Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

enerkey schreef:
Mikman schreef:
Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Inderdaad. Hoe kan je dat rijmen? Paar kleine zaken die niet in orde zijn volgens de club ( geautomatiseerde draaideuren, andere leuning voor zitjes...) maar dat zeggen ze nu al ieder jaar. Bovendien: Mechelen is ook niet in orde ( en heeft OHL daarom opgegeven als Europees stadion ) maar zorgt er wel voor dat alles in orde is tegen midden mei, wanneer de UEFA komt inspecteren. Waarom kan dat bij STVV dan niet?
Als ik efkes nadenk. Dan stel ik mij binnen de seconde voor: een geautomatiseerde draaideur aan tribune noord. Hoe ga je die er ooit krijgen?
Denk dat daar al waarschijnlijk een volledig nieuwe ingang moet komen
. Misschien zijn er wel te veel architecturele blunders ingeslopen om dit uberhaupt allemaal op te lossen. Alleen wilt men dat niet toegeven natuurlijk.
Bij dit stadion denk ik vaak: ofwel kende de architect bijna niks van voetbalstadions. Ofwel heeft RD iets te veel zijn visionair gedacht doorgedrukt. Ik gok op het 2de.
Daar had men sowieso met twee ingangen moeten werken. Bij topmatchen sta je daar telkens 10-15 min op straat aan te schuiven, omdat je ocharm 1 deur met 2 gasten met een scanbakje hebt en vervolgens een relatief kleine ruimte waar iedereen gefouilleerd moet worden. Fantastisch als het weer is zoals tegen Gent. De mond vol hebben over comfort in het stadion, maar eer je binnen bent, ben je wel zeiknat. :roll:

Er zitten veel ontwerpfouten in het stadion. Voor mij reflecteert het stadion het beleid dat gevoerd werd: veel blabla en tralala, maar inhoudelijk scheelt er heel wat en de supporter en het sportieve waren ook hier duidelijk geen prioriteit voor de bouwheer. 't Is eigenlijk intriest. 100 miljoen voor een driekwart vernieuwd stadion waar 5 jaar na oplevering de mensen vooral nog spreken over de minpunten: te hoge betonnen muur achter doel, kunstgras, te weinig toiletten, te weinig ingangen, niet goedgekeurd voor Europees voetbal, een intern video circuit waar meer ruis op zat dan op de tv van de bomma midden jaren '90, een gigantische VIP tribune waar niemand op zit etc.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jack »

Jacques schreef:
enerkey schreef:
Mikman schreef:
Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Inderdaad. Hoe kan je dat rijmen? Paar kleine zaken die niet in orde zijn volgens de club ( geautomatiseerde draaideuren, andere leuning voor zitjes...) maar dat zeggen ze nu al ieder jaar. Bovendien: Mechelen is ook niet in orde ( en heeft OHL daarom opgegeven als Europees stadion ) maar zorgt er wel voor dat alles in orde is tegen midden mei, wanneer de UEFA komt inspecteren. Waarom kan dat bij STVV dan niet?
Als ik efkes nadenk. Dan stel ik mij binnen de seconde voor: een geautomatiseerde draaideur aan tribune noord. Hoe ga je die er ooit krijgen?
Denk dat daar al waarschijnlijk een volledig nieuwe ingang moet komen
. Misschien zijn er wel te veel architecturele blunders ingeslopen om dit uberhaupt allemaal op te lossen. Alleen wilt men dat niet toegeven natuurlijk.
Bij dit stadion denk ik vaak: ofwel kende de architect bijna niks van voetbalstadions. Ofwel heeft RD iets te veel zijn visionair gedacht doorgedrukt. Ik gok op het 2de.
Daar had men sowieso met twee ingangen moeten werken. Bij topmatchen sta je daar telkens 10-15 min op straat aan te schuiven, omdat je ocharm 1 deur met 2 gasten met een scanbakje hebt en vervolgens een relatief kleine ruimte waar iedereen gefouilleerd moet worden. Fantastisch als het weer is zoals tegen Gent. De mond vol hebben over comfort in het stadion, maar eer je binnen bent, ben je wel zeiknat. :roll:

Er zitten veel ontwerpfouten in het stadion. Voor mij reflecteert het stadion het beleid dat gevoerd werd: veel blabla en tralala, maar inhoudelijk scheelt er heel wat en de supporter en het sportieve waren ook hier duidelijk geen prioriteit voor de bouwheer. 't Is eigenlijk intriest. 100 miljoen voor een driekwart vernieuwd stadion waar 5 jaar na oplevering de mensen vooral nog spreken over de minpunten: te hoge betonnen muur achter doel, kunstgras, te weinig toiletten, te weinig ingangen, niet goedgekeurd voor Europees voetbal, een intern video circuit waar meer ruis op zat dan op de tv van de bomma midden jaren '90, een gigantische VIP tribune waar niemand op zit etc.
Helemaal juist.
Het is gewoon totaal NIET gebouwd met voetbal in het achterhoofd.
Maar we moeten allemaal zwijgen, want zonder RD hadden we een duivenkot! :headbang:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: Er zitten veel ontwerpfouten in het stadion. Voor mij reflecteert het stadion het beleid dat gevoerd werd: veel blabla en tralala, maar inhoudelijk scheelt er heel wat en de supporter en het sportieve waren ook hier duidelijk geen prioriteit voor de bouwheer. 't Is eigenlijk intriest. 100 miljoen voor een driekwart vernieuwd stadion waar 5 jaar na oplevering de mensen vooral nog spreken over de minpunten: te hoge betonnen muur achter doel, kunstgras, te weinig toiletten, te weinig ingangen, niet goedgekeurd voor Europees voetbal, een intern video circuit waar meer ruis op zat dan op de tv van de bomma midden jaren '90, een gigantische VIP tribune waar niemand op zit etc.
Zichtlijnen die op niks trekken.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Positivo »

Ik was me niet bewust van het slechte zicht op Noord. Ik heb dat reeds aangehaald. Dat er fouten gemaakt zijn die ten koste van de sfeer gaan, daar kan ik me iets bij voorstellen .....

Maar ! Zijn al die problemen gekend door Rd ? Door de architect ? In plaats van hier te kankeren heeft men dit gesignaleerd ? Zou toch een taak van de supporterclubs kunnen zijn. Ga er niet vanuit dat het vanzelfsprekend is dat die dat weten (rd & architect) Als het niet gesignaleerd en niet geweten is, hou ik mijn hart vast voor tribune Zuid.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Ik was me niet bewust van het slechte zicht op Noord. Ik heb dat reeds aangehaald. Dat er fouten gemaakt zijn die ten koste van de sfeer gaan, daar kan ik me iets bij voorstellen .....

Maar ! Zijn al die problemen gekend door Rd ? Door de architect ? In plaats van hier te kankeren heeft men dit gesignaleerd ? Zou toch een taak van de supporterclubs kunnen zijn. Ga er niet vanuit dat het vanzelfsprekend is dat die dat weten (rd & architect) Als het niet gesignaleerd en niet geweten is, hou ik mijn hart vast voor tribune Zuid.
Kom joeng !!!!
Gij gaat iets aankaarten tegen iemand die altijd alles beter weet en kan ?
Precies ook rijp voor het groot huis !
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Ik was me niet bewust van het slechte zicht op Noord. Ik heb dat reeds aangehaald. Dat er fouten gemaakt zijn die ten koste van de sfeer gaan, daar kan ik me iets bij voorstellen .....

Maar ! Zijn al die problemen gekend door Rd ? Door de architect ? In plaats van hier te kankeren heeft men dit gesignaleerd ? Zou toch een taak van de supporterclubs kunnen zijn. Ga er niet vanuit dat het vanzelfsprekend is dat die dat weten (rd & architect) Als het niet gesignaleerd en niet geweten is, hou ik mijn hart vast voor tribune Zuid.
Kom joeng !!!!
Gij gaat iets aankaarten tegen iemand die altijd alles beter weet en kan ?
Precies ook rijp voor het groot huis !
Brusselmans, de eeuwige grapjas! Dat was al gekend. Nu gaat hij zich nog meer en meer tegenspreken OOK.

Volgens bepaalde forumschrijvers veroorzaakt het slechte concept van het stadion voor minder sfeer is en bijgevolg minder supporters, beduidend minder supporters.

Nu minder supporters betekent voor Rd minder inkomsten.
En Rd zou geen oor hebben voor verbeteringen volgens Brusselmans ?! Om dat hij koppig is. Koppig op zijn portemonnee, daarover kan ik het eens zijn, maar zeker niet over verbeteringen die geld opbrengen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Het stadion zal wel zijn gebreken hebben , zoals dat van Gent ook wel zaken zal hebben die beter konden of beter moesten .
De bouwplannen dateren van jaren geleden , eer men de nodige vergunningen heeft zijn sommige behoeften al gedateerd , dat is nu eenmaal Belgie
Dat het stadion niet is gebouwd met alleen als functie het voetbal mag duidelijk wezen
Alleen een achterlijke zou dat gedaan hebben , een gebouw dat alleen maar kost aan onderhoud enz , voor 2 man en een paarde kop om de 2 weken naar het voetbal te laten komen kijken :gek:
In elk geval 90% van de stadions in Belgie zijn er slechter aan toe dan Staaien , en bovendien kost het de belastingbetaler o eurocent
Maar hier zijn er een aantal , die telkens de gelegenheid te baat nemen om alles systematisch af te keuren wat van RD komt
Er zijn er zelfs die nog op de golfplaten willen trommelen , moesten we dat nog hebben zouden we vanzelf een licentie voor Europa krijgen .
Dat is nog zo iets , wie vind het uit dat een Europese licentie mag afhangen van een stoeltje met een leuning of een draaideur ronduit belachelijk
Dat is natuurlijk koren op de molen van altijd dezelfde kritiekasters , ook ronduit belachelijk wanneer men het huidige Staaien vergelijkt met de koterij van voorheen :headbang:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Jaja, zelfs vanuit Barcelona en Milaan zijn ze hier komen kijken !
Er waren zelfs vergelijkingen met de Gand Canyon.

De vorige excellente manager had zo zijn wereldprimeurs, deze mag er aan toe gevoegd worden !

Laat dus maar zitten dat Europees. Zinloos.

Als zelfs het stadion van OHL de norm wel haalt, dan zouden RD en gevolg van pure schaamte en onbekwaamheid zich beter in stilte terugtrekken ... voor eeuwig en altijd !
Wat kan het u schelen , gij ziet toch liever de matchen op TV :mrgreen:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans »

miel schreef:
Brusselmans schreef:
Jacques schreef:100 miljoen voor "het modernste stadion van België", maar Europees voetbal, ho maar.... :roll:
Jaja, zelfs vanuit Barcelona en Milaan zijn ze hier komen kijken !
Er waren zelfs vergelijkingen met de Gand Canyon.

De vorige excellente manager had zo zijn wereldprimeurs, deze mag er aan toe gevoegd worden !

Laat dus maar zitten dat Europees. Zinloos.

Als zelfs het stadion van OHL de norm wel haalt, dan zouden RD en gevolg van pure schaamte en onbekwaamheid zich beter in stilte terugtrekken ... voor eeuwig en altijd !
Wat kan het u schelen , gij ziet toch liever de matchen op TV :mrgreen:
Sociaal meevoelend denk ik ook aan de medemens ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

miel schreef:Het stadion zal wel zijn gebreken hebben , zoals dat van Gent ook wel zaken zal hebben die beter konden of beter moesten .
De bouwplannen dateren van jaren geleden , eer men de nodige vergunningen heeft zijn sommige behoeften al gedateerd , dat is nu eenmaal Belgie
Dat het stadion niet is gebouwd met alleen als functie het voetbal mag duidelijk wezen
Alleen een achterlijke zou dat gedaan hebben , een gebouw dat alleen maar kost aan onderhoud enz , voor 2 man en een paarde kop om de 2 weken naar het voetbal te laten komen kijken :gek:
In elk geval 90% van de stadions in Belgie zijn er slechter aan toe dan Staaien , en bovendien kost het de belastingbetaler o eurocent
Maar hier zijn er een aantal , die telkens de gelegenheid te baat nemen om alles systematisch af te keuren wat van RD komt
Er zijn er zelfs die nog op de golfplaten willen trommelen , moesten we dat nog hebben zouden we vanzelf een licentie voor Europa krijgen .
Dat is nog zo iets , wie vind het uit dat een Europese licentie mag afhangen van een stoeltje met een leuning of een draaideur ronduit belachelijk
Dat is natuurlijk koren op de molen van altijd dezelfde kritiekasters , ook ronduit belachelijk wanneer men het huidige Staaien vergelijkt met de koterij van voorheen :headbang:
Achja Miel, ik hoop dat je het door hebt dat je al lang een karikatuur op dit forum geworden bent. Als het bestuur hier morgen een hond met een hoedje op voorstelt als nieuwe spits zou je nog steeds enthousiast zijn en dat beest 'een eerlijke kans' geven :roll:

Ik was afgelopen zaterdag aanwezig in Westerlo, een verouderd stadion dat er al jaren en dagen ongewijzigd staat. Daar was in het uitvak zowaar meer comfort dan in ons miljoenencomplex: massa's wc's die makkelijk toegankelijk zijn en zelfs een zeer ruime gehandicapten wc (hulde daarvoor!), grote brede gangen, een vlotte service aan de grote toog, ... Maar jij komt het hier even uitleggen dat het normaal is dat een stadion van zo'n 100 miljoen dit niet heeft :gek:
en dan zwijg ik nog over de sfeerbeleving: lekker kort op het veld, maar toch een uitstekend zicht over heel het terrein.

En niemand heeft hier iets tegen een multifunctioneel stadion, maar dat maak jij er weer als volleerde karikatuur van. Ook weer bijzonder amusant van U om te lezen dat er vroeger andere behoeftes waren, ik wist niet de mensen vroeger minder naar de wc moesten gaan, of minder consumeerden. RD gaat er prat op dat wij de meeste vrouwelijke supporters hebben in eerste klasse (wat is trouwens zijn bron?), maar vergeet wel even te zeggen dat er niet meer dan 7000 supporters in de tribunes moeten zitten, want dan moeten diezelfde dames een serieuze konijnenpoot hebben om in het o zo comfortabele Stayen naar het toilet te KUNNEN gaan. En dan spreken we nog niet over de manier waarop, maar hé, volgens onze Miel is dat maar een klein 'gebrek'.

Doe vooral zo verder Miel en consoorten, zodat we nog lang kunnen genieten van jullie wereldvreemde berichten :toppie:
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door joost »

Volgens de UEFA voorwaarden voor Europees voetbal, zie ik nergens een verplichting van een automatische draaideur staan.

Er moet wel één draaihek of draaiboom zijn per 660 zitplaatsen. Dit lijkt me niet onoverkomelijk om zoiets te plaatsen.
Deze voorwaarde is ook enkel nodig voor categorie 3 en 4.

De voorrondes voor Europees voetbal vallen volgens mij onder categorie 1 (verbeter me wanneer ik me vergis).

Stoeltjes met rugleuning zijn ook niet nodig in categorie 1. Enkel vanaf categorie 2 en meer.

Ivm toiletten schrijft Uefa voor:
1 zittoilet per 250 mannen
1 urinoir per 125 mannen
1 zittoilet per 125 vrouwen
Uefa berekend de verhouding man/vrouw 80/20
Dus voor Noord is er waarschijnlijk een probleem bij de mannen voor de zittoiletten, gezien er daar dus 6 zouden nodig zijn en er momenteel maar 4 zijn denk ik.
De rest is voor zowel de vrouwen als de mannen in orde.
Ik denk dat Oost ook voldoet. Voor West geen idee.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

miel schreef:H
Dat het stadion niet is gebouwd met alleen als functie het voetbal mag duidelijk wezen
Alleen een achterlijke zou dat gedaan hebben , een gebouw dat alleen maar kost aan onderhoud enz , voor 2 man en een paarde kop om de 2 weken naar het voetbal te laten komen kijken :gek:
Je kan perfect een multifunctioneel stadion bouwen dat toch gezellig is en voetbal uitstraalt. Het multifunctionele mag niet als excuus dienen om de mankementen te verdoezelen, want die hebben daar op zich niks te maken. Het is niet omdat er een supermarkt onder een tribune ligt, dat die tribune niet tot het veld kan komen.

Ik was altijd een voorstander van een modern multifunctioneel complex en besef maar al te goed dat dat zonder RD niet mogelijk was geweest, maar als je nu terug kijkt is de verbouwing globaal gezien vooral een gemiste kans, waarbij bouwheer en/of architect te weinig voeling hadden met voetbal en dat heeft zich ook geuit in het eindresultaat.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:Maar ! Zijn al die problemen gekend door Rd ? Door de architect ? In plaats van hier te kankeren heeft men dit gesignaleerd ? Zou toch een taak van de supporterclubs kunnen zijn. Ga er niet vanuit dat het vanzelfsprekend is dat die dat weten (rd & architect) Als het niet gesignaleerd en niet geweten is, hou ik mijn hart vast voor tribune Zuid.
Wat gaat Asnong daar nu nog aan doen? Niks, nada, noppes. Vooral hij heeft gefaald. Of door zijn opdracht niet goed te doen of door naar slechte instructies te luisteren. Dat kunnen wij niet weten.

Ik vind het op niks trekken en ik ben gelukkig niet alleen. Al heb ik dat wel lang gedacht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Dat sommigen het hier altijd over Roland moeten hebben... Kunstgras blijft kunstgras en aanschuiven blijft aanschuiven, of dat nu met Roland, DMM, Coucke, Verhaeghe of god de vader himself als stadioneigenaar is.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

@ Halenaar
Hier op het forum zijn wel meerdere karikaturen , dus ben ik hier best op mijn plaats
Is er iets mis mee om iedereen een kans te geven ? of is het systematisch afbreken van iemand dan zoveel beter
Het is inderdaad wereldvreemd aan het worden , wanneer je niet wil meedoen aan het uitvergroten van de negatieve zaken , terwijl de positieve
liefst worden dood gezwegen
Gelukkig ben jij er nog , die als wereldburger mij op mijn plaats kan zetten , waarvoor dank ;)

@ Mikman
Ik kan u wel volgen , het kon inderdaad beter
Maar ik vergelijk met wat er stond en hoe het elders is
Voor sfeer moeten in de eerste plaats de supporters en de ploeg zorgen , Het huidige staaien heeft al bewezen dat het kan .

@ Jaques
Bij de opkomst van de laatste seizoenen zullen we toch niet veel hebben moeten aanschuiven , ik althans toch niet .
Kunstgras is inderdaad kunstgras , als ik zie hoe sommige terreinen erbij liggen , en het heeft niet eens gewinterd ben ik er absoluut niet tegen
Plaats reactie