STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Bartman »

Dreke schreef:Beste nonkel Roland,

Ideetje van een supporter die het toch weer op een net wat minder intelligente manier dan jijzelf bekijkt. Die insteek ben ik als hard-die die toevallig uit de regio (misschien moet ik over een paar jaar wel "uit Tongeren" zeggen) afkomstig is ondertussen van jou gewoon .

Ik stel een deal voor. Als we in de linkerkolom eindigen (negende is vijf plaatsen lager dan de plaats waar jij niet van zou verschieten), breng ik jou en jouw copain Takayuki persoonlijk een doos pralines. Echte, van die goei uit Brussel. Ik ga ze zelf halen. Als we in de rechterkolom eindigen, breng jij iedereen die dat wilt persoonlijk één praline op de tribune bij de laatste thuismatch. Die mag je met de lift beneden in de AH halen. Of in de Aldi wat verderop. Mij om het even. Je mag kiezen of je daarbij een fan-shirt van Madame Soleil draagt of niet. Dat lijkt mij een heel faire deal gezien onze beider overtuigingen. Akkoord?

Uw gaminke Dreke
I’m in
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door lindoke »

Na mijn laatste post zou ik nog graag dit willen zeggen als mijn laatste bericht/bezoek aan dit forum.
Dat bepaalde mensen hier nog steeds dit Japans beleid blijven steunen en hun onbekwaamheid blijven minimaliseren stoort me. Sinds de Japanners hebben overgenomen is het steeds meer bergaf gegaan met als laatste orgelstuk een desastreuze zomermercato.
Sinds ik als jonge knaap bij de jeugd van STVV speelde, tweewekelijks geel-blauw 10 frank stond te schreeuwen op de brug van de Tiensesteenweg waarna ik vol vuur de thuiswedstrijd volgde zal ik me steeds blijven identificeren met STVV. Sinds RD echter overnam begon er een andere wind over Staaien te blazen. Plots was het hoogst sportief haalbare niet meer van belang, maar waren de euro's dat des te meer. Toch nam ik nog ieder seizoen een abonnement en bleef ik nog trouw naar Stayen gaan. Toen RD er uiteindelijk de brui aan gaf en de Japanners overnamen had ik de ijdele hoop dat sportieve ambitie terug op de eerste plaats zou komen. Hand in hand met een op en top professioneel beleid. De euro's zouden nu moeten dienen om sportieve successen te halen en niet meer om de een of andere bankrekening te spekken. Al vrij snel moest ik ondervinden dat de euro's ook nu weer belangrijk waren maar dat sportieve ambitie vrijwel onbestaande was. Waarom is dit zo belangrijk? Wel, voetbal is een volkssport en de mensen die daar hun zuurverdiende centen en hun kostbare tijd insteken willen daar iets tegenover zien staan. Sportieve ambitie. Er alles willen aan doen om zo goed mogelijk te presteren en zo hoog mogelijk te eindigen. In een voetbalclub gebeurt dat niet alleen op het veld. Dat begint bij het beleid en sijpelt naar beneden tot bij de spelers en de wedstrijd die ze spelen. En dat is bij STVV niet het geval.
Ik weet dat velen ons niet graag vergelijken met Genk, maar bij die club op slechts 35km van hier laten ze al tientallen jaren zien hoe het wel moet. En neen, ik wil geen supporter van Genk zijn en zal dat ook nooit worden. Zoals ongeveer iedereen hier haat ik Genk ook al jaren. Maar waarom eigenlijk? Is het nog altijd die wedstrijd op 19 mei 1991 waardoor we naar tweede gingen dat nog speelt? Genk had toen de punten ook nodig. Is het de vliegende start die ze gekregen hebben indertijd met het reconversiegeld? Of is het misschien eerder een beetje jaloezie dan haat? Omdat we daar al jaren zien hoe het eigenlijk moet en hier bij ons al jaren zien hoe het niet moet. Hadden we allemaal niet een beetje gehoopt dat bij de komst van de Japanners we ook diezelfde weg zouden gaan bewandelen en ook mensen als een D. De condé in ons beleid gingen zien die ons knappe transfers ging bezorgen? Ik durf eerlijk zijn dat ik daar stiekem op gehoopt had. En ik denk niet dat ik de enige hier ben.
Nu soit, het is zo niet en het ziet er niet uit dat het er van gaat komen met die mannen aan het roer. Ik wacht geduldig af en misschien met een beetje geluk zal ik het nog ooit in mijn gezegende leven meemaken dat STVV geleid wordt zoals deze mooi traditieclub en zijn supporters het verdienen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

lindoke schreef: 03 sep 2021, 17:31 Na mijn laatste post zou ik nog graag dit willen zeggen als mijn laatste bericht/bezoek aan dit forum.
Dat bepaalde mensen hier nog steeds dit Japans beleid blijven steunen en hun onbekwaamheid blijven minimaliseren stoort me. Sinds de Japanners hebben overgenomen is het steeds meer bergaf gegaan met als laatste orgelstuk een desastreuze zomermercato.
Sinds ik als jonge knaap bij de jeugd van STVV speelde, tweewekelijks geel-blauw 10 frank stond te schreeuwen op de brug van de Tiensesteenweg waarna ik vol vuur de thuiswedstrijd volgde zal ik me steeds blijven identificeren met STVV. Sinds RD echter overnam begon er een andere wind over Staaien te blazen. Plots was het hoogst sportief haalbare niet meer van belang, maar waren de euro's dat des te meer. Toch nam ik nog ieder seizoen een abonnement en bleef ik nog trouw naar Stayen gaan. Toen RD er uiteindelijk de brui aan gaf en de Japanners overnamen had ik de ijdele hoop dat sportieve ambitie terug op de eerste plaats zou komen. Hand in hand met een op en top professioneel beleid. De euro's zouden nu moeten dienen om sportieve successen te halen en niet meer om de een of andere bankrekening te spekken. Al vrij snel moest ik ondervinden dat de euro's ook nu weer belangrijk waren maar dat sportieve ambitie vrijwel onbestaande was. Waarom is dit zo belangrijk? Wel, voetbal is een volkssport en de mensen die daar hun zuurverdiende centen en hun kostbare tijd insteken willen daar iets tegenover zien staan. Sportieve ambitie. Er alles willen aan doen om zo goed mogelijk te presteren en zo hoog mogelijk te eindigen. In een voetbalclub gebeurt dat niet alleen op het veld. Dat begint bij het beleid en sijpelt naar beneden tot bij de spelers en de wedstrijd die ze spelen. En dat is bij STVV niet het geval.
Ik weet dat velen ons niet graag vergelijken met Genk, maar bij die club op slechts 35km van hier laten ze al tientallen jaren zien hoe het wel moet. En neen, ik wil geen supporter van Genk zijn en zal dat ook nooit worden. Zoals ongeveer iedereen hier haat ik Genk ook al jaren. Maar waarom eigenlijk? Is het nog altijd die wedstrijd op 19 mei 1991 waardoor we naar tweede gingen dat nog speelt? Genk had toen de punten ook nodig. Is het de vliegende start die ze gekregen hebben indertijd met het reconversiegeld? Of is het misschien eerder een beetje jaloezie dan haat? Omdat we daar al jaren zien hoe het eigenlijk moet en hier bij ons al jaren zien hoe het niet moet. Hadden we allemaal niet een beetje gehoopt dat bij de komst van de Japanners we ook diezelfde weg zouden gaan bewandelen en ook mensen als een D. De condé in ons beleid gingen zien die ons knappe transfers ging bezorgen? Ik durf eerlijk zijn dat ik daar stiekem op gehoopt had. En ik denk niet dat ik de enige hier ben.
Nu soit, het is zo niet en het ziet er niet uit dat het er van gaat komen met die mannen aan het roer. Ik wacht geduldig af en misschien met een beetje geluk zal ik het nog ooit in mijn gezegende leven meemaken dat STVV geleid wordt zoals deze mooi traditieclub en zijn supporters het verdienen.
Ferm gezegd Lindoke!
We zijn het soms eens, soms oneens... maar wat je hier schrijft is wel wat ook ik als supporter wil: sportieve ambitie.
Voor mij ook belangrijk: binnen een proper/eerlijk en financiëel zorgzaam beleid, waar DMM voor zover ik kan inschatten ook voor staat.
Ik kan vandaag aanvaarden dat het financiële voor DMM op de eerste plaats komt - in deze corona-tijden.
En ik geloof ook dat we op dit moment - ook al omdat we als supporters de chance hebben dat Suzuki er nog is - eigenlijk best een goede ploeg en trainer hebben. Dit seizoen zou wel eens beter kunnen meevallen dan vele verwachten, zeker als Suzuki nog lang zou blijven.
STVV heeft altijd moeten werken met een beperkte spelerskern, dat stoort me in feite niet. Vandaag hebben we geen vervanger voor onze beste speler Brüls, in de tijd van Guido hadden we geen vervanger voor onze beste speler Chimedza... Herinner je het verschil met en zonder Cephas!
Hebben wij toen staan nurken - inderdaad want we zijn een ras apart -, dus laten we dat nu vandaag ook verder doen! (die laatste zin is ironisch bedoeld hé)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Niet om het huidige beleid te verdedigen. Maar persoonlijk zou ik het nog graag meemaken dat onze betere jeugd de basis vormt van onze ploeg.
In een gezonde club die meedraait in de hoogste klasse.

De sportieve ambitie mag/moet er nu ook zijn. Maar dat eerste primeert voor mij persoonlijk nu.
Ik besef dat dit een geromantiseerde gedachtengang is en dat die niet wijdgedragen zal zijn. Maar dit is mijn zienswijze op de kwestie.

Zo goed mogelijk presteren tot de jeugdwerking écht vruchten afwerpt voor ons.
Daarmee zou ik me kunnen vereenzelvigen althans.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Elgromi »

Lukske de Lange schreef: 03 sep 2021, 21:04 Niet om het huidige beleid te verdedigen. Maar persoonlijk zou ik het nog graag meemaken dat onze betere jeugd de basis vormt van onze ploeg.
In een gezonde club die meedraait in de hoogste klasse.

De sportieve ambitie mag/moet er nu ook zijn. Maar dat eerste primeert voor mij persoonlijk nu.
Ik besef dat dit een geromantiseerde gedachtengang is en dat die niet wijdgedragen zal zijn. Maar dit is mijn zienswijze op de kwestie.

Zo goed mogelijk presteren tot de jeugdwerking écht vruchten afwerpt voor ons.
Daarmee zou ik me kunnen vereenzelvigen althans.
Is denk ik ook gewoon het fundament dat een gezonde club nodig heeft.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door pat@ »

Ik ga de ploeg ook nog altijd veel liever aanmoedigen vanop de Tiense of Sector-L. In de tijd dat je de lichtmasten in den einder zag opduiken vanaf de bowling.
Die tijd is jammer genoeg gepasseerd.
In Antwerp klagen ze steen en been over de nieuwe 4 en het feit dat de VIP's op de 1 wel welkom zijn terwijl alle abo's lotjes moeten trekken voor een match. Het volkse verdwijnt ook daar.

Dat het beleid niet hetgene is wat je wil Lindoke, daar kan ik niets tegen in brengen. Dat je te hoge verwachtingen koestert dat is iets anders. Hoe in godsnaam moeten wij ooit de aansluiting maken met de G-6? Want dat is de enigste manier om je warm te houden.
Als het zo doorgaat spelen we bij een paar jaar misschien per toeval play off 1 voor 1500 man.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Ik heb nooit “geel-blauw” verkocht. Wel GEkocht.
Ik stond achter de goal van de tiensesteenweg om 1u ( voor wedstrijd om 3u) tegen Anderlecht toen Roger Maes 2 keer scoorde.
Ik ben ziek geweest van degradaties, verloren bekerfinales….’.euforisch van promoties….
Ga zo nog maar wat door. Zoals er nog andere hier.
Stvv is bij ons nog altijd een familiebeleving. Met 3 generaties . Iedere thuiswedstrijd.

Vroeger was het niet allemaal beter. Integendeel.
De lijken die uit de kast bleven vallen toen Rd overnam waren niet te tellen.
Stvv was voorheen een totaal onbetrouwbare partner. Als je er geld van moest, vergat het maar. Ik weet uit ervaring hoe het er aan toeging.
Op stvv was er nooit geld . In het begin van het seizoen, ja , ONMIDDELLIJK na het innen van de abos even. Dat is nu toch wel even anders. En wil je zo een club ? Die overal schulden heeft en zijn afspraken niet nakomt. Ik bedank daarvoor.


Rd heeft stvv geprofessionaliseerd. Nooit loze beloftes gemaakt. EN schoon schip gemaakt. Op dezelfde leest als zijn bedrijven. Alleen daarvoor verdient hij voor altijd waardering .(ja schrijf maar… en toen ben ik gestopt met lezen )
Ok, het was geen voorzitter - eigenaar zoals Gheyssens van Antwerp. Maar is dat ideaal ? Neem die daar eens weg !
Rd heeft stvv ook een modern stadion bezorgd waar hij meer aan inschiet dan dat hij er ooit zal voor terugkrijgen.
En hij heeft geprobeerd een ceo-eigenaar te vinden om stvv zelfbedruipend te maken Omdat het hem zelf NIKS interesseerde. Kun je hem dat kwalijk nemen ? En toch heeft die man tijd en geld gestoken in iets dat hem niet kon warm maken .

En de Japanners ? Ja die hebben zich wat verslikt in stvv.
Je kunt het vergelijken met Vlamingen die een club Sumo worstelaars in Japan overnemen.
Ben ik ontgoocheld in de mercato, ja. Maar er is toch een maar.
De Japanners hebben het geweer duidelijk van schouder gewisseld. De exoten zijn beperkt, worden voorzichtiger gekozen en gemixed met ervaren spelers die meestal door de trainers aangebracht worden. Misschien dat net die mix ooit voor resultaten gaat zorgen. Niemand kan het voorspellen.

We hebben een meevaller nodig. Waarom niet ?
Enkele jongeren die plots doorbreken.
Zoals dat jaar met Boffin en Wilmots.
Of die jaren dat Danny Boffin op 35 jarige leeftijd terugkwam en op zijn eentje Club Brugge op een hoopje speelde.

En ja .
Een supporter wil winnen
En ja.
Je wilt het gevoel hebben dat vroeg of laat er een bekerfinale gewonnen wordt ! Of PO1 gespeeld.
En waarom zou dat niet kunnen.
Misschien gaat het vroeg of laat inderdaad weer mis ….. of explodeert het in de positieve zin.

Dus, vooruit Stvv.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Ik heb nooit “geel-blauw” verkocht. Wel GEkocht.
Ik stond achter de goal van de tiensesteenweg om 1u ( voor wedstrijd om 3u) tegen Anderlecht toen Roger Maes 2 keer scoorde.
Ik ben ziek geweest van degradaties, verloren bekerfinales….’.euforisch van promoties….
Ga zo nog maar wat door. Zoals er nog andere hier.
Stvv is bij ons nog altijd een familiebeleving. Met 3 generaties . Iedere thuiswedstrijd.

Vroeger was het niet allemaal beter. Integendeel.
De lijken die uit de kast bleven vallen toen Rd overnam waren niet te tellen.
Stvv was voorheen een totaal onbetrouwbare partner. Als je er geld van moest, vergat het maar. Ik weet uit ervaring hoe het er aan toeging.
Op stvv was er nooit geld . In het begin van het seizoen, ja , ONMIDDELLIJK na het innen van de abos even. Dat is nu toch wel even anders. En wil je zo een club ? Die overal schulden heeft en zijn afspraken niet nakomt. Ik bedank daarvoor.


Rd heeft stvv geprofessionaliseerd. Nooit loze beloftes gemaakt. EN schoon schip gemaakt. Op dezelfde leest als zijn bedrijven. Alleen daarvoor verdient hij voor altijd waardering .(ja schrijf maar… en toen ben ik gestopt met lezen )
Ok, het was geen voorzitter - eigenaar zoals Gheyssens van Antwerp. Maar is dat ideaal ? Neem die daar eens weg !
Rd heeft stvv ook een modern stadion bezorgd waar hij meer aan inschiet dan dat hij er ooit zal voor terugkrijgen.
En hij heeft geprobeerd een ceo-eigenaar te vinden om stvv zelfbedruipend te maken Omdat het hem zelf NIKS interesseerde. Kun je hem dat kwalijk nemen ? En toch heeft die man tijd en geld gestoken in iets dat hem niet kon warm maken .

En de Japanners ? Ja die hebben zich wat verslikt in stvv.
Je kunt het vergelijken met Vlamingen die een club Sumo worstelaars in Japan overnemen.
Ben ik ontgoocheld in de mercato, ja. Maar er is toch een maar.
De Japanners hebben het geweer duidelijk van schouder gewisseld. De exoten zijn beperkt, worden voorzichtiger gekozen en gemixed met ervaren spelers die meestal door de trainers aangebracht worden. Misschien dat net die mix ooit voor resultaten gaat zorgen. Niemand kan het voorspellen.

We hebben een meevaller nodig. Waarom niet ?
Enkele jongeren die plots doorbreken.
Zoals dat jaar met Boffin en Wilmots.
Of die jaren dat Danny Boffin op 35 jarige leeftijd terugkwam en op zijn eentje Club Brugge op een hoopje speelde.

En ja .
Een supporter wil winnen
En ja.
Je wilt het gevoel hebben dat vroeg of laat er een bekerfinale gewonnen wordt ! Of PO1 gespeeld.
En waarom zou dat niet kunnen.
Misschien gaat het vroeg of laat inderdaad weer mis ….. of explodeert het in de positieve zin.

Dus, vooruit Stvv.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

RD zal misschien de meeste van zijn rekeningen tijdig betaald hebben, hij heeft op een paar jaar tijd de club met een put van dik 10 miljoen opgezadeld. Zo professioneel werkte hij.

Dat DMM geen Aziatische Messi's meer binnenhaalt, het zou er nog aan mankeren. Voor de rest zie ik nog altijd hetzelfde sportieve beleid: te traag handelen, te weinig specifieke kwaliteit passend bij de Belgische competitie op de belangrijkste posities. Om van hun rampzalige community-beleid nog maar te zwijgen.

RD heeft de tribunes laten leeglopen. DMM doet geen enkele moeite om deze mensen terug te winnen door te investeren in de waarden waar deze club 'groot' mee is geworden. Integendeel, de 2000 die overgebleven zijn raken nog verder vervreemd van hun geliefde club.

Maar goed. We hebben nog een transfervrije speler binnengehaald. Voor velen alweer voldoende om de mantel der liefde boven te halen en de apathische onkunde van onze eigenaars te bedekken.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Jan Bulder schreef: 04 sep 2021, 11:10 RD zal misschien de meeste van zijn rekeningen tijdig betaald hebben, hij heeft op een paar jaar tijd de club met een put van dik 10 miljoen opgezadeld. Zo professioneel werkte hij.

Dat DMM geen Aziatische Messi's meer binnenhaalt, het zou er nog aan mankeren. Voor de rest zie ik nog altijd hetzelfde sportieve beleid: te traag handelen, te weinig specifieke kwaliteit passend bij de Belgische competitie op de belangrijkste posities. Om van hun rampzalige community-beleid nog maar te zwijgen.

RD heeft de tribunes laten leeglopen. DMM doet geen enkele moeite om deze mensen terug te winnen door te investeren in de waarden waar deze club 'groot' mee is geworden. Integendeel, de 2000 die overgebleven zijn raken nog verder vervreemd van hun geliefde club.

Maar goed. We hebben nog een transfervrije speler binnengehaald. Voor velen alweer voldoende om de mantel der liefde boven te halen en de apathische onkunde van onze eigenaars te bedekken.
Ik heb zelfs een ongelooflijk groot vermoeden dat zonder Hollerbach de vrije speler nooit zou worden opgepikt door ons. Die transfer schrijf ik dus totaal niet aan Pinto of andere helden toe.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jean-Paul »

Schepers had veel meer voetbalinzicht in zijn kleine teen dan RD ooit in heel zijn zakelijke kop kan steken. RD heeft Stayen gekocht voor een appel en een ei bij manier van spreken en dit via zijn connecties in de zakelijke en politieke connecties. De tribune Oost was klaar toen RD zijn aandelen die toen al bedisseld waren opeiste. Stvv was voor hem een opportuniteit om Stayen uit te bouwen tot wat het nu is. Een grote commercieel zone omringd met appartementen . Spelers verkocht ten voordele voor de Stayen nv maar niet voor de club Stvv. Het bewijs was nog eens geleverd op het moment dat Stvv na RD en in Japanse handen spelers verkocht waar de waarde nog werd versluist naar de nv Stayen. Please geen ode aan een zakenman die een voetbalclub gebruikt voor zijn commerciele doeleinden en die nog steeds verdiener is op de club Stvv. O ja het is een pientere zakenman en op dat gebied is het een van de slimste van België en op dat vlak heeft hij dan ook geniale bevindingen, op dat vlak ode aan RD.
Als je supporter bent ga je in tweede klasse ook kijken of in derde waar bv Fc Luik speelt voor 3000 supporters dat is momenteel bijna zoveel als wij in onze eerste klasse op de tribunes hebben zitten.
DMM is zolang het op Stayen speelt verbonden en kan niet zonder RD mits de nv Stayen eigenaar is van het terrein.
Met andere woorden heeft RD de ziel van Stvv gekocht en verkocht aan de Japanners die op hun beurt hun investering nl Stvv zoveel mogelijk willen verzilveren.
De macht van het kapitaal daar is onze ziel naartoe.
Voetbal is jammer genoeg geen volkssport meer.
Of misschien bij FC Luik !
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Jean-Paul schreef: 04 sep 2021, 12:16 Schepers had veel meer voetbalinzicht in zijn kleine teen dan RD ooit in heel zijn zakelijke kop kan steken. RD heeft Stayen gekocht voor een appel en een ei bij manier van spreken en dit via zijn connecties in de zakelijke en politieke connecties. De tribune Oost was klaar toen RD zijn aandelen die toen al bedisseld waren opeiste. Stvv was voor hem een opportuniteit om Stayen uit te bouwen tot wat het nu is. Een grote commercieel zone omringd met appartementen . Spelers verkocht ten voordele voor de Stayen nv maar niet voor de club Stvv. Het bewijs was nog eens geleverd op het moment dat Stvv na RD en in Japanse handen spelers verkocht waar de waarde nog werd versluist naar de nv Stayen. Please geen ode aan een zakenman die een voetbalclub gebruikt voor zijn commerciele doeleinden en die nog steeds verdiener is op de club Stvv. O ja het is een pientere zakenman en op dat gebied is het een van de slimste van België en op dat vlak heeft hij dan ook geniale bevindingen, op dat vlak ode aan RD.
Als je supporter bent ga je in tweede klasse ook kijken of in derde waar bv Fc Luik speelt voor 3000 supporters dat is momenteel bijna zoveel als wij in onze eerste klasse op de tribunes hebben zitten.
DMM is zolang het op Stayen speelt verbonden en kan niet zonder RD mits de nv Stayen eigenaar is van het terrein.
Met andere woorden heeft RD de ziel van Stvv gekocht en verkocht aan de Japanners die op hun beurt hun investering nl Stvv zoveel mogelijk willen verzilveren.
De macht van het kapitaal daar is onze ziel naartoe.
Voetbal is jammer genoeg geen volkssport meer.
Of misschien bij FC Luik !
De jaren onder het stvv voorzitterschap van Schepers blonken nu niet duidelijk uit door PO1 plaatsen. Dus zo een groot licht als jij beweert gaat hij niet geweest zijn.

En inderdaad onder zijn voorzitterschap werd tribune west gebouwd. Ghislain Lenaers van Gl is nog altijd aan het lachen van de manier waarop Schepers zich liet doen.

Jij laat het uitschijnen alsof Rd zich heeft opdrongen aan Schepers en het bestuur.
Dat geloof je nu toch zelf niet. Het water stond het hele bestuur aan de lippen. Rd heeft dikwijls gezegd : “ ik had nooit verwacht dat het bestuur mijn voorwaarden zou accepteren. “
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 04 sep 2021, 23:26
Jij laat het uitschijnen alsof Rd zich heeft opdrongen aan Schepers en het bestuur.
Dat geloof je nu toch zelf niet. Het water stond het hele bestuur aan de lippen. Rd heeft dikwijls gezegd : “ ik had nooit verwacht dat het bestuur mijn voorwaarden zou accepteren. “
Roland was sponsor van STVV en Harelbeke. Op een gegeven moment zocht men iemand om de club over te nemen omwille van schulden die er waren. In verhouding met andere clubs waren die schulden op dat moment eigenlijk 'peanuts', want Roland heeft de club voor niet al te veel geld in handen gekregen.

:Roland: wou het absoluut niet doen. Hij zei een aantal maanden geleden op Play Sports hoe het is gegaan. Hij zei zelf dat hij onredelijke eisen had gesteld om zeker niet voorzitter en eigenaar van de club te moeten worden. Hij zei letterlijk dat hij in het contract had laten opnemen dat hij alles te zeggen had en iemand anders had 'niets' te zeggen. Tot zijn grote verbazing hebben ze daarmee ingestemd. En zo is :Roland: de grote baas van STVV geworden.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

voetballiefhebber schreef: 04 sep 2021, 23:43
Positivo schreef: 04 sep 2021, 23:26
Jij laat het uitschijnen alsof Rd zich heeft opdrongen aan Schepers en het bestuur.
Dat geloof je nu toch zelf niet. Het water stond het hele bestuur aan de lippen. Rd heeft dikwijls gezegd : “ ik had nooit verwacht dat het bestuur mijn voorwaarden zou accepteren. “
Roland was sponsor van STVV en Harelbeke. Op een gegeven moment zocht men iemand om de club over te nemen omwille van schulden die er waren. In verhouding met andere clubs waren die schulden op dat moment eigenlijk 'peanuts', want Roland heeft de club voor niet al te veel geld in handen gekregen.

:Roland: wou het absoluut niet doen. Hij zei een aantal maanden geleden op Play Sports hoe het is gegaan. Hij zei zelf dat hij onredelijke eisen had gesteld om zeker niet voorzitter en eigenaar van de club te moeten worden. Hij zei letterlijk dat hij in het contract had laten opnemen dat hij alles te zeggen had en iemand anders had 'niets' te zeggen. Tot zijn grote verbazing hebben ze daarmee ingestemd. En zo is :Roland: de grote baas van STVV geworden.
Dat is helemaal in de lijn , zoals ik het verhaal heb meegemaakt.
Maar heel iets anders dan de slinkse manier die “jean-paul” suggereert. En het grote plan van uitbouw van immo dat daar achter zou schuil gegaan zijn. Bovendien bewijst het NOG maar eens dat het de man, helemaal NIET interesseerde. Dat hij er ongewild ingerold is EN dat hij niettegenstaande dat, zijn verantwoordelijkheid genomen heeft.

En de “peanuts” aan schulden waren wel onoverbrugbaar, voor de schoenhandel, bakker ,transportfirma, bouwhandelaars en andere duivenmelkers. Waarvoor trouwens mijn grootste respect.

@Jan Bulder
Uw repliek is wel ongelooflijk zwak. Als RD al een put van 10 milj. gemaakt heeft, heeft hij die zelf gedumpt. (Neen, dat hebben de Japanners niet gedaan - tenzij met de verkoop van waardevolle spelers)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jean-Paul »

Ik heb nooit beweerd dt Schepers het groot licht was, wel dat de man kwaliteiten had op voetbal ! We hebben onder hem wel de bekerfinale gespeeld weliswaar verloren en ook op plaats 4 in de rangschikking!
Spelers als Désiré, Boffin, Kalisa, Isaias, en Pereira werden ingehaald en eigen spelers als Vrancken , Nicky Hayen, Bram Van Geel braken door! Er was ook onder zijn leiding een verplichting van de spelers om een supportersavond bij te wonen om het gevoel met de supporter aan te wakkeren! Er was een verbintenis dat na RD volledig verdwenen is!
Maar goed ik wil geen ruzie met een Stvver in hart en nieren we zitten tenslotte in dezelfde geel blauwe familie en komen voor hetzelfde doel naar Stayen!
Hoop op betere tijden !
Plaats reactie