Radio2 interview Stef Wijnants

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef:Dan geef je eens meerdere argumenten richting STVV-fan...dan is het windstil. :drunk:
Het laatste wat je mij kan verwijten, Jackieboy, is dat ik de argumenteringen van mensen met een afwijkende mening niet lees.

Zoals altijd zijn er meerdere kanten aan een verhaal en je moet zelf willen kunnen toegeven aan die meerdere zijden, ook al strookt dat niet met wat je zelf denkt.

Wat vooral opvalt zijn kleine dingen waar men niet of amper bij stilstaat en men gewoon aan voorbijgaat.

Zo lees ik hier dat Ito en Lee geen 10 zijn (of tenminste toch niet de potentie hebben om op die positie te spelen).
I beg to differ. Toch tenminste Lee zie ik wel op die positie kunnen renderen.

Het gerucht (dat wel klopt hoor), dat de Japanners bepaalde spelers liever zien spelen begint al een eigen leven te leiden. Nu lees ik hier dat het zou gaan over Vietnamessi :zot:. Jongens, vergeet niet dat we nog een Zuid-Koreaan hebben he.
Zoals ik ten overvloede zei, als De Bruyn week in week uit mag blijven gudderen en Lee zit nog eens niet op de bank, dan krab ik mij toch in het haar hoor, mogen jullie zeggen wat je wil.
De Japanners benoemen dit in niet zoveel woorden en de hel barst spreekwoordelijk los. Harde woorden gelijk "handpop" en "sportieve inmenging" vallen. Die mensen zien ook gewoon wat jij en ik zien hoor, dat er een speler duidelijk de voorkeursrol van Brys krijgt, die dat op basis van zijn trainingsarbeid misschien wel verdient, maar op basis van zijn effectieve prestaties op het veld (en DAAR is het bij mij weten toch nog altijd te doen) niet waard is. Zij denken dan ook dat er nog andere spelers in de kern zitten die die positie kunnen invullen.
Als men sportief had willen ingrijpen, deden de Japanners dat al lang hoor.
Er zijn op dit forum mensen die al vanaf het begin roepen dat de Japanners zich geen fluit aantrekken van de gewone supporters, dus met jullie rekening houden bij de keuze om Brys zijne C4 te geven zouden ze volgens die woorden dus niet doen. Het is trouwens niet dat ze géén (sportieve) aanleiding hadden om Brys op de straatstenen te smijten he...

Zie ik hier ook nog een post verschijnen met een geheel trotse oplijsting van de X aantal spelers door de Japanners gehaald.
OK, idd. Veel.
Vertel mij eens hoeveel van die spelers die "geflopt" zijn al effectief genoeg gespeeld hebben om dat label te krijgen? Zonder terug te vallen op de o zo voorspelbare "Brys stelt ze niet op, dus zijn ze niet goed genoeg".

Zoals ik al aangaf Jack, ik ben niet zozeer tegen kritiek, maar dan mag ik niet het gevoel krijgen dat deze kritiek met het gevoel van de dag meegaat.
Dan mag ik niet het gevoel krijgen dat er een deel frustraties zo tegenaan gegooid wordt, dat nuances waar nodig, ontbreken.
Dan mag ik niet het gevoel krijgen dat de kritieken van de dag toevallig samenvallen met hetgeen weer eens door Het Vod van Genk de wereld ingesmeten wordt.

Ik kan de kritieken van Mikman en Krisaias wel smaken. Ik heb ook de bijdrage van Jaqcues hierboven met plezier gelezen. Ik heb niets tegen de kritiek van die leden, raar he? Ik vraag mij af hoe dat zou komen
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door miel »

STimVV schreef:
miel schreef:
STimVV schreef:Misschien toch wel het moment om de 3 vorige transferperiodes eens te overlopen op vlak van inkomende transfers.
De 3 transferperiodes van de japanners vielen samen met de periode Brys. Inkomende transfers:

Thallyson
DeBruyn
Nazon
Gladon
Buya
Kamada
Sekine
Koike
Sankhon
Garcia Tena
Endo
Mmaee
Vloet
Syllah
Kinoshita
Gliha
Schmidt
DeSmet
Konaté
Durkin
Lucas
Lee Seung-Woo
Cong Phoung
Ito
DeRidder
Colombatto
Colidio
Suzuki
Sousa
Troonbeeckx

Dat zijn er 30. DERTIG!
En dat is de opsomming tov 16 maanden geleden. 30 Nieuwkomers op 16 maanden.
Van die 30 zijn er 9 die hun waarde bewezen: Kamada, Sankhon, Garcia, Endo, Schmidt, DeRidder, Colombatto, Suzuki, Sousa.
Van die 30 zijn er 4 waarover je kan discussieren: DeBruyn, Mmaee, Ito, DeSmet.
Van die 30 zijn er dus 17 die niks bij brachten (in enkele gevallen is dat nog "onder voorbehoud")

Ze kunnen niet allemaal slagen natuurlijk, dat is altijd zo. Maar ze hebben zelf ook wel veeeeel te veel spelers met kwaliteiten laten vertrekken waardoor ze het zichzelf moeilijk hebben gemaakt.

Dat is een dramatisch beleid. Simpel.
En mij lijkt dat toch ook hoofdzakelijk op kap van de eigenaars. Brys doet dat hier dus TOP gezien de omstandigheden. Er zal altijd discussie zijn over waarom die speler wel en die niet. Maar die 2a3 gevalletjes wegen niet op tov de soep die de japanners er hier van maken lijkt me.
Brys heeft vorig seizoen maar 15 spelers gebruikt , toegegeven er was weinig reden om er anderen te gebruiken
Boli was onaantastbaar voor Brys , andere aanvallers kregen weinig tot geen kans
Ge moet de kans krijgen om iets bij te brengen , er staan heel wat spelers tussen die elders wel al strepen hebben verdiend
En er staan jongeren tussen met heel wat potentieel
Een beetje eerlijk blijven hé
Brys doet het inderdaad Top wat de resultaten betreft , maar er is nog nooit een trainer bij STVV geweest die zoveel materiaal ter beschikking had ,
Onze grootste kwaliteiten Kamada was gehuurd en moest terug , en de transfer som voor Tommi kon men moeilijk wijgeren
Voor De Norre hebben ze ook goud gekregen en de meesten waren Desart liever kwijt dan rijk
Bezus daar kan men over discusieren of hij die fikse loonsverhoging waard was , maar dan moeten we weten over hoeveel het ging
Er is inderdaad heel wat kwaliteit vertrokken , maar er is er ook hee lwat bij gekomen , maar ge moet het willen zien , ga anders maar eens kijken naar de trainingen
Ge moet het inderdaad willen zien...
Op een dik jaar tijd 30 inkomende transfers gedaan. Maar we moeten het wel nog altijd doen met basisspelers als De Bruyn, Mmaee, Wolke Janssens (als verdediger nota bene), … dan is er toch ergens onderweg het één en ander verkeerd gelopen denk ik. 30 he!
Ge moet het inderdaad willen zien.
(Ik zeg trouwens ook dat er kwaliteit is bijgekomen, die staan tussen die 9 van de 30.)
De wedstrijden dat Mmaee centraal als verdediger heeft gespeeld waren best ok en rechtvaardigen een basis plaats , terwijl hij nog steeds de vervanger is van …………….
maar als je die jongen uitspeelt op het middenveld en hem dingen laat doen die hij niet kan , mag je hem daar niet op afrekenen
De Bruyn en Janssens zijn keuzes van de trainer , ook daar heeft hij alternatieven
Dus wanneer gij stelt dat we het moeten doen met deze basisspelers is dat de waarheid geweld aan doen .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jacques »

Even terzijde: 30 inkomende transfers op drie transferperiodes klinkt als heel wat, dat is het in zekere zin ook, maar het is in feite niet meer dan bij andere ploegen. Men kan discussiëren over de kwaliteit en de impact van de transfers (en dat ook vergelijken met de concurrentie), maar het aantal op zich is niet uitzonderlijk. Alle Pro League stadions zijn doorheen de jaren duiventillen geworden.

Zomer 2019: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190617_04464735
Winter 2019: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181228_04068627
Zomer 2018: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180615_03564828
Overdrijven is een kunst
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Underdog »

Krisaias schreef:
Jan Bulder schreef:Het is Brys die dan De Norre en Botaka daar geposteerd heeft.
Ere wie ere toekomt, het was onze vriend Marquez die De Norre op links geplaatst heeft, maar voor het overige ben ik het compleet eens met je post.
Met die kanttekening dat O'Loughlin de enige was die echt geloofde in De Norre op die positie. Hij dropte hem als linksback in de basis tegen Standard, dat was de eerste match na het ontslag van Marquez. Het klopt dat de Spanjaard De Norre in de voorbereiding - onder meer tegen Antwerp - als linksback liet invallen, maar in de eerste twee competitiematchen zat hij steeds op de bank. Ik dacht dat De Norre zelf achteraf heeft aangegeven dat Marquez hem niet echt zag staan.
Plaats reactie