Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Halenaar »

Jebus4life schreef: 14 sep 2021, 12:53 Ik wil wel even opmerken:

Uiteraard wil ik goed voetbal zien, maar het is de laatste tijd toch echt voetbal met passie en strijd, veel dichterbij ons voetbal van de vorige eeuw dan dit zullen we toch niet rap komen hoor :geelblauw: Vreemd genoeg zijn de meesten nog altijd niet content :lol:
Dit. En dat niet alleen, de organisatie stond uitstekend en tactisch klopte het plan perfect.

Velen vergeten ook precies dat er gisteren 2 nieuwkomers op het veld stonden, en 2 spelers die langdurig geblesseerd waren en de voorbereiding gemist hebben, en Suzuki die nu pas terug meetraint.

Kortom, deze kern heeft nog heel veel rek en potentieel om het beter te doen, en het is uitstekend werk van Hollerbach dat nu al de drie punten pakt in zo'n 'cupmatch' als gisteren.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door tesneusdoek »

Halenaar schreef: 14 sep 2021, 13:15
Jebus4life schreef: 14 sep 2021, 12:53 Ik wil wel even opmerken:

Uiteraard wil ik goed voetbal zien, maar het is de laatste tijd toch echt voetbal met passie en strijd, veel dichterbij ons voetbal van de vorige eeuw dan dit zullen we toch niet rap komen hoor :geelblauw: Vreemd genoeg zijn de meesten nog altijd niet content :lol:
Dit. En dat niet alleen, de organisatie stond uitstekend en tactisch klopte het plan perfect.

Velen vergeten ook precies dat er gisteren 2 nieuwkomers op het veld stonden, en 2 spelers die langdurig geblesseerd waren en de voorbereiding gemist hebben, en Suzuki die nu pas terug meetraint.

Kortom, deze kern heeft nog heel veel rek en potentieel om het beter te doen, en het is uitstekend werk van Hollerbach dat nu al de drie punten pakt in zo'n 'cupmatch' als gisteren.
Inderdaad. De laatste seizoenen waren we toch de perfecte tegenstander om ploegen die na enkele zegenloze weken in een depressie dreigden weg te sukkelen, een morale opkikker te geven door er (onverwacht) tegen te verliezen. Dit seizoen blijkbaar niet. Mentaal zit het goed, de organisatie is strak, we hebben op het veld en op de bank een goede dosis Deutsche "Solidität, Gründlichkeit und Realpolitik" (vooral buitenshuis waar we voorlopig het resultaat op de eerste plaats stellen) en we hebben zelfs een Japans "Kampfschwein" (of een ander soort "Beast") dat naar de naam Hayashi luistert. Ik vond dat toch straf hoe hij ondanks zijn geringe statuur, met de bal aan de voet en bijna de hele Beerschotverdediging die letterlijk aan hem hing, bleef doorgaan bij de actie die tot de goal leidde.

Eens de resultaten zich opvolgen, zal de kwaliteit wel stijgen. Nu de basis leggen en punten pakken. Vanuit deze stevige organisatie, mogen er voor mij achteraf ook altijd "foliekes" en frivoliteiten bijkomen, maar "first things first!". :geel: :blauw: :toppie:
YoDo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2019, 08:24

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door YoDo »

tesneusdoek schreef: 14 sep 2021, 13:42 De laatste seizoenen waren we toch de perfecte tegenstander om ploegen die na enkele zegenloze weken in een depressie dreigden weg te sukkelen, een morale opkikker te geven door er (onverwacht) tegen te verliezen.
Dat was misschien een tactiek om er voor te zorgen dat hun trainer nog niet buitengesmeten werd en een paar weken extra krediet kreeg (ook al draaide het niet) met nog enkele verliespartijen tot gevolg (waardoor wij weer wat konden uitlopen)

ps: ik denk dat ik het te ver zoek ;-)
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: 14 sep 2021, 10:57 Inderdaad en eigenlijk waren het in verdedigend opzicht twee vrij comfortabele zeges. Bovendien zijn het twee zeges uit bij rechtstreekse concurrenten, niet de sterkste tegenstanders en niet de mooiste zeges, maar wel gouden punten in de eindafrekening.
...
Alles bij elkaar een zege zonder overschot, maar wel een die na de 0-1 nooit echt in gevaar is gekomen. Ik heb het gevoel dat deze ploeg beter kan, als ze eindelijk op elkaar ingespeeld raakt. Intrinsiek zijn we beter dan Wilrijk, dat gisteren alles in de strijd gooide, maar als dit het beste is dat je als thuisploeg kan brengen, heb je op Holzhauser en (enigszins) Coulibaly na gewoon te weinig kwaliteit. Pietermaat, Frans, Bourdin, Soumaré, da's allemaal 'prut'.
Ik blijf het herhalen. We zijn heel goed in het zien van onze eigen zwaktes en niet die van de andere ploegen. Moesten wij het niveau gehaald hebben zoals Germinal, Cercle en Kortrijk tegen ons deden, was het kot hier te klein. Natuurlijk moet er bij ons naar vermogen goed gewerkt worden, maar laat ons een ruimte blik houden als het om de helft van de clubs uit onze competitie gaat.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Dreke »

ertee schreef: 14 sep 2021, 12:06 Als het gaat om een inspeelpas van een paar meter naar de opkomende back wil ik nog meedenken, maar hij gaat nooit een splijtende pas verticaal geven, terwijl hij wel vrij vaak in de zone/situatie waar dat moet gebeuren aan de bal kwam (vaak na een goede recuperatie, dat wel).
Gisteren nochtans wel gezien...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Tompie »

Ik denk dat het een correcte vaststelling is dat er heel wat andere ploegen zijn die niet (veel) beter zijn dan ons. Beerschot was daar gisteren een goed voorbeeld van en Cercle op de vorige speeldag ook.

Het is misschien mede daardoor dat ik mezelf er wel op betrap dat ik de voorbije twee wedstrijden soms toch moeite had om de aandacht erbij te houden. Inzet en karaktervoetbal, ja, akkoord. Ik hou ook wel van grinta. Maar hoeveel geslaagde combinaties die tot een deftige aanval leidden hebben we in die twee wedstrijden bij elkaar gezien? Die zijn ook op één hand te tellen, vrees ik... En dat geldt dus ook voor onze tegenstrevers. Om het cru te stellen: die wedstrijden zijn voor een neutrale kijker totaal niet om aan te zien. Dat zegt natuurlijk ook genoeg over het niveau van het Belgisch voetbal momenteel.

Misschien dat ik dan te kritisch ben, maar ik mis toch een klein beetje 'deftig voetbal'. Eens iemand die een actie doet waarvoor je naar het stadion komt (ja, Hayashi deed er gisteren zo eentje, akkoord), eens een combinatie die tot doelgevaar leidt ... Misschien dat dat gewoon niet kan met deze kern natuurlijk en zoals eerder gesteld: liever met wat realiteitszin punten pakken dan wekelijks in het mes te lopen.

Anderzijds mag je ook wel een beetje door het resultaat heen kijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Yellow Feaver »

Tompie schreef: 14 sep 2021, 14:17 Ik denk dat het een correcte vaststelling is dat er heel wat andere ploegen zijn die niet (veel) beter zijn dan ons. Beerschot was daar gisteren een goed voorbeeld van en Cercle op de vorige speeldag ook.

Het is misschien mede daardoor dat ik mezelf er wel op betrap dat ik de voorbije twee wedstrijden soms toch moeite had om de aandacht erbij te houden. Inzet en karaktervoetbal, ja, akkoord. Ik hou ook wel van grinta. Maar hoeveel geslaagde combinaties die tot een deftige aanval leidden hebben we in die twee wedstrijden bij elkaar gezien? Die zijn ook op één hand te tellen, vrees ik... En dat geldt dus ook voor onze tegenstrevers. Om het cru te stellen: die wedstrijden zijn voor een neutrale kijker totaal niet om aan te zien. Dat zegt natuurlijk ook genoeg over het niveau van het Belgisch voetbal momenteel.

Misschien dat ik dan te kritisch ben, maar ik mis toch een klein beetje 'deftig voetbal'. Eens iemand die een actie doet waarvoor je naar het stadion komt (ja, Hayashi deed er gisteren zo eentje, akkoord), eens een combinatie die tot doelgevaar leidt ... Misschien dat dat gewoon niet kan met deze kern natuurlijk en zoals eerder gesteld: liever met wat realiteitszin punten pakken dan wekelijks in het mes te lopen.

Anderzijds mag je ook wel een beetje door het resultaat heen kijken.
Ik volg u volledig. Vooral vorig seizoen en dit seizoen heb ik soms luidop gelachen als ik wedstrijden uit 1A aan het bekijken was. Mezelf aan het inbeelden dat ik aan een buitenlander uit aan het leggen was dat dit onze hoogste afdeling was.

Nu, ik zit ook helemaal niks in met het niveau van de Jupiler Pro League.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door pat@ »

Yellow Feaver schreef: 14 sep 2021, 10:38 Ter vergelijking met vorig seizoen.
Tegen dezelfde ploegen pakken we na 7 wedstrijden 4 punten meer.
Als we 0/9 pakken de volgende matchen staan we status qua met vorig seizoen.

Als we puur kijken naar de speeldagen pakken we na 7 speeldagen 5 punten meer.
In dit geval hebben we met 0/9 1 punt meer dan vorig seizoen na 10 speeldagen.
Vorig seizoen maakten we na 7 partijen zes doelpunten, kregen er dertien om de oren en pakten één clean sheet. De progressie is duidelijk merkbaar.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Dreke »

Het is daarom des te belachelijker dat men alle matchen uit elkaar plant. Laat ons eerlijk zijn, hoeveel mensen kruipen er gezellig met een pintje en zak chips voor hunne tv voor:
Cercle - Eupen (vrijdag 20u45)
Oostende - Germinal (zaterdag 16u15)
Union - Zulte (zaterdag 18u30)
Mechelen - OHL (zaterdag 18u30)
Kortrijk - Gent (zondag 21u00)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Persoonlijke bedenking bij het niveau: mede onder impuls van het Red Bull voetbal wordt er tegenwoordig aan een hoger tempo gespeeld dan in het verleden. High intensity runs, VO2 max etc. zijn parameters waarop men screent, hoog en snel druk zetten is de norm. Rustig opbouwen is er nog amper bij. Bij buitenlandse topclubs levert dat mooie combinaties aan een verschroeiend tempo op, maar in België heb ik soms het gevoel dat ze zichzelf (letterlijk) voorbijlopen. Hoe hoger het tempo en intensiteit, hoe sneller de technische en tactische beperkingen boven water komen, misschien nog meer in een competitie die sowieso al meer op fysiek dan techniek gericht is.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Jack »

Helaas gisteren niet kunnen kijken.
Kan dus niks zeggen over het geleverde spel, maar een prachtige overwinning is het sowieso!
Bye bye Maes!
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Roman »

Hier om de haverklap als "te oud" omschreven maar het is toch geen toeval meer dat der ook dit jaar weer een soliede verdediging staat op het moment dat ze geleid wordt door good old Tex. Chapeau !
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door enerkey »

Roman schreef: 14 sep 2021, 15:59 Hier om de haverklap als "te oud" omschreven maar het is toch geen toeval meer dat der ook dit jaar weer een soliede verdediging staat op het moment dat ze geleid wordt door good old Tex. Chapeau !
Is idd al 3 jaar hetzelfde scenario. De eerste wedstrijd dat hij er terug inkomt: te oud. Maar hij kan gewoonweg niet zonder match ritme.
Hij zal wel ooit echt te oud worden daar niet van. Maar na 1a2 wedstrijden in de ploeg dit beweren is ridicuul (met zijn STVV geschiedenis in gedachte).
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door STimVV »

De resultaten op verplaatsing zijn trouwens geen toeval meer.
Die trend werd ingezet onder Maes. (sinds half december 2020) De organisatie die er defensief vandaag staat heeft Maes op poten gezet en daar werkt Hollerbach nu op voort. En vooral op verplaatsing kan je teren op die organisatie.
Sinds Muscat werd buitengezet en Maes over nam hebben we in de competitie maar 3 keer verloren. Vorig seizoen op Oostende en (nadat we ons gered hadden) op Genk. Dit seizoen op Eupen.

3 keer verloren in 13 verplaatsingen sinds half december. (Oostende, Genk, Eupen)
6 keer gewonnen. (Zulte-Waregem, Standard, Kortrijk, Beveren, Cercle, Beerschot)
4 keer gelijkspel. (Gent, Antwerp, 2x Charleroi)

De punten die we op verplaatsing halen sinds toen is minimum top 8 waard.
Tijd dat we ook weer wat meer thuismatchen gaan winnen nu.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door vdl »

pat@ schreef: 14 sep 2021, 14:48
Yellow Feaver schreef: 14 sep 2021, 10:38 Ter vergelijking met vorig seizoen.
Tegen dezelfde ploegen pakken we na 7 wedstrijden 4 punten meer.
Als we 0/9 pakken de volgende matchen staan we status qua met vorig seizoen.

Als we puur kijken naar de speeldagen pakken we na 7 speeldagen 5 punten meer.
In dit geval hebben we met 0/9 1 punt meer dan vorig seizoen na 10 speeldagen.
Vorig seizoen maakten we na 7 partijen zes doelpunten, kregen er dertien om de oren en pakten één clean sheet. De progressie is duidelijk merkbaar.
Vorig jaar had je een idioot van een trainer.
Plaats reactie