Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

@zipke
Mijnheer Tateishi heeft overvloedig mi bewezen dat hij daarvoor niet bekwaam is.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

Positivo schreef: 10 nov 2020, 08:38 @zipke
Mijnheer Tateishi heeft overvloedig mi bewezen dat hij daarvoor niet bekwaam is.
In die mate dat de volgende mercato wel eens de allerlaatste kans kan zijn om het zonder Mr Tateishi te doen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef: 10 nov 2020, 08:38 @zipke
Mijnheer Tateishi heeft overvloedig mi bewezen dat hij daarvoor niet bekwaam is.
Vandaar " op voorwaarde" :mrgreen:
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Voor diegene die nog vertrouwen hebben in mijnheer Tateishi.

Vertrouwen dat hij het geld over de balk krijgt, mag je absoluut hebben. Hij vraagt 12 milj. EXTRA om in de hoogste afdeling te blijven. Ik las ergens dat het TOTALE budget van Waasland Beveren 2 seizoenen geleden 5 milj was. Laat dat nu nog het dubbele zijn....
Moest ik Yusuke Muranake zijn en zien dat nauwelijks transfers van Tateishi/Pinto opgesteld worden (zover zijn we eindelijk al) en sommigen van +2.5 milj. zelfs de bank niet halen, ik zou het wel weten.

Maar heeft Muranake alternatieven ? Het lijkt er meer en meer op dat het hele systeem van Dmm gebaseerd is op de persoon Tateishi (Pinto) . Ik zie Dmm , Tateishi/Pinto zo maar niet ontslaan. In een bedrijf waar er geen enkele, maar dan ook geen enkele link is met het westen , noch op gebied van taal, cultuur, kennis.... ervaring hebben zij mi geen enkele andere keuze.

Hoe zou men al een Belgische/westere ceo/technisch directeur vinden ? Oh ja die zijn er , maar ! Hoe zouden beide partijen tot elkaar kunnen komen ? communiceren ? Onmogelijke opgave volgens mij.

Ze (Dmm) hebben volgens mij 1 uitweg en dat is Stvv verkopen. En voor ALLE partijen liefst zo snel mogelijk. Soms moet je slikken dat iemand niet geschikt is voor de job. In dat verkopen kan David Meekers een rol spelen. Die kan vertellen aan de nieuwe eigenaars waar stvv voor staat. Stel dat de Japanners dat moeten doen.

Het zou misschien allemaal sneller kunnen gaan dan we vermoeden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Positivo schreef: 10 nov 2020, 12:11 Voor diegene die nog vertrouwen hebben in mijnheer Tateishi.

Vertrouwen dat hij het geld over de balk krijgt, mag je absoluut hebben. Hij vraagt 12 milj. EXTRA om in de hoogste afdeling te blijven. Ik las ergens dat het TOTALE budget van Waasland Beveren 2 seizoenen geleden 5 milj was. Laat dat nu nog het dubbele zijn....
Moest ik Yusuke Muranake zijn en zien dat nauwelijks transfers van Tateishi/Pinto opgesteld worden (zover zijn we eindelijk al) en sommigen van +2.5 milj. zelfs de bank niet halen, ik zou het wel weten.

Maar heeft Muranake alternatieven ? Het lijkt er meer en meer op dat het hele systeem van Dmm gebaseerd is op de persoon Tateishi (Pinto) . Ik zie Dmm , Tateishi/Pinto zo maar niet ontslaan. In een bedrijf waar er geen enkele, maar dan ook geen enkele link is met het westen , noch op gebied van taal, cultuur, kennis.... ervaring hebben zij mi geen enkele andere keuze.

Hoe zou men al een Belgische/westere ceo/technisch directeur vinden ? Oh ja die zijn er , maar ! Hoe zouden beide partijen tot elkaar kunnen komen ? communiceren ? Onmogelijke opgave volgens mij.

Ze (Dmm) hebben volgens mij 1 uitweg en dat is Stvv verkopen. En voor ALLE partijen liefst zo snel mogelijk. Soms moet je slikken dat iemand niet geschikt is voor de job. In dat verkopen kan David Meekers een rol spelen. Die kan vertellen aan de nieuwe eigenaars waar stvv voor staat. Stel dat de Japanners dat moeten doen.

Het zou misschien allemaal sneller kunnen gaan dan we vermoeden.
Lijkt me ook de enige optie.
Hoe sneller, hoe liever
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Oscar »

Positivo schreef: 10 nov 2020, 12:11 Voor diegene die nog vertrouwen hebben in mijnheer Tateishi.

Vertrouwen dat hij het geld over de balk krijgt, mag je absoluut hebben. Hij vraagt 12 milj. EXTRA om in de hoogste afdeling te blijven. Ik las ergens dat het TOTALE budget van Waasland Beveren 2 seizoenen geleden 5 milj was. Laat dat nu nog het dubbele zijn....
Moest ik Yusuke Muranake zijn en zien dat nauwelijks transfers van Tateishi/Pinto opgesteld worden (zover zijn we eindelijk al) en sommigen van +2.5 milj. zelfs de bank niet halen, ik zou het wel weten.

Maar heeft Muranake alternatieven ? Het lijkt er meer en meer op dat het hele systeem van Dmm gebaseerd is op de persoon Tateishi (Pinto) . Ik zie Dmm , Tateishi/Pinto zo maar niet ontslaan. In een bedrijf waar er geen enkele, maar dan ook geen enkele link is met het westen , noch op gebied van taal, cultuur, kennis.... ervaring hebben zij mi geen enkele andere keuze.

Hoe zou men al een Belgische/westere ceo/technisch directeur vinden ? Oh ja die zijn er , maar ! Hoe zouden beide partijen tot elkaar kunnen komen ? communiceren ? Onmogelijke opgave volgens mij.

Ze (Dmm) hebben volgens mij 1 uitweg en dat is Stvv verkopen. En voor ALLE partijen liefst zo snel mogelijk. Soms moet je slikken dat iemand niet geschikt is voor de job. In dat verkopen kan David Meekers een rol spelen. Die kan vertellen aan de nieuwe eigenaars waar stvv voor staat. Stel dat de Japanners dat moeten doen.

Het zou misschien allemaal sneller kunnen gaan dan we vermoeden.
Positivo, als jij het al niet meer ziet zitten dan is het al heel ver gekomen !!!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jacques »

Ik zie nog wel wat alternatieven. Geen makkelijke, maar kom. Simpel gesteld: als ze ooit Tateishi uit hun hoed hebben kunnen toveren, kunnen ze ook een andere CEO uit hun hoed toveren. Ik zie niet in wat Tateishi uniek zou maken. Er is zelfs een scenario denkbaar met Tateishi, op voorwaarde dat hij zich omringt met en bereid is te luisteren naar capabel volk dat iets kent van de Belgische competitie en transfermarkt.
En laat ons de boel ook niet dramatiseren. Er heeft er ene 10 jaar mogen klungelen met twee degradaties en een verveelvoudiging van de schuldenberg als gevolg. Als dat de norm is, lijkt het momenteel nog wel mee te vallen. :? Verkopen is een last resort oplossing. Vergeet ook niet dat verkopen niet automatisch wil zeggen dat je erop vooruitgaat en zeker in deze tijden denk ik dat je eerder de aandacht van cowboys dan goede huisvaders zal trekken. Als je pech hebt, eindig je met malafide (en een beetje pedofiele) pipo's zoals in Roeselare en kan je 6 maanden later de boel sluiten...
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

Dus..
1/
We zitten momenteel met een coach die wat mij betreft nu al bewezen heeft géén goede T1 te zijn. Niet op vlak van spelers juist inschatten en ook niet op tactisch vlak. In Australië is het misschien voldoende om spelers te kunnen motiveren. In België is er meer nodig.
Muscat is zwaar gebuisd.
En...
2/
We zitten momenteel met een CEO die er al bijna 2 jaar een puinhoop van maakt en dat gewoon mag blijven doen. Effe de supporters wat sussen met holle woorden, en weer verder kloten en geld opsmossen.
Waar blijven de ingrijpende structurele veranderingen!?
Waar blijft die hoognodige nieuwe wind / sportief directeur waar we wél vertrouwen in kunnen hebben? Die wél weet wat deze club nodig heeft, die wél kan communiceren, die wél de taal spreekt?

Hoe langer Tateishi en Muscat hier mogen verder sukkelen , hoe meer tijd we verliezen.

Is er door het suppertersverbond een nieuwe afspraak gemaakt om concreet te vernemen wat het plan is?

Effe wat protest.
Effe de supporters wat sussen met holle woorden zonder concrete ingrepen.
En dan gewoon verder doen.
:vomit:

Als je T1 én je CEO het grote probleem zijn en het niet kunnen , dan ziet het er niet goed uit...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Crisis op Stayen

Bericht door enrique »

@Jacques: het is natuurlijk niet dat als een idioot 10 jaar de ene blunder na de andere begaat, dat je die dan moet vervangen door een nog grotere klojo
Ik denk niet dat die Japanners weten hoe een voetbalclub er structureel uit moet zien
Enige bedoeling is of was grote winsten maken met hun handeltje in voetballers
En laat dat nu net ook de bedoeling zijn van de verkoper een paar jaar geleden
En het antwoord zal wel zijn, ja maar dat is overal zo
Als je jezelf een voetbalclub wil noemen, moet je voor mij zorgen dat je een goed elftal op de mat hebt lopen
Elftal...
Dus niet direct verkopen als je er ene goeie tussen lopen hebt
Maar ja, die discussie is al zo dikwijls gevoerd
Voor STVV is het zogezegd niet meer mogelijk om een goed elftal te bouwen
Dus kan je er even goed mee stoppen?

@Positivo : ik deel je mening. Ben echt benieuwd welke cijfertjes ze deze keer uit de hoed gaan toveren
De uitgaven gaan veel hoger liggen dan de inkomsten
Dat bedoelde ik dus met virtueel failliet
Maar dan krijg je boze reacties

Als jij elke maand veel meer uitgeeft dan je binnen krijgt, komt de deurwaarder langs
STVV heeft voorlopig iemand die de gaten dicht fietst
Hoe lang nog?
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Dreke »

Andere eigenaars is toch helemaal niet de enige oplossing? Heel kort door de bocht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Dreke schreef: 10 nov 2020, 21:33 Andere eigenaars is toch helemaal niet de enige oplossing? Heel kort door de bocht.
Laat het duidelijk zijn : ik ben absoluut NIET voor nieuwe eigenaars, integendeel. Maar Dmm moet wel gaan ingrijpen en het duo Tateishi/Pinto vervangen. Wie twijfelt daar nog aan ? En daar knelt, denk ik, het schoentje.

Ik kan me niet voorstellen dat ALS men bij Dmm een plan B achter de hand heeft men lijdzaam gaat blijven toezien.

Nu stel dat er toch niet ingegrepen wordt, dan is er volgens mij geen plan B en voorspel ik de verkoop van Stvv.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Crisis op Stayen

Bericht door enrique »

Dreke schreef: 10 nov 2020, 21:33 Andere eigenaars is toch helemaal niet de enige oplossing? Heel kort door de bocht.
Gij vindt allles kort door de bocht
Spelersbeleid veranderen of ophoepelen
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Crisis op Stayen

Bericht door pat@ »

enrique schreef: 10 nov 2020, 20:40

@Positivo : ik deel je mening. Ben echt benieuwd welke cijfertjes ze deze keer uit de hoed gaan toveren
De uitgaven gaan veel hoger liggen dan de inkomsten
Dat bedoelde ik dus met virtueel failliet
Maar dan krijg je boze reacties
We kunnen misschien de (ex) investeerder van Standard aan de haak proberen te slaan.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Mikman »

Positivo schreef: 09 nov 2020, 18:59 Ik ben wat zaken gaan opzoeken.

Vooreerst ben ik naar het seizoen gaan kijken net voor stvv door Rd aan de Japanners verkocht werd. Dat was het seizoen 2016/2017 - Begin het seizoen 2017/2018 hebben de Japanners hun intrede gedaan. Je kunt stellen dat het seizoen 2016/2017 in grote mate bepaald werd door de transfers die door RD gedaan werd. Nadien hebben de Japanners hun beleid doorgevoerd.

Even in herinnering met welke spelers dat seizoen begonnen werd ...
Djene, Desart, DePetter, Stef Peeters, Bezus , Boli, Castro-Montez, Gerkens, Kotysch, yuji Ono, Ruben Fernandez, Dutoit .... DeNorre. Ik heb dit gevonden op Wikipedia dus heel zeker ben ik niet.

Dan ben ik gaan kijken wat de loonlast was dat seizoen aan de hand van de jaarrekening en die bedroeg : 6.736.000

Verder ben ik gaan kijken wat de loonlast was voor het seizoen 2018/2019 (De jaarrekening voor het seizoen 2019/2020 komt kortelings beschikbaar ) en die bedroeg : 10.996.000
Een verhoging van méér dan 60%.

Wie denkt dat mijnheer Tateishi in de winter het probleem gaat oplossen met nog eens extra transfers ..... ik geloof dat niet meer .....
En laat ons de jaarrekening van 2019/2020 afwachten en zien hoe erg die is!
Hogere lonen betekent vaak ook hogere inkomende transfersommen. Hun lage loon op 2e klasse-niveau, en de club die dringend geld nodig had om te overleven, was één van de voornaamste redenen waarom Schoofs en Junior hier onder hun potentiële verkoopwaarde vertrokken.
Je kan Tateishi veel verwijten, dat doe ik ook, maar niet dat hij geen geld weet te maken uit de verkoop van spelers. Een groot deel van de verhoogde loonlast is ook te wijten aan extra medewerkers in Japan, en die zouden toch ook een financiële return moeten bieden als je Tateishi in zijn laatste interview moet geloven.

Structureel maakt STVV 2 à 3 miljoen Euro verlies per jaar. Volgens Transfermarkt maakte STVV afgelopen zomer 900.000€ winst op zijn transfers, maar in de jaarrekening gaat ook de verkoop van Boli nog zitten. Dus uiteindelijk zou STVV zonder corona ongeveer break-even gedraaid hebben, nu zal het wel een paar miljoen verlies zijn. Het grote probleem van Tateishi is dat hij veel te veel geld heeft uitgegeven aan middelmatige spelers als Durkin. En dat hij te weinig rekening houdt met de lokale markt, waardoor je ook inkomsten verliest uit afhakende supporters.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

enrique schreef: 10 nov 2020, 20:40 @Jacques: het is natuurlijk niet dat als een idioot 10 jaar de ene blunder na de andere begaat, dat je die dan moet vervangen door een nog grotere klojo
Misschien heeft de man fouten gemaakt, maar op het eind van zijn rit, stond er niet alleen een nieuw stadion (ok, met gebreken) maar ook een PO1 waardige ploeg. Zien of de Japanners daar iets gelijkwaardig kunnen tgo zetten ..... (ok , ze hebben nog wat tijd. )
Plaats reactie