Radio2 interview Stef Wijnants

Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Esteeveevee »

Wat een krant.

:grappig:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door lakie »

Mikman schreef:

De vraag is ook: wat willen de Japanners dan wel? Een handpop? Een trainer die puur naar het commerciële kijkt? Ik heb ook een bepaalde kritiek op Brys maar die is louter sportief van aard, terwijl bij de Japanners toch ook commerciële overwegingen blijken mee te spelen.
Als Brys vertrekt en er komt hier een of andere Japanner coachen, dan stopt het verhaal voor mij volledig.
Der is nu al amper een Belgische connectie in het bestuur, waardoor sommige zaken volledig mislopen (communicatie, transfers, klantenbinding enz...) maar dan wordt het mij toch net iets TE gortig...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jack »

Mikman schreef: De vraag is ook: wat willen de Japanners dan wel? Een handpop? Een trainer die puur naar het commerciële kijkt? Ik heb ook een bepaalde kritiek op Brys maar die is louter sportief van aard, terwijl bij de Japanners toch ook commerciële overwegingen blijken mee te spelen.
Ik denk dat dit laatste het allerbelangrijkste is van je hele betoog!
Dat is de vraag van 1 miljoen, "wat willen ze dan wel?".

Ik weet één ding: persoonlijk heb ik nog altijd liever een coach waar ik het soms totaal oneens mee ben, maar die wel onafhankelijk (en laten we hopen ook te goeder trouw) zijn beslissingen neemt dan een handpop die luistert naar wat zijn bazen hem influisteren.
Voor mij moeten sportieve beslissingen ALTIJD onafhankelijk van het bestuur gebeuren.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door miel »

Ondertussen hebben zowat alle voetbalsites het éénzijdig verhaal van Wijnants op RADIO 2 overgenomen
Zijn voorspellingen wat de resultaten betreft dreigen voor de zoveelste keer als een boemerang in zijn gezicht terecht te komen
dan maar op een andere manier de onrust terug opwakkeren de riool journalist
Het is nogal wiedes wanneer we nu nog met 12 punten stonden de positie van de trainer ter discussie kwam te staan
dat gebeurt niet alleen hier maar overal
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STVV-fan »

Jack schreef:
STVV-fan schreef:Proficiat Belang van Genk.

Schitterend artikel om iedereen tegen de Japanners op te zetten.

Proficiat, je flikt het weer net gelijk jullie het geflikt hebben toen ze juist overnamen :party:
Ik dacht vroeger dat je altijd in de reet van RD zat.
Maar ik was mis. Je zit gewoon altijd in de reet van de eigenaar, ongeacht wie of wat?

Brys is niet zonder zonden: te lang vasthouden aan bepaalde spelers die duidelijk te kort komen, koppig gedrag,...

Maar de Japanners zijn allesbehalve vrij van zonden:
- veel kapitaalsvernietiging door slechte transfers, over die verschillende transferperiodes mogen we nu toch wel al concluderen dat er verschillende spelers zwaar te kort kwamen
- niet uitgebalanceerde kern
- (te) laat transfers
- dat van die tolk indien waar
- liegen over shirtsponsor
- zich willen bemoeien met het sportieve

Wie dat niet ziet, wil het niet zien.
Jackieboy, ten eerste kruip ik in het hol van wie ik wil.
Ten tweede lijkt het mij alsof het voor bepaalde mensen een missie is geworden om eender welke eigenaar die niet precies doet wat die mensen graag zien dat gebeurt, niet te mogen.

Over uw punten:
- de enige die kapitaal "vernietigt" is Brys, getuige het verhaal Buya, Lee en in veel mindere mate Nazon.
Als je nu nog zei: weggegooid geld, kon ik u nog deels gelijk geven
- niet uitgebalanceerd: voor wat? Het lijkt mij dat Sousa goed zijn plan trekt op de flank.
Dit lijkt mij meer het gelijk geven van de gazetten, omdat je weet dat het niet zo erg is zoals het werd voorgesteld, maar je het gewoon niet wil toegeven.
Het enige dat we missen is een centrale verdediger met postuur
- te late transfers: volledig mee akkoord.
- Wtf is er mis met die tolk (wat idd waar is)? Suzuki was MVP in Aziatische CL, onhaalbaar voor STVV vorig jaar.
We hebben HET aanvallend talent van Japan in onze pollen en als er dan iets scheelt, dan doe je er iets aan.
Yuma is in potentie uw duurste uitgaande transfer ooit, in potentie de beste spits die hier in jaren rondliep.
Ik wil de reacties niet lezen indien hij wenend terugvloog naar Kashima, omdat men géén tolk voorzag, terwijl Stayen uit zijn voegen barst van de Japanners.
-Shirtsponsor: wat is uw bron? Ah, dus gewoon omdat ze DMM op het truike gezet hebben denk jij dat ze logen over de onderhandelingen?
Komop Jack, vind je dat zelf niet wat debiel? Ben je intellectueel zó oneerlijk dat je niet wil toegeven dat je eigenlijk dat een stuk uit je duim staat te sutsen?
- over het sportieve:
Aaaaa, het grote woord is eruit. Als de Japanners daadwerkelijk wouden ingrijpen, waarom verboden ze Brys niet om De Bruyn te laten voortgudderen?
En is het dan daadwerkelijk zó verwonderlijk dat de Japanners zich luidop vragen beginnen stellen wanneer De Bruyn week in, week uit mag blijven bewijzen dat een training niet hetzelfde is als een match, terwijl een Lee voor diezelfde positie als eerste geschrapt wordt bij het opmaken van de selectie? Wanneer hij zelfs plaats moet ruimen voor, met alle respect, Van Dessel?

Ik denk dat iedereen hier eens eerlijk moet zijn tov zichzelf, buiten bijvoorbeeld een Mikman en een Krisaias die weliswaar kritiek hebben op de Japanners, maar zich de "juiste vragen" stellen op de "juiste momenten".

Het feit dat we hier weer die discussies moeten voeren bewijst voor de zoveelste keer dat het mensen gelijk Gunther Schoofs, Stef Wijnants, Filip Kevers en consoorten wééral eens gelukt is om de mensen voor hun kar te spannen en tegen anderen op te zetten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door stvvilvoorde »

Wynants heeft groot gelijk.

Over Lee zei Brys het volgende tegen de zuid-koreaanse media, toen die vroegen waarom Lee er niet bij was.
“Ik heb nu 29 spelers en moet keuzes maken. Die knopen hakken we door op basis van de trainingen, van de eigen spelers, van de tegenstander. Lee zit nog altijd in zijn aanpassingsperiode. Hij moet meer in zichzelf durven investeren, niet in het verleden leven, wel in het heden. Hopelijk zet hij die stap.”
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:Wynants heeft groot gelijk.

Over Lee zei Brys het volgende tegen de zuid-koreaanse media, toen die vroegen waarom Lee er niet bij was.
“Ik heb nu 29 spelers en moet keuzes maken. Die knopen hakken we door op basis van de trainingen, van de eigen spelers, van de tegenstander. Lee zit nog altijd in zijn aanpassingsperiode. Hij moet meer in zichzelf durven investeren, niet in het verleden leven, wel in het heden. Hopelijk zet hij die stap.”
:grappig:

Zijn dat diezelfde trainingen van De Bruyn waardoor hij al 11 matchen en een halfuur mag blijven gudderen?

Want dan heeft Wynants inderdaad gelijk als hij zegt dat de Japanners verbaasd zijn dat een De Bruyn elf matchen op rij in de basis mag staan, terwijl Lee nog eens niet de bank haalt
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Elgromi »

Ze zeggen ook wel is wie niet het nieuws leest is niet geïnformeerd, wie wel het nieuws leest is mis geïnformeerd. Zullen wel zien wat het nog geeft.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Wynants heeft groot gelijk.

Over Lee zei Brys het volgende tegen de zuid-koreaanse media, toen die vroegen waarom Lee er niet bij was.
“Ik heb nu 29 spelers en moet keuzes maken. Die knopen hakken we door op basis van de trainingen, van de eigen spelers, van de tegenstander. Lee zit nog altijd in zijn aanpassingsperiode. Hij moet meer in zichzelf durven investeren, niet in het verleden leven, wel in het heden. Hopelijk zet hij die stap.”
:grappig:

Zijn dat diezelfde trainingen van De Bruyn waardoor hij al 11 matchen en een halfuur mag blijven gudderen?

Want dan heeft Wynants inderdaad gelijk als hij zegt dat de Japanners verbaasd zijn dat een De Bruyn elf matchen op rij in de basis mag staan, terwijl Lee nog eens niet de bank haalt
Correctie. Geen 11. Maar 13 matchen op een rij.
Bij de 14e eindelijk op de bank.

Wat niet wil zeggen dat ik Brys weg wil. Integendeel. Maar de interne machtsstrijd speelt misschien dan toch mee in de selectiepolitiek. Waar bijgevolg Ito en Lee niet de kansen krijgen die anderen wel krijgen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Brusselmans »

Ik moet eerlijk zijn :ik zou ook niet kunnen opschieten met een baas als Brys.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:Ik moet eerlijk zijn :ik zou ook niet kunnen opschieten met een baas als Brys.
En waarom niet, omdat de man vasthoudt aan een idee en in eer en geweten zijn selectie maakt ? Liever een baas met een bepaald doel voor ogen dan een handpop die knikt en bukt voor zijn CEO, dat nen tegendraadse mens zoals gij liever dat laatste doet verrast me enigzins;
Neem het geval Buya : de keren dat die voor Stvv inviel was toch om te janken, dus logsch dat die geen kansen meer heeft gehad.
Wie zegt dat Lee en Co zich professioneel gedragen naast het veld ? Als je van een bepaald basisidee vertrekt waarbij discipline en werklust de fundamenten zijn waarop je verder bouwt, dan horen daar sommigen misschien niet (direct) bij. Mocht je dit wel accepteren en aan vedetten de voorkeur geeft enkel en alleen omdat ze denken dat die status hen toekomt, dan ben je verkeerd bezig en is dit niet eerlijk tov de anderen misschien minder bedeelde voetballers in de groep.
Bovendien, mochten het toch allemaal zo geweldige voetballers zijn dan zou Brys daar toch onmiddellijk gebruik van maken. Je maakt me niet wijs dat iemand die er met kop en schouders bovenuit steekt niet zou opgesteld worden als je daarmee je kansen op succes kan verrijken.
Quid quo pro, voetbal is nog altijd een team sport al de rest is gezever.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jack »

Jack schreef: - dat van die tolk indien waar
STVV-fan schreef:Jackieboy, ten eerste kruip ik in het hol van wie ik wil.
Ten tweede lijkt het mij alsof het voor bepaalde mensen een missie is geworden om eender welke eigenaar die niet precies doet wat die mensen graag zien dat gebeurt, niet te mogen.
Dat is de zaken omdraaien!
Jij verliest gewoon quasi elke vorm van kritisch denken tov de eigenaren.

STVV-fan schreef:- de enige die kapitaal "vernietigt" is Brys, getuige het verhaal Buya, Lee en in veel mindere mate Nazon.
Als je nu nog zei: weggegooid geld, kon ik u nog deels gelijk geven
Kapitaal vernietigd met Buya? Valt nog te bezien he? Na dit succesvol seizoen levert hij misschien meer op dan hij gekost heeft? Af te wachten!
Lee, Nazon...koffiedik kijken momenteel. Je kan op dit moment gewoonweg NIET inschatten of ze voldoen of niet.
STVV-fan schreef:- niet uitgebalanceerd: voor wat? Het lijkt mij dat Sousa goed zijn plan trekt op de flank.
Dit lijkt mij meer het gelijk geven van de gazetten, omdat je weet dat het niet zo erg is zoals het werd voorgesteld, maar je het gewoon niet wil toegeven.
Het enige dat we missen is een centrale verdediger met postuur
1 centrale verdediger te kort en that's it? Oké dan. :gek:
Geen overaanbod aan middenvelders? Niet nog wat extra bruikbaar voor verdediging? Wolke heeft nochtans al zeer veel moeten spelen, en niet alleen centraal.
...
STVV-fan schreef:- Wtf is er mis met die tolk (wat idd waar is)? Suzuki was MVP in Aziatische CL, onhaalbaar voor STVV vorig jaar.
We hebben HET aanvallend talent van Japan in onze pollen en als er dan iets scheelt, dan doe je er iets aan.
Yuma is in potentie uw duurste uitgaande transfer ooit, in potentie de beste spits die hier in jaren rondliep.
Ik wil de reacties niet lezen indien hij wenend terugvloog naar Kashima, omdat men géén tolk voorzag, terwijl Stayen uit zijn voegen barst van de Japanners.
Hier heb ik me verkeerd uitgedrukt, excuses. Ik heb het niet over de tolk. Ik vind het goed dat ze er alles aan doen om een speler op de rails te krijgen. Ik heb dus geen probleem met die vriend die hier even was, noch met de tolk.
Het gaat me over dat in het artikel staat dat dit blijkbaar voor onvrede zorgt omdat het wel kan voor de Aziatische spelers, maar dat er geen werk gemaakt wordt van algemene Engelse lessen ondanks uitdrukkelijke vraag van de staff. Er zijn blijkbaar meerdere spelers in de kern (Aziatische maar ook andere afkomst) die amper Engels begrijpen.
STVV-fan schreef:-Shirtsponsor: wat is uw bron? Ah, dus gewoon omdat ze DMM op het truike gezet hebben denk jij dat ze logen over de onderhandelingen?
Komop Jack, vind je dat zelf niet wat debiel? Ben je intellectueel zó oneerlijk dat je niet wil toegeven dat je eigenlijk dat een stuk uit je duim staat te sutsen?
Mijn bron? Ze hebben letterlijk zelf gezegd bij de voorstelling in de brouwerij van Wilderen dat er veel interesse was, dat de onderhandelingen bezig waren, dat ze dat niet overhaast wouden afhandelen en daarom nog de eerste 2 of 3 matchen DMM zelf zou staan. Correcter ware geweest "er is te weinig interesse aan de prijs die wij willen".
STVV-fan schreef:- over het sportieve:
Aaaaa, het grote woord is eruit. Als de Japanners daadwerkelijk wouden ingrijpen, waarom verboden ze Brys niet om De Bruyn te laten voortgudderen?
En is het dan daadwerkelijk zó verwonderlijk dat de Japanners zich luidop vragen beginnen stellen wanneer De Bruyn week in, week uit mag blijven bewijzen dat een training niet hetzelfde is als een match, terwijl een Lee voor diezelfde positie als eerste geschrapt wordt bij het opmaken van de selectie? Wanneer hij zelfs plaats moet ruimen voor, met alle respect, Van Dessel?
Jij blijft maar roepen om Lee!
1. je weet niks van zijn daadwerkelijk niveau, dus alles wat je daarover zegt is voorwaardelijk. Het enige dat ergens op slaat is zeggen dat proberen wel eens zou mogen gezien het gebrek aan niveau van De Bruyn.
2. ik lees vooral ook dat hij nu al 2x weggestuurd is van training omwille van gebrek aan inzet en mentaliteit.
Er vanuitgaande dat de trainer dit te goeder trouw analyseert en bepaalt (of zien we ook daar een complot in?)...is dat dan het signaal dat je aan je kern wil geven? Het maakt niet uit hoe fel je er je voeten aan veegt, hoe fel je eventueel naast je schoenen loopt...als het talent er maar is dan sta je in de basis? Dan zit je binnen de korste keren met tweespalt in je ploeg!
Maar in jouw ogen is dit Brys die niet om kan met "namen". Tja, dan moeten we niet verder discussiëren he.
STVV-fan schreef:Ik denk dat iedereen hier eens eerlijk moet zijn tov zichzelf, buiten bijvoorbeeld een Mikman en een Krisaias die weliswaar kritiek hebben op de Japanners, maar zich de "juiste vragen" stellen op de "juiste momenten".
Het feit dat we hier weer die discussies moeten voeren bewijst voor de zoveelste keer dat het mensen gelijk Gunther Schoofs, Stef Wijnants, Filip Kevers en consoorten wééral eens gelukt is om de mensen voor hun kar te spannen en tegen anderen op te zetten.
Ik denk dat ik, in tegenstelling tot jou, voldoende nuance in mijn opinies probeer te verwerken!
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door fruitboerke »

Zowel de Japanse Bazen als Brys zelf hebben deze situatie in de hand gewerkt.Een speler zoals De Bruyn match na match maar laten aanmodderren terwijl zo een Lee of Ito straal genegeerd worden is spelen met vuur en nog belangrijker met de centen van uw bazen.De Japanners kan je het verwijt maken dat ze zomaar lukraak ingekocht hebben zonder met de wensen van de coach rekening te houden.Maar het zijn nog altijd en praktisch bij alle clubs dat de bazen beslissen wie er aangekocht zal worden en nogal logisch het is met hun centen en niet met die van de coach..Het verhaal is geschreven en waar rook is .......Mij persoonlijk maakt het gene bal uit wie coach is maar WEL wie hij al dan niet terecht in de basis dropt en de manier hoe hij zijn team laat voetballen.Sorry maar dan is Brys duidelijk de verliezer.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door stvvilvoorde »

Brys zal rap genoeg een nieuwe ploeg vinden.
Ik denk dat zijn naam nu al op lijstjes in het genkse en antwerpse staat...

Maar wat voor een trainer gaan wij in de plek krijgen?
Hoogst waarschijnlijk weer een handpop a la McLovin of de aziatische variant daarvan.
Daar pas ik dan ook resoluut voor.

Brys is zeker niet vrij van zonde, maar die zonden verbleken in het niets vergeleken met de onkunde en eigenzinnigheid waarmee de japanners al elke transferperiode hebben aangepakt.
Ik blijf erbij, ik denk nog steeds dat we het erg goed doen met zulk een zootje ongeregeld als kern.
Ivm Lee sluit ik aan met Louis hierboven.
Als je al 2x op 2 maand van training bent gestuurd, dan vind ik het niet terecht om zo iemand onmiddelijk in de basis te droppen.
Dat is niet verantwoordbaar tov de rest van de groep, punt aan de lijn.
Ja hij heeft een verleden met Barca-B, ja hij heeft meer dan een miljoen gekost, maar dat is geen vrijgeleide voor een basisplek.

Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar een mens zou nog heimwee krijgen naar Duchatelet.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door smol »

Brys heeft inderdaad fouten gemaakt maar welke trainer doet dit niet ?
Ga bij eender welke ploeg het forum af en je zal altijd kritiek terugvinden op de coach of een speler die hij altijd opneemt in zijn team (zelfs bij de boeren in Brugge).

Ik ben ook geen fan van De Bruyn maar Brys zal naar zijn manier van werken wel zijn motief hebben om hem op te stellen.

De grootste fout ligt bij het beleid die veel te laat in gang geschoten zijn met de transfers en dan nog met de verkeerde spelers op de proppen kwamen.
Plaats reactie