Kern en technische staf 2021-2022

Alles over de wedstrijden van STVV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

Nu het duidelijk is met welke trainer we in zee gaan en hij zelf in onderstaande video aangeeft voor welke speelstijl hij staat, wordt het tijd om eens te kijken of alle posities al kwalitatief voldoende bezet zijn om het voetbal te brengen wat Bernd Hollerbach wil. Zo kunnen alle discussies over de zoektocht naar de nieuwe trainer, het onverwachte vertrek van PM, lokale verankering...elders gevoerd worden en kunnen we hier een frisse start nemen en vooruitkijken naar het nieuwe seizoen dat binnen een zestal weken begint. :geel: :blauw:

https://www.youtube.com/watch?v=XafwZkI9NUY

Met welke veldopstelling zie je Bernd Hollerbach beginnen en welke spelers nemen de verschillende posities in?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door Jean-Paul »

Een veldopstelling is natuurlijk afhankelijk van de beschikbare spelers.
Maar iedere veldopstelling heeft zijn voor en nadeel.
Hollerbach wil vooral aanvallend spelen maar dan moet je rekening houden met de oudjes Mboyo, Bruls , De Ridder en Texeira .
Tex is goed als je vooral speelt op organisatie maar als hij moet inschuiven is de verdediging kwetsbaar.
Mboyo is technisch sterk , kan een bal bijhouden maar heeft niet meer de versnelling om voor verrassing te zorgen en bij balverlies mee te verdedigen. De Ridder tenslotte is ondanks zijn leeftijd en ervaring te impulsief en wil altijd daar zijn waar de bal is.
Bruls tenslotte heeft schitterende wedstrijden afgewisseld met zwakke maar zou onder Hollerbach wel kunnen uitgroeien tot een van zijn sleutelfiguren. Volgens mij kon Bruls zijn te lange aanwezigheid in tweede klasse niet wegsteken.
Op dit moment lijkt me een 4-5-1 het meest realistische.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door STimVV »

Jean-Paul schreef: 10 jun 2021, 13:59 Een veldopstelling is natuurlijk afhankelijk van de beschikbare spelers.
...
Op dit moment lijkt me een 4-5-1 het meest realistische.
Dan kan een 4-5-1 of 4-3-3 momenteel geen optie zijn. Want daar hebben we de flankspelers niet voor.
Het is afgelopen seizoen gebleken dat een 3-mansdefensie het beste past bij deze kern. Die gaf stabiliteit, zie ook het aantal punten dat Maes op verplaatsing pakte.
Een 5-4-1 dus die in balbezit een 3-4-3 is: net zoals
de rode duivels.

3 mansdefensie: Buatu-Teixeira-Lavalee (met Caufriez en hopelijk Pius als alternatieven)

Flanken: Hashioka - Cacace (met Caufriez en Matsubara + transfer als alternatief)

Centraal middenveld: Durkin - DeRidder (met Konaté + VanDessel + transfer als alternatief)

Aanval: Bruls-Mboyo-Filipov (met Steuckers en 3 transfers als alternatief)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door Jean-Paul »

Dan kan een 4-5-1 of 4-3-3 momenteel geen optie zijn. Want daar hebben we de flankspelers niet voor.

Dat weet ik nog zo niet. Momenteel kunnen we geen rekening houden met aankopen en moeten het doen met de beschikbare spelers, Suzuki tel ik ook niet mee. Dan zou het team er zo kunnen uitzien.

-----------------------------------------------------------------------------------------Schmidt----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------Caufriez--------------------------------------Texeira-----------Buatu----------------------------------------------Lavalee---------------------

-----------------------------------------------------------------Konaté-----------------------------------------De Ridder------------------------------------------------------------


-------------------------------------Hashioka---------------------------------------Bruls-----------------------------------------------------Cacace--------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------Filipov-----------------------------------------------------------------------------------

Iedereen kan natuurlijk zijn voorkeur geven maar in mijn ogen heb je met deze bezetting een dubbele flank met spelers die zowel een versnelling hebben en loopvermogen. Centraal staat het goed dicht met veel duelkracht . Vooraan ben je met Filipov wat zwak vertegenwoordigd vind ik maar hij is momenteel de enige diepe spits. Bruls zal zijn niveau moeten opkrikken. Steuckers, Ito , Durkin, Mboyo, Steppe, Matsubaru, Van Dessel, en nog wat andere gegadigden moeten voor concurrentie zorgen. Liefst zo snel mogelijk Suzuki voor een mooi bedrag zien te verlappen dan kunnen we alsnog de transfermarkt op.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door enerkey »

Amai 4 centrale verdedigers :mrgreen: Het opzet is duidelijk voor de goal kamperen. ;)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door Jean-Paul »

enerkey schreef: 11 jun 2021, 10:48 Amai 4 centrale verdedigers :mrgreen: Het opzet is duidelijk voor de goal kamperen. ;)
Van origine zijn het inderdaad 4 centrale verdedigers. Maar Caufriez zijn loopvermogen en de panache van Hashioka zijn bijkomende troeven.
Zij kunnen onderling afwisselend mee naar voor trekken. Aan de andere kant is dat minder het geval met Lavalee en Cacace maar ik denk dat onze jonge linkerwing door een plaats op te schuiven en achter hem dekking krijgt voor meer gevaar kan zorgen en frisser en nauwkeuriger voorzetten en assists kan geven. Natuurlijk kan ik Liberato zijn progressie niet inschatten . De Ridder heeft met Konaté de ideale buffer want onze kapitein vergeet al eens zijn positiespel. Bruls zou dan in een meer vrije rol de mogelijkheid krijgen om zijn talent te etaleren mits zijn conditie op peil staat natuurlijk. In ieder geval is dit allemaal voorbarig want we weten niet of er nog spelers bijkomen of die ons nog gaan verlaten.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door enerkey »

Jean-Paul schreef: 11 jun 2021, 12:53
enerkey schreef: 11 jun 2021, 10:48 Amai 4 centrale verdedigers :mrgreen: Het opzet is duidelijk voor de goal kamperen. ;)
Van origine zijn het inderdaad 4 centrale verdedigers. Maar Caufriez zijn loopvermogen en de panache van Hashioka zijn bijkomende troeven.
Zij kunnen onderling afwisselend mee naar voor trekken. Aan de andere kant is dat minder het geval met Lavalee en Cacace maar ik denk dat onze jonge linkerwing door een plaats op te schuiven en achter hem dekking krijgt voor meer gevaar kan zorgen en frisser en nauwkeuriger voorzetten en assists kan geven. Natuurlijk kan ik Liberato zijn progressie niet inschatten . De Ridder heeft met Konaté de ideale buffer want onze kapitein vergeet al eens zijn positiespel. Bruls zou dan in een meer vrije rol de mogelijkheid krijgen om zijn talent te etaleren mits zijn conditie op peil staat natuurlijk. In ieder geval is dit allemaal voorbarig want we weten niet of er nog spelers bijkomen of die ons nog gaan verlaten.
Het is niet gezegd dat die 2 aanvallender uit de verf gaan komen. Als links- en rechtsachter is het verassingseffect veel groter als ze de achterlijn halen. Ook omdat ge dan andere aanvallende spelers hebt staan die in de dekking worden genomen. Als je ze als aanvallend spelers gaat opstellen,, gaat de tegenstander ze ook in de dekking nemen. En het aanvallende talent om dan het verschil te maken hebben ze naar mijn mening totaal niet.
Dus ik vrees dat we aanvallend dan volledig van Bruls gaan afhangen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door Jean-Paul »

enerkey schreef: 11 jun 2021, 13:39
Jean-Paul schreef: 11 jun 2021, 12:53
enerkey schreef: 11 jun 2021, 10:48 Amai 4 centrale verdedigers :mrgreen: Het opzet is duidelijk voor de goal kamperen. ;)
Van origine zijn het inderdaad 4 centrale verdedigers. Maar Caufriez zijn loopvermogen en de panache van Hashioka zijn bijkomende troeven.
Zij kunnen onderling afwisselend mee naar voor trekken. Aan de andere kant is dat minder het geval met Lavalee en Cacace maar ik denk dat onze jonge linkerwing door een plaats op te schuiven en achter hem dekking krijgt voor meer gevaar kan zorgen en frisser en nauwkeuriger voorzetten en assists kan geven. Natuurlijk kan ik Liberato zijn progressie niet inschatten . De Ridder heeft met Konaté de ideale buffer want onze kapitein vergeet al eens zijn positiespel. Bruls zou dan in een meer vrije rol de mogelijkheid krijgen om zijn talent te etaleren mits zijn conditie op peil staat natuurlijk. In ieder geval is dit allemaal voorbarig want we weten niet of er nog spelers bijkomen of die ons nog gaan verlaten.
Het is niet gezegd dat die 2 aanvallender uit de verf gaan komen. Als links- en rechtsachter is het verassingseffect veel groter als ze de achterlijn halen. Ook omdat ge dan andere aanvallende spelers hebt staan die in de dekking worden genomen. Als je ze als aanvallend spelers gaat opstellen,, gaat de tegenstander ze ook in de dekking nemen. En het aanvallende talent om dan het verschil te maken hebben ze naar mijn mening totaal niet.
Dus ik vrees dat we aanvallend dan volledig van Bruls gaan afhangen.
Dat begrijp ik ook wel maar in voetbal is niks vanzelfsprekend. Je kan opteren voor meer aanvallende ingestelde spelers en dan denk ik aan Steuckers, Ito en Mboyo maar dat geeft je ook geen garantie dat je aanvallend sterker staat. Dit is natuurlijk theorie he enerkey , in de praktijk is het anders. Maar ik heb geen moeite dat je me verdedigend ingesteld noemt.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door zipke373 »

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Kern en technische staf 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210617_96607443

T2 STVV: “Bij Moeskroen startten we in een moeilijkere situatie”
Vanavond spelen de Kanaries hun eerste oefenpot tegen Zepperen-Brustem. Met zware benen, want Bernd Hollerbach en assistent Dennis Schmitt legden er drie dagen flink de pees op. “Iedereen binnen deze club toont veel werkijver, dat is zeer positief”, zegt de amper 28-jarige Schmitt.
Plaats reactie