Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jones »

Hoe moet het nu verder ?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Bartman »

Misschien nog eens een praatavond ....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Yellow Feaver »

Bartman schreef: 01 dec 2020, 20:41 Misschien nog eens een praatavond ....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hmmmm...dan vind ik rambogedrag op fora en sociale media beter. Als er genoeg hoofdletters en uitroeptekens gebruikt worden tenminste.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Ondertussen staan we laatst en de volgende match winnen geeft geen zekerheid dat je van die plek af bent.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Ik vrees dat voor ons de competitie gespeeld is. Van ezels kun je toch geen koerspaarden maken. Ik beklaag Peter Maes om te werken met dit bestuur.

En de Japanners kennende duurt het in eeuwigheid vooraleer er eventueel versterkt gaat worden. Wie gaat nog willen komen naar STVV? Hoogstens hier en daar een huurspeler. De club is helaas dood.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Ok , we hebben nu een trainer die we nodig hebben.... maar die kan ook geen koerspaarden van Japanse en andere ezels maken ...

Gaat Dmm blijven toekijken?
Tateishi gaf me een angstige indruk tijdens de persvoorstelling van Peter Maes. De ballonnen : *ik versmodder geld aan wie en wat ik wil” en : “ jij stelt op wie ik zeg” ..... die gaan niet meer vliegen bij Peter Maes. En een alternatief heeft Tateishi niet meer. Met Kevin Muscat dacht hij het tij nog in zijn richting te laten keren door die te verplichten zijn talenten op te stellen.

Het zal de wil van Peter Maes worden .....desnoods met jongeren, dat Tateishi daar maar aan begint te wennen. Alle maskers (voor zover die er nog waren ) vallen onverbiddelijk af. Dat hij ook maar niet schrikt als Peter Maes zijn miljoenenaankopen niet meer wil zien. Met als reden : storende elementen. En dat hij ook maar eens nadenkt over het rapport dat hij aan de grote baas gaat schrijven. Dat de rekening niet meer klopt bvb. Dat, dat een getal wordt met veel nullen .... ook in euro. 8 om precies te zijn (nullen) ....

Ik word moedeloos als ik aan de opdracht denk, waarvoor Peter Maes staat.

Game over voor Tateishi !
Door die laatste plaats gaan de laatste Japanse ogen ongetwijfeld opengaan. Stel je dat commercieel team daar maar even voor ! Tateishi blijft de enige schuldige in deze afgang (ik vrees zoals er nooit een voorheen geweest is) en als Dmm niet ingrijpt (wat mij ongelooflijk lijkt) dan strooien ze graag met miljoenen (wat mij ook ongelooflijk lijkt).

Hier hebben de Japanners zich toch wel even misgrepen, vooral met Tateishi. PO1 ambiëren ? Vooral verkopen heeft Tateishi gedaan, tot de citroen volledig was uitgeperst. Zelfs spelers als Acolatse, Alexander Debruyn (hier herhaaldelijk verguist en niemand van de Tateishi aankopen, mag die zijn schoenen binden) en Jordan Botaka moesten geld opbrengen om zijn falend beleid te maskeren.

Hoe moet her verder, vroeg “jones” ?
Op korte termijn, vrees ik dat het kosten op het sterfhuis worden. Op langere termijn dan. Zoveel veranderen is dat niet. Een verantwoordelijke transferbeleid (in de plaats van Pinto) die de Belgische competitie kent. Bvb een type Jacky Mathijssen. Tateishi mag dan toekijken van uit zijn appartement op het Kolonel Dusartplein in Hasselt. Hij mag nog de contracten onderhandelen (zowel in- als uitgaand) van spelers die, die verantwoordelijke aanbrengt. Daar is hij goed in . Inkomende spelers vanuit Aziatische en exotische competities mogen door Tateishi aangebracht worden, maar de verantwoordelijke heeft het laatste woord.
Het kan bijna niet anders dat het die richting uitgaat als Dmm aan boord blijft. En nu kan David Meekers een belangrijke adviserende rol spelen, wie die persoon kan zijn.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

voetballiefhebber schreef: 13 dec 2020, 11:16 Ik vrees dat voor ons de competitie gespeeld is. Van ezels kun je toch geen koerspaarden maken. Ik beklaag Peter Maes om te werken met dit bestuur.

En de Japanners kennende duurt het in eeuwigheid vooraleer er eventueel versterkt gaat worden. Wie gaat nog willen komen naar STVV? Hoogstens hier en daar een huurspeler. De club is helaas dood.
Ik was hetzelfde aan het schrijven
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

Ik weet dat het ongelofelijk lijkt en voor velen misschien een nachtmerrie, maar ik zie :Roland: de club nog terugkopen als we naar 1B zakken. Hij is al (of nog steeds) de eigenaar van het stadion en waren er geen voorwaarden verbonden aan het verkrijgen van de grond vanwege de stad om er zijn shopping mall - business center met voetbalplein neer te zetten? Ik meen me toch te herinneren dat er moest voetbal gespeeld worden. Is die clausule nog geldig? Bovendien kan :Roland: via zijn percent op de ticketverkoop en de huur betaald door STVV N.V. aan zijn immobiliënvennootschap Staeyen N.V., de balans van deze laatste N.V. verbeteren. Als ik :Roland: was, zou ik de mogelijkheid om de voetbalclub (STVV, N.V.) gesaneerd (dankzij DMM) voor een appel en een ei terug te kopen, niet aan me voorbij laten gaan.

Ok, de mens heeft al herhaaldelijk toegegeven dat hij een serieuze dégoût heeft overgehouden van de voetbalwereld (wat ik tot op zekere hoogte volledig begrijp, want als rationeel persoon zien wat voor een koehandel er gebeurt binnen de profliga en wat voor een louche figuren er nog steeds hun ding doen, kan op de zenuwen werken) en dat hij fouten heeft gemaakt (voornamelijk door de supporter enkel als klant te zien en zich te mengen in het sportieve gedeelte). Indien hij geleerd heeft uit zijn fouten en zijn blazoen wat wil oppoetsen in Sint-Truiden, zou dat misschien een goede zaak kunnen zijn. :Roland: houdt zich bezig met de cijfers, stelt een budget ter beschikking, werkt aan allerhande extrasportieve events om de inkomsten te verhogen en draagt de sportieve verantwoordelijkheid over aan een tandem Delorge-Mathijssen (bijvoorbeeld) met Maes als trainer die onder hun drieën de sportieve directie uitmaken en rapporteren aan :Roland: Die brave meneer Meekers die (veronderstel ik) door iedereen (andere voorzitters, pers...) zo graag gezien is, mag voorzitter blijven, zodat :Roland: geen confrontaties aangaat/moet aangaan met andere voorzitters...en zijn soms niet echt goed onthaalde meningen binnenshuis kan verkondigen, zodat anderen (de heer Meekers) ze op een meer genuanceerde manier naar buiten brengen, voor :Roland: zijn eigen goed. :geelblauw:

Mocht die "fantasie" uitkomen, dan blijf je één hoogstens twee jaar in 1B en kan je daarna op een serieuze manier proberen je in 1A te handhaven, en niet zoals nu met DMM en :yes: Tateishi. :stvv:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jones »

Dus je ziet Roland als een soort Lambrecht van STVV die uit compassie terug overneemt en mannetjes posteert om dan ondertussen terug een nieuwe deftige overnemer ondertussen zoekt. :Roland: heeft de komst van de wereldvreemde Japanners overschat. Kortrijk, OHL enz. doen het op dat vlak veel beter.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Ik zou toch eens contact opnemen met Red Bull of die niet geïnteresseerd zijn. Praten met die mensen kan toch geen kwaad.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Crisis op Stayen

Bericht door stvvilvoorde »

Dan ben je in het beste geval weer zo'n tussenclub, dat is nauwelijks verbetering tov de huidige situatie.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Halenaar »

De waanzin van sommigen hier valt toch echt niet te schatten, wat je hier soms allemaal leest tart elke verbeelding...

Redbull? Maar dan wel zagen dat de Japanners geen rekening houden met de achterban? Redbull is nog 1000x erger en het schoolvoorbeeld van wat er allemaal mis is met modern voetbal.

Belgische overnemer? Wie dat? Lambrecht heeft daar jaren achter gezocht omdat hij perse een Belg wou voor de overname. Die Belg heeft Lokeren dan op een jaar tijd naar het faillissement gebracht. KVO heeft het na nog geen jaar ook moeten opgeven en zijn ook moeten overstappen naar een buitenlandse eigenaar.

Dan blijf je maar nog met twee opties over: een B club worden van een 'topclub' zoals Cercle, of een makelaarsclub zoals Moeskroen is/ was. Van 1 ding mag je zeker zijn: het zullen sowieso buitenlanders zijn.

Leuk of niet voor sommigen, maar DMM is nog steeds onze beste hoop voor een toekomst met dit STVV. Uit de constructieve gesprekken met de supportersclub en de aanstelling van Maes lijkt het er toch op dat ze uit hun fouten willen leren, aan hun nu opvolgende maand te tonen dat ze het beste voor hebben met onze club.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

Jones schreef: 13 dec 2020, 12:15 Dus je ziet Roland als een soort Lambrecht van STVV die uit compassie terug overneemt en mannetjes posteert om dan ondertussen terug een nieuwe deftige overnemer ondertussen zoekt. :Roland: heeft de komst van de wereldvreemde Japanners overschat. Kortrijk, OHL enz. doen het op dat vlak veel beter.
Compassie, eigenbelang, ... Noem het zoals je wil! Hij zegt toch altijd dat STVV de club van zijn hart is... :D Als dat zo is, dan kan hij toch niet toezien dat zijn club recht onder zijn neus wegkwijnt, zonder in te grijpen en er ook nog "ne schone frank uit te halen". Indien hij de zaken deze keer slim runt en zich niet mengt in het sportieve luik en zich beperkt tot het verschaffen van een budget en het controleren van het sportieve resultaat op het einde van het seizoen, dan kan het een goed zaakje voor hem zijn. Misschien als ze het hem heel lief vragen dat zijn ego dan gestreeld wordt en dat hij denkt munt te kunnen slaan uit de situatie en tegelijkertijd (in zijn ogen tenminste) een soort volksheld te worden die de club nog maar eens van de ondergang gered heeft...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

Iedereen zijn gedacht en ik heb daar respect voor. Maar voor mij hoeft RD echt niet meer over te nemen. Hij heeft zijn kans gehad en heel goed aangetoond dat sportieve successen hem niet interesseren. Als er een nieuwe overnemer komt moet het iemand zijn die sportieve successen met STVV wil halen. In mijn ogen moet die persoon de grootste (zotste) supporter van STVV zijn. Iemand die voor enige andere reden wil overnemen mag van mij wegblijven.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Mobius »

lindoke schreef: 13 dec 2020, 14:48 Iedereen zijn gedacht en ik heb daar respect voor. Maar voor mij hoeft RD echt niet meer over te nemen. Hij heeft zijn kans gehad en heel goed aangetoond dat sportieve successen hem niet interesseren. Als er een nieuwe overnemer komt moet het iemand zijn die sportieve successen met STVV wil halen. In mijn ogen moet die persoon de grootste (zotste) supporter van STVV zijn. Iemand die voor enige andere reden wil overnemen mag van mij wegblijven.
Als het over geld gaat maakt het niet uit of ge de grootste/zotste supporter zijt van een club. Ze kunnen nooit genoeg krijgen. Zie maar wat zotte supporter Coucke met KVO gedaan heeft.
Plaats reactie