Jaarrekening STVV 2018

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Mikman »

Op 28 december publiceerde STVV zijn jaarrekening voor het vorige seizoen (2017-2018). Dit werd op 30/6/2018 afgesloten met een verlies van 2.755.270 Euro. De volledige cijfers vind je hier terug:

https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jses ... ution=e1s2#


Dit is de samenvatting in tekst:

Verslag van de raad van bestuur in het kader van de artikelen 633, 634 en 138 van het Wetboek van Vennootschappen
Bij het afwerken van de jaarrekening stellen wij vast dat ten gevolge van geleden verliezen het netto-actief nog steeds minder dan een vierde
van het maatschappelijk kapitaal bedraagt, zodat artikel 633 van het Wetboek van vennootschappen nog steeds van toepassing is. Bijgevolg is
artikel 138 van het Wetboek van vennootschappen eveneens nog van toepassing.
Gezien het netto-actief gedaald is tot beneden € 61.500,00 is artikel 634 van het Wetboek van vennootschappen tevens van toepassing.
Wij stellen u de volgende bijkomende maatregelen voor tot het herstel van de financiële toestand van de vennootschap (artikel 633 W.Venn.) en
tot het vrijwaren van de continuïteit gedurende een redelijke termijn (artikel 138 W. Venn.):
STVV NV sluit boekjaar 2017-2018 af met een verlies van 2.755.270,01 EUR. Na de overname van de meerderheid van de aandelen door
Spacenine wordt er door de nieuwe Raad van Bestuur en de aangestelde CEO en zijn team in het bijzonder ingezet op de verdere structurele
uitbouw van de club. Dit gebeurt niet alleen op sportief en administratief vlak maar ook geografisch door het bespelen van de Aziatische
markt, in het bijzonder het Verre Oosten.
Deze uitbouw gaat gepaard met een aantal investeringen in zowel mensen (spelers en omkadering) als in infrastructuur. Hierdoor zijn er
onvermijdelijk hogere uitgaven in een aantal kostenposten en dan vooral in salaris.
Niettemin tracht de voetbalclub dit negatieve resultaat als volgt verder te verbeteren :

'' Er zijn ondertussen een aantal nieuwe samenwerkingen aangeknoopt met Aziatische bedrijven. Deze samenwerkingen zullen de
publiciteitsinkomsten doen toenemen. Bijkomende samenwerkingen zijn te verwachten.
'' Het budget voor het boekjaar werd door de raad van bestuur met de nodige voorzichtigheid opgemaakt. Door enerzijds de nodige saneringen
en anderzijds te kiezen voor een kwalitatievere omkadering wordt een positief resultaat over het boekjaar 2018-2019 nagestreefd.
'' Het eerste elftal werd en zal verder versterkt worden om sportief betere resultaten te halen en als gevolg daarvan meer inkomsten te
kunnen genereren uit ticketing, publiciteit, merchandising en uiteraard TV-rechten.
'' Betere sportieve resultaten zullen ook leiden tot hogere marktwaarden van het aanwezige spelerspotentieel waardoor in de toekomst ook
hieruit belangrijke inkomsten zouden kunnen worden gepuurd.
De schulden van STVV NV aan Spacenine Co. en dmm.com Co. bedragen respectievelijk 3.681.456,54 euro en 2.200.000,00 euro op 30 juni 2018.
Beide schuldeisers verbinden zich ertoe de openstaande schuld op deze datum niet op te vragen voor 1 juli 2019 teneinde in regel te zijn met
de voorwaarden om een licentie te bekomen voor het Belgische profvoetbal.
In het licht van de bovenstaande argumenten stellen wij u voor de activiteit van de vennootschap voort te zetten.
Opgemaakt te Sint-Truiden
Op 2 november 2018

Jaarverslag boekjaar 2017- 2018
____________________________
Voornaamste risico's en onzekerheden
Ik dien u te wijzen op de voornaamste risico's en onzekerheden, zijnde de hoge eisen welke aan de vennootschap gesteld worden inzake vigerende
wetgeving. Door de directie wordt hieraan absolute prioriteit gegeven.
Belangrijke gebeurtenissen na balansdatum
Er zijn geen vermeldenswaardige gebeurtenissen na balansdatum.
Ontwikkeling van de vennootschap
Inzake onderzoeks- en ontwikkelingswerkzaamheden binnen de vennootschap dient niets in het bijzonder vermeld te worden.
Kapitaalmutaties
Op 23 mei 2018 werd er een kapitaalverhoging doorgevoerd van 5.000.000,00 euro om het kapitaal te brengen op 8.500.000,00 euro. Dit gebeurde
door een gedeeltelijke incorporatie van een lening gegeven door Spacenine Co. Er werden 4.273.504 nieuwe aandelen gecreëerd waardoor er nu
in totaal 7.273.504 aandelen zijn.
In het afgelopen boekjaar werd door het bestuursorgaan niet besloten tot een kapitaalsverhoging binnen het toegelaten kapitaal of een uitgifte
van converteerbare obligaties of obligaties met inschrijvingsrecht.
Bijzondere werkzaamheden commissaris
In de loop van het boekjaar werd aan de commissaris geen bijkomende vergoeding betaald voor door deze laatste tijdens het boekjaar uitgevoerde
bijzondere prestaties, buiten de vergoeding betaald in het kader van de opmaak van het rapport omtrent de inbreng in natura bij de
kapitaalverhoging.
Resultaatsverwerking
Uit de balans en de resultatenrekening per 30 juni 2018 blijkt een verlies over het boekjaar van 2.755.270,01 Euro.
Er zal worden voorgesteld dit resultaat aan de voorheen overgedragen verliezen toe te voegen.
Kwijting bestuurders en commissaris
Ingevolge de wet en de statuten wordt U verzocht kwijting te verlenen aan het bestuursorgaan en de commissaris voor het in het boekjaar
2017/2018 uitgeoefend mandaat.
Inkoop eigen aandelen
De raad van bestuur meldt dat de vennootschap aandelen, winstbewijzen of certificaten van de vennootschap heeft verworven.
Tevens werden in de loop van het boekjaar geen eigen aandelen vervreemd. Op het einde van het boekjaar had onze vennootschap geen eigen
aandelen in portefeuille.
Toepassing artikel 633
Gezien het netto-actief gedaald is tot beneden € 61.500,00 is artikel 633 van het Wetboek van vennootschappen tevens van toepassing. De Raad
van Bestuur heeft in een bijzonder verslag bijkomende maatregelen voorgesteld tot het herstel van de financiële toestand van de vennootschap
(artikel 633 W.Venn.) en tot het vrijwaren van de continuïteit gedurende een redelijk termijn (artikel 138 W. Venn.).
Het boekjaar 2017-2018 sluit af met een verlies van 2.755.270,01 EUR. Er zullen maatregelen genomen worden om dit negatieve resultaat te
keren.
De jeugdwerking en het transferbeleid en worden verder geprofessionaliseerd, er wordt niet afgeweken van de budgetten inzake personeelsbeleid
en de cashflow wordt gevrijwaard door een strikt investerings- en transferbeleid. Belangrijk uitdaging voor het volgend seizoen is het terug
opnieuw verbreden van de supportersbasis zodat er meer omzet kan gegenereerd worden.
Door de recente overname van de Japanse groep Dmm.com zijn en zullen er zeker op marketing en sportief gebied wijzigingen doorgevoerd worden
binnen de club.
Gebruik van financiële instrumenten
De raad van bestuur meldt dat er geen financiële instrumenten werden gebruikt door de vennootschap die van betekenis zijn voor de beoordeling
van haar activa, passiva, financiële positie en resultaat.
Dit verslag ligt ter inzage op de zetel van de vennootschap.
Opgemaakt te Sint-Truiden op 2 november 2018
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door tesneusdoek »

Zeer interessant. Een "De Norreke" doen om het verlies weg te werken? :D :D :D
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door KNRI »

Ik onthoud als supporter vooral:

"Het eerste elftal werd en zal verder versterkt worden om sportief betere resultaten te halen en als gevolg daarvan meer inkomsten te
kunnen genereren uit ticketing, publiciteit, merchandising en uiteraard TV-rechten.
'' Betere sportieve resultaten zullen ook leiden tot hogere marktwaarden van het aanwezige spelerspotentieel waardoor in de toekomst ook
hieruit belangrijke inkomsten zouden kunnen worden gepuurd."
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Positivo »

De stilte van het anti-rd kamp is oorverdovend !
Ook gelezen in Hbvl dat de japanners de verliezen compenseren EN dat geld terugwillen van stvv !
Dat hebben ze toch zelf gemaakt dat verlies ?!
Zou de slechte (?) invloed van Rd de Japanners aangestoken hebben ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:De stilte van het anti-rd kamp is oorverdovend !
Ook gelezen in Hbvl dat de japanners de verliezen compenseren EN dat geld terugwillen van stvv !
Dat hebben ze toch zelf gemaakt dat verlies ?!
Zou de slechte (?) invloed van Rd de Japanners aangestoken hebben ?
Die hoeven daar geen halve ploeg voor te verkopen ...
Dat heb ik ook gelezen ...
Die gasten maken van een gewone back één van de duurste Belgische transfers ooit.
:clap:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef:De stilte van het anti-rd kamp is oorverdovend !
Ook gelezen in Hbvl dat de japanners de verliezen compenseren EN dat geld terugwillen van stvv !
Dat hebben ze toch zelf gemaakt dat verlies ?!
Zou de slechte (?) invloed van Rd de Japanners aangestoken hebben ?
Die hoeven daar geen halve ploeg voor te verkopen ...
Dat heb ik ook gelezen ...
Die gasten maken van een gewone back één van de duurste Belgische transfers ooit.
:clap:
En wie heeft die binnengehaald ?
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Oscar »

Positivo schreef:
Brusselmans schreef:
Positivo schreef:De stilte van het anti-rd kamp is oorverdovend !
Ook gelezen in Hbvl dat de japanners de verliezen compenseren EN dat geld terugwillen van stvv !
Dat hebben ze toch zelf gemaakt dat verlies ?!
Zou de slechte (?) invloed van Rd de Japanners aangestoken hebben ?
Die hoeven daar geen halve ploeg voor te verkopen ...
Dat heb ik ook gelezen ...
Die gasten maken van een gewone back één van de duurste Belgische transfers ooit.
:clap:
En wie heeft die binnengehaald ?
Uw vriendje was een echte voetbalkenner, wie zou daar nu aan twijfelen. :grappig:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Positivo »

Of “mijn vriendje” een voetbalkenner is laat ik in het midden.
Jij insinueert dat hij er niks van kent, wel dan heeft hij het nog niet zo slecht gedaan in vergelijking met de kenners van nu, moeten we samen vaststellen, niet ?

Wat ik ook vaststel dat is dat het ene miljoen euro’s het andere niet is.
Toen bij vorige passages de jaarbalans negatief was werden er hier ettelijke blz commentaar geschreven....
Nu nauwelijks een reactie ....
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:Of “mijn vriendje” een voetbalkenner is laat ik in het midden.
Jij insinueert dat hij er niks van kent, wel dan heeft hij het nog niet zo slecht gedaan in vergelijking met de kenners van nu, moeten we samen vaststellen, niet ?

....
Dus het huidige bestuur heeft ook al 2 degradaties op z'n geweten?
Dat heb ik dan precies toch ergens gemist...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:Of “mijn vriendje” een voetbalkenner is laat ik in het midden.
Jij insinueert dat hij er niks van kent, wel dan heeft hij het nog niet zo slecht gedaan in vergelijking met de kenners van nu, moeten we samen vaststellen, niet ?

Wat ik ook vaststel dat is dat het ene miljoen euro’s het andere niet is.
Toen bij vorige passages de jaarbalans negatief was werden er hier ettelijke blz commentaar geschreven....
Nu nauwelijks een reactie ....
ik heb geen zin in een uitgebreide discussie over de jaarrekening. ik heb vrede met de uitleg van Meekers in hbvl, maar op dit ene punt wil ik wel inpikken. Het huidige bestuur investeert o.a. in personeel en dat kost logischerwijze geld. Ge kunt ook gewoon tijd en moeite investeren, maar met die twee alleen gaat ge niet ver geraken. Het vorige bestuur heeft jaar na jaar bespaard op vanalles en nog wat en maakte zonder éénmalige inkomsten uit spelersverkoop nog altijd verlies. Dus inderdaad, ondanks dat het tweemaal om een verlies gaat is de ene euro de andere niet.

Overigens was het vorige bestuur tot november (oftewel 5/12de van deze jaarrekening) nog steeds meerderheidsaandeelhouder (80%), wat hen in belangrijke mate medeverantwoordelijk maakt voor deze jaarrekening. Just saying.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door miel »

Jacques schreef:
Positivo schreef:Of “mijn vriendje” een voetbalkenner is laat ik in het midden.
Jij insinueert dat hij er niks van kent, wel dan heeft hij het nog niet zo slecht gedaan in vergelijking met de kenners van nu, moeten we samen vaststellen, niet ?

Wat ik ook vaststel dat is dat het ene miljoen euro’s het andere niet is.
Toen bij vorige passages de jaarbalans negatief was werden er hier ettelijke blz commentaar geschreven....
Nu nauwelijks een reactie ....
ik heb geen zin in een uitgebreide discussie over de jaarrekening. ik heb vrede met de uitleg van Meekers in hbvl, maar op dit ene punt wil ik wel inpikken. Het huidige bestuur investeert o.a. in personeel en dat kost logischerwijze geld. Ge kunt ook gewoon tijd en moeite investeren, maar met die twee alleen gaat ge niet ver geraken. Het vorige bestuur heeft jaar na jaar bespaard op vanalles en nog wat en maakte zonder éénmalige inkomsten uit spelersverkoop nog altijd verlies. Dus inderdaad, ondanks dat het tweemaal om een verlies gaat is de ene euro de andere niet.

Overigens was het vorige bestuur tot november (oftewel 5/12de van deze jaarrekening) nog steeds meerderheidsaandeelhouder (80%), wat hen in belangrijke mate medeverantwoordelijk maakt voor deze jaarrekening. Just saying.
De ene euro is de andere wel .
Op het einde van de rit moet er betaald worden , uit inkomsten spelers verkoop , sponsering, personeels afbouw , exploitatie kosten en noem maar op .
Als we dan even kijken hoeveel Japanse sponsors wij reeds hebben , dat is dan de verdienste van de huidige beleidsmakers die op deze manier het budget kunnen optrekken . Een markt die zonder de Japanners voor STVV haast onbereikbaar zou zijn .
RD heeft hier alles behalve een kerkhof nagelaten ,en hij heeft er alles sinds voor gezorgd dat onze Japanse vrienden een serieuze basis hadden om te starten . Dat blijven natrappen is op geen enkele manier te verantwoorden.
Wat wel opvalt is dat velen die de afbraak van STVV mee hebben georganiseerd ,( toeschouwer aantallen ) door hun hatelijke en zeer vaak leugenachtige commentaren die meestal gebaseerd waren op veronderstellingen , opvallend mild zijn tov het huidige bestuur . :end:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Tompie »

Duchatelet beloofde bij zijn komst dat hij van STVV een stabiele eersteklasser zou maken. Dat heeft hij nooit gedaan. Dat is gewoon de realiteit. Een paar degradaties, een paar promoties, niet meteen iets wat past bij "een stabiele eersteklasser". Daarna gaf hij ook steeds meer toe dat sportieve ambities wat hem betrof niet bij STVV paste. Heeft hij daarom een kerkhof achtergelaten? Dat is maar hoe je het bekijkt. Je moet toch al veel stommiteiten doen om ettelijke duizenden trouwe supporters (definitief) weg te jagen op Stayen. Dat is de zwaarste manier waarop je zo'n traditieclub kan raken, kapot maken. Puur financieel is een ander paar mouwen. En dan is er nog het stadion. Mooi voor de ene, totaal niet bij STVV passend voor de andere (hoge muren, kunstgras, meer winkel dan tribune ...). Een stadion dat we gewoon huren, terwijl steeds meer geruchten opduiken dat de Japanse eigenaars een nieuwe locatie zoeken om zich volledig los te wrikken van Roland.

Ik ben nu bijvoorbeeld ook mild voor de Japanners, maar vergeet niet dat ik dat ook jaren voor Duchatelet ben geweest. Ik heb hem verschillende jaren het voordeel van de twijfel gegeven en ik weet dat er hier op het forum nog verschillende anderen zijn die aanvankelijk open stonden voor zijn komst. Iedereen verdient immers een eerlijke kans. Maar dat geldt dus ook voor de Japanners. Dat betekent dus dat het 'pro-Duchatelet' kamp nu niet na godbetert enkele maanden al kan gaan stellen dat het huidig beleid niet beter doet. Misschien dat we binnen x aantal jaren zeggen dat het idd niet beter is, misschien ook wel. Dat valt af te wachten.

Daarnaast nog even dit: ik heb wel moeite met mensen die nu nog altijd zich negatief uiten over dit STVV en nog altijd niet terug naar Stayen komen. Dat zijn geen supporters in mijn ogen, dat zijn er die eeuwig excuses zullen blijven zoeken. Diegene die "uit principe" niet kwamen in het RD-tijdperk en nu nog altijd niet terugkomen, hebben in mijn ogen geen recht van spreken. Het huidige STVV verdient die lege tribunes niet.

Eerlijk gezegd heb ik mij de voorbije thuiswedstrijden een paar x beschaamd gevoeld om STVV-supporter te zijn. Die laatste thuiswedstrijd was een triest hoogtepunt. Lege tribunes, een sfeervak in ruzie waarbij dan halverwege de tweede helft een "supporter" die wel was blijven staan op de noordtribune van zattigheid los onderuit gaat en op hoongelach wordt onthaald van zijn al even zatte vrienden. En dat zijn heus geen 15-jarigen.

Ik mis "het vuur" in de ogen van veel supporters. Sommige trekken wel nog hun mond open om de eigen spelers (zeker de traditionele zondebokken) belachelijk te maken, maar aanmoedigen is teveel gevraagd. Wat er op het veld gebeurt, lijkt vaak zelfs niet belangrijk te zijn. En meer nog dan jarenlang wanbeleid van wie dan ook vind ik dat bijzonder jammer. Die "verbondenheid" om onze troepen vooruit te schreeuwen is wat STVV vaak zo uniek maakte, maar dat gegeven dreigt steeds meer verloren te gaan.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:
Positivo schreef:Of “mijn vriendje” een voetbalkenner is laat ik in het midden.
Jij insinueert dat hij er niks van kent, wel dan heeft hij het nog niet zo slecht gedaan in vergelijking met de kenners van nu, moeten we samen vaststellen, niet ?

Wat ik ook vaststel dat is dat het ene miljoen euro’s het andere niet is.
Toen bij vorige passages de jaarbalans negatief was werden er hier ettelijke blz commentaar geschreven....
Nu nauwelijks een reactie ....
ik heb geen zin in een uitgebreide discussie over de jaarrekening. ik heb vrede met de uitleg van Meekers in hbvl, maar op dit ene punt wil ik wel inpikken. Het huidige bestuur investeert o.a. in personeel en dat kost logischerwijze geld. Ge kunt ook gewoon tijd en moeite investeren, maar met die twee alleen gaat ge niet ver geraken. Het vorige bestuur heeft jaar na jaar bespaard op vanalles en nog wat en maakte zonder éénmalige inkomsten uit spelersverkoop nog altijd verlies. Dus inderdaad, ondanks dat het tweemaal om een verlies gaat is de ene euro de andere niet.

Overigens was het vorige bestuur tot november (oftewel 5/12de van deze jaarrekening) nog steeds meerderheidsaandeelhouder (80%), wat hen in belangrijke mate medeverantwoordelijk maakt voor deze jaarrekening. Just saying.
De ene euro is de andere wel .
Op het einde van de rit moet er betaald worden , uit inkomsten spelers verkoop , sponsering, personeels afbouw , exploitatie kosten en noem maar op .
Als we dan even kijken hoeveel Japanse sponsors wij reeds hebben , dat is dan de verdienste van de huidige beleidsmakers die op deze manier het budget kunnen optrekken . Een markt die zonder de Japanners voor STVV haast onbereikbaar zou zijn .
RD heeft hier alles behalve een kerkhof nagelaten ,en hij heeft er alles sinds voor gezorgd dat onze Japanse vrienden een serieuze basis hadden om te starten . Dat blijven natrappen is op geen enkele manier te verantwoorden.
Wat wel opvalt is dat velen die de afbraak van STVV mee hebben georganiseerd ,( toeschouwer aantallen ) door hun hatelijke en zeer vaak leugenachtige commentaren die meestal gebaseerd waren op veronderstellingen , opvallend mild zijn tov het huidige bestuur . :end:
Het jarenlange besparen zonder dat het structureel tot een break-even leidde en het aandeel van het vorige bestuur in de huidige jaarrekening, zijn gewoon twee droge vaststellingen. Dat lees jij misschien niet graag, maar dat maakt het nog niet natrappen. Er is trouwens echt wel een verschil tussen een bedrijf dat bespaart en krimpt (o.a. door personeel deels op de payroll van de NV Stayen te zetten, jeugdwerking af te stoten of inkomsten niet te herinvesteren) en een bedrijf dat investeert (o.a. in nieuw personeel) in een poging opnieuw te groeien. Finaal zal elke euro inderdaad op tafel gelegd worden, maar de manier waarop en de context waarin dat moet gebeuren, is wezenlijk anders.

Voor alle duidelijkheid, ik ben niet begonnen met die vergelijking. Ik vind het eigenlijk intellectueel oneerlijk om een beleid van 7 maanden (i.e. de periode waarover we gecumuleerde cijfers hebben met de 5 overige maanden) te vergelijken met een beleid van 10 jaar. Voor wie dat toch wil: eigenlijk is de eerste volledige "Japanse" jaarrekening die van het lopende seizoen en dus pas voor op het einde van dit kalenderjaar. Maar zelf heb ik dus weinig zin in weer zo'n discussie. Wat mij betreft, is Roland een grotendeels afgesloten hoofdstuk en moeten we daar niet eeuwig op blijven terugkeren, maar als mensen als positivo dan toch aandringen op zulke discussie en zelf die vergelijking gaan maken, kan je wel raden wat er zal volgen.

Voor het overige verwijs ik naar Tompies post.
Laatst gewijzigd door Jacques op 09 jan 2019, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door miel »

@ Tompie
Pro of anti RD heeft hier niets mee te maken
Of het stadion nu mooi is of niet , doet in deze ook niet ter zake , het feit is dat RD ervoor heeft gezorgd dat er een comfortabel stadion staat waarin eerste klasse wedstrijden kunnen doorgaan .
Dat de Japanners een andere locatie zoeken of zochten had met een complex voor de jeugd te maken
Jij maakt er dan van om de banden met RD te breken , dat is een voorbeeld van de anti communicatie , die evenveel heeft kapot gemaakt dan het sportieve .
De Japanners verdienen alle krediet , maar ook ik vind dat een grote hoop die zich zelf supporter noemt eigenlijk geen club verdiend
Als die paar honderd terug komen om hun ploeg uit te jouwen , na een behoorlijke wedstrijd en een gelijk spel tegen KVK
Dan weet ge wel welke mentaliteit er heerst .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Jaarrekening STVV 2018

Bericht door Brusselmans »

miel schreef: Wat wel opvalt is dat velen die de afbraak van STVV mee hebben georganiseerd
:heil:
Er was maar 1 organisator ....
Plaats reactie