Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jones »

lindoke schreef: 02 okt 2020, 18:54
tesneusdoek schreef: 02 okt 2020, 17:19
Halenaar schreef: 02 okt 2020, 15:41 Al reactie gehad op de brief @Tesneusdoek @stvv_eng ?
Niks, noppes, nougaballen... :|
Ik denk spijtig genoeg niet dat je daar iets van gaat horen. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat de supporters op de laatste plaats komen in hun filosofie.
Dat ze dan maar reageren met nog 1 of 2 transfers zowel in als uitgaand. Maee en Konaté en Colidio uitgaand en een rechtsvoetige aanvallende middenvelder en spits die de rest laat aansluiten (type Boli) inkomend.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

voetballiefhebber schreef: 03 okt 2020, 19:11 Het wordt serieus opletten om niet te degraderen. Waasland-Beveren heeft de laatste dagen serieus was versterking binnengehaald. Sommigen zullen nog wel naar het goede ritme moeten zoeken, zoals die Frey. Maar ik heb daar enkele spelers gezien die serieus kunnen voetballen.
Aster zei ook op Eleven: 'STVV is ook op zoek naar zo'n speler als Mandjeck'
En Beveren heeft ook een geweldige mentaliteit getoond, iets wat wij ook missen.
Wat jij zegt heb ik gisteren gezien tegen G*nk. Beveren fris voetballend en een stuk beter dan G*nk. Die blijven niet onderaan staan, dat is zeker. Dat ze die dingen op de Tiense ook wouden zien. Je moet niet enkel naar je eigen team kijken, maar ook naar de concurrentie. Zeker als die zich gevoelig versterkt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Waasland-Beveren heeft alweer een ervaren nieuwkomer gehaald bij Basaksehir (Turkse landskampioen).

Als we nu eens de heren Tateishi en Pinto konden verkopen. Kon STVV nu niet eens een andere overnemer vinden ipv die nitwits.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Crisis op Stayen

Bericht door enrique »

You're buzzards meat
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Halenaar »

voetballiefhebber schreef: 05 okt 2020, 18:43 Waasland-Beveren heeft alweer een ervaren nieuwkomer gehaald bij Basaksehir (Turkse landskampioen).

Als we nu eens de heren Tateishi en Pinto konden verkopen. Kon STVV nu niet eens een andere overnemer vinden ipv die nitwits.
Dit soort posts typeert nu toch echt sommige types hier.

We kijken niet verder dan de titel van Voetbalprimeur of andere brolsites, en op basis van die titel alleen al is het blijkbaar een ervaren meerwaarde en leveren die van WB zowaar goed werk :lol:

Een ervaren speler die ochot ocharme het meeste van zijn carrière in 2de klasse speelde, amper ervaring heeft op het hoogste niveau en maar 400.000 waard is op transfermarkt terwijl hij op zijn leeftijd in de vorm van zijn leven zou moeten zijn. Maar he, hij komt wel van de Turkse landskampioen he :lol:

Hij zou eens naar hier moesten zijn verhuisd, je zou de kritiek eens moeten zien. En terecht. Maar dan wel anderen uitschelden voor nitwits...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Tuurlijk, maar op basis van wat zijn het dan geen nitwits?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 06 okt 2020, 11:07 Tuurlijk, maar op basis van wat zijn het dan geen nitwits?
Veel zaken: zwaar investeren in de jeugd, eindelijk social media serieus nemen, veel investeren in de spelerskern.

Ik ontken niet dat er ook minpunten zijn. Te weinig kwalitatieve voetbalbelgen, en een kern die niet helemaal in balans is. En de communicatie vanuit het bestuur mag ook een pak beter, hopelijk doet de nieuwe verantwoordelijke daar iets aan.

Langs de andere kant: de kern was nu wel grotendeels volledig (bezet) voor de start van de competitie, in plaats van de laatste week van de transferperiode. Er is ook geïnvesteerd in kwaliteit: Cacace is een topper, Filippov was 2de topschutter en stond in de team van het jaar in Oekraïne, en Cauffriez is momenteel een aangename verrassing. Hopelijk is de nieuwe Griek dat ook.

Is daarmee alles goed? Nee, verre van, zoals ik al schreef. Voor dat ik hier weer een etiket krijg van de grootste nitwits hier :roll: maar ik denk en hoop vooral dat het hier nog om groeipijnen gaat en de Japanners jaar na jaar bijleren en rekening houden met de gefundeerde kritiek.

En ik ben er nog steeds van overtuigd dat een nieuwe trainer misschien wel de beste transfer kan zijn. Want nu word niet alle kwaliteit van de kern benut.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Er zijn inderdaad ook goede elementen.
De transfers van deze zomer zijn wel beter.
Cacace lijkt een voltreffer, al mag je daar de invloed van Muscat niet onderschatten.
Caufriez was ook zeer degelijk in zijn eerste match.
Filippov kan inderdaad goede statistieken voorleggen, zonder dat er een blessurehistorie aan vastgeknoopt is.

Maar er is een gebrek aan visie, kennis van de competitie en inschattingsvermogen. Dat kan je toch niet ontkennen?
Hoe kom je in godsnaam bij een speler als Lucas terecht en hoe kom je erbij om daar zoveel voor te dokken?
Die raakte amper bij de wedstrijdkern in de braziliaanse serie B, kon hier bij de beloften nog niet volgen.
Dat is echt een fiat 500 kopen voor de prijs van een Ferrari. Ook al heb je hem aan die prijs gekocht, dat zal nooit een Ferrari worden.
Herriner je de cirque nog met Diagne vorig jaar? Uiteindelijk ook geen vervanger voor Tomiyasu binnen gehaald.
Waarom vervang je de basisspelers die je verkoopt niet of veel te laat?
Je haalt spelers die niet in het systeem passen dat je speelt, vooral vorig seizoen was er geen overleg met de technische staf ivm transfers.
Je haalt nieuwe spelers gewoon veel te laat. Al drie seizoenen op rij.
Iedereen die iets of wat van voetbal kent ziet dat het huidige middenveld niet in balans is, maar als bestuur zeg je dat er genoeg kwaliteit op je middenveld is.
De belgenregel kan hen weinig of niks schelen.

Het is inderdaad allemaal niet slecht, maar het is een balans en die helt toch door naar het negatieve.
Een andere trainer kan inderdaad misschien soelaas brengen, maar ook daar hou ik mijn hart voor vast als je ziet wat ze op dat gebied sinds Brys al hebben uitgestoken.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 06 okt 2020, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Crisis op Stayen

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 05 okt 2020, 22:40
voetballiefhebber schreef: 05 okt 2020, 18:43 Waasland-Beveren heeft alweer een ervaren nieuwkomer gehaald bij Basaksehir (Turkse landskampioen).

Als we nu eens de heren Tateishi en Pinto konden verkopen. Kon STVV nu niet eens een andere overnemer vinden ipv die nitwits.
Dit soort posts typeert nu toch echt sommige types hier.

We kijken niet verder dan de titel van Voetbalprimeur of andere brolsites, en op basis van die titel alleen al is het blijkbaar een ervaren meerwaarde en leveren die van WB zowaar goed werk :lol:

Een ervaren speler die ochot ocharme het meeste van zijn carrière in 2de klasse speelde, amper ervaring heeft op het hoogste niveau en maar 400.000 waard is op transfermarkt terwijl hij op zijn leeftijd in de vorm van zijn leven zou moeten zijn. Maar he, hij komt wel van de Turkse landskampioen he :lol:

Hij zou eens naar hier moesten zijn verhuisd, je zou de kritiek eens moeten zien. En terecht. Maar dan wel anderen uitschelden voor nitwits...
Je kan niet ontkennen dat ze steeds verkeerde profielen kopen.
Zo heb je b.v. geen echte snelle spits of targetspits, maar allemaal dezelfde profielen, allemaal jongens die graag in de bal komen.
Op het middenveld net hetzelfde probleem, ook weer allemaal hetzelfde profiel.
Cacace en Gaufriez hebben overtuigd, maar de rest is toch nog allemaal koffiedik kijken, zo ben ik nog altijd niet overtuigd van Durkin zijn meerwaarde.
Ik zeg niet dat ze slechte bedoelingen hebben, maar een ploeg bouwen kunnen ze in ieder geval niet.
Begin eerst eens met een filosofie van spelen van eerste ploeg tot jeugd en koop daar dan ook naar, zo kan je dan ook later makkelijk jeugdspelers inpassen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jean-Paul »

Het is thans niet zo moeilijk hoor.
Kwalitatieve Belgen zijn spelers die ook elders vaste waarden zijn zoals een Caufriez bv.
Dan zie je naar de leemtes in je team, en vul je die in en zorg je dat je genoeg Belgen in je kern zitten en ook talentvolle jongeren een kans geven.
Ga je buiten de Belgische grenzen kan je evt bij de Zuider, Ooster, Noorderburen gaan kijken of er betaalbare opties zijn.
En hier en daar mag een Afrikaan, Aziaat, Zuid of Noord Amerikaan gerust de rangen mogen vervoegen.
En pas dan kan je spreken over je ambitieuze plannen.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Ik heb het interview van Cauffriez na de wedstrijd tegen Kortrijk gezien. Die man vertelt echt wel geen prietpraat. Het zou me echt wel verbazen dat dit geen uitstekende transfer is. Van Cacace hebben we ook wel allemaal een goed gevoel. En als de statistieken van Fillipov bevestigd worden ... en misschien die Griek..... dan kun je tot een positief besluit komen nl .... dat de Japanners toch geleerd hebben uit de fouten van vorig seizoen.

Die fouten van vorig seizoen maken van Stvv helaas een serieuze degradatiekandidaat.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 07 okt 2020, 08:18 Ik heb het interview van Cauffriez na de wedstrijd tegen Kortrijk gezien. Die man vertelt echt wel geen prietpraat. Het zou me echt wel verbazen dat dit geen uitstekende transfer is. Van Cacace hebben we ook wel allemaal een goed gevoel. En als de statistieken van Fillipov bevestigd worden ... en misschien die Griek..... dan kun je tot een positief besluit komen nl .... dat de Japanners toch geleerd hebben uit de fouten van vorig seizoen.

Die fouten van vorig seizoen maken van Stvv helaas een serieuze degradatiekandidaat.
Als ze hun huiswerk ook dit seizoen deftig EN op tijd hadden gemaakt, dan waart ge nu helemaal geen degradatiekandidaat geweest.

De 4 personen die gij hier aanhaalt, zijn aangekomen 2 maanden na de start van de competitie. 3 maanden na de start van de voorbereiding. En bepaalde posities zijn, zoals hier al veelvuldig werd aangehaald, nog altijd niet deftig vervangen. Terwijl ze daar al 2 jaar weten dat er versterking nodig is.

Just niks geleerd dus.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Crisis op Stayen

Bericht door enrique »

Positivo schreef: 07 okt 2020, 08:18 Ik heb het interview van Cauffriez na de wedstrijd tegen Kortrijk gezien. Die man vertelt echt wel geen prietpraat. Het zou me echt wel verbazen dat dit geen uitstekende transfer is. Van Cacace hebben we ook wel allemaal een goed gevoel. En als de statistieken van Fillipov bevestigd worden ... en misschien die Griek..... dan kun je tot een positief besluit komen nl .... dat de Japanners toch geleerd hebben uit de fouten van vorig seizoen.

Die fouten van vorig seizoen maken van Stvv helaas een serieuze degradatiekandidaat.
Doet ge da nu expres?
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Jan Bulder schreef: 07 okt 2020, 08:24
Positivo schreef: 07 okt 2020, 08:18 Ik heb het interview van Cauffriez na de wedstrijd tegen Kortrijk gezien. Die man vertelt echt wel geen prietpraat. Het zou me echt wel verbazen dat dit geen uitstekende transfer is. Van Cacace hebben we ook wel allemaal een goed gevoel. En als de statistieken van Fillipov bevestigd worden ... en misschien die Griek..... dan kun je tot een positief besluit komen nl .... dat de Japanners toch geleerd hebben uit de fouten van vorig seizoen.

Die fouten van vorig seizoen maken van Stvv helaas een serieuze degradatiekandidaat.
Als ze hun huiswerk ook dit seizoen deftig EN op tijd hadden gemaakt, dan waart ge nu helemaal geen degradatiekandidaat geweest.

De 4 personen die gij hier aanhaalt, zijn aangekomen 2 maanden na de start van de competitie. 3 maanden na de start van de voorbereiding. En bepaalde posities zijn, zoals hier al veelvuldig werd aangehaald, nog altijd niet deftig vervangen. Terwijl ze daar al 2 jaar weten dat er versterking nodig is.

Just niks geleerd dus.
Toch niet akkoord.
Als er NU 3 positieve transfers zijn dan is de balans positief. Bij andere clubs zijn er OOK (veelvuldige) miscasts.
Tegenover vorige transferperiodes betekent dit dus vooruitgang.
Als we dit overleven kan volgend jaar een nieuwe stap gezet worden.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 07 okt 2020, 11:10
Jan Bulder schreef: 07 okt 2020, 08:24
Positivo schreef: 07 okt 2020, 08:18 Ik heb het interview van Cauffriez na de wedstrijd tegen Kortrijk gezien. Die man vertelt echt wel geen prietpraat. Het zou me echt wel verbazen dat dit geen uitstekende transfer is. Van Cacace hebben we ook wel allemaal een goed gevoel. En als de statistieken van Fillipov bevestigd worden ... en misschien die Griek..... dan kun je tot een positief besluit komen nl .... dat de Japanners toch geleerd hebben uit de fouten van vorig seizoen.

Die fouten van vorig seizoen maken van Stvv helaas een serieuze degradatiekandidaat.
Als ze hun huiswerk ook dit seizoen deftig EN op tijd hadden gemaakt, dan waart ge nu helemaal geen degradatiekandidaat geweest.

De 4 personen die gij hier aanhaalt, zijn aangekomen 2 maanden na de start van de competitie. 3 maanden na de start van de voorbereiding. En bepaalde posities zijn, zoals hier al veelvuldig werd aangehaald, nog altijd niet deftig vervangen. Terwijl ze daar al 2 jaar weten dat er versterking nodig is.

Just niks geleerd dus.
Toch niet akkoord.
Als er NU 3 positieve transfers zijn dan is de balans positief. Bij andere clubs zijn er OOK (veelvuldige) miscasts.
Tegenover vorige transferperiodes betekent dit dus vooruitgang.
Als we dit overleven kan volgend jaar een nieuwe stap gezet worden.
Al die als'en zijn we al 3 jaar aan het horen.

Ze zijn weer te laat. Ze hebben weer een ongebalanceerde kern. Belangrijke posities zijn alweer niet ingevuld. Er zijn alweer te weinig kwalitatieve Belgen.

Ze zijn alweer dik gebuisd. Tateishi en Pinto buiten.
Plaats reactie