:19
Jones schreef: 11 apr 2021, 18:13 Ik denk dat de deal met Genkie Wouters vandaag beklonken is.
Ik hoop het. Dan had het bezoek aan Genk toch nog iets positiefs.
Wouters staat ongetwijfeld te springen om met dit STVV te spelen ! :roll:
Hoeveel wedstrijden heeft Wouters al in de jupiler league gespeeld? Ik denk dat zijn palmares zo goed als empty staat en welke leeftijd heeft Dries?
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Dreke »

Jean-Paul schreef: 12 apr 2021, 12:19
Hoeveel wedstrijden heeft Wouters al in de jupiler league gespeeld? Ik denk dat zijn palmares zo goed als empty staat en welke leeftijd heeft Dries?
Dat valt inderdaad tegen. Sinds het seizoen 2014/2015 zijn dat 2.500 minuten in de competitie. Eerste twee seizoenen wel maar 1 match gespeeld telkens. Maar dan nog is dat is heel weinig. 1 match in de Europa League.
Laatst gewijzigd door Dreke op 12 apr 2021, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jean-Paul »

bert1924 schreef: 12 apr 2021, 09:14 Men kapt hier steeds op het verdedigingswerk van cacace,die steeds tegen minstens 2 man stond.
Wat dan met het pover verdedigingswerk van Texeira?Buiten een fout was Buatu weer onze beste verdediger !!
Voetbal is SNELHEID,(lopen en uitvoeren)TECHNIEK,GEZONDE AGRESSIE EN WIL OM TE WINNEN,EFICIENTIE
Van dit alles had STVV gisteren helemaal niets !! En Genk had dit wel !!!Er wacht de mensen die verantwoordelijk zijn voor de transferts een heleboel werk, wil men niet bij de drie laatsten zijn volgend seizoen.
Texeira kwam inderdaad overal een stap te laat. Onuachu heeft een van zijn gemakkelijkste wedstrijden gespeeld en wat een contrast in de heenronde toen Paul tegen Caufriez buiten 1 kopbal geen enkele bal raakte. Cacace stond inderdaad niet enkel en alleen tegen Ito, maar ook Munoz bestreek zijn zone en ging er dikwijls op en over. Hashioka zag alle sterren van de regenboog en is die vandaag nog aan het tellen, Steuckers moest te pas en te onpas diep terug op de Japanner zijn looplijn. De Ridder loopt altijd waar de bal is en verspeeld veel energie die hij anders kan gebruiken, Bruls was afwezig, Mboyo liep op de flank verloren en Suzuki stond daardoor op een eiland. Maes jammerde terecht over intensiteit en agressiviteit maar wel raar dat hij Nazon zo lang op de bank hield en Konaté al geen kans meer geeft. Enfin deze wedstrijd dient zo snel mogelijk afgevoerd te worden in onze hoofden maar het kan niet lang genoeg nazinderen bij de spelers.
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door stvv_373 »

Wat mij vooral stoort is het gebrek aan motivatie en inzet ''in onze match van het jaar.'' Dat we daar gaan verliezen doet pijn maar minder pijn wanneer je er toch voor geknokt hebt met de juiste mentaliteit.

Ik word nog steeds kwaad als ik er aan terugdenk. De enige die gisteren nog wat op niveau speelde was Buatu. De rest kwam overal rijkelijk te laat en zat met gedachten al op vakantie. Decompressie noemen ze het dan, ik denk niet dat wij ons op het werk moeten veroorloven om maar 1 of 2 dagen te presteren in de week en de rest van de week kalmkes aan te doen .......


https://www.youtube.com/watch?v=MuJrh_t639I

Wat mis ik deze tijden ...... :roll:
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Brol
Berichten: 188
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Brol »

Was het niet beter geweest dat PM het geknuffeld met bestuursleden van Genk buiten het zicht van de camera en stvv spelers deed of misschien nog beter totaal niet .
Ik kan mij voorstellen dat dit geen goed signaal nr de spelers van stvv was.
Nu dreigen met het afpakken van week verlof zou wel eens totaal tegen hem kunen keren.
Dit was volgens mij zondag geen normale reactie van de spelers , spijtig maar de steeds kleiner wordende groep stvv supporters waren weer de klos.
Wanneer wordt STVV eens volwassen? 😬😡
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door enrique »

stvv_373 schreef: 12 apr 2021, 20:56 Wat mij vooral stoort is het gebrek aan motivatie en inzet ''in onze match van het jaar.''
Hoeveel mensen lopen er nog rond in deze club voor wie het niet 1(2) van de 15(30) of 17(34) matchen is ?
Plaats reactie