STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 15 jul 2021, 14:15 People come and people go. Organisaties evolueren, zeker bij een overname. Ik heb nog nergens 8 jaar aan een stuk gewerkt, na een jaar of 4 begint het meestal te kriebelen bij mij. Soms ben je gewoon aan iets nieuws toe, zonder dat er daarom iets mis is met de vorige werkgever. Ik weet niet of je iets uit het vertrek van Vandeborne of Liebens kan afleiden. Uit het vertrek van Maes leid ik alleen maar af dat het ne hypocriete lul is.
Niemand weet wat de beweegredenen waren van Vandeborne of van Benny.

Toch worden er hier weer assumpties gemaakt omdat dat nu toevallig goed past bij de huidige teneur....
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Op enkele maanden tijd:
Het vertrek en de verklaringen van Steven Bex.
Het vertrek en de verklaringen van Peter Maes.
Het vertrek van Vandenborne en de rest van zijn team.
Het vertrek van clubman Benny Liebens.

Ik wist dat jullie me gingen overtuigen van het feit dat dit wél goede signalen zijn.
Merci mannen! Ik ben weer gerustgesteld. :toppie:
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Toen we wel nog gezellig waren, heb ik Liebens ook al eens weten vertrekken.

Gissingen en ook wat stemmingmakerij. Niet meer, niet minder.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

“Roland, neem STVV weer over aub” - Jacky Mathijssen in HBVL 22-07-2021

https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210721_953 ... 5272063638

iemand die het volledige artikel kan copy/pasten?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 09:07 “Roland, neem STVV weer over aub” - Jacky Mathijssen in HBVL 22-07-2021

https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210721_953 ... 5272063638

iemand die het volledige artikel kan copy/pasten?
Het is erg, maar een mens zou er bijna terug beginnen op hopen
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Jacky, seniele oude man zeg :grappig:

Laten we dan maar weer heel de jeugdwerking teniet doen, een minimum investeren in de kern, de supporters schofferen, spelers voor een appel en een ei verkopen verkopen, de fandagen afschaffen, de social media content op een minimum laten draaien en elke winter een uitverkoop houden voor een andere ploeg van Roland.

Inderdaad veel beter dan nu hoor :lol:

Gatachterlijke mening, en wie daar mee eens is is zo mogelijk nog achterlijker. En dan zijn die mannen verbaasd dat niemand nog die analisten serieus neemt :roll:
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

lindoke schreef: 22 jul 2021, 09:19
stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 09:07 “Roland, neem STVV weer over aub” - Jacky Mathijssen in HBVL 22-07-2021

https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210721_953 ... 5272063638

iemand die het volledige artikel kan copy/pasten?
Het is erg, maar een mens zou er bijna terug beginnen op hopen
Ja, ik ga nu een kast kopen met extra lades, om u toch nog in de allerlaagste te leggen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Oke heb het volledige artikel zelf gevonden:
jacky schreef:'Voetbal, volk en vuur' is de slogan van STVV, maar de fans maken zich terecht zorgen om die drie kernwaarden. De Kanaries hebben zich amper versterkt en nieuwe coach Bernd Hollerbach trok al een paar keer aan de alarmbel. Jacky Mathijssen ziet het verkeerd aflopen.

"Voor STVV probeer ik iets positiefs te ontdekken. Maar de scepsis is even groot als de voorbije jaren. Of nee, iets groter. Het is altijd dezelfde koekenbak in deze periode. Wie zit er eigenlijk achter die Japanse bazen? En wat willen ze? Het antwoord is: niemand weet het. Wat ik wel weet, is dat dit een eindig verhaal is", zegt Mathijssen in HBvL. Vroeg of laat loopt het fout af."

Mathijssen is niet te spreken over hoe de club geleid wordt. "Het ergste vind ik dat die Japanners het blijkbaar allemaal best oké vinden. Het komt wel goed, weet je. Dat klopt. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. Maar niet door hùn aanpak. Het zijn telkens andere mensen die de scheve situatie rechttrekken. De mensen die zich al jaren kapotwerken om de club overeind te houden, verdienen alle credits. Mijn naïeve hoop is dat er achter de schermen mensen uit de regio bezig zijn met een plan B. Zij moeten het commando weer overnemen. Ik was geen fan van Duchâtelet. Maar de toestand is nu zo, dat ik durf zeggen: Roland, pak het weer in handen, aub.”

Blijkbaar moeten sommigen toch beter even eerst heel het artikel lezen.
Wat in het vet staat, is geen nonsens.
Verder komt wat hij zegt, grotendeels overeen met wat ik er ook over denk.
Maar natuurlijk 'Roland pak het weer in handen' is een geweldige kop he.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 11:00 Oke heb het volledige artikel zelf gevonden:
jacky schreef:'Voetbal, volk en vuur' is de slogan van STVV, maar de fans maken zich terecht zorgen om die drie kernwaarden. De Kanaries hebben zich amper versterkt en nieuwe coach Bernd Hollerbach trok al een paar keer aan de alarmbel. Jacky Mathijssen ziet het verkeerd aflopen.

"Voor STVV probeer ik iets positiefs te ontdekken. Maar de scepsis is even groot als de voorbije jaren. Of nee, iets groter. Het is altijd dezelfde koekenbak in deze periode. Wie zit er eigenlijk achter die Japanse bazen? En wat willen ze? Het antwoord is: niemand weet het. Wat ik wel weet, is dat dit een eindig verhaal is", zegt Mathijssen in HBvL. Vroeg of laat loopt het fout af."

Mathijssen is niet te spreken over hoe de club geleid wordt. "Het ergste vind ik dat die Japanners het blijkbaar allemaal best oké vinden. Het komt wel goed, weet je. Dat klopt. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. Maar niet door hùn aanpak. Het zijn telkens andere mensen die de scheve situatie rechttrekken. De mensen die zich al jaren kapotwerken om de club overeind te houden, verdienen alle credits. Mijn naïeve hoop is dat er achter de schermen mensen uit de regio bezig zijn met een plan B. Zij moeten het commando weer overnemen. Ik was geen fan van Duchâtelet. Maar de toestand is nu zo, dat ik durf zeggen: Roland, pak het weer in handen, aub.”

Blijkbaar moeten sommigen toch beter even eerst heel het artikel lezen.
Wat in het vet staat, is geen nonsens.
Verder komt wat hij zegt, grotendeels overeen met wat ik er ook over denk.
Inderdaad. Die laatste zin is natuurlijk belachelijk waardoor er aan de rest van het artikel geen aandacht gegeven word. Handig en mooi meegenomen voor sommigen. Maar dit is nog maar eens een noodkreet van iemand die het beste hoopt voor de club en ziet dat stvv dieper en dieper weg aan het zinken is.
Mijn laatste hoop dat het met deze club onder leiding van DMM beter zou gaan is verdwenen sinds het vertrek van Maes.
Maes-Meekers gaven me de hoop op "beter".
Nu zijn weer volledig afhankelijk van Pinto-Tateishi en het is al gebleken dat dit niet werkt. Voor het 4e jaar op rij is het duidelijk dat ze zich er geen f*ck van aantrekken wanneer de competitie hier begint. Zondag lekker aan de competitie beginnen met Balongo en Wolke Janssens op het veld... :roll:
DMM, bol het af. Of geef het dagelijk beleid over aan mensen waar we weer in kunnen geloven, die kunnen communiceren met de supporters, weer enthousiasme kunnen creëeren.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Halenaar schreef: 22 jul 2021, 09:28 Jacky, seniele oude man zeg :grappig:

Laten we dan maar weer heel de jeugdwerking teniet doen, een minimum investeren in de kern, de supporters schofferen, spelers voor een appel en een ei verkopen verkopen, de fandagen afschaffen, de social media content op een minimum laten draaien en elke winter een uitverkoop houden voor een andere ploeg van Roland.

Inderdaad veel beter dan nu hoor :lol:

Gatachterlijke mening, en wie daar mee eens is is zo mogelijk nog achterlijker. En dan zijn die mannen verbaasd dat niemand nog die analisten serieus neemt :roll:
Hoofdboodschap is echter, opnieuw, dat de Japanners er niks van terecht brengen. Misschien daar iets meer op focussen dan op een uitspraak helemaal op het einde van een artikel.

Roland hoeft voor mij niet terug te komen, maar dat er iets moet veranderen is ondertussen wel duidelijk. En het is exact zoals Jacky zegt, het zijn altijd anderen die hun uit de stront moeten komen trekken. Ze kunnen het niet, zo simpel is het.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Jan Bulder schreef: 22 jul 2021, 11:42
Halenaar schreef: 22 jul 2021, 09:28 Jacky, seniele oude man zeg :grappig:

Laten we dan maar weer heel de jeugdwerking teniet doen, een minimum investeren in de kern, de supporters schofferen, spelers voor een appel en een ei verkopen verkopen, de fandagen afschaffen, de social media content op een minimum laten draaien en elke winter een uitverkoop houden voor een andere ploeg van Roland.

Inderdaad veel beter dan nu hoor :lol:

Gatachterlijke mening, en wie daar mee eens is is zo mogelijk nog achterlijker. En dan zijn die mannen verbaasd dat niemand nog die analisten serieus neemt :roll:
Hoofdboodschap is echter, opnieuw, dat de Japanners er niks van terecht brengen. Misschien daar iets meer op focussen dan op een uitspraak helemaal op het einde van een artikel.

Roland hoeft voor mij niet terug te komen, maar dat er iets moet veranderen is ondertussen wel duidelijk. En het is exact zoals Jacky zegt, het zijn altijd anderen die hun uit de stront moeten komen trekken. Ze kunnen het niet, zo simpel is het.
Die uitspraak is dan weer zo belachelijk dat ik Jacky nog moeilijk serieus kan nemen voor de rest.

Ook niet akkoord dat de Japanners er niks van bakken, er zijn hier genoeg (zeer) goede elementen die ze gebracht hebben (goede jeugdwerking, contractverlengingen, goede social media, .. ).

Dat we weer niet klaar zijn klopt, maar dat is geen enkel team buiten de G5 momenteel. Dit is de meest bizarre transfermarkt ooit, wat bij iedereen voor problemen zorgt. Bij elke club zie je dat momenteel.

Maar dit is een discussie die we ondertussen al vaker gevoerd hebben afgelopen tijd, en ik denk dat iedereen mekaars mening en argumenten ondertussen kent. Tijd zal uitwijzen wie er gelijk krijgt :)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 22 jul 2021, 11:13
stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 11:00 Oke heb het volledige artikel zelf gevonden:
jacky schreef:'Voetbal, volk en vuur' is de slogan van STVV, maar de fans maken zich terecht zorgen om die drie kernwaarden. De Kanaries hebben zich amper versterkt en nieuwe coach Bernd Hollerbach trok al een paar keer aan de alarmbel. Jacky Mathijssen ziet het verkeerd aflopen.

"Voor STVV probeer ik iets positiefs te ontdekken. Maar de scepsis is even groot als de voorbije jaren. Of nee, iets groter. Het is altijd dezelfde koekenbak in deze periode. Wie zit er eigenlijk achter die Japanse bazen? En wat willen ze? Het antwoord is: niemand weet het. Wat ik wel weet, is dat dit een eindig verhaal is", zegt Mathijssen in HBvL. Vroeg of laat loopt het fout af."

Mathijssen is niet te spreken over hoe de club geleid wordt. "Het ergste vind ik dat die Japanners het blijkbaar allemaal best oké vinden. Het komt wel goed, weet je. Dat klopt. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. Maar niet door hùn aanpak. Het zijn telkens andere mensen die de scheve situatie rechttrekken. De mensen die zich al jaren kapotwerken om de club overeind te houden, verdienen alle credits. Mijn naïeve hoop is dat er achter de schermen mensen uit de regio bezig zijn met een plan B. Zij moeten het commando weer overnemen. Ik was geen fan van Duchâtelet. Maar de toestand is nu zo, dat ik durf zeggen: Roland, pak het weer in handen, aub.”

Blijkbaar moeten sommigen toch beter even eerst heel het artikel lezen.
Wat in het vet staat, is geen nonsens.
Verder komt wat hij zegt, grotendeels overeen met wat ik er ook over denk.
Inderdaad. Die laatste zin is natuurlijk belachelijk waardoor er aan de rest van het artikel geen aandacht gegeven word. Handig en mooi meegenomen voor sommigen. Maar dit is nog maar eens een noodkreet van iemand die het beste hoopt voor de club en ziet dat stvv dieper en dieper weg aan het zinken is.
Mijn laatste hoop dat het met deze club onder leiding van DMM beter zou gaan is verdwenen sinds het vertrek van Maes.
Maes-Meekers gaven me de hoop op "beter".
Nu zijn weer volledig afhankelijk van Pinto-Tateishi en het is al gebleken dat dit niet werkt. Voor het 4e jaar op rij is het duidelijk dat ze zich er geen f*ck van aantrekken wanneer de competitie hier begint. Zondag lekker aan de competitie beginnen met Balongo en Wolke Janssens op het veld... :roll:
DMM, bol het af. Of geef het dagelijk beleid over aan mensen waar we weer in kunnen geloven, die kunnen communiceren met de supporters, weer enthousiasme kunnen creëeren.
Voila, zo is dat. Vandaar mijn eerdere sarcastische opmerking wat betreft RD. Al zijn er sommigen die dan direct op hun paard zitten.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 11:00 Oke heb het volledige artikel zelf gevonden:
jacky schreef:'Voetbal, volk en vuur' is de slogan van STVV, maar de fans maken zich terecht zorgen om die drie kernwaarden. De Kanaries hebben zich amper versterkt en nieuwe coach Bernd Hollerbach trok al een paar keer aan de alarmbel. Jacky Mathijssen ziet het verkeerd aflopen.

"Voor STVV probeer ik iets positiefs te ontdekken. Maar de scepsis is even groot als de voorbije jaren. Of nee, iets groter. Het is altijd dezelfde koekenbak in deze periode. Wie zit er eigenlijk achter die Japanse bazen? En wat willen ze? Het antwoord is: niemand weet het. Wat ik wel weet, is dat dit een eindig verhaal is", zegt Mathijssen in HBvL. Vroeg of laat loopt het fout af."

Mathijssen is niet te spreken over hoe de club geleid wordt. "Het ergste vind ik dat die Japanners het blijkbaar allemaal best oké vinden. Het komt wel goed, weet je. Dat klopt. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. Maar niet door hùn aanpak. Het zijn telkens andere mensen die de scheve situatie rechttrekken. De mensen die zich al jaren kapotwerken om de club overeind te houden, verdienen alle credits. Mijn naïeve hoop is dat er achter de schermen mensen uit de regio bezig zijn met een plan B. Zij moeten het commando weer overnemen. Ik was geen fan van Duchâtelet. Maar de toestand is nu zo, dat ik durf zeggen: Roland, pak het weer in handen, aub.”

Blijkbaar moeten sommigen toch beter even eerst heel het artikel lezen.
Wat in het vet staat, is geen nonsens.
Verder komt wat hij zegt, grotendeels overeen met wat ik er ook over denk.
Maar natuurlijk 'Roland pak het weer in handen' is een geweldige kop he.
Het interessantste uit dat artikel is zijn hoop dat er achter de schermen aan een plan B wordt gewerkt door mensen uit de regio. Het is zijn naïeve hoop maar misschien toch een stiekeme hoop van vele supporters dat hij ergens iets opgepikt heeft en dat er toch een machtswissel zit aan te komen. Wie weet.....
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Yellow Feaver schreef: 22 jul 2021, 10:06
lindoke schreef: 22 jul 2021, 09:19
stvvilvoorde schreef: 22 jul 2021, 09:07 “Roland, neem STVV weer over aub” - Jacky Mathijssen in HBVL 22-07-2021

https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210721_953 ... 5272063638

iemand die het volledige artikel kan copy/pasten?
Het is erg, maar een mens zou er bijna terug beginnen op hopen
Ja, ik ga nu een kast kopen met extra lades, om u toch nog in de allerlaagste te leggen.
Naar den Ikea dan maar. Mag ik mee gaan?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Voor mensen die geen geld willen geven aan een krant :cool: Het artikel van Jacky ging nog verder dan wat hierboven al stond:

Weet je wat ik triest vind? Overal is er groot enthousiasme, want de mensen mogen weer naar het voetbal. In Sint-Truiden hoor ik niks. Behalve ergernis. Niet onlogisch. In het verleden is gebleken dat STVV goed onder controle was, als Belgische mensen de verantwoordelijkheid hadden. Vorig seizoen was dat Peter Maes. Maar het is alweer niet gelukt om zo iemand aan boord te houden. Dat creëert wantrouwen. Toen Peter Maes naar Beerschot trok, heb ik mij geërgerd. Dat mag hij gerust weten. In principe heb ik er geen moeite mee dat een coach van club verandert. Maar in dit geval vond ik dat een gebrek aan respect naar een ploeg die hem in moeilijke tijden de kans had gegeven om zich te profileren. STVV heeft hem opgeraapt. En Beerschot is toch Liverpool niet. Maar als ik de gang van zaken nu bekijk, kan ik erin komen dat in zijn ogen het gras elders groener is. Niemand neemt het hem nog kwalijk dat hij opgestapt is.”

Peter Maes verliet STVV voor Beerschot. “Daar heb ik mij aan geërgerd. Maar als ik de gang van zaken nu bekijk, kan ik erin komen dat in zijn ogen het gras elders groener is.”  

“Zijn opvolger is een Duitser. Dat is zo’n beetje een trend. Een man die de mosterd heeft gehaald bij Moeskroen. Ik stel me daar vragen bij. Het parcours van deze trainer is niet van dien aard dat ze bij STVV op beide oren mogen slapen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen 15 Belgische coaches zijn die het even goed doen als hij. Of beter. Vorig seizoen is gebleken dat een trainer wel degelijk iets in beweging kan krijgen, als hij druk zet. Misschien was dat ook ingegeven door de precaire situatie, maar toch. Nu gebeurt er niks in Sint-Truiden. Respect voor de man, ik hoor overal dat hij ontzettend zijn best doet. Maar ik heb de indruk dat Hollerbach de zaken lijdzaam ondergaat. Hij verkondigt dat hij er het beste van wil maken. Niks mis mee. Misschien moet je bij STVV wel zo redeneren om te overleven. Maar ik hoop toch dat zijn boodschap in de kleedkamer aanslaat. De mensen op de vloer zullen het moeten doen. Zijn erfenis is alvast zwaar, vorig seizoen stond er iemand in de kleedkamer die de rest meetrok in een positief verhaal. Kortom, er zal deze keer meer dan een kleine portie geluk nodig zijn om het behoud te verzekeren. Geloof me, op Stayen is de vlag uitgehangen, toen vast kwam te staan dat er maar één club moet degraderen.”

Bernd Hollerbach volgde Maes op. “Ik heb de indruk dat Hollerbach de zaken lijdzaam ondergaat”, aldus Mathijssen.  —

“Moeten we nu echt wachten op het vertrek van Suzuki om beweging te zien? Dan noem ik dat mismanagement. Suzuki is een waardevolle speler. Maar maak er geen wereldvedette van. Het is triest als je je daar vlak voor de competitiestart achter moet verschuilen. Het wordt hoe dan ook hard werken voor de coach met veel middelmaat en een aantal jongeren. Toch hoop ik dat ze mijn ongelijk zullen bewijzen. Ik wil gerust op mijn bek gaan.”
Plaats reactie