Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door vdl »

smol schreef: 28 aug 2021, 21:59
weekenders schreef: 28 aug 2021, 21:48
smol schreef: 28 aug 2021, 21:30 Toch mogen we niet blind zijn. Tegen een zwak Cercle konden we op 50´ geen enkele kans afdwingen. Er is dus nog veel werk aan de winkel.
Hier is wel een verschil tussen of je achter, gelijk of voor staat
Ok. Maar je kan niet zeggen dat het goed was. Zeker niet in balbezit . Maar na vandaag ben ik overtuigd dat er 7 a 8 zwakke teams zijn in 1A.
Die 8 ploegen, moet je me dan toch eens opnoemen :roll:
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Stvv_eng »

smol schreef: 28 aug 2021, 21:59 Maar na vandaag ben ik overtuigd dat er 7 a 8 zwakke teams zijn in 1A.
7 a 8 is wel heel veel, maar met de nodige versterking op het middenveld en hopelijk nog een spits met snelheid. Zou ik er wel een 4-tal aan kunnen duiden.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door vdl »

Stvv_eng schreef: 29 aug 2021, 00:05
smol schreef: 28 aug 2021, 21:59 Maar na vandaag ben ik overtuigd dat er 7 a 8 zwakke teams zijn in 1A.
7 a 8 is wel heel veel, maar met de nodige versterking op het middenveld en hopelijk nog een spits met snelheid. Zou ik er wel een 4-tal aan kunnen duiden.
Buiten dit zwak Cercle, zie ik er niet veel.
OHL en Beerschot zie ik hun nog serieus herpakken.
Zelfs tegen deze zwakke ploeg, konden we niet veel kansen afdwingen, en dan tel ik alleen de eerste helft, want de tweede helft was gewoon overleven.
Dan hield Schmidt ons ook nog een overeind met een knappe redding.
Pjeirefretter77
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:59
Supporter van: Juventus :)

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Pjeirefretter77 »

Slechte match,verschil was de keepers.De Cerclegoalie flatert,Schmidt pareert de ballen.Weekje 'rust' en dan iets pakken bij Beerschot.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door lindoke »

smol schreef: 28 aug 2021, 21:30 Toch mogen we niet blind zijn. Tegen een zwak Cercle konden we op 50´ geen enkele kans afdwingen. Er is dus nog veel werk aan de winkel.
Dat is inderdaad zo. En het is te hopen dat Tateishi en Pinto de volledige wedstrijd gezien hebben en niet alleen het resultaat. Op het middenveld MOET er nog kwaliteit bijkomen. In de aanval lijkt het alsof we nu meer opties hebben maar door ook daar het (alweer) laat ingrijpen weten we nog niet zeker of de kwaliteit er is. Ik hoop stiekem dat Suzuki toch niet weg geraakt en er vanaf september terug vol voor gaat zodat we tegen de wintermercato toch al wat punten verzamelt hebben indien hij dan alsnog verkast.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door lindoke »

Voor de kopduels is Konate toch een aanwinst hoor. Als je op de foto ziet hoe lekker hoog hij gaat.
https://images.vrt.be/w1280hx/2021/08/2 ... 6bf47f.jpg
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door lindoke »

Wat betreft die rode kaart......ik snap het toch niet hoor. Boterberg ziet volgens mij de overtreding zelfs niet. Op welke basis geeft hij dan rood?!?!?!
https://twitter.com/i/status/1431677611072176130
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door nastase »

Deugddoende 3-punter.
Ik vond de rode kaart overdreven.
Zonder flater van de Cercle-doelman blijft het 0-0 volgens mij.
Amper echte kansen voor beide ploegen over 90 minuten.
Wij waren niet goed. Cercle was zwak.
Wel veel vechtlust bij ons.
7 op 18. Op naar Beerschot nu.
Daarna wacht KRC.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Elgromi »

Goed debuut van onze 2 japanners lijkt me, hayashi goeie werker pikt zijn goaltje mee. Hari niet ideale eerste speelminuten met 10 man maar won zijn duels vanvoor wat bij momente toch voor de nodige seconde zorgt. Met Konate en Hari op hoekschoppen zit je heel goed. Wat paar jaar geleden heel anders was.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Piana »

lindoke schreef: 29 aug 2021, 09:03 Wat betreft die rode kaart......ik snap het toch niet hoor. Boterberg ziet volgens mij de overtreding zelfs niet. Op welke basis geeft hij dan rood?!?!?!
https://twitter.com/i/status/1431677611072176130
Zei ik ook al, en als hij iéts zag, kon hij de fase toch nooit op een deftige manier zien om die tegoei in te schatten? Als de VAR je roept op zo'n fase... dan weet je al genoeg. De VAR vond het geen rood, hij was te fier om terug te keren op zijn stappen.

De tackle an sich is trouwens ne propere tackle. Voet naar beneden, langs de speler, enkel het zijbeen raakt de speler. Om de intensiteit kun je er inderdaad wel geel voor geven, maar dat was het dan ook. Als dat nu voet omhoog, en vooruit, recht op de schenen was, dat was toch nog wel iets anders me dunkt.
Je kan trouwens wel zeggen dat je op het middenveld zo niet in moet gaan op een speler. Aan de andere kant wordt er nog lyrisch gesproken over de tackles van pakweg Armand Cleuren, en worden onze spelers soms (onterecht) inzet en vechtlust verweten. Het is ook altijd iets...

Die rode kaart gaf ons trouwens het excuus om te stoppen met proberen te voetballen. Misschien wel een geluk voor ons. :cool:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door miel »

We komen op voorsprong , en controleren de wedstrijd , één grote kans krijgt Cercle en die wordt gered door Smidt
Dat was een illustratie van hoe kwetsbaar wij centraal zijn als het op snelheid aankomt of als wij hoger willen gaan spelen , zonder een snelle centrale verdediger wordt het zeer moeilijk om over te schakelen naar een 4 mans defensie ( iemand enig idee of Pius die snelheid heeft )
De rode kaart was een lachertje en zo waar was de scheids nog slechter dan het spel
Vanaf dan liet Stvv volledig het initiatief en de bal aan Cercle , en bleven we vrij gemakkelijk overeind , en is er geen enkele noemenswaardige kans meer geweest voor beide ploegen
Toch was het een interessante wedstrijd , want meteen werd ook duidelijk dat het voor ons ook moeilijk zal zijn om op de counter te spelen bij gebrek aan snelheid ,
Daar tegenover stond er wel een echt blok , op zich was deze wedstrijd van Stvv niet beter dan die van tegen Eupen of Kortrijk
Ge kunt zeggen wat ge wil , Hollerbach zaagt voor spelers , maar als hij ze krijgt gebruikt hij ze wel :toppie:
Ik heb er andere gekend :lol:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Jean-Paul »

Dit Stvv is gedoemd om vooral op defensief vlak hun punten te pakken. De tegenstander hoeft eigenlijk enkel Bruls uit de match te houden en je bent creatief onmondig. Veel loopwerk, veel overgave en strijd en dan is het op. Onze twee aanvallers hebben op mij in ieder geval geen onvergetelijke indruk nagelaten. Allez van een aanvaller verwacht je toch wel dat je een verdediger in de wind kan zetten, dat je een actie in huis hebt, de bal kan bijhouden. Ik zeg niet dat je het niveau van een Ito van Genk mag verwachten maar een Vanzeir, Undav, Selemani, Zaroury, dat niveau moet je toch in je rangen hebben. In het middenveld en vooraan mag toch meer verwachten dan wat we ter beschikking hebben. Waar is de tijd dat onze Japanse Ceo een Kamada binnenhaalde, een Tamayashi ? Ik had rechtuit gezegd meer verwacht van Tateishi, het is precies gokken wat de man doet. Op technisch vlak was dit zeker en vast onze zwakste wedstrijd. Op strijdlust krijgt ieder een dikke 8.
Hollerbach zijn wissels waren voor mij wat verrassend. Reiz ipv Bruls? Dat betekend nog minder balbezit, achter de bal aanhollen. Let op Christian had zijn dag niet maar trekt wel steeds twee spelers naar hem toe. Bovendien kan hij uitpakken met een verrassende bal op afstand. Nee dit vond ik overbodig. Mboyo kon je door de lange Japanner wisselen en Hyashi door Ito die zijn snelheid had kunnen gebruiken. Ook Durkin zat erdoor en dan had de wissel met Reiz meer waarde gehad.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door miel »

Hoe kan men nu onze 2 nieuwe spitsen al beoordelen
Ze hebben amper met de groep mee getraind , en bebben niet eens de tijd gehad hun koffers uit te pakken
Wat ze gisteren brachten ? ze hebben hun taken alles sinds behoorlijk vervuld , Hayashi heeft zelf al gescoord
Als ge verwacht dat ze in deze omstandigheden een onvergetelijke indruk zouden nalaten , zit je toch bij de verkeerde club
Bij Suzuki heeft het een jaar geduurd alvorens hij indruk kon maken .
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door Piana »

miel schreef: 29 aug 2021, 12:28 Hoe kan men nu onze 2 nieuwe spitsen al beoordelen
Ze hebben amper met de groep mee getraind , en bebben niet eens de tijd gehad hun koffers uit te pakken
Wat ze gisteren brachten ? ze hebben hun taken alles sinds behoorlijk vervuld , Hayashi heeft zelf al gescoord
Als ge verwacht dat ze in deze omstandigheden een onvergetelijke indruk zouden nalaten , zit je toch bij de verkeerde club
Bij Suzuki heeft het een jaar geduurd alvorens hij indruk kon maken .
Kamada had de tijd nog niet om naar het t wc te gaan tussen aankomst en de eerste match op AA Gent... ;)

Alle gekheid op een stokje, inderdaad, ze gaan toch wat tijd moeten krijgen. Maar als ze iets kunnen zou het normaal geen jaar mogen duren eer het eruit komt. Wel niet vergeten dat Suzuki in zijn eerste seizoen ook 7 keer scoorde op 24 wedstrijden. Goed, alle aandacht ging dat seizoen naar Boli, maar het is nu niet dat dat zo slecht was. ;)
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Cercle-STVV van 28 aug om 18u30

Bericht door the fan »

Geen enkele kans kunnen creëren tegen dit Cercle...
Armoe troef!
Plaats reactie