Brys ontslagen, wie neemt over?

Alles over het beleid van onze club
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door miel »

Ik ga voor iets totaal anders dan Brys
Sa Pinto zou in ieder geval meer leven in de barak brengen :grappig:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door tesneusdoek »

Marc Wilmots („Willi, das Kampfschwein“), die kennen we allemaal (sommigen onder ons zelfs persoonlijk): Brave, eerlijke mens, vechter, motivator, prachtspeler, prachtmens, STVV-DNA (althans het DNA uit de tijd van het geroffel op de golfplaten, het pressing catch-voetbal in de Haspengouwse klei die buiten de paar sprieten gras in de wintermaanden de ondergrond van Staaien vormde en de "arreeezz"-s en "vale zwatte" (op de scheidsrechter; niks te maken met racisme :) ) vanuit de tribunes... de tijd van de nostalgici en "Modern football is rubbish" aanhangers), maar als coach in mijn bescheiden mening (tot op heden en vermits hij ons het tegendeel bewijst) mislukt omwille van zijn gebrek aan tactisch inzicht en flexibiliteit. Met onze pocketvoetballers op onze biljartmat vrees ik dat Marc zijn voetbalfilosofie niet zal aanslaan. Als er dan ook nog wat sterallures bijkomen en een mogelijk gebrek aan werklust, druk vanuit het bestuur om die vermeende sterren op te stellen, dan denk ik dat dat avontuur een kort leven beschoren is.

Takahisa Shiraishi
Profiel volgens wat er werd gezegd toen hij bij Excelsior in Nederland aan de slag ging:
Takahisa Shiraishi toegevoegd aan staf van Excelsior - 28 juni 2018

Takahisa Shiraishi (42) wordt per direct toegevoegd aan de technische staf van Excelsior Rotterdam. De Japanse voetbalcoach wordt assistent/technology strategist van hoofdtrainer Adrie Poldervaart. Hij zal zich met name gaan bezighouden met data analyse.

Analyseren
,,Data analyse neemt een steeds belangrijkere plek in binnen het voetbal’’, zegt algemeen directeur Ferry de Haan van Excelsior Rotterdam. ,,Wij gaan werken met een nieuw product en Takahisa Shiraishi zal de data in dat programma gaan uitwerken en analyseren in samenwerking met onze videoanalist Marco Gentile.’’

Kansen en bedreigingen
,,Via de computer worden alle bewegingen van onze selectiespelers straks vastgelegd en geanalyseerd, waardoor kansen en bedreigingen tijdens een wedstrijd aan het licht kunnen komen. Voor aanvang en in de rust kunnen de resultaten worden gebruikt om bij te sturen. Op termijn kunnen we dit zelfs real-time doen. Deze data is niet leidend, maar wel een belangrijke ondersteuning voor de technische staf.’’

Innovatief
,,De data zal ons niet alleen helpen bij de ontwikkeling van spelers, maar ook bij het aantrekken van nieuwe jongens, omdat we op deze manier inzichtelijk kunnen maken welke spelers bij Excelsior passen. Dit programma past bij de innovatieve manier waarop wij willen werken en als technologiestrateeg denken wij dat Takahisa Shiraishi een belangrijke aanvulling is voor onze staf.’’

Performance analist
Takahisa Shiraishi werkte bij verschillende clubs, waaronder Barcelona en andere Spaanse clubs. Zo was hij hoofdtrainer van CE Sant Gabriel in de eerste divisie voor vrouwen. Recent werkt hij als performance analist voor zijn landgenoot en international Keisuke Honda. Zij werkten onder meer samen bij CF Pachuca and AC Milan. Takahisa ondersteunde Honda met zijn analyses, gebaseerd op wedstrijdstatistieken en vitaliteits- en fysieke data. De Haan: ,,Wij denken dat Shiraishi met zijn ervaring van grote waarde kan zijn om ons verder te helpen.’’


Conclusie: Die 2 hebben niks maar dan ook niks met elkaar gemeen, hetgeen me grote zorgen baart. Als bestuur moet je eerst een duidelijk profiel voor ogen hebben en dan zo iemand zoeken. Hier wordt er blijkbaar alleen maar naar de solden en beschikbare koopjes gekeken.... :x
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STVV-fan »

Valt ook te zien wie al die geruchten start natuurlijk en of er iets inderdaad iets van waar is.

Voor de twee genoemde namen is het niet moeilijk om de link de leggen, uitgaande van 2 principes: Ofwel Japanner, ofwel trainer die "verkoopbaar" is in Japan (Azië in het algemeen).

In dat opzicht zijn Shiraichi en Wilmots (blijkbaar) snel in het vizier van gazetten.

Zo weet ik ook nog 1: Stel dat FC Tokyo dit jaar geen kampioen wordt in Japan en ze gooien Kenta Hasegawa buiten (raar genoeg heb ik dit niet op wikipedia moeten opzoeken, maar ken ik ze vanbuiten). Het Belang van Genk pikt dat op en schrijft in zijn ochtendeditie: "Japanner wordt de nieuwe coach van STVV": Wantja, Tateishi was CEO van FC Tokyo en hij heeft Hasegawa naar Tokyo geloodst. Die man is verkoopbaar in Azië en kon van een zootje ongeregeld (vóór de komst van Hasegawa was FC Tokyo maar een "mindere club", terwijl hij er een kleine subtopper van heeft gemaakt) een geheel maken, ook al roeit hij met minder riemen dan de grotere clubs.

Voila, ik heb nu een eventueel succesvol gerucht gelanceerd met dezelfde journalistieke kwaliteiten als een doorsnee gazettenjournalist :beer:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STimVV »

Dat van die Shiraisi is toch gewoon een kwakkel verzonnen door die flutnieuwspaginatjes die enkel klicks willen verzamelen.
Die assisteert momenteel Hayen en was al videoanalist.
Dan gaan ze straks toch écht niet zeggen: "Hier, deze kegeltjeszetter en videoanalist is vanaf nu jullie T1."
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef: 28 nov 2019, 14:02 Marc Wilmots („Willi, das Kampfschwein“), die kennen we allemaal (sommigen onder ons zelfs persoonlijk): Brave, eerlijke mens, vechter, motivator, prachtspeler, prachtmens, STVV-DNA (althans het DNA uit de tijd van het geroffel op de golfplaten, het pressing catch-voetbal in de Haspengouwse klei die buiten de paar sprieten gras in de wintermaanden de ondergrond van Staaien vormde en de "arreeezz"-s en "vale zwatte" (op de scheidsrechter; niks te maken met racisme :) ) vanuit de tribunes... de tijd van de nostalgici en "Modern football is rubbish" aanhangers), maar als coach in mijn bescheiden mening (tot op heden en tenzij hij ons het tegendeel bewijst) mislukt omwille van zijn gebrek aan tactisch inzicht en flexibiliteit. Met onze pocketvoetballers op onze biljartmat vrees ik dat Marc zijn voetbalfilosofie niet zal aanslaan. Als er dan ook nog wat sterallures bijkomen en een mogelijk gebrek aan werklust, druk vanuit het bestuur om die vermeende sterren op te stellen, dan denk ik dat dat avontuur een kort leven beschoren is.

Takahisa Shiraishi
Profiel volgens wat er werd gezegd toen hij bij Excelsior in Nederland aan de slag ging:
Takahisa Shiraishi toegevoegd aan staf van Excelsior - 28 juni 2018

Takahisa Shiraishi (42) wordt per direct toegevoegd aan de technische staf van Excelsior Rotterdam. De Japanse voetbalcoach wordt assistent/technology strategist van hoofdtrainer Adrie Poldervaart. Hij zal zich met name gaan bezighouden met data analyse.

Analyseren
,,Data analyse neemt een steeds belangrijkere plek in binnen het voetbal’’, zegt algemeen directeur Ferry de Haan van Excelsior Rotterdam. ,,Wij gaan werken met een nieuw product en Takahisa Shiraishi zal de data in dat programma gaan uitwerken en analyseren in samenwerking met onze videoanalist Marco Gentile.’’

Kansen en bedreigingen
,,Via de computer worden alle bewegingen van onze selectiespelers straks vastgelegd en geanalyseerd, waardoor kansen en bedreigingen tijdens een wedstrijd aan het licht kunnen komen. Voor aanvang en in de rust kunnen de resultaten worden gebruikt om bij te sturen. Op termijn kunnen we dit zelfs real-time doen. Deze data is niet leidend, maar wel een belangrijke ondersteuning voor de technische staf.’’

Innovatief
,,De data zal ons niet alleen helpen bij de ontwikkeling van spelers, maar ook bij het aantrekken van nieuwe jongens, omdat we op deze manier inzichtelijk kunnen maken welke spelers bij Excelsior passen. Dit programma past bij de innovatieve manier waarop wij willen werken en als technologiestrateeg denken wij dat Takahisa Shiraishi een belangrijke aanvulling is voor onze staf.’’

Performance analist
Takahisa Shiraishi werkte bij verschillende clubs, waaronder Barcelona en andere Spaanse clubs. Zo was hij hoofdtrainer van CE Sant Gabriel in de eerste divisie voor vrouwen. Recent werkt hij als performance analist voor zijn landgenoot en international Keisuke Honda. Zij werkten onder meer samen bij CF Pachuca and AC Milan. Takahisa ondersteunde Honda met zijn analyses, gebaseerd op wedstrijdstatistieken en vitaliteits- en fysieke data. De Haan: ,,Wij denken dat Shiraishi met zijn ervaring van grote waarde kan zijn om ons verder te helpen.’’


Conclusie: Die 2 hebben niks maar dan ook niks met elkaar gemeen, hetgeen me grote zorgen baart. Als bestuur moet je eerst een duidelijk profiel voor ogen hebben en dan zo iemand zoeken. Hier wordt er blijkbaar alleen maar naar de solden en beschikbare koopjes gekeken.... :x
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door tesneusdoek »

STVV-fan schreef: 28 nov 2019, 14:42 Valt ook te zien wie al die geruchten start natuurlijk en of er iets inderdaad iets van waar is.

Voor de twee genoemde namen is het niet moeilijk om de link de leggen, uitgaande van 2 principes: Ofwel Japanner, ofwel trainer die "verkoopbaar" is in Japan (Azië in het algemeen).

In dat opzicht zijn Shiraichi en Wilmots (blijkbaar) snel in het vizier van gazetten.

Zo weet ik ook nog 1: Stel dat FC Tokyo dit jaar geen kampioen wordt in Japan en ze gooien Kenta Hasegawa buiten (raar genoeg heb ik dit niet op wikipedia moeten opzoeken, maar ken ik ze vanbuiten). Het Belang van Genk pikt dat op en schrijft in zijn ochtendeditie: "Japanner wordt de nieuwe coach van STVV": Wantja, Tateishi was CEO van FC Tokyo en hij heeft Hasegawa naar Tokyo geloodst. Die man is verkoopbaar in Azië en kon van een zootje ongeregeld (vóór de komst van Hasegawa was FC Tokyo maar een "mindere club", terwijl hij er een kleine subtopper van heeft gemaakt) een geheel maken, ook al roeit hij met minder riemen dan de grotere clubs.

Voila, ik heb nu een eventueel succesvol gerucht gelanceerd met dezelfde journalistieke kwaliteiten als een doorsnee gazettenjournalist :beer:
't Is inderdaad te hopen dat dat wikipedia-en transfermarktgebaseerde zever is...want veel "visie", buiten "Big in Japan" zit er niet achter deze twee zo ver uiteenlopende keuzes. :(
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Wilmots...please god...noooooo!
Narcistische 0!!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Brusselmans »

Wilmots lijkt mij ook geen goed idee !
Financieel onafhankelijk, en daardoor ook in hogere sferen beland !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door lindoke »

Veel blabla hier. Het is simpel, zolang de Japanners het transferbeleid niet autonoom overlaten aan een bekwaam en Belgisch team en tegelijkertijd de vinger op de knip houden gaan de sportieve successen ook een natte droom blijven. Hoe er nu door deze mensen gedacht en gehandeld wordt mogen hier trainers als Klopp, Zidane, Wenger, Conte of Simeone komen. Dan wordt het NIKS!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef: 28 nov 2019, 20:31 Veel blabla hier. Het is simpel, zolang de Japanners het transferbeleid niet autonoom overlaten aan een bekwaam en Belgisch team en tegelijkertijd de vinger op de knip houden gaan de sportieve successen ook een natte droom blijven. Hoe er nu door deze mensen gedacht en gehandeld wordt mogen hier trainers als Klopp, Zidane, Wenger, Conte of Simeone komen. Dan wordt het NIKS!
Vinger op de knip? Hoezo?

Transfers overlaten aan een "bekwaam" en "Belgisch" team. Geld afgeven en we zien maar dus? :gek:

Stel uw "bekwaam", "Belgisch" team eens samen?
Wie zie jij als ideaal team die meer kans heeft dan het Japanse apparaat om "bekwame", (waarschijnlijk) "Belgische" spelers te gaan halen.

ZO simpel is het allemaal niet hoor, noch de scouting, noch de onderhandelingen over transfersommen, noch de onderhandelingen, noch de "juiste" spelers vinden (hangt samen met de scouting).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef: 28 nov 2019, 20:59
lindoke schreef: 28 nov 2019, 20:31 Veel blabla hier. Het is simpel, zolang de Japanners het transferbeleid niet autonoom overlaten aan een bekwaam en Belgisch team en tegelijkertijd de vinger op de knip houden gaan de sportieve successen ook een natte droom blijven. Hoe er nu door deze mensen gedacht en gehandeld wordt mogen hier trainers als Klopp, Zidane, Wenger, Conte of Simeone komen. Dan wordt het NIKS!
Vinger op de knip? Hoezo?

Transfers overlaten aan een "bekwaam" en "Belgisch" team. Geld afgeven en we zien maar dus? :gek:

Stel uw "bekwaam", "Belgisch" team eens samen?
Wie zie jij als ideaal team die meer kans heeft dan het Japanse apparaat om "bekwame", (waarschijnlijk) "Belgische" spelers te gaan halen.

ZO simpel is het allemaal niet hoor, noch de scouting, noch de onderhandelingen over transfersommen, noch de onderhandelingen, noch de "juiste" spelers vinden (hangt samen met de scouting).
Vinger op de knip omdat we hier allemaal onze werkingsbudget vergelijken met 10 jaar geleden waardoor sommigen de verkeerde perceptie hebben dat we baanbrekend bezig zijn. Tijden veranderen vriend. Alleen Eupen, Moeskroen en Beveren hebben een kleiner budget dan ons. De andere 12 eersteklassers hebben een groter budget maar geen enkele heeft een miljardenbedrijf achter zich staan zoals DMM. Als je nu nog niet begrijpt dat succes halen in het voetbal samen hangt met zware investeringen dan hink je hopeloos achterop. Serieus geld verdienen op uitgaande transfers? Same thing. Risico durven nemen en gericht zwaar in spelers investeren. Ok, je kan eens een lucky shot hebben a la Tomiyashu. Niet dat ik Antwerp per se als groot voorbeeld zie maar Gheysens wil absoluut Europees voetbal halen met Antwerp en deed dat. Ik zijn tweede seizoen eerste klasse nb. Gheysens wil landskampioen worden en Champions League spelen met Antwerp. Ik heb er vrij veel vertrouwen in dat hij dit binnen 5 jaar voor mekaar gaat krijgen.

Wat ik wil zeggen is dat als het bestuur van een voetbalclub echte sportieve ambities heeft en de financiële middelen heeft die successen sowieso volgen. Als dat doordacht gebeurd kan je daar als club een serieus spaarpotje mee opbouwen waardoor je je hier of daar een misstap kan permitteren. Genk is de rijkste club in België net door dat goede transferbeleid. Ik zeg niet dat DMM spelers moet halen van minimum 10 miljoen het stuk. Maar koop gericht een vijftal spelers en laat die samen 15 miljoen kosten en geloof me, POI en Europees voetbal zal een feit zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Halenaar »

lindoke schreef: 28 nov 2019, 22:05 Maar koop gericht een vijftal spelers en laat die samen 15 miljoen kosten en geloof me, POI en Europees voetbal zal een feit zijn.
Het Belgisch en ervaren team van RSCA heeft afgelopen zomer een recordbedrag geïnvesteerd in inkomende transfers, geen enkele club heeft zoveel uitgegeven als RSCA deze zomer. Volgens uw theorie zouden ze dan ook alles moeten kapot spelen in onze competitie.

De waarheid echter is dat ze maar drie punten voor ons staan. Met een match meer nog wel.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door KNRI »

Je kan er niet omheen dat de japanners momenteel veel blabla verkopen en weinig boemboem.
Als je echt grote sportieve ambities hebt laat je uw sterkhouders niet zomaar vertrekken. Tegenwoordig gebeurd dit zelfs 2x op een jaar. Vorig jaar heeft dit ons PO1 gekost. Het dramatische vervolg is intussen gekend.

Met zo'n beleid mag hier komen trainen wie wil. Je bereikt er niets mee.
Ik durf trouwens te wedden dat na het vertrek van Brys, volgende maand Boli de eerstvolgende richting exit gaat zijn. Who's next?
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door kedkedet »

Zo, dit topic kan afgesloten worden. Als ik HBVL moet geloven blijft Hayen zijn kans als hoofdtrainer, en niet enkel nu zaterdag. Ze gaan een clubicoon dus meteen voor de leeuwen gooien en opbranden. Lokale verankering 🤔
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Bartman »

Hayen is onze Kompany !
Plaats reactie