Stvv - Kv Kortrijk

Alles over de wedstrijden van STVV
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door fruitboerke »

Stvv_eng schreef: 22 aug 2021, 11:44 Zoals ik voor het seizoen al zei, heb ik er zelfs geen vertrouwen in dit seizoen. De transfer van Koita vond ik ook al geen goede en dat kunnen enkele hier bevestigen.

Hollerbach is voor STVV-normen een goede coach, maar ik had verwacht dat hij toch eens serieus ruzie zou maken met het bestuur als het niet naar zijn wens is.

Ik heb het beleid dikwijls verdedigd, niet omdat er o zo goede transfers werden gedaan, maar omdat het financiële plaatje volledig klopte en we er uiteindelijk op vooruit waren gegaan na het vertrek van Duchatelet.
Als het aan mij ligt zijn de supporters (incl. ik) veel te braaf. Zo'n spandoek haal je weg na een uur, woorden op sociale media of forum doen hen niks. Het moet allemaal misschien wat directer en harder.
Ik zeg het niet graag maar ik speel veel liever in 2e klasse met een ambitieus bestuur dat transparant te werk wil gaan dan wat er nu aan de hand is. Voor mij hoeven de overnemers geen Belgen te zijn integendeel ik heb liever geen Belgen, maar Chinezen, Qatarezen, Vietnamezen of Japanners zeker ook niet.
Gooi ze buiten. Ik ben dit seizoen nog geen match op Stayen gaan zien en had mezelf overtuigd dat ik te druk was dit jaar, maar diep vanbinnen weet ik dat dat de echte reden niet is. Ik heb gewoon geen goesting meer om 40-50km te rijden op een zaterdag avond om een bende idioten aan het werk te zien.

Of er morgen 5 spelers worden voorgesteld of niet, voor mij is het gedaan. Ik blijf supporteren van achter den TV, maar zolang het bestuur hetzelfde blijft kom ik niet meer opdagen dit seizoen tenzij het is om die mannen eruit te gooien.
100% gelijk menne man.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door KNRI »

Ik vind het (nog) niet zo dramatisch als de meesten hier beweren. Ik zie zeer veel inzet op het veld(!!), helaas levert dit aan de 16 niet altijd het gewenste gevaar op. Deze ploeg moet op voetballend gebied niet onderdoen voor de doorsnee eersteklasser. Laat ons hopen dat onze nieuwe japanse spitsen meerwaardes zijn en dan is er sportief gezien geen vuiltje aan de lucht. Nog even afwachten dus...

Uiteraard had ook ik gehoopt dat de kern volledig zou zijn bij de start van het seizoen, maar dit is bij andere ploegen niet anders. Kijk vb. maar naar Brys en OHL. Ivm het klassement hadden we trouwens de laatste 2 wedstrijden minstens een gelijkspel verdiend. Minstens...!
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door smol »

Stvv_eng schreef: 22 aug 2021, 11:44 Zoals ik voor het seizoen al zei, heb ik er zelfs geen vertrouwen in dit seizoen. De transfer van Koita vond ik ook al geen goede en dat kunnen enkele hier bevestigen.

Hollerbach is voor STVV-normen een goede coach, maar ik had verwacht dat hij toch eens serieus ruzie zou maken met het bestuur als het niet naar zijn wens is.

Ik heb het beleid dikwijls verdedigd, niet omdat er o zo goede transfers werden gedaan, maar omdat het financiële plaatje volledig klopte en we er uiteindelijk op vooruit waren gegaan na het vertrek van Duchatelet.
Als het aan mij ligt zijn de supporters (incl. ik) veel te braaf. Zo'n spandoek haal je weg na een uur, woorden op sociale media of forum doen hen niks. Het moet allemaal misschien wat directer en harder.
Ik zeg het niet graag maar ik speel veel liever in 2e klasse met een ambitieus bestuur dat transparant te werk wil gaan dan wat er nu aan de hand is. Voor mij hoeven de overnemers geen Belgen te zijn integendeel ik heb liever geen Belgen, maar Chinezen, Qatarezen, Vietnamezen of Japanners zeker ook niet.
Gooi ze buiten. Ik ben dit seizoen nog geen match op Stayen gaan zien en had mezelf overtuigd dat ik te druk was dit jaar, maar diep vanbinnen weet ik dat dat de echte reden niet is. Ik heb gewoon geen goesting meer om 40-50km te rijden op een zaterdag avond om een bende idioten aan het werk te zien.

Of er morgen 5 spelers worden voorgesteld of niet, voor mij is het gedaan. Ik blijf supporteren van achter den TV, maar zolang het bestuur hetzelfde blijft kom ik niet meer opdagen dit seizoen tenzij het is om die mannen eruit te gooien.
Eerlijk ik heb voor het seizoen na jaren getwijfeld om terug wekelijks te gaan kijken ipv sporadisch.
Ben ik blij dat ik deze beslissing niet genomen heb. Ik kan je post alleen maar bijtreden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Jacques »

Een wedstrijd van een zeer bedenkelijk niveau van beide ploegen en de arbitrage die gisteren allen eerder in 1B of 1ste amateur thuishoorden dan 1A wat mij betreft. Een weggeefdoelpunt in minuut 1, een overbodig doelpunt in minuut 93 en tussendoor 90 min willen maar niet kunnen. Ons aanvalsspel is onbestaande, want er is simpelweg geen aanval. Dat is niet louter pech met blessures, dat is ook slecht beleid. Balongo en Filippov moesten al doorgestuurd zijn, net als Lee en consoorten. Dat ze op de bank of op het veld staan is een illustratie van een sportief beleid dat elke vorm van doortastendheid mist. Koita, lieve god, ik had er al mijn twijfels bij dat het bij Wa-Be een eendagsvlieg was, maar dit is erger dan ik gedacht had. Wie heeft die gescout? Van pure armoede moet ge Cauffriez in de punt droppen, gênant. Uwe beste spits zit op zijn luie reet in de tribune, terwijl de Henry's, Onuachu's en Prevljaks van deze wereld gewoon op het veld staan voor hun club. Opnieuw: geen enkele vorm van doortastendheid. Benieuwd wat er na 1 september staat te gebeuren met hem. Ik zie hem niet meer weg geraken, maar die pummel moet ook niet snel op applaus van mij rekenen als hij nog eens ooit op ons veld staat.
Enfin, weer een frustrerende avond. Zulte, Eupen en Kortrijk zijn wedstrijden die voor een club als STVV richtinggevend zijn in een seizoen. Met een deftige aanval haal je een punt of 5-6 in die matchen, want groot is het kwaliteitsverschil zeker niet, maar het is 0/9 met 6 weggeefdoelpunten en geen aanval die naam waardig. Dan weet je het wel. Het dreigt op deze manier een doorslagje van vorig seizoen te worden. Behoudens een fameuze kwaliteitsinjectie in de laatste dagen van de mercato, zitten we dit seizoen weer bij het sukkelclubje dat speelt voor plaatsen 14-18... Het is helaas niet anders.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door lindoke »

Stvv_eng schreef: 22 aug 2021, 11:44 Zoals ik voor het seizoen al zei, heb ik er zelfs geen vertrouwen in dit seizoen. De transfer van Koita vond ik ook al geen goede en dat kunnen enkele hier bevestigen.

Hollerbach is voor STVV-normen een goede coach, maar ik had verwacht dat hij toch eens serieus ruzie zou maken met het bestuur als het niet naar zijn wens is.

Ik heb het beleid dikwijls verdedigd, niet omdat er o zo goede transfers werden gedaan, maar omdat het financiële plaatje volledig klopte en we er uiteindelijk op vooruit waren gegaan na het vertrek van Duchatelet.
Als het aan mij ligt zijn de supporters (incl. ik) veel te braaf. Zo'n spandoek haal je weg na een uur, woorden op sociale media of forum doen hen niks. Het moet allemaal misschien wat directer en harder.
Ik zeg het niet graag maar ik speel veel liever in 2e klasse met een ambitieus bestuur dat transparant te werk wil gaan dan wat er nu aan de hand is. Voor mij hoeven de overnemers geen Belgen te zijn integendeel ik heb liever geen Belgen, maar Chinezen, Qatarezen, Vietnamezen of Japanners zeker ook niet.
Gooi ze buiten. Ik ben dit seizoen nog geen match op Stayen gaan zien en had mezelf overtuigd dat ik te druk was dit jaar, maar diep vanbinnen weet ik dat dat de echte reden niet is. Ik heb gewoon geen goesting meer om 40-50km te rijden op een zaterdag avond om een bende idioten aan het werk te zien.

Of er morgen 5 spelers worden voorgesteld of niet, voor mij is het gedaan. Ik blijf supporteren van achter den TV, maar zolang het bestuur hetzelfde blijft kom ik niet meer opdagen dit seizoen tenzij het is om die mannen eruit te gooien.
Hier exact hetzelfde. Zolang de Japanners de plak blijven zwaaien zet ik geen voet meer op Stayen. Het is erg dat ik het moet zeggen, maar moest ik gegarandeerd weten dat de Japanners ons terug zouden verkopen bij degradatie naar 1B dan zou ik daar onmiddellijk met 2 handen voor tekenen. Ik denk dat een degradatie de enigste kans is om van die mannen af te geraken. Meer nog, ik denk dat ze nooit van plan geweest zijn om hun strategie aan te passen en om maar enige vorm van ambitie te tonen. Ze zullen dus bijgevolg dezelfde strategie blijven handhaven totdat die onvermijdelijke degradatie een feit is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door Franz »

Ik vond het ook een match potstamperij, en dat was verleden week in Eupen al niet veel beter. Voor alle duidelijkheid: van beide teams.
Kortrijk kon zich lekker wegsteken want op verplaatsing, want al meteen een goal voor... maar voor de rest was dat (ook) een 'foetsploeg' eerste onwaardig.
STVV veel willen maar niet kunnen, Brüls op eenzame hoogte en verder werkvoetballers. Buatu en Van Dessel ook nog prima. Inderdaad een ploeg zonder valabele aanvallers, al vind ik Mboyo eigenlijk beter (minder slecht) dan verleden jaar. Er is voor gekozen om Suzuki niet meer te laten spelen - ik ga ervan uit dat dat zowel van DMM als van de speler zelf komt - en dat kost ons nu al enkele (doel)punten.
Het 'statement' van Hollerbach met Caufriez in de aanval - een move uit 4de provinciale B - vind ik niet meteen een krachtig signaal van onze coach. Een coach moet altijd voor het beste gaan: dat had beter de omschakeling naar 4-3-3 geweest met Koita en Lee op de flanken, en Caufriez op zijn plaats achteraan (bijvoorbeeld ter vervanging van de matige Lavalee).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door BoemBoem »

lindoke schreef: 22 aug 2021, 14:10
Stvv_eng schreef: 22 aug 2021, 11:44 Zoals ik voor het seizoen al zei, heb ik er zelfs geen vertrouwen in dit seizoen. De transfer van Koita vond ik ook al geen goede en dat kunnen enkele hier bevestigen.

Hollerbach is voor STVV-normen een goede coach, maar ik had verwacht dat hij toch eens serieus ruzie zou maken met het bestuur als het niet naar zijn wens is.

Ik heb het beleid dikwijls verdedigd, niet omdat er o zo goede transfers werden gedaan, maar omdat het financiële plaatje volledig klopte en we er uiteindelijk op vooruit waren gegaan na het vertrek van Duchatelet.
Als het aan mij ligt zijn de supporters (incl. ik) veel te braaf. Zo'n spandoek haal je weg na een uur, woorden op sociale media of forum doen hen niks. Het moet allemaal misschien wat directer en harder.
Ik zeg het niet graag maar ik speel veel liever in 2e klasse met een ambitieus bestuur dat transparant te werk wil gaan dan wat er nu aan de hand is. Voor mij hoeven de overnemers geen Belgen te zijn integendeel ik heb liever geen Belgen, maar Chinezen, Qatarezen, Vietnamezen of Japanners zeker ook niet.
Gooi ze buiten. Ik ben dit seizoen nog geen match op Stayen gaan zien en had mezelf overtuigd dat ik te druk was dit jaar, maar diep vanbinnen weet ik dat dat de echte reden niet is. Ik heb gewoon geen goesting meer om 40-50km te rijden op een zaterdag avond om een bende idioten aan het werk te zien.

Of er morgen 5 spelers worden voorgesteld of niet, voor mij is het gedaan. Ik blijf supporteren van achter den TV, maar zolang het bestuur hetzelfde blijft kom ik niet meer opdagen dit seizoen tenzij het is om die mannen eruit te gooien.
Hier exact hetzelfde. Zolang de Japanners de plak blijven zwaaien zet ik geen voet meer op Stayen. Het is erg dat ik het moet zeggen, maar moest ik gegarandeerd weten dat de Japanners ons terug zouden verkopen bij degradatie naar 1B dan zou ik daar onmiddellijk met 2 handen voor tekenen. Ik denk dat een degradatie de enigste kans is om van die mannen af te geraken. Meer nog, ik denk dat ze nooit van plan geweest zijn om hun strategie aan te passen en om maar enige vorm van ambitie te tonen. Ze zullen dus bijgevolg dezelfde strategie blijven handhaven totdat die onvermijdelijke degradatie een feit is.
Oké, eerlijke mening.
Hoe zou je het vanaf 1b dan opnieuw doen?

Geef eens voorbeelden van mensen die klaarstaan om STVV van de Japanners over te nemen?
Kapitaal krachtige mensen die het wèl enkel voor het sportieve doen. Hoe zou jij het dan aanpakken?

Zakken naar 1b is het einde zonder zulke mensen.
Loonlast + kwaliteit om opnieuw te stijgen ga je voorlopig nog niet uit uw eigen middelen kunnen halen.
Het feit dat we gezond zijn is èèn ding. Zelfstandig leven (financieel) zonder DMM is nog niet aan de orde. Tot die dag ga je het moeten doen bij wat we nu hebben.

Of jij daar in wilt meegaan of niet hangt alleen van uzelf af. Een voetbalclub zonder supporters is ook niet leefbaar.
Zeggen om de boeken neer te leggen is egoïstisch. Er zijn supporters die wèl meegaan in het verhaal. Thuisblijven is natuurlijk uw eigen keuze die ik respecteer.

Voor mij zijn er 3 belangrijke punten in een club:
-Finacieel
-Sportief
-Beleving

Enkel het eerste punt zijn ze voor mij geslaagd.
Sportief gezien zijn we zeker niet vooruit gegaan.
Beleving is een twijfelgeval. Ze doen zeker hun best met de communicatie via sociale media en hun inspanning voor de abonnementen. Langs de andere kant bereiken ze hier maar een deel van de supporters mee. Het deel dat de jaren voordien verloren hebben krijgen ze via die middelen niet terug. Dus ja..
Laatst gewijzigd door BoemBoem op 22 aug 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door miel »

Wanneer je tegengoals zo makkelijk weg geeft , breng je jezelf in enorme moeilijkheden , gisteren verliest je de wedstrijd al na 40 seconden
Kortrijk in een zetel en op irritante wijze steeds het spel ophouden met dan nog een scheids die dat toe laat , in die omstandigheden krijg je een slechte wedstrijd
In Eupen vergeet je de man aan de tweede paal
Wat de 2 eerste wedstrijden mee zat , zit nu tegen , maar zo dramatisch als sommigen het hier willen voorstellen is het ook niet .
2 punten extra was niet overdreven , in het spel waren we zeker niet de mindere van Kortrijk en Eupen , toch een wereld van verschil in perceptie
Met een Suzuki erbij van vorig seizoen , halen we die 2 extra punten ongetwijfeld en wie weet nog meer , want kansen hebben we genoeg afgedwongen
Als het van Suzuki komt , dat hij niet meer wil spelen , laat hij ons hier ferm in de steek , met een mentaliteit een prof onwaardig ,in dat geval hoop ik dat hij zo snel mogelijk weg is , want wat mij betreft hoeft hij dan nooit meer een geel blauw shirt aan te treden en gun ik hem ook elders geen enkel succes meer .
Een scorende speler is wat we dringend nodig hebben , het maakt niet uit wie of wat , ook al is het een keeper .
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door smol »

Stan Van Dessel 6 maanden out met een knie blessure. Doe nog maar een paar transfers bij ...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door lindoke »

miel schreef: 22 aug 2021, 14:31 Wanneer je tegengoals zo makkelijk weg geeft , breng je jezelf in enorme moeilijkheden , gisteren verliest je de wedstrijd al na 40 seconden
Kortrijk in een zetel en op irritante wijze steeds het spel ophouden met dan nog een scheids die dat toe laat , in die omstandigheden krijg je een slechte wedstrijd
In Eupen vergeet je de man aan de tweede paal
Wat de 2 eerste wedstrijden mee zat , zit nu tegen , maar zo dramatisch als sommigen het hier willen voorstellen is het ook niet .
2 punten extra was niet overdreven , in het spel waren we zeker niet de mindere van Kortrijk en Eupen , toch een wereld van verschil in perceptie
Met een Suzuki erbij van vorig seizoen , halen we die 2 extra punten ongetwijfeld en wie weet nog meer , want kansen hebben we genoeg afgedwongen
Als het van Suzuki komt , dat hij niet meer wil spelen , laat hij ons hier ferm in de steek , met een mentaliteit een prof onwaardig ,in dat geval hoop ik dat hij zo snel mogelijk weg is , want wat mij betreft hoeft hij dan nooit meer een geel blauw shirt aan te treden en gun ik hem ook elders geen enkel succes meer .
Een scorende speler is wat we dringend nodig hebben , het maakt niet uit wie of wat , ook al is het een keeper .
Ik moet alweer een andere match gezien hebben. Nu serieus. Meen je dat?!?! Vind jij echt dat we veel kansen gecreëerd hebben? Soit, jij jouw gedacht en ik het mijne.

Kansen creëren is al een aantal seizoen een probleem wegens - nogmaals - veel en veel te weinig individuele creativiteit in de ploeg. Creativiteit vooral op de flanken, het aanvallende en centrale middenveld. Een type Schoofs. Je kan zeggen we hebben Bruls, maar Schoofs haalt in mijn ogen een veel hoger rendement dan Bruls terwijl Bruls een aanvallende middenvelder is en Schoofs een centrale middenvelder is. Schoofs draagt veel meer bij in de opbouw van een aanval. Ik weet, er zitten ongeveer een jaar of 5 verschil in leeftijd tussen die twee maar toch......

De laatste die we gehad hebben om die opbouw te verzorgen is De Bruyn geweest en in mijn ogen werd die nooit degelijk vervangen. Nogmaals, Bruls zou die taak op zich moeten nemen maar die doorsteekpasses die ik van een speler op die positie verwacht zie ik gewoonweg niet. Deels omdat Bruls te ver terug zakt en deels omdat hij - ééns kort bij de 16 - geen enkele speler rond hem de intelligentie heeft om die loopactie in de 16 te maken. Hier ligt al voor een groot deel ons probleem. Samen met het gebrek aan acties op de flanken. Ik denk dat we meer aan Bruls zouden hebben als controlerende middenvelder met een echte aanvallende middenvelder voor hem.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door de Jos »

Leg samen om u een Japanse tolk in te huren en leer u zo wat rake slagzinnen die ge kunt scanderen tijdens een match. Wordt die zever ginds dan niet uitgezonden?

Dat zal hen harder raken dan eender wat.
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door BoemBoem »

de Jos schreef: 22 aug 2021, 15:49 Leg samen om u een Japanse tolk in te huren en leer u zo wat rake slagzinnen die ge kunt scanderen tijdens een match. Wordt die zever ginds dan niet uitgezonden?

Dat zal hen harder raken dan eender wat.
Sommige hebben het al moeilijk om fatsoenlijk Nederlands te praten eens de rust gepasseerd is… :lol:

De zwarte vlaggen en rook van enkele jaren geleden was toen wel geslaagd vond ik. Al zijn we nu nog niet op dat niveau denk ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door STimVV »

miel schreef: 22 aug 2021, 14:31 Wanneer je tegengoals zo makkelijk weg geeft , breng je jezelf in enorme moeilijkheden , gisteren verliest je de wedstrijd al na 40 seconden
...
Met een Suzuki erbij van vorig seizoen , halen we die 2 extra punten ongetwijfeld en wie weet nog meer , want kansen hebben we genoeg afgedwongen
...
Na die 40 seconden waren er nochtans meer dan 90 minuten om het recht te te zetten.
KV Mechelen kwam vandaag na 13 seconden achter. In tegenstelling tot stvv begonnen ze toen goed te voetballen, creerden ze meer kansen dan stvv er had in de voorbije weken (Union trouwens ook) en wonnen ze met 3-1.
Dat we bij een achterstand de bal krijgen/hebben is logisch, maar je moet er wel iets mee doen.

Als ik hier lees dat sommigen vinden dat we genoeg kansen creeerden vraag ik me af of die ooit veel matchen van andere ploegen bekijken.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door de Jos »

Even los van de match van STVV, maar ik grijp het momentum in dit topic aan om toch even een warme oproep te doen.

Vanaf de seconde dat Radja Nainggolan onze plastieken pelouse betreedt, fluit ik hem uit met alles dat ik in mijn vege lijf heb. Als recidivist eventjes over de Kaaien in f* Antwerp rijden: il faut le faire om 4u 's nachts met een dergelijk promillage in uw bloed.

Hij kwam terug naar BE om hier wat bekendheid te verwerven.. Allez bon, hij heeft dat bereikt. Iedereen verdient een tweede kans, maar als ge die na een week al zo hard verknoeit.

Ik was aanwezig op de match die Peersman zijn carrière om zeep heeft geholpen. Awel: ik heb daar spijt van, ook al heb ik toen niet meegeroepen. Hoop wel dat die Antwerpse mongool zijn carrière na zijn laatste farce om zeep is.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Stvv - Kv Kortrijk

Bericht door miel »

STimVV schreef: 22 aug 2021, 23:10
miel schreef: 22 aug 2021, 14:31 Wanneer je tegengoals zo makkelijk weg geeft , breng je jezelf in enorme moeilijkheden , gisteren verliest je de wedstrijd al na 40 seconden
...
Met een Suzuki erbij van vorig seizoen , halen we die 2 extra punten ongetwijfeld en wie weet nog meer , want kansen hebben we genoeg afgedwongen
...
Na die 40 seconden waren er nochtans meer dan 90 minuten om het recht te te zetten.
KV Mechelen kwam vandaag na 13 seconden achter. In tegenstelling tot stvv begonnen ze toen goed te voetballen, creerden ze meer kansen dan stvv er had in de voorbije weken (Union trouwens ook) en wonnen ze met 3-1.
Dat we bij een achterstand de bal krijgen/hebben is logisch, maar je moet er wel iets mee doen.

Als ik hier lees dat sommigen vinden dat we genoeg kansen creeerden vraag ik me af of die ooit veel matchen van andere ploegen bekijken.
Ik kijk zeker naar matchen van andere ploegen , en niet alleen naar de samenvattingen ;)
Maar welk punt wil je eigenlijk maken ?
Natuurlijk waren er na die 40 seconden nog 90 minuten om het recht te zetten , maar als je op deze manier op achterstand komt wordt het bijzonder moeilijk om die situatie nog recht te zetten zonder spitsen , omdat iedere counter de 0-2 kan betekenen
Al scheelde het een teentje bij het afgekeurde doelpunt van Hasioka
Mijn punt is dat we met de Suzuki van vorig seizoen erbij , wellicht wat meer punten konden hebben ( hij staat hier nog onder contract hé )
Want Mboyo speel veel beter dan vorig seizoen , maar aanvallend staat hij er zo goed als alleen voor , daardoor kan de tegenstander zich ook wat meer permitteren
Voor de rest was Eupen en Kortrijk zeker niet beter dan ons , maar als je alleen naar de samenvattingen kijkt zie je Kortrijk 3 open kansen krijgen in
de slotminuten , kansen die er nooit zouden komen wanneer je niet alles of niets moet spelen
Plaats reactie