Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jacques »

Tim Pots: mislukt als scheidsrechter, mislukt als VAR en nu in dienst bij de voddegazet die schrijft op verzoek van makelaars en G5 clubs. :yes:
:stupid:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef: 27 jul 2021, 10:13 Tim Pots was in HLN streng voor het Referee Department. Hij vond het penalty voor AA Gent. Maar ja, we herinneren ons nog een Anderlecht-STVV met Pots als scheidsrechter. Er werd toen zelfs gesproken over matchfixing in die wedstrijd door een zekere Tim Pots in het voordeel van Anderlecht.
Die match herinner ik me nog levendig.

we stonden tien minuten voor tijd 0-1 voor op Anderlecht (coulibaly).
Toen begon Pots de show te stelen.
1-1 hands, maar goal goedgekeurd.
Bij de 2-1 stond de lijnrechter te vlaggen voor een fout, maar Pots negeerde dit.
De 3-1 viel uit overduidelijk buitenspel.
Bleek achteraf dat er in Azie abnormaal veel gegokt was op die match met een handicap van zoveel goals verschil.

In de gazetten achteraf wel te lezen 'onderzoek naar match van STVV' alsof wij dat resultaat beinvloed hadden.
De enige die dat toen kon was Pots, maar net als recent bij propere handen is er veel van dat onderzoek in de doofpots beland.
Pots bij mijn weten nooit gesanctioneerd geweest hiervoor.

Wat betreft de fase van onze match, je kan het fluiten of niet.
Het leek me alleszins onbewust.
De nieuwe regels geven terug meer kans op interpretatie, wat goed is.
Niet elke aangeschoten bal binnen de 16 moet penalty zijn.
We waren ook al (volgens mij onterecht) meer dan halve minuut over de toegevoegde tijd aan het bijspelen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door enerkey »

Ik geloof dat we ook op weg waren naar 0-2 toen die overklaarbaar afgefloten werd voor buitenspel. Het frustrerende is dat iedereen vans ons dit hele gebeuren met onze eigen ogen heeft gezien heeft. Soms zijn de feiten zo groot dat toeval gewoon volledig uit te sluiten valt. Alle een kans op een miljoen of zo.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jean-Paul »

Pots is gewoon een oneerlijke en allesbehalve neutrale arbiter geweest. Jan men kloten Vandendriesche is gewoon een zwakke legume, die is supporter van Brugge, laat 104 minuten spelen, wie kan dat verantwoorden? Zes minuten waren al lang goed geweest. Remember blink kop vandendriesche als ze op zeebrugge Kotysch zijn scheenbeen over stampten . Bovndien floot Boterberg ons constant tegen en veel van die onbekwame janetten lijk Lambrechts en Smets.
Scheidsrechters ruiken waar het geld zit
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door enerkey »

Jean-Paul schreef: 27 jul 2021, 11:51 Pots is gewoon een oneerlijke en allesbehalve neutrale arbiter geweest. Jan men kloten Vandendriesche is gewoon een zwakke legume, die is supporter van Brugge, laat 104 minuten spelen, wie kan dat verantwoorden? Zes minuten waren al lang goed geweest. Remember blink kop vandendriesche als ze op zeebrugge Kotysch zijn scheenbeen over stampten . Bovndien floot Boterberg ons constant tegen en veel van die onbekwame janetten lijk Lambrechts en Smets.
Scheidsrechters ruiken waar het geld zit
Ik dacht dat die vanuit het Genste kwam. Maar bon toevallig dat zoiets enkel met een topclub zulk precident is. Hier hebben we ook al een hele hoop tijdrekkende ploegen over de vloer gehad. Maar dan wordt zoiets niet toegepast: nie tin het verleden, maar ik niet in de toekomst vrees ik.
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Boxtobox »

Piana schreef: 26 jul 2021, 22:26
Boxtobox schreef: 26 jul 2021, 19:57
Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27

Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Tja, je kan een competitie bekijken hoe je wil natuurlijk. "Nog vol aan de bak om er in te blijven.", ja na de eerste match van Maes stond je 2 punten achter op de voorlaatste (Moeskroen). Op het einde van de competitie stond je 7 punten voor op de voorlaatste (Waasland). Natuurlijk moet je vol aan de bak als je met een achterstand begint op de voorlaatste, maar het is nu niet dat we op gered zijn dankzij ons doelpuntensaldo. We zijn er, achteraf bekeken, vrij vlot in gebleven. Mede dankzij enkele gewonnen sleutelmatchen (zoals op Waasland), dat lijkt me nu net een sterkte.

Suzuki gaf ik trouwens zélf aan in de post. Nazon is nooit goed genoeg geweest voor dit niveau, Colidio had veel goede wil maar daar moet Van Dessel zeker niet voor onderdoen en Asamoah was al even op drift. Deze 3 waren trouwens geen basisspeler (meer) onder Maes.

Het doelpunt van Gent kwam natuurlijk ook door een verkeerde inschatting van onze verdediging. Pius blunderde op dat moment al. Maar goed, zoals 99% van alle doelpunten in voetbal, waren ook de 3 doelpunten gister te vermijden. Als er geen "te vermijden doelpunten" meer mogen vallen, kunnen we misschien beter de goals verwijderen, er zullen niet veel doelpunten meer gemaakt worden.

Over die laatste fase: VAR heeft het bekeken, vond het geen penalty. Voila, einde discussie dus. Heb je achteraf ook gelezen dat de ref nu niet direct aan onze kant stond? Of las je daar over? Als het een duidelijke penalty-fout was hadden ze wel gefloten, wees maar gerust.

Dat van die 4 versterkingen gaf ik trouwens ook zelf aan in mijn post.
Ja, je mag echt trots zijn op de vierde laatste plaats van vorig seizoen en als Waasland voor u een referentie is, wil ik u eraan herinneren dat deze nu in 1B spelen. Bekijk het maar positief jongen, dan mag je volgend seizoen opnieuw tegen Waasland spelen in 1B.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Stvv_eng »

Boxtobox schreef: 27 jul 2021, 14:47
Piana schreef: 26 jul 2021, 22:26
Boxtobox schreef: 26 jul 2021, 19:57
Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Tja, je kan een competitie bekijken hoe je wil natuurlijk. "Nog vol aan de bak om er in te blijven.", ja na de eerste match van Maes stond je 2 punten achter op de voorlaatste (Moeskroen). Op het einde van de competitie stond je 7 punten voor op de voorlaatste (Waasland). Natuurlijk moet je vol aan de bak als je met een achterstand begint op de voorlaatste, maar het is nu niet dat we op gered zijn dankzij ons doelpuntensaldo. We zijn er, achteraf bekeken, vrij vlot in gebleven. Mede dankzij enkele gewonnen sleutelmatchen (zoals op Waasland), dat lijkt me nu net een sterkte.

Suzuki gaf ik trouwens zélf aan in de post. Nazon is nooit goed genoeg geweest voor dit niveau, Colidio had veel goede wil maar daar moet Van Dessel zeker niet voor onderdoen en Asamoah was al even op drift. Deze 3 waren trouwens geen basisspeler (meer) onder Maes.

Het doelpunt van Gent kwam natuurlijk ook door een verkeerde inschatting van onze verdediging. Pius blunderde op dat moment al. Maar goed, zoals 99% van alle doelpunten in voetbal, waren ook de 3 doelpunten gister te vermijden. Als er geen "te vermijden doelpunten" meer mogen vallen, kunnen we misschien beter de goals verwijderen, er zullen niet veel doelpunten meer gemaakt worden.

Over die laatste fase: VAR heeft het bekeken, vond het geen penalty. Voila, einde discussie dus. Heb je achteraf ook gelezen dat de ref nu niet direct aan onze kant stond? Of las je daar over? Als het een duidelijke penalty-fout was hadden ze wel gefloten, wees maar gerust.

Dat van die 4 versterkingen gaf ik trouwens ook zelf aan in mijn post.
Ja, je mag echt trots zijn op de vierde laatste plaats van vorig seizoen en als Waasland voor u een referentie is, wil ik u eraan herinneren dat deze nu in 1B spelen. Bekijk het maar positief jongen, dan mag je volgend seizoen opnieuw tegen Waasland spelen in 1B.
Denk je? Ik denk dat Beveren meteen weer promoveert... maar goed
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 27 jul 2021, 10:18 Tim Pots: mislukt als scheidsrechter, mislukt als VAR en nu in dienst bij de voddegazet die schrijft op verzoek van makelaars en G5 clubs. :yes:
:stupid:
De perfecte man om bondsprocureur te worden!
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jean-Paul »

Yellow Feaver schreef: 27 jul 2021, 17:28
Jacques schreef: 27 jul 2021, 10:18 Tim Pots: mislukt als scheidsrechter, mislukt als VAR en nu in dienst bij de voddegazet die schrijft op verzoek van makelaars en G5 clubs. :yes:
:stupid:
De perfecte man om bondsprocureur te worden!
De Belgische voetbalbond heeft niks meer te zeggen! Het zijn de G5 of G6 of G Jan m’en klotens die het voor het zeggen hebben laat dat duidelijk zijn! Tim Pots is ne goeie voor steward te spelen bij Zottegem of Kuttekoven!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door vdl »

Stvv_eng schreef: 27 jul 2021, 14:53
Boxtobox schreef: 27 jul 2021, 14:47
Piana schreef: 26 jul 2021, 22:26
Boxtobox schreef: 26 jul 2021, 19:57
Piana schreef: 26 jul 2021, 09:04

100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Versterkt zegt u ? Suzuki ben je misschien kwijt, enkele af en toe basisspelers van vorig seizoen zijn moeten vertrekken ( Nazon, Colidio, Asamoah ).
En niettegenstaande dat Bruls en Mboyo zijn bijgekomen, heb je vol aan de bak gemoeten voor het behoud.
Gisteren heb ik enkel de eerste helft kunnen bekijken, daar zat veel balrecuperatie in van STVV maar ook veel afval, passes van enkele meters die niet aankwamen. Het eerste doelpunt van ons komt er door een enorme verkeerde inschatting van de verdediging (Samoise) waardoor Matsubara een zee van tijd krijgt om de bal voor te brengen. Achteraf lees ik ook nog dat we in het slot van de wedstrijd goed zijn weg gekomen (kruising en potentieel handspel van Caufriez). Versterkt zijn we als er 4 à 5 dadelijk inzetbare spelers bij komen zodat ook uw bank op iets begint te lijken.
Tja, je kan een competitie bekijken hoe je wil natuurlijk. "Nog vol aan de bak om er in te blijven.", ja na de eerste match van Maes stond je 2 punten achter op de voorlaatste (Moeskroen). Op het einde van de competitie stond je 7 punten voor op de voorlaatste (Waasland). Natuurlijk moet je vol aan de bak als je met een achterstand begint op de voorlaatste, maar het is nu niet dat we op gered zijn dankzij ons doelpuntensaldo. We zijn er, achteraf bekeken, vrij vlot in gebleven. Mede dankzij enkele gewonnen sleutelmatchen (zoals op Waasland), dat lijkt me nu net een sterkte.

Suzuki gaf ik trouwens zélf aan in de post. Nazon is nooit goed genoeg geweest voor dit niveau, Colidio had veel goede wil maar daar moet Van Dessel zeker niet voor onderdoen en Asamoah was al even op drift. Deze 3 waren trouwens geen basisspeler (meer) onder Maes.

Het doelpunt van Gent kwam natuurlijk ook door een verkeerde inschatting van onze verdediging. Pius blunderde op dat moment al. Maar goed, zoals 99% van alle doelpunten in voetbal, waren ook de 3 doelpunten gister te vermijden. Als er geen "te vermijden doelpunten" meer mogen vallen, kunnen we misschien beter de goals verwijderen, er zullen niet veel doelpunten meer gemaakt worden.

Over die laatste fase: VAR heeft het bekeken, vond het geen penalty. Voila, einde discussie dus. Heb je achteraf ook gelezen dat de ref nu niet direct aan onze kant stond? Of las je daar over? Als het een duidelijke penalty-fout was hadden ze wel gefloten, wees maar gerust.

Dat van die 4 versterkingen gaf ik trouwens ook zelf aan in mijn post.
Ja, je mag echt trots zijn op de vierde laatste plaats van vorig seizoen en als Waasland voor u een referentie is, wil ik u eraan herinneren dat deze nu in 1B spelen. Bekijk het maar positief jongen, dan mag je volgend seizoen opnieuw tegen Waasland spelen in 1B.
Denk je? Ik denk dat Beveren meteen weer promoveert... maar goed
Dan zullen ze toch moeten afrekenen met Moeskroen.
Bij Beveren zijn de meeste sterkhouders van vorig seizoen vertrokken.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Dreke »

Jean-Paul schreef: 27 jul 2021, 18:33Tim Pots is ne goeie voor steward te spelen bij Zottegem of Kuttekoven!
Die hebben geen voetbalploeg. Dus daar kan die wabbe zelfs niks gaan doen. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door stvvilvoorde »

https://www.rbfa.be/nl/nieuws/duiding-s ... o-league-0

In minuut 90+4 wordt de bal in het strafschopgebied van STVV getrapt.

De bal komt bij een KAA Gent-speler Vakoun Bayo (nr. 27) die de bal raakt op het bovenbeen en daarna afwijkt (deflectie) op de arm/hand van STVV-speler Maximiliano Caufriez (nr. 3) die achter de KAA Gent-aanvaller staat.

De scheidsrechter laat verder spelen en de VAR bekijkt de beelden.

Het Professional Refereeing Department gaat akkoord met de beslissing van de scheidsrechter en de VAR om geen strafschop toe te kennen omdat de arm in een natuurlijke positie is en de bal vanop zeer korte afstand de hand raakt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jacques »

Kijk, zelfs als voddenanalist bakt Pots er niets van. :yes: :lol:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door AirMontella »

De uitdrukking 'Potsierlijk' is dan ook op zijn lijf geschreven.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Halenaar »

Gent :lol: :lol: :lol:
In de wedstrijd STVV - KAA Gent op speeldag 1 maakt Caufriez handspel in de zestien. Hij maakt een beweging met de hand naar de bal. De scheidsrechter, VAR en het Referee Department beslisten dat het om een natuurlijke positie van de arm gaat en dus geen penalty tot gevolg kent.

De club begrijpt dat de scheidsrechter niet alle fases goed kan zien. Dat zowel de VAR als het Referee Department deze fase als natuurlijk handspel beschouwen na het bekijken van de beelden, kunnen wij niet begrijpen. De club betreurt dan ook dat we al na één speeldag hierop dienen te reageren. We hadden gehoopt het nieuwe seizoen met een schone lei te kunnen beginnen. Tot ons spijt is dat voorlopig niet gelukt.
https://website.kaagent.be/nl/supporter ... v-kaa-gent
Plaats reactie