Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jacobus
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jacobus »

Uit HBVL vandaag:

"Supporters STVV vernielen kunstgraffiti van KRC Genk
Supporters van STVV hebben met verfspuitbussen de kunstgraffiti onder de brug in Zwartberg vernield. Er staan slogans op zoals ‘dood aan KRC’ en 3800, de postcode van Sint-Truiden.

Het kunstwerk werd door Genk-fans in augustus van vorig jaar aangebracht op de brug in een rechtstreekse route naar het stadion van Genk. Ze zijn dan ook niet te spreken over de actie van de STVV fans. De vernielingen zijn aangebracht nog voor de wedstrijd deze zondag werd afgetrapt."

Kinderachtig gedoe wat mij betreft net zoals die Truiense tifo die door Genk-supporters werd weggehaald.
Maar wat bezielt die reporter om die graffiti een kunstwerk te noemen. Bij een kunstwerk stel ik mij bijvoorbeeld een mooi schilderij of beeldhouwwerk voor. Al die graffiti op openbare gebouwen, bruggen en treinen: bah!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Halenaar »

Jacobus schreef: 11 apr 2021, 17:32 Uit HBVL vandaag:

"Supporters STVV vernielen kunstgraffiti van KRC Genk
Supporters van STVV hebben met verfspuitbussen de kunstgraffiti onder de brug in Zwartberg vernield. Er staan slogans op zoals ‘dood aan KRC’ en 3800, de postcode van Sint-Truiden.

Het kunstwerk werd door Genk-fans in augustus van vorig jaar aangebracht op de brug in een rechtstreekse route naar het stadion van Genk. Ze zijn dan ook niet te spreken over de actie van de STVV fans. De vernielingen zijn aangebracht nog voor de wedstrijd deze zondag werd afgetrapt."
Wat hadden die idioten gedacht, dat er geen reactie kwam op de gestolen tifo :lol:

Ondertussen zijn ze ook de debiel aan het uithangen op Stayen, bende marginale.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door omeloe »

Jacobus schreef: 11 apr 2021, 17:32 Uit HBVL vandaag

Het kunstwerk werd door Genk-fans in augustus van vorig jaar aangebracht op de brug in een rechtstreekse route naar het stadion van Genk. Ze zijn dan ook niet te spreken over de actie van de STVV fans. De vernielingen zijn aangebracht nog voor de wedstrijd deze zondag werd afgetrapt."
Afbeelding
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jones »

Ik denk dat de deal met Genkie Wouters vandaag beklonken is.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 11 apr 2021, 18:13 Ik denk dat de deal met Genkie Wouters vandaag beklonken is.
Ik hoop het. Dan had het bezoek aan Genk toch nog iets positiefs.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door omeloe »

voetballiefhebber schreef: 11 apr 2021, 18:19
Jones schreef: 11 apr 2021, 18:13 Ik denk dat de deal met Genkie Wouters vandaag beklonken is.
Ik hoop het. Dan had het bezoek aan Genk toch nog iets positiefs.
Wouters staat ongetwijfeld te springen om met dit STVV te spelen ! :roll:
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Smurf »

Er waren 2 mogelijkheden:
Je speelt bevrijd en legt een prima wedstrijd op de mat of decompressie in het kwadraat. Helaas werd het optie 2.

Om hier conclusies naar volgend seizoen aan vast te hangen...? Ik zou niet weten waarom. Het feit dat het om een derby gaat, doet voor deze groep nu eenmaal niets ter zake. En aangezien er dan ook nog eens geen supporters zitten, is deze wanprestatie (want dat is het wel) geen verrassing.

De opluchting na de redding is enorm groot en in de spelers hun hoofd valt er niets meer te winnen of te verliezen. Het gevolg was duidelijk. Voor ons als supporters is dat uiteraard redelijk pijnlijk, maar leg jij eens uit aan een paar Japanners, Amerikanen, een Australiër, Portugees, Argentijn, Mboyo,...dat dit een belangrijke wedstrijd is.

Veel meer valt er over deze wedstrijd dan ook niet te zeggen, wat mij betreft. Een ploeg die drie punten nodig had tegen een ploeg die klaar is om op vakantie te gaan. Tel daar nog het aanwezige klasseverschil bij (eerlijk is eerlijk) en de rest is allemaal gezever.

Uiteraard was Maes niet tevreden en moeten wij ook niet tevreden zijn, maar behalve die paar honderd STVV supporters die echt geen leven hebben, ligt niemand hier wakker van.
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Crazy Horse »

Opvallend was wel de uitspraak van PM op tv: 'als er niet veel mentaliteit wordt getoond, is dit STVV maar een heel middelmatige ploeg'.
Het is uiteraard ook de waarheid. De rangschikking spreekt in dat opzicht ook boekdelen.
Vraag is : is dàt de ambitie van de bewindvoerders? Middelmatig zijn? Net nièt zakken? In eerste kunnen blijven ...
Het is die tendens die ik niet graag zie, namelijk dat we van het bestuur het signaal krijgen dat het met dit budget niet meer kàn zijn.

Ik wil echt niet negatief doen, ik ben heel blij met de redding, ik blijf hopen op play off 1, volgend jaar, of het jaar nadien, maar ..
je wordt een beetje moedeloos van wat het nieuwe bestuur ons brengt in ruil voor de uitbuiting van onze club.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door pat@ »

De grootste teleurstelling van het jaar. Stel eens voor dat het stadion vol zat, dan was de afgang compleet. In zo een leeg stadion hebben de spelers alvast nog een "excuus".

Het regende in ieder geval handshakes en excuses over en weer bij een duel. De enigste die wat mentaliteit toonden in duel waren Buatu, Hashioka en Durkin. De rest had weinig zin om een extra voetje te zetten in duel. De spelers zien voor de match de trainer uitvoerig grappen en grollen met spelers en staf van de rivaal en het echte derby-gevoel is al verdwenen voor het begonnen is. Dit is de zwakste derby ooit op gebied van mentaliteit. Zo iets is goed voor ene keer in de 30 jaar ;)

Volgende week nog een oefenmatch spelen en wat dingen proberen. Daarna kunnen de Aziaten, Australiër en Amerikaan eindelijk naar het thuisfront. Want die mannen hebben hier lang genoeg ver van huis gezeten. Dan mag de boek op het einde vd maand goed gevuld zijn, zo iets kruipt toch in de kleren na verloop van tijd. In juni gaan we kunnen starten met vele frisse kopjes.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik weet niet of iemand het opgevallen is.
Eerste helft Bruls krijgt geel voor onsportief gedrag (obstructie),
5 minuten erna is er een fase tss een tweetal stvv spelers en drie genk spelers aan de zijlijn.
Bij balverlies doet Bruls een duik en wil de bal pakken met zijn handen (die hij volgens mij ook raakte), maar Boucaut laat doorsspelen.
Als Boucaut daar consequent gefloten had kreeg hij zijn tweede geel en kon hij gaan douchen voor de rust.

Zoals ze vandaag op het plein stonden, het deed pijn aan de ogen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door lindoke »

Het was een wedstrijd zoals Suzuki zijn strafschop trapte, zonder inspiratie en overgave. Of zoals ze in Sint-Truiden zeggen: "gelék ene platten djaan".
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door Jean-Paul »

lindoke schreef: 12 apr 2021, 06:52 Het was een wedstrijd zoals Suzuki zijn strafschop trapte, zonder inspiratie en overgave. Of zoals ze in Sint-Truiden zeggen: "gelék ene platten djaan".
Ze warre de doemp op hun petatte ne weit
steif van ontrance
suggele van den ieste tot de leste minute
In ieder geval hink mich da men kloete aat van den ieste tot de leste minute.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door nastase »

Geen grinta en goesting.
Jammer
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door bert1924 »

Men kapt hier steeds op het verdedigingswerk van cacace,die steeds tegen minstens 2 man stond.
Wat dan met het pover verdedigingswerk van Texeira?Buiten een fout was Buatu weer onze beste verdediger !!
Voetbal is SNELHEID,(lopen en uitvoeren)TECHNIEK,GEZONDE AGRESSIE EN WIL OM TE WINNEN,EFICIENTIE
Van dit alles had STVV gisteren helemaal niets !! En Genk had dit wel !!!Er wacht de mensen die verantwoordelijk zijn voor de transferts een heleboel werk, wil men niet bij de drie laatsten zijn volgend seizoen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 33: Racing Genk - STVV (zo 11-04 om 13:30h)

Bericht door tesneusdoek »

Minder kwaliteit en minder goesting. Resultaat, 4-0 op uw doos. Zo simpel is het.

Misschien is het zelfs geen slechte zaak dat Schmidt zich 4 keer mocht omdraaien, in plaats van maar 1 keer, want bij een 1-0 nederlaag tegen een ploeg die af en toe in de Champions League en Europa League aantreedt, had er iemand in Tokyo of aan de Tiensesteenweg nog kunnen denken dat deze ploeg het fantastisch deed onder PM en dat er naar volgend seizoen toe weinig of niets moet veranderen. :shock:

Proficiat aan de ploeg en vooral aan PM voor het (in december nog onverhoopte) behoud! Gisteren ontbrak echter de supermotivatie die nodig is tegen een kwalitatief betere tegenstander voor wie het bovendien nog een match met veel inzet was.
Plaats reactie