Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

Ik mag dat inderdaad hopen. Maar hoe gaat dat dan?
Meekers belt naar Tateishi:
"Hello Mister Tateishi, things are not going good here. We lost again and the supporters are not happy. They even wrote a letter."
"I understand Mister Meekers. Talk with the coach and tell him things have to improof. If he keeps on losing we will have to fire him."
"And what about the supporters Mister Tateishi?"
"I will see what the situation is when i am back in Belgium. If we win 2 matches they will be happy again. If we keep on losing we can't continue with Muscat."

Zoiets? Zou me niet verwonderen.
Beseft de mens dat wij vinden dat hijzelf het probleem is? Ik betwijfel het.
Deze club heeft een aangepast beleid nodig. Haal bijvoorbeeld Bormans weg bij Union? Geef hem een deftige pree én bevoegdheden en zet hem langs Pinto of Tateishi? Dat zou een signaal zijn dat ze beseffen dat er hier ook locale inbreng nodig is. En dat zou beter moeten werken dan het huidige fiasco.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Bormans mocht van de Japanners enkel blijven als hij een stap terug zette,
zou me verwonderen als die wil terugkomen.

A propos, toen hij nog in dienst was bij STVV, kreeg hij hier ook niet de fraaiste complimenten.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

STimVV schreef: 14 okt 2020, 13:56 Ik mag dat inderdaad hopen. Maar hoe gaat dat dan?
Meekers belt naar Tateishi:
"Hello Mister Tateishi, things are not going good here. We lost again and the supporters are not happy. They even wrote a letter."
"I understand Mister Meekers. Talk with the coach and tell him things have to improof. If he keeps on losing we will have to fire him."
"And what about the supporters Mister Tateishi?"
"I will see what the situation is when i am back in Belgium. If we win 2 matches they will be happy again. If we keep on losing we can't continue with Muscat."

Zoiets? Zou me niet verwonderen.
Beseft de mens dat wij vinden dat hijzelf het probleem is? Ik betwijfel het.
Deze club heeft een aangepast beleid nodig. Haal bijvoorbeeld Bormans weg bij Union? Geef hem een deftige pree én bevoegdheden en zet hem langs Pinto of Tateishi? Dat zou een signaal zijn dat ze beseffen dat er hier ook locale inbreng nodig is. En dat zou beter moeten werken dan het huidige fiasco.
Zou straf zijn als het al in het Engels gebeurt. Ik vraag me af hoe ze communiceren. Tateishi spreekt geen of nauwelijks een woord Engels en ik betwijfel of Meekers zijn Japans zo goed is.
Op de online fandag die dit jaar werd georganiseerd sprak Tateishi de STVV-supporters toe in het Japans.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Stvv gaat de $tvv app (via socios.com) lanceren.
De club gaat weldra een miljoen tokens van 2 euro te koop aanbieden. De start van de verkoop is nog niet bekend.

"Gebruikers met $STV hebben de mogelijkheid om inspraak te hebben bij beslissingen van de club, stemrecht verkrijgen bij verschillende polls via Socios.com en om beloningen te bemachtigen.
We hopen dat het partnership met Socios.com het ons mogelijk maakt om een connectie uit te bouwen met onze fans over heel de wereld via deze gemeenschap", aldus Shinnosuke Murata (COO - STVV)
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Crisis op Stayen

Bericht door ertee »

stvvilvoorde schreef: 16 okt 2020, 09:14 Stvv gaat de $tvv app (via socios.com) lanceren.
De club gaat weldra een miljoen tokens van 2 euro te koop aanbieden. De start van de verkoop is nog niet bekend.

"Gebruikers met $STV hebben de mogelijkheid om inspraak te hebben bij beslissingen van de club, stemrecht verkrijgen bij verschillende polls via Socios.com en om beloningen te bemachtigen.
We hopen dat het partnership met Socios.com het ons mogelijk maakt om een connectie uit te bouwen met onze fans over heel de wereld via deze gemeenschap", aldus Shinnosuke Murata (COO - STVV)
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/stvv-lanceert-stv

Het artikel hierover op de clubwebsite is echt tenenkrommend. Wie "schrijft" zo'n dingen? Lijkt erop alsof ze een Japanse tekst in een vertaalmachine gooien en blindelings posten. Een "verdienstelijke 12de plaats" wat verderop in het artikel spant al helemaal de kroon.

Enfin, het initiatief toont aan dat men nadenkt over de interactie met de supporters - of dit nu de goede manier is, laat ik in het midden.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jan Bulder »

Onbekwaam

.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Elgromi »

Met corona cijfers in gedachte die weer stijgen en de u21 word stilgelegt voor de moment moeten we nu al heel hard oppassen. Als competitie voor de helft is gespeelt en door corona definitief word stilgelegt telt de huidige stand.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

ertee schreef: 16 okt 2020, 09:25
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/stvv-lanceert-stv

Het artikel hierover op de clubwebsite is echt tenenkrommend. Wie "schrijft" zo'n dingen? Lijkt erop alsof ze een Japanse tekst in een vertaalmachine gooien en blindelings posten. Een "verdienstelijke 12de plaats" wat verderop in het artikel spant al helemaal de kroon.

Enfin, het initiatief toont aan dat men nadenkt over de interactie met de supporters - of dit nu de goede manier is, laat ik in het midden.
Inderdaad tenenkrullend.

En het zou me niet verbazen als het origineel effectief gewoon in het japans geschreven is.
Mijn insziens is dit ook vooral gericht naar de aziatische fanbase, als die al zou bestaan.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Dreke »

Ik ken dat systeem niet zo goed. Maar zoals ik het zie is het vooral een manier om ver-weg-supporters te laten participeren in de club. Dat is een symptoom van het moderne voetbal. Maar als je daar tegen bent, kan je beter ook stoppen met Play Sports te nemen, truitjes van Messi en co te kopen, tripjes naar buitenlandse matchen te ondernemen,... Mondialisering heeft zo zijn voor- en nadelen.

Wat mij wel echt hard stoort, is dat je het gevoel krijgt dat die supporters op een hoger niveau komen te staan dan de lokale achterban. En ik moet zeggen dat ik dat stilaan beu wordt. Het sportieve heeft mij nooit tegen gehouden om een abonnement te nemen. In het verleden heb ik heel vaak de kans gehad toen het echt wel slechter ging dan nu. Roland is daar met zijn uitspraken en minachting tov de supporters wel in geslaagd. En de Japanners zijn stilaan dezelfde weg aan het op gaan. Is er nu écht niemand van de lokale mensen binnen de club (Meekers, Delorge, Niessen,...) die eens op tafel slaat en dit aankaart? Want dan zijn ze geen zak beter. Doe daar godverdomme iets aan of ge gaat volgend seizoen nog een pak minder abonnementen hebben.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Ik vrees dat we moeten accepteren dat het mis aan het gaan is .....
Niet alleen is de timing mogelijk slechter te kiezen .... maar het geeft ook aan dat er helaas geen voeling is met wat er bij de achterban leeft...
Mijn voorspelling is dat er voor geen 20,000 euro (laat staan voor 2,000,000 euro ) van die tokens verkocht worden .... en ik hoop natuurlijk dat ik weer mis ben.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Tompie »

Zo'n initiatieven zouden me totaal niet storen, moest de club voeling hebben met de achterban en ook op lokaal niveau meer initiatief tonen. Maar daar valt weinig van te merken en dan komt zo'n vertaald Japans bericht op z'n zachtst gezegd bedenkelijk over.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Crisis op Stayen

Bericht door enerkey »

Positivo schreef: 16 okt 2020, 12:28
@Positivo En als je mis bent, dan wordt dat allemaal gekocht in Azië vrees ik. Het gaat zeker niet hier gebeuren. Waardoor dat dan een hele hoop Aziaten advies of inspraak gaan geven voor een beleid, ergens van de andere kant van de wereld. Dan gaan die bvb adviseren of de Kanarie open moet blijven of niet. Meer Belgen? Ha nee dat willen de socio's niet. Meer Japanners? Dat willen de socio's dan weer wel.
Dreke schreef: 16 okt 2020, 10:53
@Dreke en idd. Je geeft dan bvb 500 euro uit aan een abbonement, koopt een truitje, nen sjaal,.... Maar iemand dat dan 3 tokens heeft gekocht aan 6€, heeft meer in inspraak dan jij.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Franz »

Op zich is het socio-schap een scherp idee, daardoor kunnen supporters mee over het beleid beslissen.
Dat werkt goed in Duitsland, en ook bij Barcelona zorgt het regelmatig voor vuurwerk.
In België kennen we een 'light' versie bij KV Mechelen.
Als het werkt is dat weliswaar vooral dankzij de juridische verankering... de meeste (alle) andere aandeelhouders binnen zo'n structuur zouden het het liefst 'sofort' afschaffen.
Wanneer de grote aandeelhouder zelf ermee komt, ben je dus best op je hoede. Aandeelhouders houden niet van inspraak van derden.
Zeker als het een Japans bedrijf is. Zeker Japanse bedrijven houden niet van inspraak van derden. De Japanse cultuur, weet je wel...
Het zou me verwonderen moest dat zeggenschap in het geval van STVV verder strekken dan enkele duidelijk gelimiteerde onderwerpen met beperkte impact. Bestaat daar al duidelijkheid over?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jacques »

Idee op zich is niet slecht, maar ik vind dat je als club verplicht bent om elke abonnee x-aantal tokens te geven. Iedere abonnee is 100 internetsupporters waard. Minstens. Als men hiermee niks doet voor jarenlange supporters, krijgt het initiatief van mij gewoon een welgemeende f*ck you.

De communicatie is sowieso al een f*ck you waard. Iemand al ooit gehoord van nalezen? :roll:
Overdrijven is een kunst
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Crisis op Stayen

Bericht door toyotacorolla »

Inspraak in watte?
Plaats reactie