Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Positivo »

Omdat het toch komkommertijd is.

Even over Lokeren.
Die gaan het waarschijnlijk niet redden.

Ook even de aandacht dat DMM eerst in gesprek was met Roger Lambrechts.
Gelukkig dat RD meer inzicht had.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enerkey »

Positivo schreef: 14 mar 2020, 13:32 Omdat het toch komkommertijd is.

Even over Lokeren.
Die gaan het waarschijnlijk niet redden.

Ook even de aandacht dat DMM eerst in gesprek was met Roger Lambrechts.
Gelukkig dat RD meer inzicht had.
VM Nov 2017
Nochtans was STVV niet de eerste keuze. Ongeveer anderhalf jaar geleden richtten de Japanners hun vizier op Lokeren. Ze vingen echter bot bij Roger Lambrecht. Hij wilde minstens 15 miljoen euro cashen - in maart van dit jaar sprak hij zelfs openlijk over 20 miljoen euro toen Chinese investeerders aan de deur stonden. Bovenal wilde hij de totaliteit van zijn aandelen enkel van de hand doen aan een betrouwbare partner. Bij voorkeur een zakenman uit de streek. Omdat DMM.com niets met voetbal had, ging Lambrecht uiteindelijk niet overstag.

'Wij hebben met die Japanse investeerders contact gehad, maar dat is nooit tot concrete onderhandelingen gekomen', reageert Lambrecht bij Sport/Voetbalmagazine.

Van de 86-jarige Lokerenpreses is geweten dat hij al jaren zoekt naar een overnemer van zijn geliefde club, maar het liefst verkoopt hij aan mensen met enige lokale verankering en ervaring in het voetbalwereldje. 'Dat Japanse bedrijf komt niet uit het voetbal, dan is het moeilijk om hun bedoelingen met een club in te schatten. Van heel die communicatiebusiness ken ik niets, voor Roland Duchâtelet is dat een meer vertrouwde wereld, in die zin verbaast het mij niet dat zij wel toehapten.'

Dat STVV voor honderd procent in handen komt van DMM.com verrast Lambrecht dan weer wel: 'Dat is altijd een risico. Ik hoop toch nog altijd op de interesse van mensen die Lokeren genegen zijn en de regio of club kennen. De toekomst van Sporting Lokeren moet gewaarborgd zijn. In dat geval heb ik er geen probleem mee om al mijn aandelen af te staan, in het andere geval ligt dat moeilijker', geeft de bandenmagnaat toe. Hij blijft op zoek naar overnemers. Voor de geïnteresseerden: Belg zijn is een voordeel.
Uiteindelijk vond hij zijn Belg en uit was sprookje. Ze leefden nog lang en gelukkig.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Halenaar »

Daar heb ik ook al aan moeten denken. Daar staan ze nu met hun lokale verankering, zo goed als failliet.

Hetzelfde met KV Oostende. Ook zo blij met de lokale verankering, maar nu ook in financiële problemen waardoor ze nu ook op zoek zijn naar buitenlandse investeerders.

Ik snap echt sommigen hun bullshit niet wat betreft lokale verankering bij het bestuur. Bij de spelers, dat kan ik nog ergens begrijpen, maar het bestuur? Liverpool, ManU, City en co zijn ook in buitenlandse handen. Maar hier moet het dan wel lokaal gebeuren :roll:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enerkey »

Tja zelfs lokale spelers. De huidige generatie speelt allemaal in amateur. Bvb bij Tienen 6 Truienaars in hun elftal. Denk niet dat dat iets van verschil had gemaakt als we die meer kansen hadden gegeven. Dus dan heb je enkel nog de keuze uit Ruud Boffin en Ruud Boffin om lokale verankering te hebben, tenzij ik iemand vergeet. En bvb Van Dessel vond bijna iedereen te min, toen hij erin stond. Dus tja...

Dus als we dat al echt zouden willen moeten we denk ik profvoetbal opgeven en in eerste amateur gaan spelen, want das het niveau van die spelers.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Underdog »

Hoe zou het ondertussen zijn met de stadionhuur die we betalen? Want nu huren we iets dat we eigenlijk al maanden (en vermoedelijk nog heel wat maanden) niet gebruiken. Zou het Roland en Marieke niet sieren om de club een fikse korting te bezorgen?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Mikman »

Underdog schreef: 16 mei 2020, 19:15 Hoe zou het ondertussen zijn met de stadionhuur die we betalen? Want nu huren we iets dat we eigenlijk al maanden (en vermoedelijk nog heel wat maanden) niet gebruiken. Zou het Roland en Marieke niet sieren om de club een fikse korting te bezorgen?
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/03/20/

Hij heeft niet helemaal ongelijk vind ik, al is het altijd beter om zoiets te overleggen. Ik las zonet dat STVV 340.000€ kreeg uit het Corona-solidariteitsfonds, als je PO2 had gespeeld had je daar zelfs nog geen schijn van die inkomsten kunnen binnen halen. En er moeten nu ook geen premies betaald worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Jacques »

Ach ja, je kan ook argumenteren dat de kosten ook voor een stuk gedaald zijn. Onderhoud van tribunes en terrein zal wel minder zijn, als die al 2,5 maand niet meer gebruikt worden, lijkt me. Maar goed, ik verwacht geen cadeaus van Roland en ik ga ook geen tijd of energie aan de man verspillen. We zullen die 500 000 betalen, dat zal er nog wel af kunnen, case closed.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door STimVV »

Wat ik me nu wel afvraag: ik lees nu dat we €500.000 huur per seizoen betalen.
Maar in het verleden las ik ook dat we €2 per toeschouwer moesten betalen. Betalen we dan een vaste kost + een variabele? Want dan lijkt het me toch allemaal zo "interessant" niet.
Op vlak van inkomsten gaat er sowieso al niet veel naar de club. Dat is bij andere ploegen toch ook wel anders. Hun kosten liggen hoger, maar hun opbrengsten ook.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door enerkey »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Krisaias »

Hilarisch:

Waardoor ik ook schade geleden heb (heeft in Standard mooi gecasht en is nu ook met de winst van STVV lopen ter compensatie van een schuld die hij zelf gemaakt heeft)

En vooral: ik ben een sociaal voelend mens :grappig:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Halenaar »

Roland is weer goud waard in het president programma op Telenet :grappig:

'supporters? Ik ben niet zoals die mensen.'

'Beneliga? Je bent een idioot als je daar tegen bent, dan ben je niet lang naar school geweest.'

:lol:

En dan heb ik nog maar een kwartier gekeken :mrgreen:
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 17 apr 2021, 11:54

'supporters? Ik ben niet zoals die mensen.'

'Beneliga? Je bent een idioot als je daar tegen bent, dan ben je niet lang naar school geweest.
Zo een uitspraken bevestigen alleen maar het gedacht dat hij van mij heeft en ik van hem. Fijn zo.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Halenaar »

Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door Dreke »

Men mag mijn posts erop nalezen. Meestal nuanceer ik en weet ik de beleefdheid te behouden. Maar hier maak ik een uitzondering voor.

Arrogante kwal. Omhoog gevallen blaaskaak.

Getekend: een idioot uit de meerderheid van de mensheid die duidelijk niet lang genoeg naar school geweest is.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Duchâtelet: dansende dirigent, demagogische dooddoener

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef: 22 apr 2021, 20:53 Men mag mijn posts erop nalezen. Meestal nuanceer ik en weet ik de beleefdheid te behouden. Maar hier maak ik een uitzondering voor.

Arrogante kwal. Omhoog gevallen blaaskaak.

Getekend: een idioot uit de meerderheid van de mensheid die duidelijk niet lang genoeg naar school geweest is.
Allez Dreke wat zegt gij nu?? Onze redder... onze messias...onze heiland... :Roland: :mrgreen:
Plaats reactie