RCSC-STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: RCSC-STVV

Bericht door BoemBoem »

Stan schreef: 01 aug 2021, 11:00 Wordt Suzuki nog betaald, of valt die onder hetzelfde statuut als Sihame?
Ik denk dat Suzuki een moeilijk verhaal wordt om binnen Europa kwijt te raken.

De jong spreekt geen woord Engels en bij ons moest er speciaal voor hem een tolk op het veld rondlopen.
Eigenlijk kan je hem enkel zetten in een ploeg waar al enkele landgenoten rondlopen. Dan wordt de lijst van Europese ploegen meteen veel kleiner.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: RCSC-STVV

Bericht door Piana »

Jean-Paul schreef: 01 aug 2021, 10:50 Ten eerste speelt Bruls op de acht veel beter dan op de 10. Christian moet de bal voelen, vroeger was het een moment voetballer met hoogtes en laagtes. Hollerbach heeft de man al in de voorbereiding duidelijk gemaakt dat hij elke wedstrijd present moet zijn. Van salonvoetballer naar sleutelfiguur wie had dat nog gedacht op zijn leeftijd?
Sorry voor de fans van De Ridder maar dat brengt Steve niet , en waar kan je hem anders positioneren? Op de zes? Te weinig discipline. Als stoorzender op Van Dessel zijn plaats? Krijgt hij niet meer belopen maar dat zou evt nog kunnen.
Over Durkin kunnen we kort zijn, Chris doet zijn werk en samen met Van Dessel is hun loopvermogen enorm. Het zijn beide ambetante mennekes om tegen te spelen.
Achterin kunnen we rekenen op een sterk trio Schmidt, Caufriez en Lavalee. Pius heeft amper de voorbereiding meegemaakt en moet zeker nog groeien en als Buatu opnieuw beschikbaar is word het drummen op een basisplaats. Texeira zal het moeilijk krijgen om zijn plaats opnieuw in te nemen.
Jansens verloor in de tweede helft weliswaar veel ballen maar knokte zich telkens opnieuw in de wedstrijd en we mogen ook niet vergeten dat hij tegen een van de beste wingers van België moest spelen. En om Matsubaru zijn positie over te nemen zal Cacace veel boterhammen moeten eten. Matsu speelt ook veel directer en is ook gevaarlijker.
Koita was net als vorige week niet present maar ook hij kon niet voluit gaan in de voorbereiding. Zijn vervanging was dan ook terecht. Hij zal de volgende weken wel uit een ander vaatje moeten tappen of hij mag de bank warm houden. Denk niet dat Hollerbach geduld blijft hebben , er moet gepresteerd worden want door Koita zijn afwezigheid in de wedstrijd moest Mboyo meer terugzakken om ook eens een bal te krijgen. Hij deed dat goed maar natuurlijk ben je niet present in de zestien.
4/6 tegen in mijn ogen twee ploegen bij de eerste acht, dat is een zeer goed resultaat. Natuurlijk kan het spelniveau verbeteren maar met de komst van het olympisch duo, de beloofde versterkingen , de terugkeer van geblesseerden staan we er nog zo slecht niet voor. Laten we nog niet dromen maar realistisch wedstrijd per wedstrijd bekijken , jongens die vandaag sterk zijn kunnen een dip krijgen, een seizoen duurt lang maar volgens mij heeft Hollerbach bewezen dat hij niet enkel een fysieke coach is maar ook tactisch uitgekookt. Op korte tijd heeft hij Maes al prima vervangen.
Wolke is ook een ambetant piske om tegen te spelen, hoor. Ok, technisch beperkt, maar ge komt die wel 10 keer tegen voor ge hem definitief voorbij zijt. Ge kunt geen wedstrijden winnen met 11 wroeters, maar kosten/baten is Wolke wel een waardevolle speler om achter de hand te houden voor noodgevallen.

Ik heb het Olympische tornooi niet gevolgd, maar ik kan me voorstellen dat als Cacace vorig seizoen al de aandacht trok van sommige clubs, dat nu nog meer het geval zal zijn na zijn doelpunt en het spelen van de kwartfinale. Ik kan me dus wel voorstellen dat die deze zomer nog vertrekt, zeker als Matsubaru zo blijft presteren de volgende wedstrijden.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: RCSC-STVV

Bericht door Jean-Paul »

Halenaar schreef: 31 jul 2021, 18:10 4 op 6 tegen een zelfverklaarde topclub en ons zwarte beest, en dat met onze B kern.

Zou iedereen op voorhand voor tekenen. Erg sterk werk van Hollerbach en zijn mannen!
B kern? Ik denk dat de spelers die momenteel niet beschikbaar zijn door blessures of interland verplichtingen hebben , hard moeten spelen om hun plaats opnieuw in te nemen. Het seizoen is lang en we hebben iedereen hard nodig. En ook de versterkingen moeten zich bewijzen. Presteren, resultaat halen daar gaat het om.
wiekes
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: RCSC-STVV

Bericht door wiekes »

Als Suzuki naar een Italiaanse ploeg gaat zal hij toch Italiaans moeten leren is daar verplicht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: RCSC-STVV

Bericht door Jacques »

Franz schreef: 31 jul 2021, 11:05 Voorbeschouwingen bij deze wedstrijd:
Versie 1:
Op de tweede speeldag treffen twee kopploegen elkaar in een direct duel om de leidersplaats en bijhorend Europees voetbal. Bij STVV maken de wisselspelers het waar: Matsubara, Van Dessel en anderen eisen nadrukkelijk hun plek op in het team. Ook de zogenaamd 'versleten' oude krijgers Brüls en Mboyo dartelen over het veld. Coach Hollerbach bespeelt met succes het thema van David tegen Goliath door zijn verklaringen over een beperkte kern en de nood aan een karrevrachten bijkomende betere spelers. De huidige STVV-kern gaat vol in de strijd, wordt dit opnieuw een seizoen in de linkerkolom?
Versie 2:
Bij STVV zit iedereen met de handen in het haar: er zijn nauwelijks genoeg spelers om met 14 af te reizen naar Charleroi, nu ook Buatu out is. Tegen een zeer zwak Gent werd met de hulp van scheids en VAR op een diefje gewonnen, mogelijk de laatste zege van het seizoen want ploegen als Seraing, Cercle, Kortrijk, Union en Eupen zijn overduidelijk veel sterker dan dit zootje Kanaries zonder kwaliteiten. De Japanse bazen van DMM tonen inmiddels met de aanwerving van een Braziliaan uit de 4de Spaanse afdeling dat ze er nog steeds niets van kennen. Haalt STVV dit seizoen 10 punten, de analisten zien het somber in!
Versie 1 zat er dicht bij, incl. de betere spelers gisteren :toppie:

Bijna een doorslag van de 0-0 vorig seizoen. Verrassend, want nieuwe coaches, en toch ook weer niet, want weinig transfers. Opnieuw een stevige, viriele match waar salonvoetballers niet te zoeken hebben. Pius weer een aarzelend begin, maar toont op andere momenten toch ook zijn kwaliteiten. Bij momenten veel risico in zijn passing, hij balanceert momenteel tussen présence en nonchalance, maar ik ben hoopvol dat de balans naarmate hij meer ritme krijgt overhelt naar présence. Van Dessel veel kilometers, maar aanvallend zich slechts beperkt kunnen tonen. Brüls zeer belagrijk in de opbouw vanuit zijn lagere positie, maar je mist daardoor wel zijn creativiteit op de helft van de tegenstander. Ik zie daardoor toch nog een rol weggelegd voor De Ridder. Durkin die gewoontegetrouw zijn kilometers vreet, maar zou nog veel belangrijker kunnen zijn, als hij ook eens af en toe op doel trapt. Hij zoekt altijd de laatste pass en dan loopt het vaak fout. Hij moet meer durven en in zichzelf geloven om echt incontournable te worden. Matsubara tweede week op rij goed. Benieuwd wat Hollerbach doen, als Cacace terug is, al denk ik dat door reis en jetlag Hollerbach tegen Zulte nog voor Matsubara zal opteren. Voor de tweede week op rij een moeilijke match voor Koita. Ik denk dat zijn positie hem parten speelt. Bij W-B zagen we de beste Koita vanop links acteren, actie maken, naar binnen komen en dan trappen. Bij ons speelt hij momenteel noodgedwongen(?) in een centralere rol rond Mboyo. Vooral voor het inspelen (in de loop vs vaak met een verdediger er kort op) en het maken van een actie toch een verschil. Hij wil wel, daar ligt het niet aan, maar het komt er momenteel nog niet uit.

Alles bij elkaar: een stevig blok, weel werkkracht, maar aanvallend missen we nog kwaliteit om de tegenstander echt pijn te doen. Een verdiend punt, maar meer zat er ook niet in. Starten met 4/6 tegen Gent en Charleroi is altijd goed. Als we die lijn kunnen doortrekken met (minstens) 1 of (liefst) 3 punten tegen Zulte hebben staf en spelers zeer goed werk geleverd. Doe 3 deftige transfers, vooral in aanvallend opzicht, en het kan een mooi seizoen worden. Doe die niet en het zal veel werkvoetbal worden, waarbij ik wel denk dat we voldoende kwaliteit hebben om punten te blijven sprokkelen en (net) buiten de gevarenzone te blijven.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: RCSC-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Opletten met de scheids volgende week. Zulte-Waregem na 2 weken al 2 keer bestolen met evenveel strafschoppen tegen die er geen waren.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: RCSC-STVV

Bericht door Jean-Paul »

voetballiefhebber schreef: 01 aug 2021, 17:43 Opletten met de scheids volgende week. Zulte-Waregem na 2 weken al 2 keer bestolen met evenveel strafschoppen tegen die er geen waren.
Wij moeten met bijna elke arbiter opletten.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: RCSC-STVV

Bericht door voetballiefhebber »

https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/yo ... ~ac6b0c50/

"Knap gelijkspel in Charleroi"
YOUSSOUF KEITA (COMMUNICATIONS MANAGER STVV)
Artikel: Guido Gielen

"We gaven praktisch niks weg", weet Keita, sinds september 2020 aan het hoofd van de communicatiecel van de Kanaries. "Er waren wel twee bange momenten met eerst die strafschop en later een doelpunt van Shamar Nicholson. Bij de twee gevallen nam scheidsrechter Visser een terechte beslissing. Door tussenkomst van de VAR en het bekijken van de beelden kwam Visser terug op zijn beslissing om strafschop te geven en de treffer van Nicholson werd terecht afgekeurd wegens buitenspel."

"Wij speelden sterk in blok en vochten voor elke bal. Dit is wat de supporters willen zien. Na de rust kreeg de goed ingevallen Nelson Balongo een mooie kans, maar doelman Hervé Koffi had een goede reflex in huis. Gezien de omstandigheden een mooi resultaat. We zitten met een aantal blessures en de kern is krap. Het bestuur is bezig met het zoeken naar versterkingen. Op het einde van de maand zullen die er komen."

"Of het een vreemde overstap is van het basketbal naar het voetbal? Het is een totaal andere beleving", stelt Brusselaar Keita, die meerdere talen onder de knie heeft.

"Ik ben een grote fan van basketbal. Mijn grote droom is werken voor een NBA-team.

Ik was toe aan een nieuwe uitdaging.", besluit de ambitieuze Keita.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: RCSC-STVV

Bericht door stvvilvoorde »

Op whoscored kan je de individuele stats van de spelers bekijken.
Ik pak er 2 uit die nogal wat geciteerd zijn in dit topic.
NL wolke en matsubara
(Ja Roman ik had ze stilaan afgeschreven voor het seizoen, maar erken wel hun progressie die ze nu terug maken)

Wolke pass accuracy van 73.1 en Matsubara van 72.2
Wolke 1 chance OT VS 0 chance OT bij Matsubara
Wolke 2 luchtduels gewonnen VS 1 bij matsubara
Wolke 56 balcontacten vs 43 bij Matsubara
Wolke krijgt rating van 7.39 voor deze match, Matsubara krijgt er een van 6.72.

Cijfers liggen nt zo ver uit elkaar.
Ik vind allebei meer dan degelijk zoals ze nu al 2x voor de dag kwamen. Hopelijk bevestigen ze dit.

https://www.whoscored.com/Matches/15468 ... St-Truiden
Plaats reactie