Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 20 okt 2020, 12:31 Ik zit zowat op dezelfde lijn als Positivo wat betreft Meekers.
Ik hoop NIET dat hij opstapt. Integendeel, ik hoop dat hij nu eindelijk eens op tafel slaat en zegt waar het op staat.
Hij is de enige in dat bestuur van ons die weet wat er leeft onder de supporters, de enige die weet waar STVV voor staat.
Ik weet dat hij eigenlijk niks te zeggen heeft. Maar hij is wel de enige die in Tokyo aan de poten van Tateishi kan gaan zagen. Met het risico dat hij dan zelf buiten vliegt natuurlijk. Hij zou nu net wat meer op de voorgrond moeten treden, de teugels in handen proberen te nemen en DMM wat onder druk zetten.
Hij is zowat de enige locale verankering in ons bestuur, hij is dan ook zowat mijn enige hoop om iets veranderd te krijgen.
Ik denk dat niemand hier de heer Meekers veel verwijt in verband met de gang van zaken gedurende de laatste paar jaren en dat de meesten onder ons beseffen dat hij niets in de pap te brokken heeft. DMM had iemand nodig die de interne werking en rekeningen van de club (als bedrijf) kende en daarnaast nog een lokale voorzitter (als zoethoudertje voor de fans en als vertegenwoordiger en communicatiekanaal naar de voetbalbond en andere clubs toe) die niet teveel van zijn oren zou maken en de instructies van bovenaf niet in twijfel zou trekken. Mijnheer Meekers beantwoordde aan dat profiel en aanvaardde ook de functie, in ruil voor de zaken die STVV hem rechtstreeks en onrechtstreeks (de connecties binnen de zakenwereld, naambekendheid,...) kon opleveren en het gevoel van meer te zijn dan een (saaie) boekhouder (loges, buitenlandse reizen, aandacht, pers, ...).

Allemaal mooi en wel, mocht het niet zijn dat DMM de fout beging om naast de heer Meekers niemand aan boord te houden (of te nemen) die ook de sportieve werking van de club en de Belgische competitie kent, in plaats van daar een paar exotische figuren als de heren Tateishi en Pinto te plaatsen. Dat de heer Meekers dus maar een marionet of spreekbuis is van de Japanners maakt van hem echter geen soort heilige die vrij is van alle schuld en zonde.

Indien de heer Meekers wist dat het de intentie van DMM was om de lokale, sportieve leiding van STVV steeds meer uit te hollen en het sportieve vanuit Tokyo te leiden (op aangeven en in overleg met Tateishi en Pinto) dan is hij medeverantwoordelijk voor dit collectieve, sportieve falen en dan kunnen we als fans hem dat wel verwijten. Dan was het gewoon dom (of heel opportunistisch) van hem om mee te gaan in dit verhaal en dan moet hij zich nu ook niet komen beklagen dat hij hierop afgerekend wordt (Geloof me "Ich habe es nicht gewusst"...dat werkt zelden als iemand een verantwoordelijkheid op directieniveau heeft, geachte heer Meekers).

Indien hij dit niet wist, omdat hij niet achter de sportieve visie en het sportieve organigram vroeg, is hij ook dom (of tenminste kortzichtig) geweest.

Indien DMM hem verzekerde dat er een lokale, sportieve cel met concrete bevoegdheden aan de slag ging blijven om met de nodige garanties de competitie aan te vatten, trainers aan te stellen en spelers aan te trekken, dan is hij bedrogen en dan zou het nu zeer coherent van de heer Meekers zijn om inderdaad de situatie klaar en duidelijk bij de top in Tokyo aan te klagen (er moet geen geklop op de tafel bij...mijn eigen ervaring is dat hoe meer iemand zijn stem moet verheffen, hoe minder inhoudelijke argumenten hij heeft en Aziaten hebben meestal weinig respect voor iemand die zijn zelfcontrole verliest en als een oerang oetang begint te schreeuwen en rond te razen), zodat daar iets anders dan de ongetwijfeld opgesmukte versie van Tateishi terechtkomt. Als hij dit niet doet en gewoon voorzitter blijft, is het dus een zuivere opportunist die iedereen hier probeert te overtuigen dat hij een soort heiligenrol vervult en geen vlieg heeft kwaad gedaan...

Op sommige momenten in het leven, moet iedereen kleur bekennen en gelden zulke flauwe excuses niet meer. Die ballon gaat dus voor mij tenminste niet meer op en hoe langer hij aanblijft in de huidige situatie hoe meer ik mijn respect voor hem begin te verliezen en aan zijn zo luid verkondigde (beroeps-)ethiek begin te twijfelen, Een voozitter die in zo een omstandigheden aanblijft, terwijl hij er zogezegd financieel niets aan te verdienen heeft, is ofwel onbekwaam, ofwel iemand zonder ruggegraat. Geen van beide opties lijken me aanvaardbaar voor iemand die een leidinggevende functie op zich neemt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Interview met stvv-fan in het hbvl.

Spijtig genoeg enkel toegankelijk voor abonnees

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201019_979 ... FTP7NW-g9E
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

David Meekers is geen man die op tafel slaat.
Zie hem maar als man van de dialoog. Denk maar niet dat Meekers een zwak figuur is. Integendeel.

Hij zal wel zeggen waar het op staat …. maar tegen wie ?
Tateishi spreekt enkel Italiaans en Japans en handelt alsof hij de voetbalwijsheid in pacht heeft. Yusuke Muranake ? De man die enkel Japans spreekt ?

Ik heb zo een vermoeden dat hij wel zijn contacten heeft op lagere echelons… Van uit de tijd dat die in Sint-Truiden actief waren. Daar geraakt hij misschien zijn ei kwijt… maar dan ? Wie durft in Japan zijn superieuren aanspreken ? Niemand ! Begrijpt het forum wel hoe de Japanse cultuur in bedrijven en samenleving is ? Niet vergelijkbaar met onze samenleving. Heb ik hier nooit verteld dat een Japans vliegtuig met passagiers crashte omdat de tweede piloot de gezagsvoerder niet durfde tegenspreken toen die aan het blunderen was ! Bleek uit de data voice recorder ! De gezagsvoerder genoot hoog aanzien binnen de vliegmaatschappij. Zo iemands beslissingen trek je niet in twijfel … zelf niet als je neerstort ! In Japan wel te verstaan.

Het opstappen van Meekers brengt niks bij aan een mogelijke oplossing van de grote problemen waarin Stvv verkeert. Problemen die zich al aankondigden op het einde van vorig seizoen !
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 20 okt 2020, 16:06 David Meekers is geen man die op tafel slaat.
Zie hem maar als man van de dialoog. Denk maar niet dat Meekers een zwak figuur is. Integendeel.

Hij zal wel zeggen waar het op staat …. maar tegen wie ?
Tateishi spreekt enkel Italiaans en Japans en handelt alsof hij de voetbalwijsheid in pacht heeft. Yusuke Muranake ? De man die enkel Japans spreekt ?

Ik heb zo een vermoeden dat hij wel zijn contacten heeft op lagere echelons… Van uit de tijd dat die in Sint-Truiden actief waren. Daar geraakt hij misschien zijn ei kwijt… maar dan ? Wie durft in Japan zijn superieuren aanspreken ? Niemand ! Begrijpt het forum wel hoe de Japanse cultuur in bedrijven en samenleving is ? Niet vergelijkbaar met onze samenleving. Heb ik hier nooit verteld dat een Japans vliegtuig met passagiers crashte omdat de tweede piloot de gezagsvoerder niet durfde tegenspreken toen die aan het blunderen was ! Bleek uit de data voice recorder ! De gezagsvoerder genoot hoog aanzien binnen de vliegmaatschappij. Zo iemands beslissingen trek je niet in twijfel … zelf niet als je neerstort ! In Japan wel te verstaan.

Het opstappen van Meekers brengt niks bij aan een mogelijke oplossing van de grote problemen waarin Stvv verkeert. Problemen die zich al aankondigden op het einde van vorig seizoen !
Alhoewel ik het grotendeels eens ben met u in verband met wie de echte verantwoordelijkheid draagt en de (beperkte) rol van de heer Meekers, kan ik het niet met alles eens zijn en zie ik toch een paar zwakke punten in uw verdediging van de positie van mijnheer Meekers.
Eerst en vooral enkele preciseringen:
1) Ik ken mijnheer Meekers niet persoonlijk, dus ik kan niet oordelen over zijn karakter. Ik kan enkel zijn handel en wandel analyseren en zo proberen zijn drijfredenen te achterhalen. Ik kan/wil gerust geloven dat het een integer. minzaam man is en een uitstekende professional. Des te meer zou ik hem aanraden om een einde te maken aan deze schertsvertoning waarin hij buiten het naambord en visitekaartje weinig of niets van een voorzitter van een voetbalclub heeft.
2) Ik ken de internationale bedrijfswereld, heb ondermeer contact gehad en zaken gedaan met Japanners, ken de hiërarchische structuren, het knallen van de zweep en hun (soms erg van ons afwijkend) karakter en gedrag enz.

Indien hij niet kan communiceren met ziin oversten (o.v. gebrek aan talenkennis) is hij onbekwaam om zijn functie uit te oefenen en trapt hij het beter af, tenzij hij ervan geniet om alles te ondergaan wat er door die oversten beslist wordt zonder enige inspraak of inzage en in de pers te vernemen welke koers "zijn" club vaart.

Indien er niemand naar hem luistert, heeft zijn aanwezigheid geen enkele positieve, noch negatieve waarde, tenzij om te dienen als pispaal en aanspreekpunt voor al de klachten van de supporters die toch in dovemansoren vallen. Als hij geen enkel voordeel uit zo een ongemakkelijke situatie haalt (in de vorm van loon, bonussen, connecties, zaken...) dan is hij ofwel dom (hetgeen ik moeilijk kan geloven) ofwel masochist (ieder diertje zijn pleziertje).

In zo een omstandigheden (waar er toch niemand naar hem luistert en hij toch op geen enkele manier kan communiceren met zijn oversten) zou juist enkel ziin ontslag misschien iemand in Tokyo zijn wenkbrauwen doen fronsen... Waarom is ineens die brave meneer Meekers uit Sint-Truiden het afgetrapt? Indien het waar is wat je zegt/denkt, in de zin dat alle nieuws uit Sint-Truiden door de rooskleurige bril en langs de filter van Tateishi moet, dan zou dit als een donderslag bij heldere hemel weerklinken en de nodige vragen met zich meebrengen.

Ik herhaal het: Als ik de heer Meekers één goede raad mag geven: Trap het af! Tenzij die hele "cirque" hem op de één of ander manier genoeg opbrengt zodat hij ervoor gecompenseerd wordt en in dat geval moet hij maar aanvaarden dat we hem medeverantwoordelijk stellen voor de hele malaise. :toppie:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Dat hij niet rijk wordt van STVV is een feit.
Hij heeft inderdaad zijn eigen accountancy bedrijf en dat loopt goed.
Maar zijn netwerk is wel groter geworden door het voorzitterschap van STVV en dat is ook veel waard hoor.
Als het hem niks opbrengt, zal hij zijn tijd er niet in stoppen.

Op dit moment, draagt dat voorzitterschap eigenlijk niets positiefs bij aan zijn imago.
Hij komt eruit als een pispaal van het bestuur, een man die eigenlijk letterlijk en figuurlijk niks te zeggen heeft, behalve de woorden die zijn bazen hem in de mond leggen.
Als ik van hem was, hield ik het nu ook voor bekeken en laat de japanners het zelf maar uitleggen.
Ik denk niet dat Meekers nog de factor is die dit kan rechttrekken.
Onze club is richting verdoemenis aan het bewegen.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

@ tesneusdoek.

Ik kan je volgen.
Maar Meekers is tesneusdoek niet . Iedereen zijn aanpak.
Ik ken hem wel, maar moet nu ook gissen achter zijn diepere drijfveren.

Weet je hoe je ze in Japan wakker krijgt ?
De stand in de rangschikking zal misschien nog niet al te veel belletjes laten rinkelen … Maar geld vragen dat zal wel heel wat alarmbellen laten afgaan …. Het zou me verbazen dat we daar niet zijn aangeland.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 20 okt 2020, 18:18 @ tesneusdoek.

Ik kan je volgen.
Maar Meekers is tesneusdoek niet . Iedereen zijn aanpak.
Ik ken hem wel, maar moet nu ook gissen achter zijn diepere drijfveren.

Weet je hoe je ze in Japan wakker krijgt ?
De stand in de rangschikking zal misschien nog niet al te veel belletjes laten rinkelen … Maar geld vragen dat zal wel heel wat alarmbellen laten afgaan …. Het zou me verbazen dat we daar niet zijn aangeland.
Dat is inderdaad een redelijk universeel fenomeen... :mrgreen: als de put moet gevuld worden, zullen er ongetwijfeld vragen gesteld worden...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Kan me aansluiten bij de open brief die vandaag op truieneer gepubliceerd is.


OPEN LETTER TO THE MANAGEMENT OF SINT-TRUIDEN

SOS JAPAN!

Dear Mr. Tateishi,

I am writing this message to you as a very concerned and almost desperate supporter of the club you are currently managing. A football club that has been part of my life for over 30 years.

A club that has offered me some of the most emotional moments of my life. We have celebrated promotions and mourned over relegations together. There were epic victories and shameful defeats. There were tears of joy and tears of hurt. I was there in the bad and I was there during the good. We have built memories that will last a life time and I would have never thought to be in a position to write this e-mail to anyone in my lifetime.

And yet, here we are. I am writing you because I have to say that we have come to a point that I don’t care about STVV anymore. I don’t care if you win. I don’t care if you lose. And it is this absence of feeling involved that is worrying me the most. And it worries me even more to see the same kind of indifference with a lot of my fellow fans.

I don’t know exactly when all of this started. It is something that has been growing for a couple of years now and I suppose there are many factors which are into play. I have given this some thought and I would like to share with you my personal insights on the matter.

The people of Sint-Truiden feel a proud connection with their city while having a tendency to demonstrate this in a very masochistic way. We are tough for our city, for its leaders and sometimes even for each other. Nothing is ever good enough and we complain vigorously about it.

But this complaining is only the surface. Below it rests the heart of a passionate people. Passionate about the city, passionate about the team that it represents. And this passion is less related to success than you might think. We are a relatively small city in a not so densely populated area. We are ‘doomed’ to always be the underdog and we love it. We are proud of the title of giantkillers which we used to own. We love to be the team of a provincial town beating all the big teams of the big cities.

We don’t want to be big (in Japan), we want to be big in being small. We want to be perceived as the one team doing the impossible. It is this identity that is at the core of what we as a club want to represent.

It is not important who is in charge. It is not important who is playing for the team. It is important that this identity is preserved in everything that we as a club do. No bold statements on ambitions. Leave that for the pitch talk to sponsors abroad. Here we need a no nonsense approach. Here we go into battle game after game. Minute after minute.

When you bought this club, you didn’t only buy a technical staff. You didn’t only buy a couple players. You bought something that wasn’t even for sale. It just came with the package and it is the most essential piece of the deal. You bought and are now responsible for the culture I just described. A heritage of almost 100 years of football in our fine city. You carry the responsibility of preserving bittersweet memories of our past and making new ones for thousands of people.

And today, I am telling you, you failed at delivering on this essential part of the deal. You failed not because of bad results on the pitch. You failed not because you didn’t transfer the right players. You failed because you let go to waste the passionate involvement of thousands of people.

Players, staff and management are nothing but vessels for the identity of a club. It’s not important who they are as long as they demonstrate the values of the culture which they need to represent.

Maybe it’s also our fault of not being clear enough about this. As it is in most couples going through rough times, the fault often lies on both sides.

That is why I urge you to take action. To take back the heart, soul and spirit of our club. To make this a top priority in your business plans.

Relegation to the second division is not the end of this club. Indifference with its fans is.

Kind Regards,

Jan Moers
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 21 okt 2020, 15:34 Kan me aansluiten bij de open brief die vandaag op truieneer gepubliceerd is.


OPEN LETTER TO THE MANAGEMENT OF SINT-TRUIDEN

SOS JAPAN!

Dear Mr. Tateishi,

I am writing this message to you as a very concerned and almost desperate supporter of the club you are currently managing. A football club that has been part of my life for over 30 years.

A club that has offered me some of the most emotional moments of my life. We have celebrated promotions and mourned over relegations together. There were epic victories and shameful defeats. There were tears of joy and tears of hurt. I was there in the bad and I was there during the good. We have built memories that will last a life time and I would have never thought to be in a position to write this e-mail to anyone in my lifetime.

And yet, here we are. I am writing you because I have to say that we have come to a point that I don’t care about STVV anymore. I don’t care if you win. I don’t care if you lose. And it is this absence of feeling involved that is worrying me the most. And it worries me even more to see the same kind of indifference with a lot of my fellow fans.

I don’t know exactly when all of this started. It is something that has been growing for a couple of years now and I suppose there are many factors which are into play. I have given this some thought and I would like to share with you my personal insights on the matter.

The people of Sint-Truiden feel a proud connection with their city while having a tendency to demonstrate this in a very masochistic way. We are tough for our city, for its leaders and sometimes even for each other. Nothing is ever good enough and we complain vigorously about it.

But this complaining is only the surface. Below it rests the heart of a passionate people. Passionate about the city, passionate about the team that it represents. And this passion is less related to success than you might think. We are a relatively small city in a not so densely populated area. We are ‘doomed’ to always be the underdog and we love it. We are proud of the title of giantkillers which we used to own. We love to be the team of a provincial town beating all the big teams of the big cities.

We don’t want to be big (in Japan), we want to be big in being small. We want to be perceived as the one team doing the impossible. It is this identity that is at the core of what we as a club want to represent.

It is not important who is in charge. It is not important who is playing for the team. It is important that this identity is preserved in everything that we as a club do. No bold statements on ambitions. Leave that for the pitch talk to sponsors abroad. Here we need a no nonsense approach. Here we go into battle game after game. Minute after minute.

When you bought this club, you didn’t only buy a technical staff. You didn’t only buy a couple players. You bought something that wasn’t even for sale. It just came with the package and it is the most essential piece of the deal. You bought and are now responsible for the culture I just described. A heritage of almost 100 years of football in our fine city. You carry the responsibility of preserving bittersweet memories of our past and making new ones for thousands of people.

And today, I am telling you, you failed at delivering on this essential part of the deal. You failed not because of bad results on the pitch. You failed not because you didn’t transfer the right players. You failed because you let go to waste the passionate involvement of thousands of people.

Players, staff and management are nothing but vessels for the identity of a club. It’s not important who they are as long as they demonstrate the values of the culture which they need to represent.

Maybe it’s also our fault of not being clear enough about this. As it is in most couples going through rough times, the fault often lies on both sides.

That is why I urge you to take action. To take back the heart, soul and spirit of our club. To make this a top priority in your business plans.

Relegation to the second division is not the end of this club. Indifference with its fans is.

Kind Regards,

Jan Moers
Ferm gedaan :toppie:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Dreke »

Ik heb het al aan een aantal mensen geopperd. Dit is er recht op en zou beschikbaar moeten komen ter ondertekening. Mijn handtekening zal de eerste zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jan Bulder »

Heel goed geschreven, maar wat ik nog mis zijn de oplossingen. Het is duidelijk dat de Japanners de klepel niet weten hangen, zelfs al zouden ze van goede wil zijn.

Ook in deze is het dus van fundamenteel belang dat de Japanners zich laten omringen met mensen die de gevoelige snaar bij de achterban kunnen raken.

Een tijd geleden werd bv een community manager aangesteld. Ook dat werd, zoals te verwachten viel, geen succes.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

Inderdaad goed verwoord. En ik dat elke stvv-supporter hier zal achter staan. Maar, zoals Jan Bulder hier zegt, mis ik inderdaad de oplossing.
Terwijl de 1e stap in de goede richting voor mij duidelijk is. Maar dat is blijkbaar iets wat de media en andere analisten niet durven uitspreken. De hoofdverantwoordelijke voor de gang van zaken, het laatste jaar, en de neerwaartse spiraal die hier al bijna 2j aan de gang is... is toch duidelijk?
TATEISHI OUT!
Dat mag nu toch wel eens wat duidelijker uitgesproken worden? Hij is de man die niet communiceert, hij KAN het zelfs letterlijk niet. Hij is de man die het geld buiten smijt aan verkeerde profielen. Hij is de man die besloot om niet samen te werken met Brys maar zijn eigen koers te varen. Hij is de man die hier de ene na de andere verkeerde beslissing neemt. Etc
TATEISHI OUT! Hoe rapper hoe beter!

En vooral:
Hem vervangen door iemand die kennis heeft van het belgische voetbal, die de clubgeschiedenis kent, de taal spreekt, kan communiceren met de media en supporters. Die ons terug kan doen GELOVEN in onze club, ons er weer kan achter laten staan door een goede T1 aan te stellen en een paar transfers te doen die we écht nodig hebben.
En zo iemand is natuurlijk moeilijk te vinden.
Japanse inbreng moet er natuurlijk blijven. Dat snappen we allemaal wel. Dus Pinto kan hem bijstaan voor de aziatische markt en communicatie met DMM.
Maar wie kan dat worden? Iemand die ook belgische spelers kan warm maken voor stvv.
Ik heb de tijd en de connecties niet om meteen 10 kandidaten neer te pennen. Ik kan momenteel maar op 1 naam komen... en sommigen zullen dat hier lachwekkend vinden.
Iemand met een stvv-verleden als speler.
Iemand die in zn hele carriere gekend was voor de waarden waar stvv voor staat: hard werken en kampfen.
Iemand die echt iets kent van voetbal.
Iemand die T1 was maar open staat voor een stabielere bestuursfunctie als CEO/technisch directeur.
Iemand die 6 jaar (?) lang de belangrijkste coach vh belgische voetbal was.
Iemand met naam.
Iemand waar belgische én buitenlandse spelers respect voor hebben en voor naar hier willen komen.
Iemand die ook belgische sponsors kan aantrekken.
Iemand die meer als peoples manager gekend stond dan als tactisch genie en dus als CEO/sportief directeur waarschijnlijk van grotere waarde kan zijn dan als T1.

Tateishi out. Wilmots in.
Muscat out. Vreven of Vrancken in.
Er zou hier meteen een volledig nieuwe wind waaien.
Laatst gewijzigd door STimVV op 22 okt 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Louis XIV »

You failed hier, you failed daar...in open brief die voor iedereen toegankelijk is straks doet er ene harakiri :geelblauw:
Nee serieus even goed had men kunnen schrijven ‘small mother fuckers with yr small penis, go to hell’ dat verstaan die wel zenne
Tattihatchi of whatever , return to sender
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Tompie »

Op sportief vlak kan de oplossing alleen maar zijn dat de hoofdverantwoordelijken voor de transfers hun verantwoordelijkheid nemen. Kennis van de Belgische competitie is essentieel om er wat van te maken.

Op extrasportief vlak is de puzzel helaas nog veel moeilijker. Het verval qua supporters is niet ingezet onder de Japanners, dat was al eerder bezig. We kunnen daarvoor dus niet enkel naar hen wijzen. Op het moment dat we meededen voor P01 zat er amper volk op de tribunes, het geloof was al langer weg door circus Duchatelet.

Meer nog dan het gebrek aan acties om supporters te betrekken (sporadisch zijn die er trouwens wel ook al zijn ze mss niet allemaal even geweldig, we hadden een weliswaar virtuele fandag waar geen kat naar keek, er zijn af en toe acties via sociale media zoals de supporter die in de kijker wordt gezet bij een thuiswedstrijd, er is opnieuw een STVV-magazine...), is het het geloof in het STVV verhaal dat verdwenen is. Begin er maar eens aan om dat terug te herstellen en op te bouwen. Daarvoor heb je 'helden' nodig. En voor de Truienaars zijn dat bij voorkeur lokale helden, laat ons eerlijk zijn. Maar zolang dat haaks staat op het beleid van de Japanners, zal er van een ziel nog weinig sprake zijn op Stayen, al speel je volgend seizoen wel mee voor Po1 met een hoop exoten.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Lokale mensen in het beleid en de Japanners die mee toekijken op de centen zou ik een goede oplossing vinden. Bij een aantal clubs gebeurt dit en dat levert vaak een goede mix op. Roland heeft zich destijds ook laten omringen door personen die niet de juiste waren, maar dat waren dan ook geen lokale mensen. Ik denk aan een Laureyssen, die me meteen te binnen schiet.

Mensen als Wilmots, Boffin, Mathijssen, ... zouden wel bij de club betrokken mogen of kunnen worden. Mathijssen zou een job als beloftecoach desnoods wel kunnen combineren met een beleidsfunctie denk ik. Of Wilmots als TD. Ik schat Wilmots persoonlijk hoger in als TD dan als trainer.
Ik geef maar voorbeelden, je moet of kunt ze niet allemaal binnenhalen.

Je moet enkele kwaliteitsvolle Belgen aanwerven en niet Belgen om de quota te halen. Goede buitenlanders of jonge buitenlandse talenten blijven welkom. Een goede mix van ervaring en jeugd is ook belangrijk. Ervaren jongens kunnen de jongeren beter maken.
Plaats reactie