Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door BoemBoem »

lakie schreef: 26 jul 2021, 10:32 Pius was écht wel slecht gisteren....
Nu zowieso snap ik al niet dat je hem laat starten ten nadele van Buatu. Amper wedstrijdritme en Buatu uw beste verdediger vorige jaar.
Dat Pius boos is na de wedstrijd, snap ik volkomen... Hij MOET ook boos zijn. En ontgoocheld... Ik zou het veel erger vinden als hij lachend op de bank gaat zitten.
Pius kan veel beter, weet dat zelf ook. En zal nog veel voor ons kunnen betekenen.
Ik hoop dat het gewoon een verkeerde inschatting was en Hollerbach wou anticiperen op de grote spits van Gent door er een groter Pius tegen te zetten.

In het andere geval zou ik bijna beginnen vrezen voor eventuele interesse in Buatu?
We roepen wel om versterkingen maar de vrees dat er naast Suzuki nog bepalende spelers vertrekken zit er bij mij toch ook nog in hoor.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door tesneusdoek »

BoemBoem schreef: 26 jul 2021, 14:34
lakie schreef: 26 jul 2021, 10:32 Pius was écht wel slecht gisteren....
Nu zowieso snap ik al niet dat je hem laat starten ten nadele van Buatu. Amper wedstrijdritme en Buatu uw beste verdediger vorige jaar.
Dat Pius boos is na de wedstrijd, snap ik volkomen... Hij MOET ook boos zijn. En ontgoocheld... Ik zou het veel erger vinden als hij lachend op de bank gaat zitten.
Pius kan veel beter, weet dat zelf ook. En zal nog veel voor ons kunnen betekenen.
Ik hoop dat het gewoon een verkeerde inschatting was en Hollerbach wou anticiperen op de grote spits van Gent door er een groter Pius tegen te zetten.

In het andere geval zou ik bijna beginnen vrezen voor eventuele interesse in Buatu?
We roepen wel om versterkingen maar de vrees dat er naast Suzuki nog bepalende spelers vertrekken zit er bij mij toch ook nog in hoor.
't Is dat wat ik een paar dagen geleden bedoelde met "competitievervalsing" door de grote(re) ploegen dankzij het vroege competitiebegin en de lopende transfermarkt...ook al loopt alles volgens het reglement. Als Buatu nog drie dikke matchen speelt en ze bijvoorbeeld bij Gent hem blijven volgen na zijn goede invalbeurt, dan is het weer miserie...Als zo een speler daar hetzelfde kan verdienen als hier met de belofte dat er eventueel Europees voetbal voor hem inzit, dan wil die koste wat kost weg. Dat heeft Gent ons nog eens gelapt... blijkbaar doen ze dat daar graag, "twee vliegen in één klap slaan". STVV verzwakken (onder het motto, ge weet nooit of ons dat nog van pas gaat komen) en zelf een ruimere keuze (op de bank eventueel).
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef: 26 jul 2021, 14:57
BoemBoem schreef: 26 jul 2021, 14:34
lakie schreef: 26 jul 2021, 10:32 Pius was écht wel slecht gisteren....
Nu zowieso snap ik al niet dat je hem laat starten ten nadele van Buatu. Amper wedstrijdritme en Buatu uw beste verdediger vorige jaar.
Dat Pius boos is na de wedstrijd, snap ik volkomen... Hij MOET ook boos zijn. En ontgoocheld... Ik zou het veel erger vinden als hij lachend op de bank gaat zitten.
Pius kan veel beter, weet dat zelf ook. En zal nog veel voor ons kunnen betekenen.
Ik hoop dat het gewoon een verkeerde inschatting was en Hollerbach wou anticiperen op de grote spits van Gent door er een groter Pius tegen te zetten.

In het andere geval zou ik bijna beginnen vrezen voor eventuele interesse in Buatu?
We roepen wel om versterkingen maar de vrees dat er naast Suzuki nog bepalende spelers vertrekken zit er bij mij toch ook nog in hoor.
't Is dat wat ik een paar dagen geleden bedoelde met "competitievervalsing" door de grote(re) ploegen dankzij het vroege competitiebegin en de lopende transfermarkt...ook al loopt alles volgens het reglement. Als Buatu nog drie dikke matchen speelt en ze bijvoorbeeld bij Gent hem blijven volgen na zijn goede invalbeurt, dan is het weer miserie...Als zo een speler daar hetzelfde kan verdienen als hier met de belofte dat er eventueel Europees voetbal voor hem inzit, dan wil die koste wat kost weg. Dat heeft Gent ons nog eens gelapt... blijkbaar doen ze dat daar graag, "twee vliegen in één klap slaan". STVV verzwakken (onder het motto, ge weet nooit of ons dat nog van pas gaat komen) en zelf een ruimere keuze (op de bank eventueel).
Ik weet het wel. Ik had het zo ook begrepen vorige keer.
Zo’n spelers had je pre-Corona veel sneller kwijt gespeeld. Nu wordt er veel langer en veel meer gespeculeerd. Elke transfer zou er ‘op’ moeten zijn bij de sub-toppers..

Ploegen als Gent, Anderlecht, Brugge verkopen spelers tussen de 20 en 30 miljoen tegenwoordig. En zelfs zulke ploegen speculeren veel meer dan enkele jaren geleden. Toch ook een teken aan de wand voor sommige?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door vdl »

Toch een teken aan de wand, voor mannen als Fillippov en Lee, die zien dat zelfs Balongo de voorkeur krijgt op hen.
Een jonge gast als Delorge is dan weer normaal dat je die nog niet brengt in zo en match.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door voetballiefhebber »

vdl schreef: 26 jul 2021, 16:54 Toch een teken aan de wand, voor mannen als Fillippov en Lee, die zien dat zelfs Balongo de voorkeur krijgt op hen.
Een jonge gast als Delorge is dan weer normaal dat je die nog niet brengt in zo en match.
En Balongo bewees direct dat hij 'het' niet heeft. Had een opening om iemand aan te spelen en ondanks de grote ruimte lukte dat zelfs niet. Hoe slecht moeten Filippov en Lee dan wel niet zijn.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Bartman »

vdl schreef:Toch een teken aan de wand, voor mannen als Fillippov en Lee, die zien dat zelfs Balongo de voorkeur krijgt op hen.
Een jonge gast als Delorge is dan weer normaal dat je die nog niet brengt in zo en match.
Zeer tekenend. Voor Lee kan je nog zeggen dat hij er pas terug bij is en dat hij de hele voorbereiding gemist heeft. Dat excuus kunnen we niet gebruiken voor Filippov. Deze lijkt toch al min of meer afgeserveerd door de nieuwe trainer.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jacques »

Filippov liet vorig seizoen bij flarden thans enige vista zien, maar de vaststelling is inderdaad dat hij bij Muscat met mondjesmaat aan de bak kwam en nadien totaal niet meer. Lee, tja... Keuze voor Balongo kan ook deels tactisch geweest zijn. Hij is van onze invallers (in principe) het meest geschikt als aanspeelpunt. Dat is op zo'n moment interessanter dan iemand die een risicovolle actie onderneemt, waardoor je op een counter kan lopen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 26 jul 2021, 18:20 Filippov liet vorig seizoen bij flarden thans enige vista zien, maar de vaststelling is inderdaad dat hij bij Muscat met mondjesmaat aan de bak kwam en nadien totaal niet meer. Lee, tja... Keuze voor Balongo kan ook deels tactisch geweest zijn. Hij is van onze invallers (in principe) het meest geschikt als aanspeelpunt. Dat is op zo'n moment interessanter dan iemand die een risicovolle actie onderneemt, waardoor je op een counter kan lopen.
En in principe de snelste van je spitsen die toen nog op de bank zaten.
Mboyo zat er stilaan door, moest sowieso gewisseld worden.
Filippov leek logisch, maar ik kan evengoed de keuze voor Balongo begrijpen.
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Boxtobox »

Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door lindoke »

Boxtobox schreef: 26 jul 2021, 19:57
Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Piana »

Boxtobox schreef: 26 jul 2021, 19:57
Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Tja, je kan een competitie bekijken hoe je wil natuurlijk. "Nog vol aan de bak om er in te blijven.", ja na de eerste match van Maes stond je 2 punten achter op de voorlaatste (Moeskroen). Op het einde van de competitie stond je 7 punten voor op de voorlaatste (Waasland). Natuurlijk moet je vol aan de bak als je met een achterstand begint op de voorlaatste, maar het is nu niet dat we op gered zijn dankzij ons doelpuntensaldo. We zijn er, achteraf bekeken, vrij vlot in gebleven. Mede dankzij enkele gewonnen sleutelmatchen (zoals op Waasland), dat lijkt me nu net een sterkte.

Suzuki gaf ik trouwens zélf aan in de post. Nazon is nooit goed genoeg geweest voor dit niveau, Colidio had veel goede wil maar daar moet Van Dessel zeker niet voor onderdoen en Asamoah was al even op drift. Deze 3 waren trouwens geen basisspeler (meer) onder Maes.

Het doelpunt van Gent kwam natuurlijk ook door een verkeerde inschatting van onze verdediging. Pius blunderde op dat moment al. Maar goed, zoals 99% van alle doelpunten in voetbal, waren ook de 3 doelpunten gister te vermijden. Als er geen "te vermijden doelpunten" meer mogen vallen, kunnen we misschien beter de goals verwijderen, er zullen niet veel doelpunten meer gemaakt worden.

Over die laatste fase: VAR heeft het bekeken, vond het geen penalty. Voila, einde discussie dus. Heb je achteraf ook gelezen dat de ref nu niet direct aan onze kant stond? Of las je daar over? Als het een duidelijke penalty-fout was hadden ze wel gefloten, wees maar gerust.

Dat van die 4 versterkingen gaf ik trouwens ook zelf aan in mijn post.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Brusselmans »

Ah, zijn ze er terug aan begonnen ?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jean-Paul »

Brusselmans schreef: 27 jul 2021, 01:34 Ah, zijn ze er terug aan begonnen ?
Joa Joa
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Oscar »

Brusselmans schreef: 27 jul 2021, 01:34 Ah, zijn ze er terug aan begonnen ?
Eindelijk terug !!!
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door voetballiefhebber »

Tim Pots was in HLN streng voor het Referee Department. Hij vond het penalty voor AA Gent. Maar ja, we herinneren ons nog een Anderlecht-STVV met Pots als scheidsrechter. Er werd toen zelfs gesproken over matchfixing in die wedstrijd door een zekere Tim Pots in het voordeel van Anderlecht.
Plaats reactie