Stvv - Kv Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Piana »

miel schreef: 23 aug 2021, 00:43
STimVV schreef: 22 aug 2021, 23:10
miel schreef: 22 aug 2021, 14:31 Wanneer je tegengoals zo makkelijk weg geeft , breng je jezelf in enorme moeilijkheden , gisteren verliest je de wedstrijd al na 40 seconden
...
Met een Suzuki erbij van vorig seizoen , halen we die 2 extra punten ongetwijfeld en wie weet nog meer , want kansen hebben we genoeg afgedwongen
...
Na die 40 seconden waren er nochtans meer dan 90 minuten om het recht te te zetten.
KV Mechelen kwam vandaag na 13 seconden achter. In tegenstelling tot stvv begonnen ze toen goed te voetballen, creerden ze meer kansen dan stvv er had in de voorbije weken (Union trouwens ook) en wonnen ze met 3-1.
Dat we bij een achterstand de bal krijgen/hebben is logisch, maar je moet er wel iets mee doen.

Als ik hier lees dat sommigen vinden dat we genoeg kansen creeerden vraag ik me af of die ooit veel matchen van andere ploegen bekijken.
Ik kijk zeker naar matchen van andere ploegen , en niet alleen naar de samenvattingen ;)
Maar welk punt wil je eigenlijk maken ?
Natuurlijk waren er na die 40 seconden nog 90 minuten om het recht te zetten , maar als je op deze manier op achterstand komt wordt het bijzonder moeilijk om die situatie nog recht te zetten zonder spitsen , omdat iedere counter de 0-2 kan betekenen
Al scheelde het een teentje bij het afgekeurde doelpunt van Hasioka
Mijn punt is dat we met de Suzuki van vorig seizoen erbij , wellicht wat meer punten konden hebben ( hij staat hier nog onder contract hé )
Want Mboyo speel veel beter dan vorig seizoen , maar aanvallend staat hij er zo goed als alleen voor , daardoor kan de tegenstander zich ook wat meer permitteren
Voor de rest was Eupen en Kortrijk zeker niet beter dan ons , maar als je alleen naar de samenvattingen kijkt zie je Kortrijk 3 open kansen krijgen in
de slotminuten , kansen die er nooit zouden komen wanneer je niet alles of niets moet spelen
Inderdaad Miel, het wordt ook een "het lukt toch niet"-gevoel op de den duur. Vraag maar eens aan iemand met wat psychologische achtergrond wat dat doet met een mens. Een spits vooraan met een neus voor doelpunten, en we hadden zowel op Eupen als tegen Kortrijk waarschijnlijk wel een puntje gepakt. Dan heb je er 6, één keer verloren en de wereld ziet er veel mooier uit. Ook omdat je weet dat je een doelpunt kan maken.

Nu weet ik dat we moeten winnen op Cercle, maar wie de bal erin moet sjotten is mij een raadsel, zelfs Cauffriez kan niet meer in punt gedropt worden blijkbaar. :(
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Geel-Blauw
Berichten: 821
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Geel-Blauw »

Het is zeer jammer dat ik dit moet zeggen maar de voeling met de club is gewoon weg bij mij. Telkens als er terug wat hoop en binding is met de supporters, is het uitverkoop en dat is al van voor dat de Japanners hier baas zijn. Maes zag het waarschijnlijk al aankomen. Hij wist zoals iedereen dat het zeer moeilijk zal worden als uw spits, verantwoordelijk voor 50% van uw doelpunten, verkocht wordt en niet fatsoenlijk vervangen. Ge zou denken dat ze hun lesje na vorig jaar geleerd hadden.
Dan vind ge toch nog een goede trainer en zijt ge hem al naar de uitgang aan het duwen na de eerste weken..
Het is niet dat we totaal geen geld hebben als je onze aankopen bekijkt, het bestuur kan het gewoon niet. Tateishi is misschien een top CEO in Japan, maar in Europa is het een prutser. Hij ging ons een sponsor van 3m/jaar bezorgen, Suzuki ging zeker verkocht worden voor 5m en moest zelf niet meer komen trainen van hem. Lee, Filipov, Ito, Buya Turay en Jhonny Lucas hebben miljoenen gekost en zijn/waren niet eens goed genoeg voor op de bank! Dan hebben we aankopen als Caufriez, Durkin en Koita die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor de baiss. Als STVV 1+ miljoen geeft aan een speler verwacht ge toch al dat het een van de betere van uw ploeg is. Ik weet dat transfers kunnen mislukken, maar geef dit budget aan onze concurrenten en ik garandeer dat ze het veel beter doen.
Nie zievere, speile!
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door wiekes »

Correcter formuleren kan niet nagel op de kop.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Jan Bulder »

wiekes schreef: 23 aug 2021, 13:15 Correcter formuleren kan niet nagel op de kop.
Je kan ze niet verwijten dat ze niet investeren. Dat heeft bij mij lange tijd de doorslag gegeven, en ook vandaag ben ik er nog voorstander van om DMM als eigenaar een kans te geven. Maar dan enkel en alleen als het sportieve gebeuren in handen wordt gegeven van personen die weten wat nodig is om resultaten te halen in de Belgische competitie en deze personen ook de kans krijgen om snel te kunnen handelen op de transfermarkt.

Anders mogen ze wat mij betreft hun hele hebben en houden bij mekaar pakken en het aftrappen, liever vandaag dan morgen. Wat betreft Tateishi en Pinto is mijn geduld definitief op. Geen enkel gesteld objectief kunnen bereiken, zelfs niet in de verste verte. Transferperiode na transferperiode gefaald, tenzij ze bijgestaan werden door derden zoals Maes. Nadat ze vorig jaar met eigen ogen konden aanschouwen hoe het wel moet, toch koppig teruggrijpen naar hun eigen 'methode' die ons eerder al op de rand van de afgrond bracht, en ons nu opnieuw in die richting duwt.

Ze kunnen het niet. Buiten ermee.
darion
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door darion »

Is dayashi al speelgerechtigd tegen Cercle?
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Jan Bulder schreef: 23 aug 2021, 13:26
wiekes schreef: 23 aug 2021, 13:15 Correcter formuleren kan niet nagel op de kop.
Je kan ze niet verwijten dat ze niet investeren. Dat heeft bij mij lange tijd de doorslag gegeven, en ook vandaag ben ik er nog voorstander van om DMM als eigenaar een kans te geven. Maar dan enkel en alleen als het sportieve gebeuren in handen wordt gegeven van personen die weten wat nodig is om resultaten te halen in de Belgische competitie en deze personen ook de kans krijgen om snel te kunnen handelen op de transfermarkt.

Anders mogen ze wat mij betreft hun hele hebben en houden bij mekaar pakken en het aftrappen, liever vandaag dan morgen. Wat betreft Tateishi en Pinto is mijn geduld definitief op. Geen enkel gesteld objectief kunnen bereiken, zelfs niet in de verste verte. Transferperiode na transferperiode gefaald, tenzij ze bijgestaan werden door derden zoals Maes. Nadat ze vorig jaar met eigen ogen konden aanschouwen hoe het wel moet, toch koppig teruggrijpen naar hun eigen 'methode' die ons eerder al op de rand van de afgrond bracht, en ons nu opnieuw in die richting duwt.

Ze kunnen het niet. Buiten ermee.
Voor een groot stuk akkoord, op enkele rake Japanse transfers na (Suzuki, Tomiyasu, Kamada).
Schimpen steunt STVV
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Antismurf »

darion schreef: 24 aug 2021, 18:53 Is dayashi al speelgerechtigd tegen Cercle?
Volgens HBvL wachten zowel Hayashi als Hara nog op een 'seintje uit Brussel', dus nog niet speelgerechtigd. Blijkbaar ook niet meegetraind, dus in de spits wellicht terug Mboyo en Koita - tenzij Balongo terug fit is en mag opdraven.
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door voetballiefhebber »

Antismurf schreef: 26 aug 2021, 08:49
darion schreef: 24 aug 2021, 18:53 Is dayashi al speelgerechtigd tegen Cercle?
Volgens HBvL wachten zowel Hayashi als Hara nog op een 'seintje uit Brussel', dus nog niet speelgerechtigd. Blijkbaar ook niet meegetraind, dus in de spits wellicht terug Mboyo en Koita - tenzij Balongo terug fit is en mag opdraven.
Dan weet je al dat er zaterdag weer vlot gescoord gaat worden :mrgreen:
Plaats reactie