STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Hij loopt hier al bijna een maand rond, had STVV hier niet over gecommuniceerd had niemand erover gemalen hier :roll:

Wat ik uit het interview kan afleiden is dat hij een man is die al vele watertjes doorzwommen heeft, en heel wat internationale connecties en ervaring heeft. Bovendien vervangt hij ook niemand bij de jeugdwerking, die uitstekend loopt, en is hij louter een extra man.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jean-Paul »

Had RD Stvv gered of was het een opportuniteit om van Stayen een Bouwimperium op te bouwen?
Lukske de Lange
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Ivm met de aanstelling van Takano: als er nu iets is waar er weinig tot niets over te klagen valt sinds DMM hier neerstreek.
Dan is het wel over hoe ze de belofte- en jeugdploegen hebben laten heropleven en tot heden managen.

Vertrouwen mogen ze dus zeker krijgen in deze vind ik :)

Over de jeugd gesproken, men zegt dat de beste jeugd naar de top gaat...maar wat is er mis met jeugdspelers die tegenslag hebben gekend en leren om hard te werken en zo te groeien ipv enkel te teren op hun talent.
Zie Stan bijvoorbeeld: ondanks al bijna twee jaar scepsis over zijn kwaliteiten, werkt die keihard om zijn tekortkomingen weg te werken op voornamelijk fysiek vlak...echt KSTVV DNA wat mij betreft :toppie:
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Ik zie op digitale versie van HBVL van vandaag 25/08/21 een artikel met de ronkende titel dat Roland het beleid van DMM tenvolle steunt en dat hij zelfs gelooft in het behalen van PO1. Helaas geen abo op HBVL, vandaar de vraag kan er iemand dit volledig artikel delen svp ? Dank alvast, Louis !
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door smol »

ARTIKEL ROLAND in HBVL van vandaag

Roland Duchâtelet mag dan wel naar de achtergrond verdwenen zijn in het Belgisch voetbal. De 74-jarige zakenman en ex-voorzitter van STVV en Standard volgt het allemaal. Vooral STVV neemt hij onder de loep, in zijn achtertuin. “Ik heb een loge op Stayen en zie de meeste wedstrijden”, zegt Duchâtelet, die nog eigenaar is van het Duitse Jena, terwijl bij Ujpest zoon Roderick de sterke man is. “Ujpest doet het goed, won de beker in Hongarije en is maar nipt uitgeschakeld door Basel in de Conference League”, verdedigt Duchâtelet zijn zwaar geslonken imperium. “Plannen met Jena? Niet speciaal. Die club wordt goed geleid, de rest zien we wel.”

U volgt STVV nog op de voet. Bij de verkoop aan DMM.com oordeelde u dat zij de geknipte opvolgers waren. Vindt u dat na vier jaar Japans beleid nog steeds?
“Ja. Want STVV heeft nu één van de kapitaalkrachtigste eigenaars van de Jupiler Pro League. Beter kan je niet zitten als club.”


© © Tom Palmaers

Kapitaalkrachtig wil niet zeggen dat die eigenaar ook genoeg miljoenen neertelt om spelers te kopen.
“Als je eigenaar van een club bent, doe je niet zomaar aan goed beheer door elk jaar pakweg tien miljoen neer te tellen. Dat is iets anders. DMM.com is niet naar België gekomen om Japans geld te versmossen. STVV wordt financieel goed en slim beheerd door de bazen, met de uiteindelijke bedoeling de club naar een hoger niveau te brengen.”

“Er zijn trouwens wel meer buitenlandse investeerders die het goed doen, dat is een trend. Ik denk aan Oostende dat doordacht bestuurd wordt. Enige nadeel van DMM.com en de huidige leiding is dat zij sportief de markt hier niet zo goed kennen. Maar STVV heeft op dit moment dan weer wel een toptrainer.”

U bekijkt het positief. Terwijl de fans zich zaterdag fel tegen het bestuur keerden.
“Toch ben ik er heilig van overtuigd dat dit een goed seizoen wordt voor STVV. Tegen Eupen, dat momenteel eerste staat, waren ze de evenknie of zelfs de betere. Tegen Kortrijk zag ik een ongelooflijk engagement. Hoe die eerste goal van Kortrijk viel, dat was onwaarschijnlijk. Er volgden drie quasi onwaarschijnlijke dingen na mekaar. Eén kans op honderd dat zo’n fase in een goal eindigt, maar het gebeurde. Nadien was STVV de betere ploeg. De 1-1 was zogezegd een voet buitenspel, wat was die fase op Standard tegen Oostende dan?”

Duchâtelet over CEO Takayuki Tateishi: “Als straks de resultaten volgen - waar ik van overtuigd ben -, gaan die roepende supporters dan met een doos pralines naar Tateishi om zich te excuseren?”
Duchâtelet over CEO Takayuki Tateishi: “Als straks de resultaten volgen - waar ik van overtuigd ben -, gaan die roepende supporters dan met een doos pralines naar Tateishi om zich te excuseren?” — © Dick Demey

Net zoals tegen Zulte Waregem en Eupen bleef het resultaat wel weer achterwege.
“Ik kijk niet naar het resultaat en maak andere berekeningen. De waarschijnlijkheid dat er een goal voor STVV zou vallen, was veel groter dan dat dat voor Kortrijk het geval zou zijn. Supporters kijken te veel naar het resultaat, niet naar de kwaliteit van het spel. Tja, ik ben dan een atypische voetbalfan. Dat is allicht ook de reden waarom u mij contacteert, voor een andere kijk. Wel: ik ben ervan overtuigd dat de resultaten zullen volgen. Ik zou zelfs niet schrikken als STVV play-off 1 haalt.”

Veel fans hebben het gehad met het beleid. Daar kan u niet omheen. Ze kunnen zich niet vinden in de transfers.
“Omdat er veel Japanners gehaald worden? Met welke transfers heeft STVV het meest rendement gehaald misschien? Toch met Kamada en Tomiyasu. Ook Suzuki is doorgebroken. Wat daar mis is, begrijp ik niet. Waarom speelt hij niet? Dat is toch niet de fout van het bestuur, wel van Suzuki. Tateishi heeft veel meer succes gehaald met de Japanse aanwinsten dan met andere spelers, daar kan dus niets op tegen zijn.”


© JEFFREY GAENS

Er wordt hier en daar geroepen op Roland Duchâtelet. Dat u moet terugkeren als grote man bij STVV.
“(snel) Dat is totaal niet aan de orde. Trouwens, ik heb de verwensingen ook meegemaakt. Supporters die joelen op het bestuur, zouden de club zelf eens moeten leiden. Ze zouden beter geduld hebben met de huidige setting: DMM.com als clubeigenaar, met Tateishi, die toch veel aanzien heeft in Japan, als CEO. Als straks de resultaten volgen - waar ik van overtuigd ben -, gaan die roepende supporters dan met een doos pralines naar Tateishi om zich te excuseren? Je moet er niet aan twijfelen: STVV zal een goed seizoen draaien.”

U begrijpt niet dat de mensen boos zijn? Ze hebben schrik dat het een keer helemaal fout loopt.
“Ik ken het fenomeen. Het gaat natuurlijk weer puur om dat resultaat. Maar men is te voorbarig. Wel verdienen die supporters ook weer een pluim. Hoe zij zaterdag op Stayen achter de ploeg bleven staan, was fenomenaal. Ook al riepen ze tegen het bestuur en waren ze maar met 2.000.”
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door wiekes »

We zouden maar beter naar RD luisteren, we gaan play off 1 halen . :Roland: 🤣
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Bartman »

Een hele geruststelling
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

wiekes schreef: 25 aug 2021, 09:11 We zouden maar beter naar RD luisteren, we gaan play off 1 halen . :Roland: 🤣
Een Jackytje doen: een paar goede punten aanhalen, maar door zo'n belachelijke uitspraak kan je de rest van het interview nog moeilijk serieus nemen :mrgreen:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Pipo de clown nog eens opgevoerd.

Hij begrijpt de kritiek op het sportieve beleid niet. Maar hij zegt zelf: "Enige nadeel van DMM.com en de huidige leiding is dat zij sportief de markt hier niet zo goed kennen." Dat is dus nogmaals de fans in het belachelijke trekken, terwijl hij zelf aangeeft dat er een probleem is.

Ge moet dat eens doen, een bedrijf opstarten en de markt niet kennen. Dan gaat ge failliet.

Zet daar dan godverdomme iemand die de markt wel kent, dan is iedereen hier content.

En steek uw pralines in uw reet.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 25 aug 2021, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Louis XIV »

Bedankt voor artikel te posten SMOL
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Bon, dat is dus de man die we volgens Jacky zouden moeten terughalen. :lol: :mrgreen:
Ik begrijp wel dat hij het niet problematisch vindt dat DMM sportief de markt niet goed kent, het sportieve kon hem immers ook niet veel schelen.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Dat de supporters die daar riepen "Wij hebben schijt aan het beleid" maar snel gaan samenleggen voor een doos pralines :mrgreen:

Afwerken is ook een kwaliteit hé Roland. Doorheen een voetbalmatch kan er zoveel gebeuren. De tegenstander kan bewust achteroverleunen na een voorsprong bijvoorbeeld. Is moeilijk uit te maken of je dan echt voetballend beter bent. Als STVV zelf 1-0 voor had gestaan, was het ongetwijfeld Kortrijk geweest dat de thuisploeg had weggedrukt om nog proberen gelijk te maken. Als je drukt, krijgt een kans of 10 in een wedstrijd en de keeper speelt een wereldwedstrijd, dan kun je van pech spreken. En dan kun je zeggen dat je echt beter was en als je verliest, heb je heel verdiend verloren.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Tompie »

Nee Roland, niet elke STVV-supporter kijkt enkel naar het resultaat. Maar als je week na week onderuit gaat, zegt dat doorgaans ook wat over de kwaliteit. Zeker als op de mentaliteit niets aan te merken valt. Dan mogen de 'verwachte doelpunten' van STVV nog hoog liggen, dat die niet volgen is net door dat gebrek aan kwaliteit ...

Nee Roland, dat de STVV-supporter niet tevreden is met het transferbeleid heeft niets te maken met de Japanse transfers. Tomiyasu en Kamada waren zelfs publiekslievelingen. Dat je door een falend transferbeleid al van bij de competitiestart achter de feiten (en punten) aanholt, keer op keer, dat is het probleem. En dat je op die manier nooit kan bouwen aan een elftal dat wat hoger kan mikken.

Nee Roland ...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Ja hij heeft altijd moeilijk met zo'n dingen te interpreteren.
Hij hanteert een rationele logica die niet eigen is aan iets zoals voetbal, waar zo'n groot emotioneel aspect aan gekoppeld is.

indertijd had hij ook de verklaring voor het wegblijven van de supporters.
Hij had de cijfers van Telenet te zien gekregen en zag dat de efflux van de toeschouwers in het stadion, grosso modo overeenkwam met de influx aan kijkcijfers voor de matchen van STVV.
RD koppelde hieraan vast dat STVV publiek verloor aan de TV en dat hij daar niks aan kon doen.
(niet dat die mensen thuisbleven bij wijze van protest)
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Beste nonkel Roland,

Ideetje van een supporter die het toch weer op een net wat minder intelligente manier dan jijzelf bekijkt. Die insteek ben ik als hard-die die toevallig uit de regio (misschien moet ik over een paar jaar wel "uit Tongeren" zeggen) afkomstig is ondertussen van jou gewoon .

Ik stel een deal voor. Als we in de linkerkolom eindigen (negende is vijf plaatsen lager dan de plaats waar jij niet van zou verschieten), breng ik jou en jouw copain Takayuki persoonlijk een doos pralines. Echte, van die goei uit Brussel. Ik ga ze zelf halen. Als we in de rechterkolom eindigen, breng jij iedereen die dat wilt persoonlijk één praline op de tribune bij de laatste thuismatch. Die mag je met de lift beneden in de AH halen. Of in de Aldi wat verderop. Mij om het even. Je mag kiezen of je daarbij een fan-shirt van Madame Soleil draagt of niet. Dat lijkt mij een heel faire deal gezien onze beider overtuigingen. Akkoord?

Uw gaminke Dreke
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie