Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door lindoke »

We zijn mathematisch gered! Dit wil zeggen dat we onbevangen onze "vrienden" in Genk recht in de ogen kunnen kijken. Wij hebben niks meer te winnen of te verliezen. Genk daarentegen heeft nog heel veel te verliezen want hun plaats in de top 4 met het daaraan verbonden POI ticket is lang nog niet zeker.

Hoe gaat PM het volgens jullie aanpakken? Dezelfde 11 van de laatste paar weken? Tactisch voluit gaan, hoog druk zetten en Genk zo op eigen terrein verrassen? Of toch berekend vanuit zijn "laag blok" hen proberen in het mes te laten lopen?

Ik hoop alvast op een leuke, bikkelharde derby waarin onze kanaries aan het langste eind trekken.
Laatst gewijzigd door lindoke op 08 apr 2021, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13h30)

Bericht door toyotacorolla »

Een overwinning zou zoet smaken.
Misschien dezelfde aanpak als in de bekermatch waar we nipt verloren.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Met11tegen12 »

Gewoon zondag de Haspengouwse bakkers gelukkig maken!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door tesneusdoek »

Het zal een rare match worden. Ik weet niet wat ervan te verwachten.Gaat G*nk verkrampt spelen door de prestatiedruk en geen risico's durven nemen? Gaan de Kanaries beter spelen nu ze bevrijd zijn van de degradatiestress en gaat Suzuki proberen zijn statistieken nog wat te verbeteren of gaat de "decompressie" leiden tot een futloze vertoning van onze spelers die er een eindeseizoensmatch van maken tegenover een supergemotiveerd G*nk omdat ze deze derby niet echt beleven? Het winnen of verliezen van een match begint meestal bij het winnen of verliezen van de onderlinge duels waarin de bal betwist wordt. Als de andere ploeg gretiger is en de juiste dosis agressiviteit toepast en je eigen spelers het ietwat laten begaan, dan heb je meestal prijs.

De eerste minuten zullen waarschijnlijk duidelijk maken welke ploeg het meest gebrand is op de overwinning en wie zijn spel aan de andere ploeg oplegt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door stvvilvoorde »

Op wat een ongeloofelijk kutuur wordt deze match toch weeral gespeeld?
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Mobius »

stvvilvoorde schreef: 09 apr 2021, 11:09 Op wat een ongeloofelijk kutuur wordt deze match toch weeral gespeeld?
Toch al blij dat het blijkbaar ook kutweer wordt wat de keuze tussen erop uit trekken of voetbal kijken iets gemakkelijker maakt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Tompie »

Ik verwacht er niet echt veel van, maar laat me graag positief verrassen.

De vorige twee derby's dit seizoen waren toch behoorlijke nonmatchen. Op Stayen kwamen we verdiend op 1-1 maar na de snelle 1-2 konden we toch te weinig een vuist maken. Genk beperkte zich toen vooral tot verdedigen en wij hadden niet de intrinsieke kwaliteit om hen echt pijn te doen.

Het bekertreffen was voor de neutrale kijker ook niet meteen een sprankelende vertoning. Genk begon sterk maar kon dat niet omzetten in een doelpunt, erna was het een hoop gesmodder langs twee kanten en in de slotfase maakt Genk al bij al verdiend de 1-0.

De conclusie was 2x dezelfde: we speelden 'verdienstelijk' maar misten kwaliteit om het verschil te kunnen maken.
Die kwaliteit is er niet op miraculeuze wijze nu ineens wel (in vergelijking met de bekerwedstrijd). Uiteraard kunnen we bevrijd spelen nu de redding een feit is, maar evengoed krijg je decompressie en een pak voor de broek.

Ik vond onze defensie, zonder leider Teixeira, overigens behoorlijk wankel tegen zowel Mechelen als Beveren. In beide wedstrijden gaven we behoorlijk veel kansen weg, tegen Beveren zelfs tegen 10 of 9 spelers. Als je droomt van een of meerdere punten in Genk, zal dat alleszins al een pak beter moeten.

Wat kan doen vermoeden dat er misschien toch wel wat inzit, zijn onze fraaie cijfers op verplaatsing sinds de komst van Peter Maes. Toch indrukwekkend als je ziet waar we overal één of drie punten weg zijn gaan kapen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door stvvilvoorde »

Boucaut :vomit:
wa zei ter na
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:46

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door wa zei ter na »

Wat zou het ongelofelijk leuk zijn, moesten we kunnen winnen in F*CKING GENK.
En dat ze door Antwerp op de laatste speeldag uit POI zouden gewipt worden.
En dat Standard de beker ook zou winnen .
:geelblauw: :stvv: :geelblauw:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jean-Paul »

stvvilvoorde schreef: 09 apr 2021, 21:50 Boucaut :vomit:
Heeft ons nog nooit tegengefloten en een topscheidsrechter tov Put, Dierick, Smets, dat arrogant menneke van Leuven Lambrecht.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door pat@ »

Ito is opgenomen in de 20-koppige selectie. Ik verwacht dat hij nog wat minuten mag maken van Maes om een beeld te kunnen schetsen naar volgend seizoen toe. Hij heeft specifieke kwaliteiten in de kern die niemand anders heeft. Maes moet daar volgend seizoen toch iets van kunnen maken, ook al is hij bij geen enkele trainer een basispion geweest.

De elf die het volgens mij gaan doen.

Steppe
Hashioka-Buatu-Lavalee-Cacace
Durkin-De Ridder
Bruls
Steuckers
Suzuki-Mboyo

De spelers Bongonda en Thorstved met alle mogelijke manieren neutraliseren. Wat een eikels zijn dat toch. Die zitten daar op hun plaats in midden Limburg. Hetzelfde voor die omhooggevallen vetkop uit Brustem.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door BoemBoem »

pat@ schreef: 10 apr 2021, 14:30 Ito is opgenomen in de 20-koppige selectie. Ik verwacht dat hij nog wat minuten mag maken van Maes om een beeld te kunnen schetsen naar volgend seizoen toe. Hij heeft specifieke kwaliteiten in de kern die niemand anders heeft. Maes moet daar volgend seizoen toch iets van kunnen maken, ook al is hij bij geen enkele trainer een basispion geweest.

De elf die het volgens mij gaan doen.

Steppe
Hashioka-Buatu-Lavalee-Cacace
Durkin-De Ridder
Bruls
Steuckers
Suzuki-Mboyo

De spelers Bongonda en Thorstved met alle mogelijke manieren neutraliseren. Wat een eikels zijn dat toch. Die zitten daar op hun plaats in midden Limburg. Hetzelfde voor die omhooggevallen vetkop uit Brustem.
Ik denk eerder van Dessel ipv steuckers. Die laatste is toch redelijk lang uit geweest door COVID.

Al zal het wel gewoon colidio worden.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door enrique »

Verkopen...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door STimVV »

enrique schreef: 10 apr 2021, 18:14Verkopen...
Voor Dessers + Wouters?
;)
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door enrique »

Ik vrees dat Dessers een 2e geval... is (kwiske)
Plaats reactie