Interview Tateishi

Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Interview Tateishi

Bericht door Stvv_eng »

CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Iedereen die STVV een warm hart toedraagt, is niet te spreken over de slechte sportieve resultaten. CEO Takayuki Tateishi krijgt vaak de zwartepiet toegeschoven, maar de 51-jarige Japanner is iemand waar je moeilijk boos op kan worden. Hij is altijd goedlachs, vriendelijk, humoristisch en niet de stijve hark die de man al eens lijkt op persconferenties. Wat volgt is het relaas van een amusante babbel, met een zwoegende tolk in het Zoom-venster. Deze keer blijven de grappen en grollen wel opvallend achterwege, want de sportieve situatie van STVV is penibel. Dat beseft ook Tateishi heus wel.

De huidige rangschikking, die moet pijn doen, mijnheer Tateishi?
(Diepe zucht) “Natuurlijk ben ik niet tevreden. We hebben veel werk, maar ik heb heel veel vertrouwen in Peter Maes. We hebben nu één wedstrijd gewonnen onder hem en één verloren. De cijfers zullen alleen maar beter worden. Ik zie bijna dagelijks de training en ben zwaar onder de indruk. De mentaliteit binnen de spelersgroep is helemaal veranderd.”

Waarmee u ook toegeeft dat het niet goed zat onder Kevin Muscat.
“Cijfers liegen niet, hé. Er gelden geen excuses voor de slechte resultaten onder Muscat, maar ik blijf zeggen dat Kevin echt geen geluk had. Hij heeft ook goede zaken verwezenlijkt. Wie geloofde hier nog in Duckens Nazon? Wie maakte Steve De Ridder zo belangrijk? Wie bracht Liberato Cacace naar ons? Ik heb Kevin niet meer gesproken, maar ik ga zeker nog eens een hapje eten met hem. Ik respecteer hem nog steeds.”

De fans juichen toe dat er opnieuw een coach is die de competitie kent. STVV had bijna een akkoord met Bernd Hollerbach, dan was dat anders geweest.
“Peter Maes werd ons door de meeste mensen geadviseerd. Ook voorzitter David Meekers stond fel achter zijn komst, maar we hebben getwijfeld door de situatie rond Propere Handen, daar lieg ik niet over. Peter weet dat ook, maar een goed gesprek met hem heeft ons overtuigd. Hij wil zich vooral sportief weer bewijzen, dat voelden we meteen en daar draait het eigenlijk toch gewoon om. We hebben nog geen seconde spijt gehad.”

Veel analisten zagen voor aanvang van het seizoen al een tekort aan kwaliteit. Voor hen is deze laatste plaats geen verrassing.
“Er zitten cruciale hiaten in de kern. Die nummer tien positie moet nu eenmaal beter ingevuld worden. Voorts zitten we op rechts met een tekort, maar vraag een keer na bij onze coach: kwaliteit is er wel, hoor. Colidio, Caufriez, Konaté, ze hebben in Waregem toch laten zien dat ze het wél kunnen als de organisatie goed staat. We kijken voor versterking vooral uit naar de aanval, maar die nummer tien primeert.”

U kijkt ook uit voor een extra spits?
(Knikt) “De Pro League voerde in dat er vijf keer gewisseld mag worden. Aanvallers worden nog crucialer: hetzij via een basisstek, hetzij via een invalbeurt. Het beïnvloedt de strategie voor de wedstrijd.”

Veel Aziatische transfers doen het niét goed. Laten we Sekine en Koike nog achterwege laten, maar zogezegde ‘toppers’ Lee en Ito falen ook bij STVV
“Vooral omdat we het systeem niet spelen waarin zij het best tot hun recht komen. We speelden deze week een oefenduel. Daar was Lee plots weer subliem en scoorde hij twee keer. Tegen Antwerp was hij eerder dit seizoen ook al top, dus hij kan het wel. Voor Ito bellen andere Belgische clubs me. Dat is toch niet zomaar? Ito is een echte linkerwinger, maar dan moet je hem ook zo uitspelen. We moeten uiteraard niet het hele systeem op Ito afstemmen. Peter Maes gaat sommige spelers echt nog beter maken. Filippov bijvoorbeeld scoorde in Oekraïne elf keer, maar is hier nog te braaf. Dat zal Maes nog veranderen. ”

Werd Filippov niet gehaald als nummer tien?
“Neen, hij is een spits. En ik verwacht ook nog goals van hem.”

U had gehoopt play-off 1 te spelen in het derde jaar dat DMM.com eigenaar is van de club, maar het is knokken tegen de degradatie.
“Yusuke Muranaka van DMM.com stelde inderdaad dat doel voorop. Dat weet ik maar al te goed. We blijven dat ook wel nastreven, maar daarvoor moet ons sportief budget omhoog. Dat opkrikken in coronatijden is niet simpel, andere Belgische clubs kunnen dat beamen. Maar we blijven markten afschuimen op zoek naar extra investeerders.”

Hoeveel bedraagt het budget dit seizoen?
“22 miljoen euro. 9 miljoen komt via Belgische sponsors en tv-rechten. 10 miljoen moet komen van uitgaande transfers en buitenlandse sponsors. 3 miljoen wordt bijgepast door DMM.com. We komen van 25 miljoen, maar dat was vooral door een reeks grotere transfers zoals die van Tomiyasu. We moeten weer richting dat bedrag. En liefst nog wat meer.”

Gaat DMM.com zelf die 3 miljoen niet opkrikken in de toekomst?
“In geen geval. Voor alle duidelijkheid: Keishi Kameyama, de grote baas van DMM.com, is niet geïnteresseerd in voetbal. Hij heeft STVV gekocht en de club in mijn handen gegeven met de opdracht ze goed en vooral zo gezond mogelijk te leiden. Dat is een hele uitdaging. Een vriendendienst? Bijlange niet. Kameyama houdt gewoon van ondernemen, zaken doen, markten afschuimen. Maar meer dan 3 miljoen zelf in de club steken elk jaar, gaat hij niet doen. De enige wederdienst is dat hij met DMM.com hoofdsponsor is op de shirts. Welke club heeft een grotere shirtsponsor in België?”

Benieuwd hoe u dan weer naar een budgettering van 25 miljoen of meer kan gaan.
“Grote Belgische sponsors vinden, is bijna onmogelijk. Als jij me iemand kan aanbevelen die geld in STVV wil stoppen: graag. Ik moét naar het buitenland. Een wedstrijd van STVV haalt 30.000 kijkers in Japan en dat lokt sponsors. Het is logisch dat die kijkers en sponsors STVV ook interessanter vinden als er Aziatische spelers van de partij zijn. Dat verklaart allicht een en ander.”

Terwijl de Belgische fan spelers wil van eigen bodem.
“Ik had een heel goede meeting met onze fans en ik zet alles in het werk om de identiteit van de club nog beter te begrijpen. Met de komst van Peter Maes heb ik naar hen geluisterd. Onze nieuwe nummer tien moet iemand zijn die de Belgische competitie kent, daar volg ik hen ook in. De fans hebben sinds onze ontmoeting een betere kijk op het hele STVV-verhaal, de financiën inclusief. Over de verdere toekomst zullen wij ook echt naar Peter Maes luisteren. Sommige spelers zijn binnenkort einde contract. Of we hen langer aan boord houden, hangt vooral af van hoe Maes het plaatje ziet.”

Wat de fans niet begrijpen is dat u voor Jhonny Lucas een miljoenenbedrag betaalde.
“Cowboyverhaal. Klopt absoluut niet!”

We zagen de jongste weken spandoeken en doodskisten aan Stayen met het opschrift: ‘Tateishi en Pinto buiten’.
“De supporters hebben het recht om te klagen, maar ik zit al twintig jaar in deze business en weet dat ik er rustig onder moet blijven. Zij die ons echt verwensen, zijn in de minderheid. Ik heb ook steeds een goed gevoel als ik na een supportersavond een aantal zaken duidelijker in kaart heb gebracht. Dat zal ook meer en meer gaan gebeuren.”

Stel dat STVV toch degradeert. Verkoopt DMM.com dan de club?
“Ik hoop dat dat niet gebeurt. Men heeft me verzekerd van niet.”

Iemand van uw werknemers voorspelde dat dit het laatste seizoen is van Takayuki Tateishi bij STVV.
“Oei? Wat moet ik dan gaan doen?”

U wordt gelinkt aan een club uit Fukuoka.
“Een club waarmee we een samenwerkingsakkoord hebben. Niet meer dan dat. Ik heb geen plannen om STVV te verlaten. (lachje) Tenzij jij iemand weet die hier even een extra cheque van 13 miljoen wil geven en beter kan doen? Ik luister.”

Geeft uw voorganger Roland Duchâtelet u soms tips over het beleid van STVV?
“Voor de lockdowns had ik een maandelijkse meeting met hem. Sinds corona heb ik hem niet meer gehoord.”

Hij heeft de plannen voor een nieuwe Tribune Zuid afgeblazen. Hoe gaat u dat oplossen voor de bezoekende supporters?
“No comment. Geen commentaar. (zucht) Maar wel een groot probleem. Ik sta met de rug tegen de muur.”

Er waren ook plannen van DMM.com om een nieuw complex te bouwen in Sint-Truiden. Hoever staat het daarmee?
“Dat dossier staat volledig on hold. Door de pandemie.”

Wat belooft u de fans voor 2021?
“Dat we meer zullen samenzitten. We willen echt wel waken over die identiteit van STVV. Ik sta open voor de mening van de achterban. De aanwerving van Peter Maes was een eerste stap in een betere samenwerking. En wat ik hen nog beloof: STVV blijft in eerste klasse en ik waak over het voortbestaan van deze club.”
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Interview Tateishi

Bericht door Stvv_eng »

Wat we hieruit kunnen halen? Er komt een Spits, een rechtervleugelverdediger en een Belgische nr 10. Ze zullen wat betreft transfers en contractverlengingen ook naar Maes luisteren en hij belooft ons niet te degraderen.
Ten slotte denk ik dat we er ook van kunnen uitgaan dat bij een eventuele degradatie de club verkocht wordt, want je kon bij die vraag niet zeggen dat je de club zou verkopen en heel zelfzeker lijkt Tateishi niet te zijn bij die vraag.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Interview Tateishi

Bericht door smol »

Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 10:06 Wat we hieruit kunnen halen? Er komt een Spits, een rechtervleugelverdediger en een Belgische nr 10. Ze zullen wat betreft transfers en contractverlengingen ook naar Maes luisteren en hij belooft ons niet te degraderen.
Ten slotte denk ik dat we er ook van kunnen uitgaan dat bij een eventuele degradatie de club verkocht wordt, want je kon bij die vraag niet zeggen dat je de club zou verkopen en heel zelfzeker lijkt Tateishi niet te zijn bij die vraag.
Het is een kopie van RD.... die bleef ook geloven dat er slechts één kleine minderheid niet achter hem stond.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Interview Tateishi

Bericht door omeloe »

smol schreef: 26 dec 2020, 10:12
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 10:06 Wat we hieruit kunnen halen? Er komt een Spits, een rechtervleugelverdediger en een Belgische nr 10. Ze zullen wat betreft transfers en contractverlengingen ook naar Maes luisteren en hij belooft ons niet te degraderen.
Ten slotte denk ik dat we er ook van kunnen uitgaan dat bij een eventuele degradatie de club verkocht wordt, want je kon bij die vraag niet zeggen dat je de club zou verkopen en heel zelfzeker lijkt Tateishi niet te zijn bij die vraag.
Het is een kopie van RD.... die bleef ook geloven dat er slechts één kleine minderheid niet achter hem stond.
De japanners hebben er een serieus sportief zootje van gemaakt maar is dit hetgeen je vooral onthoudt van dit interview ?
Tateishi weet blijkbaar goed wat er bij de achterban speelt en wat er nu misloopt . Grotendeels zijn fout natuurlijk maar hij is niet voetbaldom .
Hij heeft blijkbaar geleerd uit fouten en geeft Maes veel verandwoordelijkheid . Ik hoop dat Peter Maes de nodige versterking vind . DMM.com is ook niet de eigenaar die Wadi Degla-gewijs miljoenen zal verkwanselen .
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Interview Tateishi

Bericht door Jones »

Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 10:06 Wat we hieruit kunnen halen? Er komt een Spits, een rechtervleugelverdediger en een Belgische nr 10. Ze zullen wat betreft transfers en contractverlengingen ook naar Maes luisteren en hij belooft ons niet te degraderen.
Ten slotte denk ik dat we er ook van kunnen uitgaan dat bij een eventuele degradatie de club verkocht wordt, want je kon bij die vraag niet zeggen dat je de club zou verkopen en heel zelfzeker lijkt Tateishi niet te zijn bij die vraag.
IK hoop toch ook nog op een rechtshalf want noch Durkin, nog een andere konden daar al overtuigen
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Interview Tateishi

Bericht door STimVV »

Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 Met de komst van Peter Maes heb ik naar hen geluisterd. Onze nieuwe nummer tien moet iemand zijn die de Belgische competitie kent, daar volg ik hen ook in. ”


Dat wil dus niet zeggen dat het een Belg zal zijn he....
Die nr10 kan ook een buitenlander zijn die de Belgische competitie kent.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Interview Tateishi

Bericht door Stvv_eng »

STimVV schreef: 26 dec 2020, 16:10 Dat wil dus niet zeggen dat het een Belg zal zijn he....
Die nr10 kan ook een buitenlander zijn die de Belgische competitie kent.
Klopt, Ik bedoel gewoon een 10 die nu in de Belgische competitie speelt.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Interview Tateishi

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Dit baart mij nog het meeste zorgen van alles. Het sportieve beleid faalde de voorbije seizoenen, maar je voelt ondertussen ook dat het commerciële project niet voldoende van de grond geraakt.

30.000 Japanners die naar onze wedstrijden kijken? Tenzij ze daar minstens 1 nul vergeten zijn, is dat een markt die bijna verbleekt bij die van Haspengouw. Voor 30.000 kijkers legt geen enkel bedrijf een deftige som op tafel.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 26 dec 2020, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Interview Tateishi

Bericht door lindoke »

Een spits, een 10 en een rechterflank is toch wat weinig hoor. Voor mij had er nog een rijzige 6 en een linkerflankspeler mogen bijkomen. Garcia is beter dan Cacace op de linksachter en Cacace is niet goed genoeg voor op de linkerflank. Moet mij nog altijd overtuigen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Interview Tateishi

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 26 dec 2020, 16:10
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 Met de komst van Peter Maes heb ik naar hen geluisterd. Onze nieuwe nummer tien moet iemand zijn die de Belgische competitie kent, daar volg ik hen ook in. ”
Dat wil dus niet zeggen dat het een Belg zal zijn he....
Die nr10 kan ook een buitenlander zijn die de Belgische competitie kent.
Iemand zoals Bezus dus.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Interview Tateishi

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 26 dec 2020, 16:21
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Dit baart mij nog het meeste zorgen van alles. Het sportieve beleid faalde de voorbije seizoenen, maar je voelt ondertussen ook dat het commerciële project niet voldoende van de grond geraakt.

30.000 Japanners die naar onze wedstrijden kijken? Tenzij ze daar minstens 1 nul vergeten zijn, is dat een markt die bijna verbleekt met die van Haspengouw. Voor 30.000 kijkers legt geen enkel bedrijf een deftige som op tafel.
Bizar veel als je ziet dat de match van vandaag om 4:30 in de ochtend is. Ik zou zelf niet kijken op dat uur :lol:
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Interview Tateishi

Bericht door Bartman »

Stvv_eng schreef:
Jan Bulder schreef: 26 dec 2020, 16:21
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Dit baart mij nog het meeste zorgen van alles. Het sportieve beleid faalde de voorbije seizoenen, maar je voelt ondertussen ook dat het commerciële project niet voldoende van de grond geraakt.

30.000 Japanners die naar onze wedstrijden kijken? Tenzij ze daar minstens 1 nul vergeten zijn, is dat een markt die bijna verbleekt met die van Haspengouw. Voor 30.000 kijkers legt geen enkel bedrijf een deftige som op tafel.
Bizar veel als je ziet dat de match van vandaag om 4:30 in de ochtend is. Ik zou zelf niet kijken op dat uur :lol:
Ik neem aan dat ze in Japan ook digicorders hebben Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Interview Tateishi

Bericht door Vouch »

Bartman schreef: 26 dec 2020, 18:12
Stvv_eng schreef:
Jan Bulder schreef: 26 dec 2020, 16:21
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Dit baart mij nog het meeste zorgen van alles. Het sportieve beleid faalde de voorbije seizoenen, maar je voelt ondertussen ook dat het commerciële project niet voldoende van de grond geraakt.

30.000 Japanners die naar onze wedstrijden kijken? Tenzij ze daar minstens 1 nul vergeten zijn, is dat een markt die bijna verbleekt met die van Haspengouw. Voor 30.000 kijkers legt geen enkel bedrijf een deftige som op tafel.
Bizar veel als je ziet dat de match van vandaag om 4:30 in de ochtend is. Ik zou zelf niet kijken op dat uur :lol:
Ik neem aan dat ze in Japan ook digicorders hebben Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als ge al moeite hebt om de locals te boeien, zult ge zeker geen mensen aan de andere kant van de wereld kunnen interesseren. Alles staat of valt met sportieve resultaten, liefst met spelers waarin de doelgroep zich kan herkennen. Maar ook dat laatste blijft ondergeschikt aan de resultaten.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Interview Tateishi

Bericht door Bartman »

Vouch schreef:
Bartman schreef: 26 dec 2020, 18:12
Stvv_eng schreef:
Jan Bulder schreef: 26 dec 2020, 16:21
Stvv_eng schreef: 26 dec 2020, 09:46 CEO Takayuki Tateishi belooft versterking: “STVV zal niet degraderen”


De STVV-fan trekt zich op aan de komst van Peter Maes en een onverhoopte zege bij Zulte Waregem. Maar ziet de sportieve malaise toch met lede ogen aan. CEO Takayuki Tateishi maakt zich eerder zorgen om de financiële groei, maar belooft de achterban één ding: “STVV blijft in eerste klasse.”

Dit baart mij nog het meeste zorgen van alles. Het sportieve beleid faalde de voorbije seizoenen, maar je voelt ondertussen ook dat het commerciële project niet voldoende van de grond geraakt.

30.000 Japanners die naar onze wedstrijden kijken? Tenzij ze daar minstens 1 nul vergeten zijn, is dat een markt die bijna verbleekt met die van Haspengouw. Voor 30.000 kijkers legt geen enkel bedrijf een deftige som op tafel.
Bizar veel als je ziet dat de match van vandaag om 4:30 in de ochtend is. Ik zou zelf niet kijken op dat uur :lol:
Ik neem aan dat ze in Japan ook digicorders hebben Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als ge al moeite hebt om de locals te boeien, zult ge zeker geen mensen aan de andere kant van de wereld kunnen interesseren. Alles staat of valt met sportieve resultaten, liefst met spelers waarin de doelgroep zich kan herkennen. Maar ook dat laatste blijft ondergeschikt aan de resultaten.
Correct


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Interview Tateishi

Bericht door Yellow Feaver »

lindoke schreef: 26 dec 2020, 16:23 Een spits, een 10 en een rechterflank is toch wat weinig hoor. Voor mij had er nog een rijzige 6 en een linkerflankspeler mogen bijkomen. Garcia is beter dan Cacace op de linksachter en Cacace is niet goed genoeg voor op de linkerflank. Moet mij nog altijd overtuigen.
Cacace, Matshubara en Garcia kunnen er spelen. Er zijn andere noden. BTW op Cacace komen we nog terug ;).
Plaats reactie