RCSC-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: RCSC-STVV

Bericht door Halenaar »

Opvallende statistieken tijdens de match: Matsubara, Durkin en Van Dessel hadden de meeste kilometers ėn sprints vandaag gedaan van al de spelers van het plein.

En nog opvallender: Bruls won de meeste duels vandaag. Zijn vorige trainers zullen er stomverbaasd van zijn.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: RCSC-STVV

Bericht door Piana »

Halenaar schreef: 31 jul 2021, 21:19 Opvallende statistieken tijdens de match: Matsubara, Durkin en Van Dessel hadden de meeste kilometers ėn sprints vandaag gedaan van al de spelers van het plein.

En nog opvallender: Bruls won de meeste duels vandaag. Zijn vorige trainers zullen er stomverbaasd van zijn.
Waar kun je die stats vinden? Mikman sprak ook al over de uitgespeelde kansen van Charleroi.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: RCSC-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Ondanks de mindere intrinsieke kwaliteit, zie je veel discipline en is de hand van Hollerbach duidelijk te merken. De man wisselt niet veel, want hij heeft weinig wisselopties. Hij wisselde nu na 3 minuten in de tweede helft een zwakke Koita. Koita was vooral tegen zichzelf en de scheidsrechter aan het voetballen. Voor mekkeren kreeg hij na het rustsignaal een gele kaart. Toen hij bij de start van de tweede helft als zowat diepste man knullig de bal verloor en zou een counter van Charleroi opzette moet voor Hollerbach de maat vol zijn geweest. De herhaling achter het doel liet dit toen duidelijk zien.

Ik moet onze gebuisden van vorig jaar proficiat wensen voor hun eerste twee wedstrijden. Wolke en Matsubara stijgen toch wel boven zichzelf uit momenteel. Matsubara haalt wel eens de achterlijn, terwijl Cacace op een gegeven moment toch eerder een pass naar achteren speelt. Intrinsiek is Cacace nochtans beter. Misschien krijgt Hollerbach dat er ook wel uit. Als die jongens op dit niveau verder gaan, gaan onze Olympiërs hun plaats moeten heroveren.

Het valt op dat Mboyo ook vaak verder inzakt. Vooraan komen bitter weinig ballen en hij wil precies de bal komen voelen vanop het middenveld. Net als vorige week vond ik Brüls de beste STVV'er. Positie 6 ligt hem wel. Hij wint vrij veel duels en behoudt goed het overzicht.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: RCSC-STVV

Bericht door Piana »

miel schreef: 31 jul 2021, 20:14
STimVV schreef: 31 jul 2021, 17:18 Misschien uzelf ook es de vraag stellen waarom Koita niet in de match zit?
Hij krijgt 0,0 steun van Durkin, VanDessel, Janssens en co. Die brengen voetballend/opbouwend niks bij.
Koita krijgt de bal aangespeeld en dan mag'm zn plan trekken omdat er vanuit de 2e lijn te weinig kwaliteit komt.
Hopelijk kan DeRidder zo rap mogelijk invallen voor Durkin of VanDessel zodat Bruls wat hoger en meer op de 10 kan spelen. Dan zullen ook Mboyo en Koita meer opties krijgen.
Durkin is de eerste speler op het blad van de trainer , wees daar maar zeker van
Zoals Durkin en Vandessel nu aan het spelen zijn zal Steve nog even moeten wachten , daarbij wil ik niet zeggen dat het allemaal mooi is , maar vooral nuttig , ze maken het onze verdediging toch wat makkelijker , echt veel kansen geven we niet weg hé
Als je verwacht dat DeRidder de ploeg meer aanvallende impulsen zal moeten geven en Durkin of Vandessel moet vervangen , kan je in verdedigend opzicht toch wel eens bedrogen uitkomen
In elk geval de cinema rond Suzuki moet zo snel mogelijk worden opgelost
En een vervanger voor Bruls moet er zo snel mogelijk komen , want als hij uitvalt hebben we pas echt een probleem
Voor de rest Chapeau aan staf en spelers
100% akkoord. Al zal Van Dessel zijn terugval nog wel krijgen ergens in oktober/november, wat volstrekt normaal is natuurlijk. Als je dan kunt terugvallen op De Ridder is dat toch een geruststelling.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: RCSC-STVV

Bericht door vdl »

Koita, tot nu toe een echte ontgoocheling, dan vond ik Colidio nog beter en met meer inzet.
Durkin en Van Dessel zijn wel nuttig, maar daar hebben we beter nodig, toch minstens op 1 van die twee posities.
Maar 4 op 6 is natuurlijk top om het seizoen te beginnen.
Al zal Hollerbach toch positiever voetbal willen spelen,eens hij al zijn spelers heeft.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: RCSC-STVV

Bericht door Halenaar »

Piana schreef: 01 aug 2021, 00:04
Halenaar schreef: 31 jul 2021, 21:19 Opvallende statistieken tijdens de match: Matsubara, Durkin en Van Dessel hadden de meeste kilometers ėn sprints vandaag gedaan van al de spelers van het plein.

En nog opvallender: Bruls won de meeste duels vandaag. Zijn vorige trainers zullen er stomverbaasd van zijn.
Waar kun je die stats vinden? Mikman sprak ook al over de uitgespeelde kansen van Charleroi.
Kwamen op het einde van de wedstrijd in beeld.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: RCSC-STVV

Bericht door miel »

vdl schreef: 01 aug 2021, 00:10 Koita, tot nu toe een echte ontgoocheling, dan vond ik Colidio nog beter en met meer inzet.
Durkin en Van Dessel zijn wel nuttig, maar daar hebben we beter nodig, toch minstens op 1 van die twee posities.
Maar 4 op 6 is natuurlijk top om het seizoen te beginnen.
Al zal Hollerbach toch positiever voetbal willen spelen,eens hij al zijn spelers heeft.
Met Koita zullen we nog wat geduld moeten hebben , hij is toch een tijd geblesseerd geweest en heeft lang geen wedstrijden meer gespeeld , hij gaat ons nog diensten bewijzen .
Heb je er al eens bij stil gestaan welke leeftijd Durkin en VanDessel hebben , die worden vanzelf nog beter en dat kan alleen maar door hen te laten spelen , ge gaat die jongens nu toch niet afblokken zeker , met DeRidder en Konaté hebben we daar voldoende alternatieven om te concurreren of te roteren .
Trouwens het gaat niet lang duren voor er gegadigden zijn voor Durkin
Ik vind niet dat wij nu negatief voetbal spelen , alleen het inspelen moet beter en zuiverder , maar dat zal ook zijn tijd nodig hebben , nu we meer vooruit spelen , na jaren lang achteruit en breed te hebben gespeeld is dat voor mij alvast een verademing
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: RCSC-STVV

Bericht door STimVV »

miel schreef: 31 jul 2021, 20:14
STimVV schreef: 31 jul 2021, 17:18 Misschien uzelf ook es de vraag stellen waarom Koita niet in de match zit?
Hij krijgt 0,0 steun van Durkin, VanDessel, Janssens en co. Die brengen voetballend/opbouwend niks bij.
Koita krijgt de bal aangespeeld en dan mag'm zn plan trekken omdat er vanuit de 2e lijn te weinig kwaliteit komt.
Hopelijk kan DeRidder zo rap mogelijk invallen voor Durkin of VanDessel zodat Bruls wat hoger en meer op de 10 kan spelen. Dan zullen ook Mboyo en Koita meer opties krijgen.
Durkin is de eerste speler op het blad van de trainer , wees daar maar zeker van
Zoals Durkin en Vandessel nu aan het spelen zijn zal Steve nog even moeten wachten , daarbij wil ik niet zeggen dat het allemaal mooi is , maar vooral nuttig , ze maken het onze verdediging toch wat makkelijker , echt veel kansen geven we niet weg hé
Als je verwacht dat DeRidder de ploeg meer aanvallende impulsen zal moeten geven en Durkin of Vandessel moet vervangen , kan je in verdedigend opzicht toch wel eens bedrogen uitkomen
In elk geval de cinema rond Suzuki moet zo snel mogelijk worden opgelost
En een vervanger voor Bruls moet er zo snel mogelijk komen , want als hij uitvalt hebben we pas echt een probleem
Voor de rest Chapeau aan staf en spelers
Beter lezen Miel... want ik zei wat anders. ;)
Ik zou DeRidder graag zien op de positie van Bruls zodat Bruls voor de aanvallende impulsen kan zorgen. Bruls doet het op de 6 heel goed, maar je mist hem nu hoger op het veld. Hij moet daardoor veel te veel doen waardoor hij in de 2e helft regelmatig gevaarlijk balverlies had.
Ik vind Durkin goed op de 6, maar nu moet hij hoger spelen en komt hij te vaak in situaties waar hij de kwaliteiten niet voor heeft. Ook onder Muscat was dat een probleem, toen moest Durkin ook op de 8 of op de 10 spelen. Dat was dramatisch zwak. Het was pas toen Maes hem op de 6 plaatste dat hij echt goede matchen begon te spelen.
In de opbouw liep het vandaag ook telkens verkeerd wanneer Durkin of VanDessel vooruit moesten spelen. Daar moet de kwaliteit echt omhoog. Veel lopen is niet genoeg op de 8 en de 10. Je moet ook wat creëeren.

Ik zie Durkin liefst op de 6. DeRidder (of VanDessel) op de 8. En Bruls op de 10. Ik denk dat we de bal dan beter in de ploeg kunnen houden en ook meer kansen zouden creëeren. Want hoeveel kansen hadden we in 2 matchen? Met veel goede wil kom ik aan 3?

Soit, gezien de kwaliteiten van sommige spelers hebben ze er vandaag het maximum haalbare uitgehaald. Komende week winnen en we staan los op kop met onze b-ploeg.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: RCSC-STVV

Bericht door STimVV »

Roman schreef: 31 jul 2021, 20:25
Matsubaru en Janssens, zoals hier meermaals als 1ste provinciale materiaal omschreven, doen het al twee wedstrijden zeer degelijk, dat mag ook eens gezegd worden al zullen er toch zijn die dit niet graag horen en zeker niet zullen willen toegeven.
Sorry hoor...
Ik weet niet of je het jezelf wilt aandoen, maar bekijk de 2e helft nog eens opnieuw en hou de prestatie van Wolke ne keer in het oog.
Werkelijk élke keer dat hij de bal kreeg leden we balverlies. Ik werd er ge-wel-dig zenuwachtig van.
T'is niet omdat we 4 op 6 pakken dat dat niet gezegd mag worden. Positief is wel dat al die balverliezen nog niet tot een tegendoelpunt geleid hebben doordat we sterk "als ploeg in blok vechten".

Matsubara doet het goed op links. Net zoals hij het vorig seizoen goed deed. (Oa sterke match op Anderlecht toen)
Wanneer Cacace terug is zou ik hem in afwachting van Hashioka ook wel eens op rechts durven proberen. Als je kijkt hoe Maehle presteerde op het EK als wingback tegen zijn voet. En hoe ook bij de rode duivels er altijd 1 wingback tegen zn voet speelt. (T.Hazard of Chadli of Carrasco) Dan kan Cacace misschien ook wel van waarde zijn op rechts.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: RCSC-STVV

Bericht door vdl »

miel schreef: 01 aug 2021, 01:02
vdl schreef: 01 aug 2021, 00:10 Koita, tot nu toe een echte ontgoocheling, dan vond ik Colidio nog beter en met meer inzet.
Durkin en Van Dessel zijn wel nuttig, maar daar hebben we beter nodig, toch minstens op 1 van die twee posities.
Maar 4 op 6 is natuurlijk top om het seizoen te beginnen.
Al zal Hollerbach toch positiever voetbal willen spelen,eens hij al zijn spelers heeft.
Met Koita zullen we nog wat geduld moeten hebben , hij is toch een tijd geblesseerd geweest en heeft lang geen wedstrijden meer gespeeld
Trouwens het gaat niet lang duren voor er gegadigden zijn voor Durkin
Ik vind niet dat wij nu negatief voetbal spelen , alleen het inspelen moet beter en zuiverder , maar dat zal ook zijn tijd nodig hebben , nu we meer vooruit spelen , na jaren lang achteruit en breed te hebben gespeeld is dat voor mij alvast een verademing
Ik wil gerust geduld hebben, maar wedstrijdmentaliteit en eens een man kunnen passeren hebben daar niks mee te maken.
Hollerbach was hem toch ook al moe, anders vervang je hem zo vroeg niet.
Voor ze Durkin komen halen, zal hij toch moeten leren voetballen, want het is meer dan alleen maar lopen en duels winnen,dat was nu net mijn punt, dat we te weinig creëren met die mensen op het middenveld.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: RCSC-STVV

Bericht door toyotacorolla »

Koita ???????
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: RCSC-STVV

Bericht door Piana »

vdl schreef: 01 aug 2021, 08:28
miel schreef: 01 aug 2021, 01:02
vdl schreef: 01 aug 2021, 00:10 Koita, tot nu toe een echte ontgoocheling, dan vond ik Colidio nog beter en met meer inzet.
Durkin en Van Dessel zijn wel nuttig, maar daar hebben we beter nodig, toch minstens op 1 van die twee posities.
Maar 4 op 6 is natuurlijk top om het seizoen te beginnen.
Al zal Hollerbach toch positiever voetbal willen spelen,eens hij al zijn spelers heeft.
Met Koita zullen we nog wat geduld moeten hebben , hij is toch een tijd geblesseerd geweest en heeft lang geen wedstrijden meer gespeeld
Trouwens het gaat niet lang duren voor er gegadigden zijn voor Durkin
Ik vind niet dat wij nu negatief voetbal spelen , alleen het inspelen moet beter en zuiverder , maar dat zal ook zijn tijd nodig hebben , nu we meer vooruit spelen , na jaren lang achteruit en breed te hebben gespeeld is dat voor mij alvast een verademing
Ik wil gerust geduld hebben, maar wedstrijdmentaliteit en eens een man kunnen passeren hebben daar niks mee te maken.
Hollerbach was hem toch ook al moe, anders vervang je hem zo vroeg niet.
Voor ze Durkin komen halen, zal hij toch moeten leren voetballen, want het is meer dan alleen maar lopen en duels winnen,dat was nu net mijn punt, dat we te weinig creëren met die mensen op het middenveld.
Beetje meer body kan idd geen kwaad. Maar voor de rest zag ik exact dezelfde commentaar op De Sart (pas op, ik deelde die mening meestal hoor), en plots stond Antwerp hier. Onder Maes was Durkin ook incontournable o.w.v. zijn loopvermogen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: RCSC-STVV

Bericht door Jean-Paul »

Ten eerste speelt Bruls op de acht veel beter dan op de 10. Christian moet de bal voelen, vroeger was het een moment voetballer met hoogtes en laagtes. Hollerbach heeft de man al in de voorbereiding duidelijk gemaakt dat hij elke wedstrijd present moet zijn. Van salonvoetballer naar sleutelfiguur wie had dat nog gedacht op zijn leeftijd?
Sorry voor de fans van De Ridder maar dat brengt Steve niet , en waar kan je hem anders positioneren? Op de zes? Te weinig discipline. Als stoorzender op Van Dessel zijn plaats? Krijgt hij niet meer belopen maar dat zou evt nog kunnen.
Over Durkin kunnen we kort zijn, Chris doet zijn werk en samen met Van Dessel is hun loopvermogen enorm. Het zijn beide ambetante mennekes om tegen te spelen.
Achterin kunnen we rekenen op een sterk trio Schmidt, Caufriez en Lavalee. Pius heeft amper de voorbereiding meegemaakt en moet zeker nog groeien en als Buatu opnieuw beschikbaar is word het drummen op een basisplaats. Texeira zal het moeilijk krijgen om zijn plaats opnieuw in te nemen.
Jansens verloor in de tweede helft weliswaar veel ballen maar knokte zich telkens opnieuw in de wedstrijd en we mogen ook niet vergeten dat hij tegen een van de beste wingers van België moest spelen. En om Matsubaru zijn positie over te nemen zal Cacace veel boterhammen moeten eten. Matsu speelt ook veel directer en is ook gevaarlijker.
Koita was net als vorige week niet present maar ook hij kon niet voluit gaan in de voorbereiding. Zijn vervanging was dan ook terecht. Hij zal de volgende weken wel uit een ander vaatje moeten tappen of hij mag de bank warm houden. Denk niet dat Hollerbach geduld blijft hebben , er moet gepresteerd worden want door Koita zijn afwezigheid in de wedstrijd moest Mboyo meer terugzakken om ook eens een bal te krijgen. Hij deed dat goed maar natuurlijk ben je niet present in de zestien.
4/6 tegen in mijn ogen twee ploegen bij de eerste acht, dat is een zeer goed resultaat. Natuurlijk kan het spelniveau verbeteren maar met de komst van het olympisch duo, de beloofde versterkingen , de terugkeer van geblesseerden staan we er nog zo slecht niet voor. Laten we nog niet dromen maar realistisch wedstrijd per wedstrijd bekijken , jongens die vandaag sterk zijn kunnen een dip krijgen, een seizoen duurt lang maar volgens mij heeft Hollerbach bewezen dat hij niet enkel een fysieke coach is maar ook tactisch uitgekookt. Op korte tijd heeft hij Maes al prima vervangen.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: RCSC-STVV

Bericht door Stan »

Wordt Suzuki nog betaald, of valt die onder hetzelfde statuut als Sihame?
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: RCSC-STVV

Bericht door Piana »

Stan schreef: 01 aug 2021, 11:00 Wordt Suzuki nog betaald, of valt die onder hetzelfde statuut als Sihame?
Ze zijn doodsbenauwd dat die ergens geblesseerd geraakt. Ik denk dat Tateishi liefst van al nog iemand inhuurt om zijn kont af te wrijven, dat hij zich toch maar zeker nergens pijn zou doen. Niet onderschatten hoe belangrijk dat transfergeld is voor de club!
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie