Onderhoud

Mededelingen over het forum, ruimte voor opmerkingen en suggesties, enz.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

De problemen zijn nog niet van de baan. We draaien nu wel op een beter hostingpakket, maar dat alleen is onvoldoende.
Het lukt me momenteel niet om te updaten van 3.1.12 naar 3.2. Er is daarvoor geen automatisch updatepakket beschikbaar en wanneer ik het zelf probeer op de voorgeschreven manier krijg ik een error 500 waar ik normaal de installatiepagina zou moeten krijgen...

Wie wil, mag altijd eens een poging wagen (PM). Ik bekijk het ondertussen ook met Antagonist.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Bericht van technische hulplijn:

Inmiddels zijn we geupdate naar de laatste versie van phpbb (3.2.8).
Is het forum beveiligd door cloudflare tegen aanvallers van buitenaf.
Cloudflare maakt het forum ook een stuk sneller.
Draait het forum nu op een beveiligde verbinding zodat gegevens nog beter beschermd zijn.
En is het veel sneller door een flinke update van de php versie waar phpbb op draait.

Nog wat fijn tunen en we kunnen weer een tijdje verder.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Bericht van technische hulplijn:
Tapatalk zou weer moeten werken.
En iedereen moet even naar zijn forumtijd kijken.
Zie ucp.php?i=607
Voor de meeste moet dat Europa/Brussel zijn. (UTC+1)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Ik heb gisterenavond iemand het forum volledig laten updaten en wat beveiligingsmaatregelen genomen tegen de spam aanvallen van de laatste weken.

Sommige gebruikers hebben misschien nog moeite met inloggen. Dit heeft te maken met de cookies. De pagina volledig vernieuwen via control en f5 zou al kunnen helpen. In incognito modus geraak je er normaal ook altijd op. Ik vraag dit nog eens na. Op mijn smartphone lukte het door cookies even te blokkeren. Momenteel log je dus best in via de incognito modus tot het probleem verholpen is. Als je alle cookies van je browser verwijdert zou het ook opgelost moeten zijn...

Voor de rest wordt de extensie die we gebruikten om berichten leuk te vinden niet meer ondersteund in 3.2. Er bestaat wel iets gelijkaardig dat ik binnenkort zal proberen installeren.

Belangrijkste is dat het forum up to date is en op een veilige manier kan draaien. De spammers blijven aanvallen dus de strijd is nog niet gestreden maar we doen wat kan. Blijkbaar worden er momenteel heel wat fora onder vuur genomen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Onderhoud

Bericht door Jacques »

"vind ik leuk" :toppie:
Overdrijven is een kunst
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Onderhoud

Bericht door Mobius »

Tompie schreef: 20 nov 2019, 05:42 Ik heb gisterenavond iemand het forum volledig laten updaten en wat beveiligingsmaatregelen genomen tegen de spam aanvallen van de laatste weken.

Sommige gebruikers hebben misschien nog moeite met inloggen.
Op Chrome heb ik enkel de cookies van stvvforum.be moeten verwijderen. De volgende url beschrijft hoe dat kan voor 1 bepaalde site (want je wil niet altijd alle cookies van alles sites verwijderen):
https://www.beacontechnologies.com/blog ... -one-site/
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan waardoor iedereen zich zonder problemen opnieuw zou moeten kunnen inloggen...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Onderhoud

Bericht door enerkey »

Tompie schreef: 20 nov 2019, 12:22 Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan waardoor iedereen zich zonder problemen opnieuw zou moeten kunnen inloggen...
Dat heeft werkt. Ik kon daarstraks niet inloggen. Maar ik had de moeite nog niet gedaan om de forum cookies op te sporen. En nu lukte het gewoon zonder.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Jullie kunnen nu ook terug berichten leuk vinden. Ik moet, wanneer ik een gaatje vind, nog wat dingen vertalen. Maar goed de functionaliteit op zich is wel al terug. :geelblauw:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Onderhoud

Bericht door enerkey »

Tompie schreef: 20 nov 2019, 15:47 Jullie kunnen nu ook terug berichten leuk vinden. Ik moet, wanneer ik een gaatje vind, nog wat dingen vertalen. Maar goed de functionaliteit op zich is wel al terug. :geelblauw:
Dat werk ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Onderhoud

Bericht door stvvilvoorde »

Great job Tompie :toppie:
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Onderhoud

Bericht door zipke373 »

Ge gaat jammer moeten jammen...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Het is nog even, maar eind juni 2021 moet ik opnieuw een aantal zaken verlengen om het forum draaiende te houden.
Ik heb zelf nog amper tijd om het hier wat te lezen/te volgen, dus ben eigenlijk op zoek naar iemand die de boel dan (of eerder) zou willen overnemen.

Moest iemand zich geroepen voelen, geef dan gerust een seintje.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

test update phpbb3.3.5
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Onderhoud

Bericht door Tompie »

Er heeft nog eens een grootschalig onderhoud plaatsgevonden. Ik merkte dat het forum moeilijk laadde de voorbije dagen, dat zou nu ook opgelost moeten zijn.

Mijn oproep blijft wel nog steeds geldig: als iemand zin heeft om de boel (inclusief hosting enzoverder) over te nemen, graag dan.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie