Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door vdl »

Inderdaad, een zwak Gent, scoren op stilstaande fase, hebben maar drie uitgespeelde kansen gehad.
Zal wel aan het veld liggen zeker.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door lindoke »

miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jean-Paul »

Piana schreef: 26 jul 2021, 01:00
Jean-Paul schreef: 26 jul 2021, 00:40 Matsubaru speelde zeker niet als een invaller. Cacace zal een dikke tand moeten bijsteken.
Matsubara is vorig jaar ook sterk aan het seizoen begonnen... Daarna volledig weggezakt. Maar als hij dit niveau kan doortrekken moet Cacace idd vol aan de bak.
Dat hangt natuurlijk voor 90 procent van hemzelf af, blessures en ziekte heb je niet in de hand. Wat hij gisteren bracht was eerste klasse materiaal.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Piana »

lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
100% gelijk, toch even opmerken dat we wél versterkt zijn (op Suzuki na) tov begin vorig jaar. Bruls en Mboyo (hoe onbehouwen hij er soms ook bijloopt...), die stonden er begin vorig seizoen niet. Grote factor gaat de trainer zijn. Muscat was een vod, maar onze Duitser is misschien net teveel het tegenovergestelde? Zolang de resultaten goed zijn is dat niet erg, maar in een mindere periode (zeker als je laag staat in de klassering) kan dat een grote bron van onrust zijn.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 26 jul 2021, 00:54
miel schreef: 26 jul 2021, 00:13
STVVninof schreef: 25 jul 2021, 23:17 Was er wat volk in het stadion?
Ja in de gegeven omstandigheden en sfeer . :party:
Het was echt een leuke avond op Stayen. Best veel volk met al de regels, de sfeer zat er goed in en ging ook vlot over naar de andere tribunes. Duidelijk toch heel wat meer enthousiasme dan de Jacky's van deze wereld denken :drunk:

Zeer knappe match ook van onze kanaries, wat een lef, inzet en vechterslust zeg. Heb ook een aantal mooie combinaties gezien.

Bruls trouwens erg goed vandaag, hoeveel heeft die man wel niet gelopen zeg? Zou me niet verbazen moest die gestopt zijn met roken :mrgreen: zelden gezien in zijn carrière, de inzet en overgave van hem vandaag. Ook een duidelijk rustpunt op het middenveld, met goede passing en altijd het overzicht bewaren.

Mboyo speelde ook 1 van zijn betere matchen voor ons. Matsubara wist zowaar ook te overtuigen, had ik niet verwacht van hem.

Alleszins heeft Hollerbach laten zien vandaag dat er al een collectief staat, en zie je al duidelijk de hand van de trainer. Ben benieuwd of hij de volgende speeldagen nog kan overtuigen, maar versterking moet er nog sowieso bijkomen. Maar dit doet al enorm deugd
Inderdaad Mboyo en Bruls, de rest was onzichtbaar in de aanval, zelfs Bruls was de eerste helft er niet echt bij.
Deze jongens hebben toch wat meer ondersteuning nodig, verwachte meer van Koita, hopelijk komt dat nog.
Van Dessel heel veel gelopen, maar vaak kinderlijk aan de kant gezet.
Matsubara vond ik dan weer zeer sterk, Pius heeft vooral tijd nodig.
Ik had een gelijkspel verwacht en gehoopt, een werelddoelpunt bezorgde ons gelukkig meer.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door miel »

lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
Man lief , denkt ge nu echt dat gij de enige bent die weet dat er nog wat moet bij komen , ge moet me dus niet van mijn wolk halen .
Maar bij elke post op hetzelfde nageltje kloppen , dat geklaag en gezaag , zelf met een mooie overwinning begint mijn kl... uit te hangen
Ge bent al 4 jaar aan het beweren dat we gaan degraderen , elke transfer periode dezelfde zever ( nog niet gebeurt enkel vorig seizoen in de problemen geweest , de andere seizoenen vrij vlug zeker van het behoud )
Als wij winnen is het met geluk of de tegenstander was zwak , ook altijd dezelfde zever
Ik ben zeker niet vergeten dat we vorig jaar tegen Gent hebben gewonnen ,maar toen moesten we het spel volledig ondergaan .
Nu wonnen we zeer veel duels en dat was lang geleden , bovendien werd een achterstand omgezet in een overwinning . Dit is wat we willen zien van STVV en dan maakt het niet uit met wie .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jacques »

Deugddoende overwinning op basis van een goed blok met veel inzet en overgave. Een gebalde vuist en opgestoken middenvinger naar iedereen die met de pen in vitriool al klaar stond om ons af te schrijven. Wat niet wil zeggen dat al onze zorgen van de baan zijn, verre van, versterking blijft noodzakelijk, maar we zijn ook geen vogel voor de kat. Het zijn drie belangrijke punten in wat ongetwijfeld nog een lang, zwaar en mogelijk weer raar seizoen zal worden, als je de uitslagen van de andere ploegen erbij neemt.
Nog meer deugddoend was het feit dat we er nog eens bij mochten zijn. Ieder zijn meug, ook de internet- en zetelsupporters, zelfs de zagers en pijpers, maar de curve op de bal van Brüls van achter doel live zien, de bijhorende ontlading en het nagelbijten aan het einde, nee, dat krijg je niet in de zetel, toch niet in die mate. En uiteindelijk is dat het mooiste van het voetbal: passie en emotie.
Bonuspunten voor Hein(eken) die achteraf zaagt over die vermeende handsbal. Blij dat de regels aangepast zijn, niet omdat het in ons voordeel is in dit geval, wel omdat het gewoon een verbetering is, waarbij je als verdediger niet meer als een debiele kip met je armen op je rug moet gaan rondlopen. Maar soit, zo kennen we Hein: goeie trainer, grote zeveraar achteraf. Enige gemis was een beeld van een sip kijkende Michel & Yvan op de eretribune. Mogi zal nog eens moeten passeren aan de Ghelamco. Hopelijk kunnen we komende weekend ook die andere Bayat-club een peer stoven....
Overdrijven is een kunst
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Franske »

Jacques schreef: 26 jul 2021, 09:53 Nog meer deugddoend was het feit dat we er nog eens bij mochten zijn. Ieder zijn meug, ook de internet- en zetelsupporters, zelfs de zagers en pijpers, maar de curve op de bal van Brüls van achter doel live zien, de bijhorende ontlading en het nagelbijten aan het einde, nee, dat krijg je niet in de zetel, toch niet in die mate. En uiteindelijk is dat het mooiste van het voetbal: passie en emotie.
Dacht net hetzelfde. Mijn dochter die naast me zat zei vlak na affluiten: "Papa, ge hebt het écht gemist, hé?" Heerlijk. Met 0,0 verwachtingen vertrokken, sakkeren op de ref (en klungelende Pius), de knal van Brüls, leuke voetbalsfeer (ondanks maatregelen) en spanning tot in minuut 93 mt super afloop. I like!
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door ertee »

Franske schreef: 26 jul 2021, 10:04
Jacques schreef: 26 jul 2021, 09:53 Nog meer deugddoend was het feit dat we er nog eens bij mochten zijn. Ieder zijn meug, ook de internet- en zetelsupporters, zelfs de zagers en pijpers, maar de curve op de bal van Brüls van achter doel live zien, de bijhorende ontlading en het nagelbijten aan het einde, nee, dat krijg je niet in de zetel, toch niet in die mate. En uiteindelijk is dat het mooiste van het voetbal: passie en emotie.
Dacht net hetzelfde. Mijn dochter die naast me zat zei vlak na affluiten: "Papa, ge hebt het écht gemist, hé?" Heerlijk. Met 0,0 verwachtingen vertrokken, sakkeren op de ref (en klungelende Pius), de knal van Brüls, leuke voetbalsfeer (ondanks maatregelen) en spanning tot in minuut 93 mt super afloop. I like!
De spreiding van de mensen over de tribune geeft eigenlijk net het gevoel dat er meer volk zit, want er zouden maar 2.000 man aanwezig geweest zijn terwijl je toch het gevoel had dat het er meer waren.

Heb me ook heel erg geërgerd aan de scheidsrechter, zwakke partij.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door wiekes »

Ze lijken mij fysiek in orde en dat is al heel veel waard.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door lakie »

Pius was écht wel slecht gisteren....
Nu zowieso snap ik al niet dat je hem laat starten ten nadele van Buatu. Amper wedstrijdritme en Buatu uw beste verdediger vorige jaar.
Dat Pius boos is na de wedstrijd, snap ik volkomen... Hij MOET ook boos zijn. En ontgoocheld... Ik zou het veel erger vinden als hij lachend op de bank gaat zitten.
Pius kan veel beter, weet dat zelf ook. En zal nog veel voor ons kunnen betekenen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Jebus4life »

Serieuze verrassing gisteren inderdaad.
Ik had een pandoering gevreesd, maar het zijn 3 punten geworden.

Opvallend dat de ganse G5 + Antwerp punten heeft laten liggen op de openingsspeeldag.


Ik ben wel nog niet positief gestemd over de rest van het seizoen, ik denk dat iedereen wel beseft dat de kern véél te smal en beperkt is. Maar Hollerbach lijkt het fysieke toch dik op orde te hebben en het juiste type coach voor Stayen. Dat is al een zeer goed begin...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door Tompie »

Enthousiasme en strijdvaardigheid gekoppeld aan een goede conditie. Dat waren zowat de basisingrediënten van deze overwinning. Maar daarnaast toch ook behoorlijk wat voetballend vermogen.

Natuurlijk moet er nog kwaliteit bij, dat spreekt voor zich. Maar het was wel een deugddoend avondje Stayen en je zag de mensen ook echt genieten. De sfeer was zelfs behoorlijk goed gezien het beperkte aantal toeschouwers.

Over Pius: ik was vorig seizoen eigenlijk niet overtuigd van hem. Vreemd genoeg zag ik gisteren wel een bepaald potentieel in hem, hoe dramatisch hij ook acteerde. Een paar keren deed hij het initieel prima om dan in een en dezelfde actie plots teveel hooi op zijn vork te nemen met balverlies tot gevolg. Buatu liet zien hoe het wel moet. Benieuwd of Pius me naarmate het seizoen vordert wel kan overtuigen.

Voor de rest toch ook enkele spelers die het verrassend goed deden. Wie had gedacht dat we Gent over de knie zouden leggen met Janssens en Matsubara op de flanken? Brüls en Mboyo lijken me conditioneel ook beter in orde, vond Mboyo een van zijn betere/meest nuttige wedstrijden spelen voor ons. Aan Koita gaan we ook nog plezier beleven denk ik.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door lindoke »

miel schreef: 26 jul 2021, 09:41
lindoke schreef: 26 jul 2021, 07:30
miel schreef: 26 jul 2021, 00:27
lindoke schreef: 25 jul 2021, 22:55 Zege die zeker deugd doet. Maar laat er geen twijfel over bestaan dat deze ploeg nog enkele serieuze kwaliteitsinjecties nodig heeft. Op het einde stond vrouwe Fortuna aan onze kant of die bal tegen de kruising dwarrelt er gewoon in.
Laat er vooral geen twijfel over bestaan dat we zeker niet zijn weggespeeld door Gent zoals u had voorspelt
Een deel van onze kwaliteit zit nog in Japan of in de tribune :lol:
Vergeet ook niet dat we met een B elftal (met alle respect) toch een 0-1 achterstand hebben omgezet in een overwinning
Kan jij dan niet eens voor één keer wat positiever zijn triestige plant :zot:
Neen, dat kan echt niet. Net zoals ik jou niet van jouw wolk af krijg. Deze ploeg toonde nog te veel mankementen van vorig seizoen. Niet moeilijk omdat er op 1 speler na het dezelfde zijn. Te lang met deze zwakke kern spelen zonder nodige versterkingen gaat ons kostbare punten kosten. Trouwens, ben je al vergeten dat we vorig seizoen ook de eerste wedstrijd tegen Gent wonnen en daarna het alleen maar bergaf ging?
Man lief , denkt ge nu echt dat gij de enige bent die weet dat er nog wat moet bij komen , ge moet me dus niet van mijn wolk halen .
Maar bij elke post op hetzelfde nageltje kloppen , dat geklaag en gezaag , zelf met een mooie overwinning begint mijn kl... uit te hangen
Ge bent al 4 jaar aan het beweren dat we gaan degraderen , elke transfer periode dezelfde zever ( nog niet gebeurt enkel vorig seizoen in de problemen geweest , de andere seizoenen vrij vlug zeker van het behoud )
Als wij winnen is het met geluk of de tegenstander was zwak , ook altijd dezelfde zever
Ik ben zeker niet vergeten dat we vorig jaar tegen Gent hebben gewonnen ,maar toen moesten we het spel volledig ondergaan .
Nu wonnen we zeer veel duels en dat was lang geleden , bovendien werd een achterstand omgezet in een overwinning . Dit is wat we willen zien van STVV en dan maakt het niet uit met wie .
Shhhhhhhht.......zwijgen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 1: KSTVV - KAA Gent (Zondag 25-07 om 21u)

Bericht door tesneusdoek »

Jebus4life schreef: 26 jul 2021, 10:46 Serieuze verrassing gisteren inderdaad.
Ik had een pandoering gevreesd, maar het zijn 3 punten geworden.

Opvallend dat de ganse G5 + Antwerp punten heeft laten liggen op de openingsspeeldag.


Ik ben wel nog niet positief gestemd over de rest van het seizoen, ik denk dat iedereen wel beseft dat de kern véél te smal en beperkt is. Maar Hollerbach lijkt het fysieke toch dik op orde te hebben en het juiste type coach voor Stayen. Dat is al een zeer goed begin...
Als je de kwestie van de onvolledige kernen en de verstoring van de eerste competitiemaand met nog allerhande, mogelijke wijzigingen door de nog lopende transferperiode buiten beschouwing laat, is het bij mijn weten altijd al beter geweest om u "als kleine ploeg" op de eerste speeldagen met de groten te meten. Die ploegen hun automatismes staan nog niet op punt, de aangetrokken spelers zijn nog niet volledig ingespeeld en ze proberen iets later te pieken (met de Europese competities en de playoffs in het achterhoofd), terwijl het voor kleinere ploegen vaak een voordeel is om er direct in te vliegen, zoveel mogelijk punten bij mekaar te sprokkelen en te hopen dat de fysieke terugval, rond de maanden februari en maart, wordt opgevangen door de extra rust die het verzekerde behoud met zich meebrengt of de extra motivatie als ze nog in aanmerking komen voor een onverhoopte plaats in de playoffs. Het gebrek aan automatismes, integratie van nieuwe spelers, ...geldt natuurlijk ook voor kleiner ploegen, maar die ondervinden daar om één of ander reden, (relatief) minder nadeel van. Eens een Brugge (bijvoorbeeld) op stoom raakt, zie ik Eupen daar geen punten gaan halen...op het begin van het seizoen zijn die dingen mogelijk.

Ik denk dat Hollerbach er daarom ook zo hard de zweep op gelegd heeft, zodat de ploeg er stond...scherp en sterk in de duels, kort op de bal, enz. Nu moeten we proberen om zo snel mogelijk punten te halen die de minimumgrens voor het behoud in zicht brengen, wetende dat er moeilijkere periodes gaan komen. Een schitterend rapport dus voor zowel de ploeg als de trainer! Nu bevestigen tijdens de komende weken, de afwezigen en geblesseerden recupereren en nog een drietal kwaliteitsinjecties en het zit goed. :toppie:
Plaats reactie