AS Eupen - STVV van 14 augustus

Alles over de wedstrijden van STVV
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door smol »

Tompie schreef: 14 aug 2021, 21:36 Was dat tweede doelpunt van Eupen echt zo onhoudbaar trouwens?
Heb ik direct aangegeven. Tijd voor Steppe me dunkt.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door smol »

Het geval Suzuki... tja als je dan Onuachu ziet lopen en strijden bij Genk, dan zou je Suzuki toch ne stamp onder zijn .... geven zeker.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door Halenaar »

Tja Mboyo, als al 1 van zijn sterkere punten (afwerken) wegvallen begint er nog weinig over te schieten. Nooit een voorstander geweest van zijn komst, ook al kan ik -en niemand- niet ontkennen dat hij zijn bijdrage heeft gehad aan de redding vorig jaar. Maar de grote criticasters hier mogen toch ook eens naar hunzelf kijken, zowel hier als op social media sprongen er velen een gat in de lucht met 'topspits' Mboyo, en Maes al helemaal. Mag hem gerust terug komen halen van mij.

Voor de rest veel oorzaken voor het verlies vandaag: een slechte scheids die bij de eerste goal in de fout ging, een Schmidt die ver onder zijn niveau van vorig jaar zit, het gebrek aan scorend vermogen en kwaliteit vooraan, ...

Een Suzuki zou al veel oplossen.

Alleszins geen man overboord, dat er kwaliteit is zag je ook wel vandaag. Aan Hollerbach om dit geheel verder fijn te slijpen, en aan het bestuur dat er nog wat versterking komt.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door metser »

Het vernuft van onze trainer zal zeker helpen! Vandaag een andere speelstijl gezien, nl snel diepe bal naar onze targetspits of onze sneltrein vooraan ! Natuurlijk een toptrainers ziet dat allemaal! Als een lee, Filippo, of een deridder minder zijn dan hetgeen vandaag op het veld stond zitten we in een benarde situatie. Ofwel ga je fors moeten investeren in bekwame spelers en geen Duitsers galen die daar niet mochten meedoen. Trouwens de beoogde spits heeft vandaag getekend bij maccabi.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door metser »

Het vernuft van onze trainer zal zeker helpen! Vandaag een andere speelstijl gezien, nl snel diepe bal naar onze targetspits of onze sneltrein vooraan ! Natuurlijk een toptrainers ziet dat allemaal! Als een lee, Filippo, of een deridder minder zijn dan hetgeen vandaag op het veld stond zitten we in een benarde situatie. Ofwel ga je fors moeten investeren in bekwame spelers en geen Duitsers galen die daar niet mochten meedoen. Trouwens de beoogde spits heeft vandaag getekend bij maccabi.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door Bartman »

Stan schreef:
toyotacorolla schreef: 14 aug 2021, 21:29 Wanneer je met zo'n bestuur een ploeg runt, heb mijn bedenkingen.
M'Boyo, de laatste 2 matchen drie doelrijpe kansen verkwanseld.
Onze wereldspits Koita, amaiii.
Geen balvaste middenvelder, de ballen worden hoog naar voor gekeild waar nooit een spits van Stvv wordt mee aangespeeld.
Uitgespeelde kansen nul.
Zwak, en de degradatie strijd is reeds na vier matchen begonnen.
Is De Ridder zwakker dan wat vandaag op het veld stond?
Nee, maar ook niet beter. Onze middenvelders zijn stuk voor stuk van hetzelfde niveau, enkel Bruls geeft me de indruk voldoende te kunnen brengen. Dat hij dit vandaag niet kan ligt aan spelers rondom hem die het niveau 1A gewoon niet halen (Durkin op kop, Reitz maar vorige weken ook Van Dessel, Mboyo, Koita en Balongo). Wat mij betreft is versterking op het middenveld even belangrijk als in de aanval. Om een zorgeloos seizoen te draaien heb je nog 2 middenvelders én 2 spitsen nodig die een directe meerwaarde zijn.

De verdediging is de laatste weken ook al meerdere keren de mist ingegaan, maar op zich zou hier voldoende kwaliteit aanwezig moeten zijn. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor Steppe in doel, maar dat had het verschil wellicht niet gemaakt tot op heden.

Werk aan de winkel ! Nog 2 weken te gaan.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door vdl »

Stop aub met Van Dessel en Balongo op te stellen, je schiet jezelf in de voet.
We hebben ook veel te weinig snelheid in de ploeg, of iemand die een actie maakt.
Kortom te weinig kwaliteit, je kan schieten op Mboyo, maar wie helpt hem, die man heeft snelle spelers rond hem nodig.
Dus als het niet eens van een klasseflits van Bruls komt, is er niks.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door wiekes »

Het geval Suzuki komt het van hem of van het bestuur dat hij niet speelt, komt het van hem onmiddellijk c4 werk weigeren waar hij voor betaald wordt maar dat gaan ze niet doen dan hebben ze niets, ge ziet toch ook dat ze daar op aan het wachten zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door voetballiefhebber »

vdl schreef: 15 aug 2021, 00:21 Stop aub met Van Dessel en Balongo op te stellen, je schiet jezelf in de voet.
We hebben ook veel te weinig snelheid in de ploeg, of iemand die een actie maakt.
Kortom te weinig kwaliteit, je kan schieten op Mboyo, maar wie helpt hem, die man heeft snelle spelers rond hem nodig.
Dus als het niet eens van een klasseflits van Bruls komt, is er niks.
Misschien vreemd om te zeggen, maar ik vind Mboyo beter voetballen dan vorig seizoen. Het probleem is dat hij vaak de ballen lager moet gaan ophalen omdat het leer zelden in de zone van de waarheid komt. STVV heeft gewoon geen spitsen. Dat is de reden waarom je dit seizoen gaat degraderen. STVV is vorig seizoen niet gedegradeerd omwille van de vele doelpunten van Suzuki.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door stvvilvoorde »

De eerste matchen kan je nog veel goedmaken door een goede conditionele paraatheid.
Nu is iedereen al een maand op niveau bezig en komen de hiaten van de beperkte kern naar boven.
Maar allez niet kniezen, het is bijna sinterklaas.
Eind augustus komt eraan. :end:
Brol
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door Brol »

Wat ik gisteren van STVV tegen Eupen zag was echt heeeel pover niks voetbal geen vechtlust en naar mijn gevoel ook geen goede sfeer onder de spelers.
Gebrek aan kwaliteit dat wisten we al langer maar als dan de vechtlust er ook niet meer is dan heeft de trainer van nu al een groot probleem.
Nieuwe middenvelder (Duitser) was ook geen meerwaarde en linker en rechter backs waren net als andere wedstrijden een regelrechte ramp dit is 1ste nationale onwaardig net als de spitsen.
Bestuur stop met de supporters zand in de ogen te strooien en ga over tot daden ipv fabels te verkondigen.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door Piana »

stvvilvoorde schreef: 15 aug 2021, 09:40 De eerste matchen kan je nog veel goedmaken door een goede conditionele paraatheid.
Nu is iedereen al een maand op niveau bezig en komen de hiaten van de beperkte kern naar boven.
Maar allez niet kniezen, het is bijna sinterklaas.
Eind augustus komt eraan. :end:
Dat is quatsch, bekijk onze wedstrijden van vorig jaar eens tot Maes hier kwam.

Ik zie andere analyses over de match tegen Eupen op Sporza vb. Maar ja, die zullen er niets van kennen.

Soit, de feiten:
We hebben 4 op 12 nadat we tegen 3 stevige ploegen en een verrassing hebben gespeeld. Nu komen Kortrijk, Cercle en Beerschot. Daar zouden wel minstens 5 punten gepakt moeten worden om de rust in de keet te kunnen bewaren.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door Piana »

Brol schreef: 15 aug 2021, 10:11 Wat ik gisteren van STVV tegen Eupen zag was echt heeeel pover niks voetbal geen vechtlust en naar mijn gevoel ook geen goede sfeer onder de spelers.
Gebrek aan kwaliteit dat wisten we al langer maar als dan de vechtlust er ook niet meer is dan heeft de trainer van nu al een groot probleem.
Nieuwe middenvelder (Duitser) was ook geen meerwaarde en linker en rechter backs waren net als andere wedstrijden een regelrechte ramp dit is 1ste nationale onwaardig net als de spitsen.
Bestuur stop met de supporters zand in de ogen te strooien en ga over tot daden ipv fabels te verkondigen.
Sleutelmoment: STVV voetbalde heel wat kansen bij elkaar, maar de Limburgers kregen wel het deksel op de neus. Tegen de gang van het spel in kwam Eupen in de 21e minuut op voorsprong.

https://sporza.be/nl/matches/voetbal/ju ... 178807804/
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door wiekes »

Omdat ge niet kunt afwerken, dat ze eerst het probleem Suzuki oplossen en als ze dat niet kunnen dat ze hun maar bezig houden met hunne Japanse bol.com want een voetbalploeg leiden kunnen ze niet.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: AS Eupen - STVV van 14 augustus

Bericht door lindoke »

Bartman schreef: 14 aug 2021, 22:49
Stan schreef:
toyotacorolla schreef: 14 aug 2021, 21:29 Wanneer je met zo'n bestuur een ploeg runt, heb mijn bedenkingen.
M'Boyo, de laatste 2 matchen drie doelrijpe kansen verkwanseld.
Onze wereldspits Koita, amaiii.
Geen balvaste middenvelder, de ballen worden hoog naar voor gekeild waar nooit een spits van Stvv wordt mee aangespeeld.
Uitgespeelde kansen nul.
Zwak, en de degradatie strijd is reeds na vier matchen begonnen.
Is De Ridder zwakker dan wat vandaag op het veld stond?
Nee, maar ook niet beter. Onze middenvelders zijn stuk voor stuk van hetzelfde niveau, enkel Bruls geeft me de indruk voldoende te kunnen brengen. Dat hij dit vandaag niet kan ligt aan spelers rondom hem die het niveau 1A gewoon niet halen (Durkin op kop, Reitz maar vorige weken ook Van Dessel, Mboyo, Koita en Balongo). Wat mij betreft is versterking op het middenveld even belangrijk als in de aanval. Om een zorgeloos seizoen te draaien heb je nog 2 middenvelders én 2 spitsen nodig die een directe meerwaarde zijn.

De verdediging is de laatste weken ook al meerdere keren de mist ingegaan, maar op zich zou hier voldoende kwaliteit aanwezig moeten zijn. Persoonlijk zou ik ook kiezen voor Steppe in doel, maar dat had het verschil wellicht niet gemaakt tot op heden.

Werk aan de winkel ! Nog 2 weken te gaan.
Wat betreft de posities waar versterking nodig is sla je de nagel op de kop. Dit is zelfs het minimum om een zorgeloos seizoen te draaien buiten de degradatiezone.

Na edit: Naast de 2 spitsen (liefst kopbalsterk) heb je absoluut nood aan twee aanvallende flankspelers die een actie kunnen maken en hun man kunnen voorbij gaan. Dit is al jaren een probleem en blijkbaar zien de Japanners dat nog steeds niet. Erg spijtig.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie