STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Alles over de wedstrijden van STVV
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Elgromi »

Halenaar schreef: 07 aug 2021, 22:43
Franz schreef: 07 aug 2021, 20:21 Blijft ook wel onduidelijk waarom Pius blijft staan en Buatu niet speelt
Ik gok omdat hij nog last heeft van zijn infectie, want is echt wel de betere van Pius. Van die laatste kan ik niet juist plaatsen wat er mis is: of te weinig zelfvertrouwen, of te nonchalant. Wisselde vandaag weer goede dingen af met onbegrijpelijke missers. Viel ook op tijdens de match dat de communicatie naar Schmidt toe ook niet optimaal was.
Is me al vaker opgevallen dat Schmidt soms te weinig coached.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Halenaar »

Ook een kleine shout out naar onze nieuwe Duitser: wat voor een invalbeurt maakte die!

Veel lef en durf, goed gepositioneerd, goed overzicht en wat een rust aan de bal zeg. Je zag dat hij het gewoon is om een niveau hoger te spelen dan de JPL.

Nog maar een kleine week aan het trainen hier en nog maar 19 jaar moet je denken, en dan zo al opkomen. Gaan we nog veel plezier aan beleven.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door droopy »

Halenaar schreef:Ook een kleine shout out naar onze nieuwe Duitser: wat voor een invalbeurt maakte die!

Veel lef en durf, goed gepositioneerd, goed overzicht en wat een rust aan de bal zeg. Je zag dat hij het gewoon is om een niveau hoger te spelen dan de JPL.

Nog maar een kleine week aan het trainen hier en nog maar 19 jaar moet je denken, en dan zo al opkomen. Gaan we nog veel plezier aan beleven.
Absoluut

Maar hij eiste té veel ballen op waardoor Bruls en Durkin in de 2de helft verloren liepen …

Toch nog werk aan de winkel om Reitz te integreren in de ploeg

In de 2de helft viel daardoor de organisatie weg en werd er als ploeg minder druk naar voor gezet … volgens mij de oorzaak van ons verlies.

Misschien is Reitz wel té goed voor de rest


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Jean-Paul »

Caufriez? Dat is gewoon de beste verdediger die je hebt , het mistasten was wel door Pius, die amper een duel won. Caufriez won practisch ieder duel. Dat kon ik van de andere verdedigers niet zeggen. Bovendien schoof Max regelmatig mee in en kwam er eindelijk wat gevaar. Bruls werd vakkundig uit de wedstrijd gehouden, er werd veel druk op hem gezet en dan zie je dat je aanvallend dood bent, hierdoor moest Mboyo zijn positie verlaten om toch maar in het spel te geraken. Het jammere is dat Durkin onze kilometervreter geen aanvallende impulsen kon geven want had veel ruimte en tijd voor zich. Over Koita zullen we maar zwijgen, krijgt amper iets klaar, verliest al zijn duels en zal uiteindelijk op de bank belanden. Onze jonge Duitser heeft lef en doorzicht doet me wel een beetje denken aan Wim Mennes met zijn stijl. Maar kan wel kwaliteit brengen op het middenveld. We weten allemaal dat er nog kwaliteit moet bijkomen maar de spelers hebben hun best gedaan. Je zag dat ze niet opgaven maar geraakten niet door de Zultse aanpak. En van die onbekwame arbiter zal ik ook maar zwijgen. Op naar de volgende match.
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door STVVninof »

Dan vond ik Lavalee toch onze beste man. Won zo goed als al zijn duels en speelde nadien goed af.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door lindoke »

Wat betreft Suzuki is het nu klaar en duidelijk. Hij WIL niet meer spelen. Ik was al een tijd aan het twijfelen of het de speler zelf of het bestuur was dat niet meer wilt dat hij speelt. Dat is nu uitgeklaard. Hij wil dus zelf niet meer. Wat mij betreft moeten ze hem dan ook zijn salaris niet meer betalen.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/s ... 021/08/07/
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef: 07 aug 2021, 21:27
Noem Zulte dan zoals ze waren vandaag: efficiënter, maar zeker en vast niet kwalitatiever.
Efficientie is een kwaliteit...
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door miel »

Zulte , heeft verdiend gewonnen , alleen al op basis van hun efficientie
Caufriez gaat toch niet helemaal vrij uit bij de eerste en het tweede tegendoelpunt , het eerste gaat nog , afgetroeft worden door een sterke Dompé is geen schande , maar vooral het tweede mag hij op zijn naam schrijven daar gaat hij het duel veel te zwak aan , wanneer de tegenpartij dan de achterlijn haalt en een goede voorzet geeft is daar centraal zeer moeilijk op te verdedigen , ook al had dat ook beter gekund
In elk geval gaat in deze wedstrijd ook onze trainer de mist in , Koita speelde geen goede wedstrijd , maar net op het moment dat hij iets beter in de wedstrijd zat vervangt hij hem , bij een 0-2 achterstand een verdediger voor een verdediger wisselen en ze van flank laten wisselen zal ik nooit begrijpen .
Maar Ok het is misschien goed dat we dat nu mee maken en eruit leren
Mboyo , en Filippov zijn dezelfde types , er moet zo snel mogelijk een spits bijkomen die snel is en een actie heeft want dat is prioritair
Suzuki , schaam u
Hop naar de volgende wedstrijd
Laatst gewijzigd door miel op 08 aug 2021, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Franz »

Enkele vaststellingen gisteren:

Het verdedigende blok van de voorbije weken was toch een pak minder.
Centraal achterin acteerde Pius (nog steeds) zeer onzeker, Schmidt was een keer te laat reagerend (goal 2) en een keer te zwak inkomend (goal 3), Caufriez en Lavalee speelden rommelig (al is het niet makkelijk spelen met de onzekere Pius naast je...), Cacace liet Dompé veel en veel te veel ruimte, Matsubara een paar keer slecht opgesteld verdedigend, Durkin eigenlijk onzichtbaar (al liep die dus meer dan 11 kilometer...).

Reitz kwam in en toonde meteen voetbalinzicht en passing quality: slim uit het duel lopend, altijd aanspeelbaar, goede ideeën en - weliswaar ook wel met afval in zijn spel - goede passes vooruit. Hij gaat ook mee in de actie, zo kwam hij tot twee schoten naar doel. Dat is een meerwaarde als passeur en steun voor aanval en verdediging op de 8. Een alternatief voor De Ridder: Reitz heeft alleszins een meer dynamisch en aanvallend spel. Dus geen 6 zoals wel werd gezegd: het verdedigende vuile werk op het middenveld zal toch eerder voor Durkin of Konaté zijn.

Mboyo liep (opnieuw) ergerlijk veel offside, dat is dus moeilijk/niet uit zijn spel te krijgen... Maar verder vond ik hem een van zijn beste matchen spelen voor STVV: steeds aanspeelbaar, kon de bal goed bijhouden en dikwijls met een verderzetting, we hadden met Mboyo echt wel iemand staan. De directe steun bij zijn acties door medemaats was er veel te weinig...

Aanvallend stel ik voor aan Mister Hollerbach om toch op zijn minst Steukers (diens blessure is echt of is er een probleem met de coach?) en Filipov eens te proberen... of wachten we op Perica/Badji?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Halenaar »

lindoke schreef: 08 aug 2021, 09:11 Wat betreft Suzuki is het nu klaar en duidelijk. Hij WIL niet meer spelen. Ik was al een tijd aan het twijfelen of het de speler zelf of het bestuur was dat niet meer wilt dat hij speelt. Dat is nu uitgeklaard. Hij wil dus zelf niet meer. Wat mij betreft moeten ze hem dan ook zijn salaris niet meer betalen.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/s ... 021/08/07/
Ja en als ze dat doen mag Suzuki gratis zijn contract opzeggen hier. Strak plan!

De club word gegijzeld door Suzuki, veel meer keus laat hij niet aan het bestuur dan af te wachten.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door wiekes »

De spelers zijn baas geworden Vandaag den dag erg he'
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door pat@ »

We kunnen met 1-0 gaan rusten als Mboyo wat koeler blijft. In plaats daarvan begin je de tweede helft met een 0-1 achterstand en ben je nooit in de buurt van een gelijkmaker geweest.
Veel goede wil en balbezit, ditmaal zonder resultaat.

De organisatie stond deze keer wel niet zo goed met een mindere Pius op verdedigend vlak. Schmidt mag van mij een paar matchen de bank op, begin september moet Hollerbach dan maar kiezen.

Van Dessel kon het tempo niet aan, met veel balverlies, slechte passing en weinig balverovering als gevolg.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door Stvv_eng »

Minder dag, maar toch nog een goeie start. Wij gaan niet iedere match goed zijn en dat zijn we ook nooit geweest. Vergeet niet voor wie je supportert :lol:

Bon kwaliteit dat missen we dat ziet ieder mens, maar op zich ben ik toch blij na een goed debuut van Reitz. Mboyo en Koita moeten bankspelers zijn maar dan moeten ze die eensecondelijm van Lee en Filippov hun achterwerk krijgen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door lindoke »

Franz schreef: 08 aug 2021, 11:00 Enkele vaststellingen gisteren:

Het verdedigende blok van de voorbije weken was toch een pak minder.
Centraal achterin acteerde Pius (nog steeds) zeer onzeker, Schmidt was een keer te laat reagerend (goal 2) en een keer te zwak inkomend (goal 3), Caufriez en Lavalee speelden rommelig (al is het niet makkelijk spelen met de onzekere Pius naast je...), Cacace liet Dompé veel en veel te veel ruimte, Matsubara een paar keer slecht opgesteld verdedigend, Durkin eigenlijk onzichtbaar (al liep die dus meer dan 11 kilometer...).

Reitz kwam in en toonde meteen voetbalinzicht en passing quality: slim uit het duel lopend, altijd aanspeelbaar, goede ideeën en - weliswaar ook wel met afval in zijn spel - goede passes vooruit. Hij gaat ook mee in de actie, zo kwam hij tot twee schoten naar doel. Dat is een meerwaarde als passeur en steun voor aanval en verdediging op de 8. Een alternatief voor De Ridder: Reitz heeft alleszins een meer dynamisch en aanvallend spel. Dus geen 6 zoals wel werd gezegd: het verdedigende vuile werk op het middenveld zal toch eerder voor Durkin of Konaté zijn.

Mboyo liep (opnieuw) ergerlijk veel offside, dat is dus moeilijk/niet uit zijn spel te krijgen... Maar verder vond ik hem een van zijn beste matchen spelen voor STVV: steeds aanspeelbaar, kon de bal goed bijhouden en dikwijls met een verderzetting, we hadden met Mboyo echt wel iemand staan. De directe steun bij zijn acties door medemaats was er veel te weinig...

Aanvallend stel ik voor aan Mister Hollerbach om toch op zijn minst Steukers (diens blessure is echt of is er een probleem met de coach?) en Filipov eens te proberen... of wachten we op Perica/Badji?
Ik ben het grotendeels eens met jouw post. Eén ding in het bijzonder is al heel lang een probleem. Het "slim uit het duel lopend" zoals je daar aanhaalt. Dat doet Reitz inderdaad heel goed en dat viel me ook direct op. Maar in onze ploeg zijn er toch o zo weinig spelers die dat kunnen/doen. Dat zijn die looplijnen waar ik in het verleden al zo over heb zitten doorbomen. Het kijken waar je loopt zonder bal. Tussen de lijnen lopen. Ik ben zeker dat STVV een pak beter voor de dag zou komen als dat erin geslepen kan worden. Veel te vaak is een voetballende oplossing vinden voor de man aan de bal op de helft van de tegenstander een enorm probleem omdat zijn medespelers de ruimte niet zoeken om zonder directe druk de bal kunnen aan te nemen. Gevolg is dat als de pass er komt er gewoonweg geen tijd is om slim weg te draaien en om opnieuw een zuiver pass af te leveren. Zo kom je echt niet aan voetballen en is het ook voor de tegenstander enorm gemakkelijk te verdedigen. Het inspelen, de overlap maken en de bal terug vragen is ook iets wat je heel zelden ziet. Meestal wordt de pass gegeven en blijft men stil staan. Alsof na de pass het werk voor die speler gedaan is.

Enfin, ik ga me er niet in opjagen. Ze doen hun best maar kunnen gewoonweg niet beter. Ben al blij met Reitz. Ondanks zijn 19 jaar hoop ik dat die jongen de leider op het middenveld wordt. En eerlijk gezegd, dat zie ik erin zitten.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Zulte Waregem van 7 augustus 2021 18u30

Bericht door miel »

pat@ schreef: 08 aug 2021, 11:34 We kunnen met 1-0 gaan rusten als Mboyo wat koeler blijft. In plaats daarvan begin je de tweede helft met een 0-1 achterstand en ben je nooit in de buurt van een gelijkmaker geweest.
Veel goede wil en balbezit, ditmaal zonder resultaat.

De organisatie stond deze keer wel niet zo goed met een mindere Pius op verdedigend vlak. Schmidt mag van mij een paar matchen de bank op, begin september moet Hollerbach dan maar kiezen.

Van Dessel kon het tempo niet aan, met veel balverlies, slechte passing en weinig balverovering als gevolg.
Als ik deze analyse lees , kan ik maar met één ding eens zijn , en dat is dat de bal van Mboyo altijd moet binnen zijn .
Denk ge nu echt dat we met Steppe in het doel een beter resultaat hadden behaald , Kenny is een goede keeper daar niet van , maar dat is Smidt ook
Dat verlies toewijzen aan de keeper is te belachelijk voor woorden .
De organisatie stond er wel zeker , tot onze kleine Duitser is ingevallen ( zeer sterk overigens ) maar er klopte iets niet meer .Bruls liep wat verloren en Durkin kreeg het niet meer belopen
Pius was verdedigend niet slechter dan de anderen , alleen Lavaléé was verdedigend beter dan de rest .
Wat ge over VanDessel zegt , geldt zeker ook voor Bruls en anderen , ook Matsubaru deemsterde volledig weg .
Dat kan gebeuren wanneer de tegenstander sterker is en meer matuur is .
Verder moet ge er niets achter zoeken , wij zijn een ploeg in opbouw en zullen dat nog mee maken ( hopelijk zo weinig mogelijk :lol: )
Als ge het dan over het tempo wil hebben , er was er gisteren maar één die het tempo wel aankon 90 minuten aankon , merkwaardig genoeg was dat Mboyo hij was veruit de enige die overeind bleef , jammer dat hij die opgelegde kans miste en ook het off-side lopen is een werkpunt
Toch was hij gisteren met voorsprong onze beste Kanarie
Plaats reactie