STVV in VM

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV in VM

Bericht door Jones »

Het aantal ballen tussen de palen is idd. schrijnend. Zelfs vanuit de tweede lijn wordt er nauwelijks op goal getrapt. Eindeloos breien om zich dan meestal vast te lopen
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV in VM

Bericht door STVV-fan »

Toch ook grappig hoe ze er niet bij vertellen dat een Buya Turay teruggekomen is (of zou terugkomen, de topschutter en gouden schoen van Zweden), dat een Nelson Balongo het krachthonk in moet om beter te worden, Colidio amper heeft gespeeld en Sousa eigenlijk vooral, als hij al speelde, als linkerflankverdediger aan de bak moest en van daaruit in een, mmm, "Systeem Brys" niet in de mogelijkheid kon verkeren om eens op doel te trappen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Bij de andere statistieken staat er ook geen mogelijke verklaring. De vaststelling is wat ze is en iedere supporter zonder oogkleppen op zal ze bevestigen. De framing van het systeem Brys is trouwens behoorlijk flauw. Dat systeem waarin niemand zogezegd op doel kan of mag trappen, leidde vorig seizoen wel tot onze grootste doelpuntenproductie in 1ste klasse sinds de invoering van de play-offs. Het zal daar dan toch niet aan gelegen hebben, me dunkt.
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: STVV in VM

Bericht door tweety »

Jacques schreef: 17 jan 2020, 09:30 Dat systeem waarin niemand zogezegd op doel kan of mag trappen, leidde vorig seizoen wel tot onze grootste doelpuntenproductie in 1ste klasse sinds de invoering van de play-offs. Het zal daar dan toch niet aan gelegen hebben, me dunkt.
Dat had vooral te maken met de invulling ervan en dan vooral nog 1 speler: Kamada.
Met hem erbij speelden we veel directer/verticaler dan dat we dit seizoen speelden onder Brys. En hij was dan ook nog eens productief op de koop toe.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

Inderdaad. Als puntje bij paaltje komt, staat of valt elk systeem met de kwaliteit en het profiel van de spelers waarmee je werkt en dat is en blijft het grootste probleem dit seizoen: spelers die niet het juiste profiel hebben, veel te laat zijn toegekomen en in een aantal gevallen ook (nog) niet de vereiste kwaliteit kunnen brengen. Spelers als Nazon, Balongo of Colidio mag je in eender welk systeem zetten, dit seizoen zullen ze in geen enkel potten breken.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV in VM

Bericht door Krisaias »

STVV-fan schreef: 16 jan 2020, 23:46 Toch ook grappig hoe ze er niet bij vertellen dat een Buya Turay teruggekomen is (of zou terugkomen, de topschutter en gouden schoen van Zweden), dat een Nelson Balongo het krachthonk in moet om beter te worden, Colidio amper heeft gespeeld en Sousa eigenlijk vooral, als hij al speelde, als linkerflankverdediger aan de bak moest en van daaruit in een, mmm, "Systeem Brys" niet in de mogelijkheid kon verkeren om eens op doel te trappen.
De vraag is hoe "terug" Buya Turay is... als hij deel uitmaakt van de plannen, dan had men hem toch gewoon mee op oefenkamp genomen, me dunkt, en ervoor gezorgd dat hij stante pede zijn paperassenwerk in orde bracht ..

Nu ja, since de Japanners hier de lakens uitdelen, is het altijd wel al koffiedik kijken geweest wat betreft hun "plannen". Misschien zijn die er vaak ook gewoon niet ... da's de indruk die ik meer en meer krijg.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: STVV in VM

Bericht door Stvv_eng »

Krisaias schreef: 17 jan 2020, 13:05
STVV-fan schreef: 16 jan 2020, 23:46 Toch ook grappig hoe ze er niet bij vertellen dat een Buya Turay teruggekomen is (of zou terugkomen, de topschutter en gouden schoen van Zweden), dat een Nelson Balongo het krachthonk in moet om beter te worden, Colidio amper heeft gespeeld en Sousa eigenlijk vooral, als hij al speelde, als linkerflankverdediger aan de bak moest en van daaruit in een, mmm, "Systeem Brys" niet in de mogelijkheid kon verkeren om eens op doel te trappen.
De vraag is hoe "terug" Buya Turay is... als hij deel uitmaakt van de plannen, dan had men hem toch gewoon mee op oefenkamp genomen, me dunkt, en ervoor gezorgd dat hij stante pede zijn paperassenwerk in orde bracht ..

Nu ja, since de Japanners hier de lakens uitdelen, is het altijd wel al koffiedik kijken geweest wat betreft hun "plannen". Misschien zijn die er vaak ook gewoon niet ... da's de indruk die ik meer en meer krijg.
Buya heeft zijn werkvergunning niet, mag voorlopig niet eens meetrainen met de A-kern laat staan een oefenkamp volgen.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV in VM

Bericht door Krisaias »

Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 13:28
Krisaias schreef: 17 jan 2020, 13:05
STVV-fan schreef: 16 jan 2020, 23:46 Toch ook grappig hoe ze er niet bij vertellen dat een Buya Turay teruggekomen is (of zou terugkomen, de topschutter en gouden schoen van Zweden), dat een Nelson Balongo het krachthonk in moet om beter te worden, Colidio amper heeft gespeeld en Sousa eigenlijk vooral, als hij al speelde, als linkerflankverdediger aan de bak moest en van daaruit in een, mmm, "Systeem Brys" niet in de mogelijkheid kon verkeren om eens op doel te trappen.
De vraag is hoe "terug" Buya Turay is... als hij deel uitmaakt van de plannen, dan had men hem toch gewoon mee op oefenkamp genomen, me dunkt, en ervoor gezorgd dat hij stante pede zijn paperassenwerk in orde bracht ..

Nu ja, since de Japanners hier de lakens uitdelen, is het altijd wel al koffiedik kijken geweest wat betreft hun "plannen". Misschien zijn die er vaak ook gewoon niet ... da's de indruk die ik meer en meer krijg.
Buya heeft zijn werkvergunning niet, mag voorlopig niet eens meetrainen met de A-kern laat staan een oefenkamp volgen.
Ja, zover was ik mee... ik wil maar zeggen dat, als hij echt in de plannen zou passen of er een belangrijk deel van zou uitmaken, dat men dan toch naar alle verwachting had gepusht om dat in orde te krijgen (tenminste, dat verwacht ik van een profclub). Dus mijn conclusie is dat ze er niet op rekenen of toch niet te fel. Hetgeen niet wil zeggen dat hij hier niet binnen enkele weken in de ploeg kan staan hé ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV in VM

Bericht door smol »

Stvv_eng schreef: 17 jan 2020, 13:28
Krisaias schreef: 17 jan 2020, 13:05
STVV-fan schreef: 16 jan 2020, 23:46 Toch ook grappig hoe ze er niet bij vertellen dat een Buya Turay teruggekomen is (of zou terugkomen, de topschutter en gouden schoen van Zweden), dat een Nelson Balongo het krachthonk in moet om beter te worden, Colidio amper heeft gespeeld en Sousa eigenlijk vooral, als hij al speelde, als linkerflankverdediger aan de bak moest en van daaruit in een, mmm, "Systeem Brys" niet in de mogelijkheid kon verkeren om eens op doel te trappen.
De vraag is hoe "terug" Buya Turay is... als hij deel uitmaakt van de plannen, dan had men hem toch gewoon mee op oefenkamp genomen, me dunkt, en ervoor gezorgd dat hij stante pede zijn paperassenwerk in orde bracht ..

Nu ja, since de Japanners hier de lakens uitdelen, is het altijd wel al koffiedik kijken geweest wat betreft hun "plannen". Misschien zijn die er vaak ook gewoon niet ... da's de indruk die ik meer en meer krijg.
Buya heeft zijn werkvergunning niet, mag voorlopig niet eens meetrainen met de A-kern laat staan een oefenkamp volgen.
dat is toch amateurisme ten top hé, zowel van Club als speler.Hoe lang is de competitie al gedaan in Zweden ?
Hoe langer het duurt hoe meer ik begin te denken dat ze op korte termijn denken.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV in VM

Bericht door stvvilvoorde »

Na enkele drieste tussenkomsten in de Championship en Premier League was Kevin Muscat staatsvijand nummer één in Engeland. Zijn bad boyplunje heeft de 46-jarige Australiër intussen ingeruild voor dat van brave huisvader en sportief adviseur bij STVV.

Kevin Muscat: 'STVV moet een ploeg zijn die proactief is, de bal bespeelt en constant druk zet.'

In mei van vorig jaar nam Kevin Muscat na veertien jaar als speler, assistent-trainer en manager afscheid van Melbourne Victory. Hij lag nog een jaar onder contract, maar hij had nood aan iets nieuws. Zijn kompas leidde hem naar Europa. 'Ik had een lange break nodig om te herbronnen en daarna heb ik vanuit Londen verschillende clubs bezocht. En toen kwam dat telefoontje van STVV. Mister Tateishi sprak met zoveel passie over voetbal en Sint-Truiden dat ik na elk gesprek nog meer geïntrigeerd raakte.'

Wat is de link tussen de Japanse CEO van STVV en een Australische voetbalcoach?

Kevin Muscat: 'Ik ben zes jaar hoofdtrainer geweest bij Melbourne Victory en in die periode heb ik vier keer de Aziatische Champions League gespeeld. Ook tegen Japanse teams. Als ik mister Tateishi mag geloven, is hij mij zo op het spoor gekomen.'

Volgens enkele bronnen word je op termijn de nieuwe trainer van STVV. Maar je hebt het trainerschap even on hold moeten zetten om nu al aan de slag te kunnen gaan op Stayen.

'Ik heb niet getwijfeld toen de mogelijkheid zich aandiende om iets anders te proberen. Het kost zo veel tijd en energie om de stiel te leren dat ik niet met andere zaken bezig ben.'

Ben jij de baas van trainer Milos Kostic?


'Nee, we zijn collega's.'

Maar op wedstrijddagen zit je dus niet op de bank?


'Dat is het domein van Milos. Hij coacht het team in de week en dus ook in het weekend. Ik pleeg voor de aftrap overleg met de staf en daarna volg ik de match vanuit de tribune.'

Wat wordt van jou verwacht als sportief adviseur?

'Ik ben de link tussen sportief directeur Andre Pinto en het bestuur enerzijds en de technische staf anderzijds. Ik moet de spelfilosofie ontwikkelen en die speelstijl helpen implementeren. Verder zal ik trainingen en wedstrijden analyseren, feedback geven aan de trainers en de trainingsstof reviewen.'
Follow the process

Kostic zei bij zijn aanstelling dat hij STVV opnieuw agressief wilde laten voetballen. Vechtvoetbal, zeg maar.


'Ik ben niet zeker dat Kostic het zo bedoelde. De mensen komen naar het stadion om een team te zien waar ze zich in kunnen herkennen. Mensen in de regio zijn harde werkers en dat aspect zal ook naar boven moeten komen in ons voetbal. Maar ik zou dat niet louter willen benoemen als vechtvoetbal.'

Wat is jouw voetbalfilosofie?

'Als ik het kort moet definiëren: STVV moet een ploeg zijn die proactief is, de bal bespeelt en constant druk zet.'

Terry Butcher, voormalige Engelse international, zei in 2006 als trainer van Sydney FC het volgende: 'Elke trainer in de A-League zou graag een Kevin Muscat opstellen en ik ben daar geen uitzondering in.' Wil je bij STVV ook een Kevin Muscat in de ploeg hebben?


( zoekt naar zijn woorden) 'Ik ben niet op zoek naar een specifieke kopie van mezelf. Het is een beginnersfout om te denken dat je een speler kan klonen of kan veranderen.'

Toen Tateishi de club eind november 2017 overnam, was het de bedoeling om na drie seizoenen mee te doen voor play-off 1. Welke doelen heeft hij jou opgelegd?

'Ik ben niet bezig met targets. Onze focus ligt op het proces dat naar de uitkomst leidt. En de uitkomst zie je pas op het einde van het seizoen...'
Premier League

Hoe staat het Australische voetbal ervoor?

'Het gaat traag vooruit. In de A-League staan er twee grote uitdagingen voor de deur: de competitie uitbreiden met een aantal teams en een promotie-degradatiesysteem invoeren.'

Je hebt een kleine 50 wedstrijden gespeeld voor Australië. Maar in de Premier League is je teller op 9 matchen met Crystal Palace blijven steken. Was de Engelse eerste klasse te hoog gegrepen voor jou?

'Dat werd mij gezegd en ik respecteer die mening. Misschien zat er wel een grond van waarheid in... Maar ik heb in die negen matchen van elke minuut genoten.'

Je hebt in Engeland een zekere reputatie opgebouwd. Is er iets waarvan je spijt hebt?

'Zijn er zaken voorgevallen waarvan ik wens dat ze niet gebeurd waren? Uiteraard. Ik ben ook maar een mens. Geen enkel incident waar ik bij betrokken was, heb ik op voorhand beraamd. Het is gebeurd en ik moet daar nu mee leren leven.'

Lid van het beste Rangersteam van de 21e eeuw

Kevin Muscat heeft iets met Wembley. Of tenminste de oude versie van het mythische stadion. Muscat dwong in 1997 met Crystal Palace de promotie af naar de Premier League op het heilige gras van Wembley na een zege tegen Sheffield United (2-1) en in 2004 leidde hij als aanvoerder Millwall naar de FA Cupfinale tegen Manchester United (3-0). Maar zijn beste herinneringen houdt de voormalige middenvelder wellicht over aan het seizoen 2002/03, toen hij met de Rangers deel uitmaakte van een ploeg met sterren als Stefan Klos, Lorenzo Amoruso, Arthur Numan, Barry Ferguson, Claudio Caniggia, Christian Nerlinger, Tore André Flo, Ronald de Boer, Shota Arveladze, Michael Mols, Mikel Arteta en de overleden Fernando Ricksen. Dat team haalde met veel overmacht alle Schotse prijzen binnen. 'Het was een ongelooflijke ervaring om met die gasten te spelen. En aan het einde van de rit was er de treble. We pakten de titel op de slotspeeldag dankzij een beter doelsaldo. De titelstrijd kreeg een dramatische wending omdat Celtic een strafschop miste. Je kon het stadion voelen daveren toen Celtic een goal binnenkreeg. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Uiteindelijk was de 4-1 zege van Celtic niet genoeg omdat wij met 6-1 wonnen.'
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV in VM

Bericht door Halenaar »

Reportage over Maes in SVM:
Rudi Cossey: 'Met zijn staf gedroeg hij zich niet anders dan met de spelers'

2010/11 - Lokeren

'In het seizoen 2010/11 konden we uitpakken met het duo Benjamin De Ceulaer- Benjamin Mokulu en Peter wist dat hij die twee jongens op een bepaalde manier moest prikkelen om hen te laten presteren.

'Dat hij niet altijd sympathiek overkwam, was het minste van zijn zorgen. Bij sommige jongens zocht hij de limiet op van wat algemeen aanvaard wordt. Wij konden het ons niet permitteren dat twee of drie spelers niet aan hetzelfde zeel trokken, want dan gingen we kopje onder.

'Met zijn staf gedroeg hij zich niet anders dan met de spelers. Ook tegen ons wikte hij zijn woorden niet en wij hebben ons daarop moeten instellen.'

Denis Odoi: 'Zijn manier van coachen was niet geschikt voor alle spelers'

2013/14 - Lokeren

'Bij Lokeren waren er vaak woordenwisselingen tussen Maes en de spelers, maar ik had nog nooit een trainer meegemaakt die zich de dag erna excuseerde voor zijn overdreven reactie. Ik herinner mij ook een training waarin ik een wedstrijdje verloor met mijn ploeg en als straf moesten we lopen. Ik was kwaad omdat sommige van mijn ploegmaats de kantjes er vanaf hadden gelopen en ik maakte aanstalten om naar de kleedkamer te gaan. Toen ik halverwege was, kreeg ik Maes over mij heen. "Als jij nu vertrekt, dan heeft heel de ploeg morgen training in plaats van een vrije dag." Ik deed toen toch maar mee aan die extra loopoefening. We hebben alles uitgesproken.

'Hij begreep mijn standpunt en hij vond het niet erg dat ik leiderschap toonde, maar de manier waarop was verkeerd. Spelers mogen kwaad zijn op hem of geprikkeld reageren, maar hij accepteerde niet dat je gezag probeerde te ondermijnen. Je ziet: zijn coaching is niet geschikt voor alle spelers.'

Tracy Mpati: 'Jongens verkrampten op het veld'

2017/18 - Lokeren

'Als je iemand hoorde fluiten langs de lijn, dan wist je dat het Peter Maes was. Maar het was vooral zijn gebrul dat veel spelers op stang joeg. Niet dat hij er zich veel van aantrok: je moest er maar mee leren omgaan. En dat is niet iedereen gegeven. Ik heb jongens zien verkrampen op het veld omdat ze schrik hadden om een verkeerde pass te geven. Ik had er zelf geen last van, maar ik heb wel zijn vertrouwen moeten winnen.

'Ik begon het seizoen als titularis op de linksbackpositie en toen hij na twee wedstrijden de voorkeur gaf aan de anciens heeft het weken geduurd voor ik weer de selectie haalde. Op training gaf hij af en toe aan wat mijn werkpunten waren, maar hij was zeker niet het type dat spontaan een reden opgaf waarom je niet speelde.'
valentin.leyssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:02

Re: STVV in VM

Bericht door valentin.leyssen »

Vandaag in HLNAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Kwaliteit is belabberd. Ik kan niet posten in hoogste kwaliteit omdat ik geen VIP member ben en heb geen zin om VIP member te worden. Iemand een suggestie om dat te verbeteren?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV in VM

Bericht door Jacques »

De volledige tekst:

Hoe trainerswissel metamorfose inluidde voor STVV

Voorbestemd was het eigenlijk niet, maar met de aanstelling van Peter Maes (56) viel plots het ene na het andere puzzelstukje in mekaar bij STVV. Na passages bij KV Mechelen, Lokeren en Genk voerde hij de voorbije maanden op Stayen misschien wel zijn strafste nummer tot nu toe op.

Het scenario van die indrukwekkende remonte van STVV begint met onverwachte cameo’s van Maria Wallenhorn (ex-HSV) en Lommel-speler Glenn Neven. Flashback naar begin december. Dan identificeren de Japanse eigenaars Bernd Hollerbach (ex-Moeskroen) als de ideale opvolger van Muscat. Alleen wil Hollerbach het onderste uit de kan. Hij vraagt naast een assistent en een physical coach ook een job voor Maria Wallenhorn als teammanager/mental coach. Een van de eisen die er te veel aan is: veto. Clubicoon Peter Delorge, al jaar en dag teammanager, daar wordt in Haspengouw niet aan getornd.

Violen meteen gelijkgestemd

Voorzitter David Meekers wijst de sportieve bazen op dat moment een tweede keer op de beschikbaarheid van Peter Maes. Meekers duwt door, gedreven door de laaiende feedback van Lommel-kapitein Glenn Neven. Die laatste werkt toevallig al jaren op het boekhoudkantoor van de voorzitter. Tateishi stemt in met een gesprek. De violen hoeven amper gelijkgestemd te worden. Maes en de Japanners zitten al op één lijn. “Dit STVV is niet uitgebalanceerd”, klinkt het. Maes predikt realistisch voetbal vanuit de organisatie. Precies wat ze op Stayen wilden horen.

De kleedkamer krijgt vanaf dag 1 met een compleet andere trainer dan Kevin Muscat te maken. De Australische gentleman liet de spelers veel manoeuvreerruimte en rekende op hun professionalisme. Maes grijpt ze bij hun nekvel. De spelersgroep krijgt een vastberaden coach voor zich met niet de minste twijfel in zijn discours. Een greintje gramschap speelt misschien ook wel een rol, na Propere Handen wil Maes deze kans absoluut grijpen. Hij schroeft bij. Teixeira maakt hij opnieuw de leider van de verdediging. De Portugees mist geen enkele minuut meer. Maes ontdekt ook snel dat het fysieke werk onder Muscat wat werd verwaarloosd. Samen met zijn staf stelt Maes vast dat er te weinig ‘high intensity runs’ gemaakt worden en die zijn cruciaal om snel te kunnen omschakelen. Maes schaaft bij.

Caufriez verhuist naar rechts

De eerste wedstrijd tegen Charleroi levert nog geen punten op, maar de Kanaries maken wel voor het eerst sinds lang weer een hongerige indruk. Op Zulte Waregem neemt Maes opnieuw een juiste beslissing. Het morrelt achteraan. Sankhon krijgt snel geel en Caufriez heeft het centraal links in de verdediging moeilijk. Maes haalt nog voor het halfuur Garcia van de bank om iets meer rust te brengen. Caufriez verhuist hij op instinct naar de rechterkant. Een gouden zet. De snelheid van Caufriez bezorgt Zulte Waregem problemen en met een assist en een goal bewerkstelligt de gelegenheidsrechtsachter de drie punten.

Zes goals uit stilstaande fase

Sint-Truiden gaat op zijn elan verder, boekt met tien een stuntzege op Sclessin en wint ook thuis van Beerschot. Maes zit er bovenop en wil het schokeffect verduurzamen. Een conflictmoment met Mmaee zet iedereen op scherp. Op training blijft Maes slijpen aan het blok en de restverdediging, basisingrediënten van zijn filosofie. Langzaam komen daar ook automatismen en looplijnen bij én stilstaande fases. Daarvoor rekent hij op zijn assistenten. Davy Heymans en Stefan Winters kwamen mee over van Lommel. Heymans houdt zich bezig met beeldmateriaal en de dode momenten. Winters is als physical coach de man die de gegevens van de gps-systemen bestudeert.

De stilstaande fases van Heymans zijn een succes. Al op Sclessin scoorde Suzuki uit een corner en tegen Beerschot doet hij dat nog eens over. Intussen puurden de Kanaries vier goals uit een corner én afgelopen weekend nog eentje uit een vrije trap. Doe er nog eentje op penalty bij en zes van de zestien doelpunten onder Maes kwamen tot stand na een spelhervatting.

Nog 5 punten

Gesterkt door de goede resultaten luistert de clubleiding bij de wintermercato naar Maes. Die vraagt om ervaring en Belgische spelers. Een balvaste spits en een nummer tien zijn de prioriteiten. Hij hamert er ook op om meteen bij het begin van de transferperiode toe te slaan. Maes krijgt zijn zin. Brüls tekent al op 31 december, Mboyo volgt op 8 januari. Twee voltreffers. Mboyo is het rustpunt dat de rest de kans geeft om bij te sluiten en Brüls is de man van de laatste pass. Maes blijft het vuur aanwakkeren. Na de recente 13 op 18 lijken de degradatiezorgen eventjes weg, maar dan weer is Maes er om iedereen bij de les te houden. “Om gered te zijn, hebben we 35 punten nodig.”

Nog vijf te gaan dus. Moet lukken in de huidige vorm en met nog negen duels te gaan.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie