Brys ontslagen, wie neemt over?

Alles over het beleid van onze club
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Geel-Blauw »

STVV neemt afscheid van Marc Brys en zijn assistenten. De club dankt Marc en zijn technische staf voor de goede samenwerking, hun professionalisme en werkethiek en wenst hen veel succes met hun verdere carrière.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Nicky Hayen.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Dreke »

Credits aan hem voor een sterke periode vorig seizoen. De thuismatch tegen Standard gaat mij nog heel lang bijblijven, ook al wonnen we die niet. Dat was indrukwekkend.

Maar het was op. Soms kan een conclusie behoorlijk simpel zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Hij wou het zelf ook wel denk ik.

Heeft me vorig jaar geregeld flink laten genieten. Was van Boffin en kampioen in 2de en daarna 4de geleden dat ik zo voetbal zag.
Vorig jaar werd het verzorgde voetbal van achteruit geroemd...dit jaar verketterd.
Het kan soms snel gaan.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Esteeveevee »

Nicky als tussenpaus.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Geel-Blauw »

Heeft Hayen zelfs al een wedstrijd gewonnen met de belofte dit seizoen?

Suzuki, Lee en Colidio vinden het ontslag 'leuk' op instagram.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Brusselmans »

Geel-Blauw schreef: 25 nov 2019, 23:17 Heeft Hayen zelfs al een wedstrijd gewonnen met de belofte dit seizoen?
DE reden voor zijn ontslag daar !!!
In tegenstelling tot Brys zet hij nu wel een stap.
:grappig:

Suzuki, Lee en Colidio vinden het ontslag 'leuk' op instagram.
Okay, move your asses now !!!
stvvrules
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:33
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door stvvrules »

Geel-Blauw schreef: 25 nov 2019, 23:17 Heeft Hayen zelfs al een wedstrijd gewonnen met de belofte dit seizoen?

Suzuki, Lee en Colidio vinden het ontslag 'leuk' op instagram.
Bauermann ook, zou die dan nog komen in de winter
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Alain »

Goeie coach, maar de situatie was wsl onhoudbaar geworden. Genk-interview was precies een sollicitatie richting uitgang. Ik vermoed dat er achter de schermen heel wat interessante verhalen zijn die wellicht nooit de kop zullen opsteken. Ik houd mijn hart vast voor wat nu komt.

Maar ben vooral blij voor STVV-fan, die nu verder kan met zijn leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Esteeveevee »

Goei coach maar flirten met reesing not done.

Exit normaal en noodzakelijk
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STVV Freakje »

Het ontslag van STVV-trainer Marc Brys liep binnen tijdens de uitzending van Extra Time. De analisten reageerden bijna unisono verontwaardigd.
n zijn "Moment van de Week" had Peter Vandenbempt zich al hardop afgevraagd waarom Marc Brys nog voor de wedstrijd tegen Charleroi zo openlijk sprak over zijn paringsdans met Racing Genk. Even later bleek dat Brys is ontslagen bij STVV.

"Ik heb misschien al meteen een antwoord gekregen op mijn vraag", reageert Vandenbempt.
"Mogelijk wist hij toen al dat het voorbij was."
"Maar ik vind het ronduit belachelijk.
Dit is gewoon spierenballengerol van de Japanners, die heel eergierig zijn."
"Dit is typisch Belgisch", vult Arnar Vidarsson aan.
"Hoe goed hebben zij daar niet gewerkt?"
"De Japanners vonden wellicht dat de groep waar Brys nu mee moest werken even goed was als die van vorig seizoen en ze dus weer voor Play-off I konden strijden.
Daar begint het al mee: de verwachtingen waren veel te hoog."
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Amzu »

Ik zou Gert Verheyen wel nog eens als trainer willen zien, maar ik denk niet dat er veel Belgische trainers momenteel geïnteresseerd zijn om hier over te nemen.

STVV en vooral de Japanners hebben de perceptie momenteel ook volledig tegen, ook al door de fouten die ze wel degelijk gemaakt hebben en waarover hier al bladzijden vol gevuld zijn. Maar voor geld danst de beer, dus wie weet....

Ik zou echter ook eens losweg polsen bij 'Roger Schmidt'. Duitse trainer die normaal hééélemaal geen spek voor onze bek is, maar je weet maar nooit. De Japanners hebben de middelen.

Een 'neen' heb je (waarschijnlijk), 'ja' kan je misschien krijgen want hij is momenteel vrij, wil misschien ook eens van België proeven en heeft zijn thuis in de buurt van Düsseldorf, niet het einde van de wereld.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Mikman »

Geen verrassing, dit zat er aan te komen. De analyse is al zo vaak gemaakt: het bestuur heeft een grote verantwoordelijkheid ( te late transfers, te weinig verdedigers ) maar Brys gaat ook niet vrijuit. Al te vaak moest hij zijn eigenzinnige basiself bijsturen en bleken de vervangers dan gewoon beter. Dat hij met Genk gepraat had stoorde me niet, maar dat hij het zo makkelijk toegaf was natuurlijk een teken aan de wand. Voor sommige supporters lag dat onderwerp nogal gevoelig, en eigenlijk is het ook niet echt correct naar Genk, hun nieuwe trainer en zelfs een beetje zijn persoonlijke staf toe die op die manier een soort van lijfeigenschap ondergingen.

Zeer goed eerste seizoen maar dit jaar bleef hij te lang vasthouden aan verouderde principes en bepaalde spelers. De rest van het seizoen is een testcase met het oog op volgend seizoen. Qua PR is dit wel weer schade voor de club, de zogenaamde kenners en analisten kiezen uiteraard volmondig de kant van Brys zonder de nodige nuances te plaatsen, of op zijn eigen verantwoordelijkheid te wijzen.

Het lijkt me logisch dat Tateishi ook onder druk staat. Wij spreken wel over 'de Japanners' alsof het één homogene groepje is, maar vanuit Tokio zal die ook de nodige ambetante vragen krijgen na een paar mislukte transferperiodes en een dure trainerskeuze die uiteindelijk al halfweg het contract verkeerd uitpakte.

Nicky Hayen lijkt een tussenpaus en niet de man waar iedereen op zit te wachten maar vergeet niet dat hij al een beetje ervaring heeft als hoofdtrainer ( Tienen, Geel ) en dat Euvrard en Vrancken het tegenwoordig heel goed doen als T1 elders. Hadden ze die hier een paar jaar geleden T1 gemaakt, zou dat ook niet op groot enthousiasme onthaald zijn. Dus van mij mag hij enkele weken bewijzen wat hij in zijn mars heeft.

Koffiedik kijken wie er wel kandidaat kan zijn. Dat hangt ervan af hoe de Japanners het zien ( iemand die de competitie kent of iemand die luistert naar de bestuurskamer ) , hoe groot de PR-schade is en hoeveel de club wil betalen.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Elgromi »

Nu Brys weg is zal er misschien ook verandering in komen wie er kapitein word, wie zien jullie graag als kapitein? Garcia lijkt me wel een geschikte kandidaat. Vangt ook meestal de nieuwe op afgaand van social media, en als er problemen zijn is hij ook diegene die de boel komt sussen. Hoop dat er een goeie coach komt en wat meer kijk plezier bezorgt. Als Ito meer speelt komt dit al zowizo, die jongen hoord gewoon in de ploeg te staan. Weet nog tegen genk dat Berge hem probeerde af te houden van een bal die in doeltrap ging met zijn klein lichaam geprofiteerd en zich er nog bij gewurmt.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door darion »

Onbekende coach wordt binnengehaald die al die Japanners en Vietnamees in de ploeg dropt. Zo willen de bazen het nu eenmaal zien. Liefst ook nog de spelers in B-kern die het niveau nog niet aankunnen, die moeten ook in de ploeg.
Helaas speel je dan heel het seizoen vanonder, ik denk dat ze niet goed beseffen wat je nodig hebt voor play off 1...
Plaats reactie