oud voorzitter weer in het Nieuws

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jacques »

Ik begin spijt te krijgen dat ik het gemist heb. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door enerkey »

Eigenlijk vind ik het nog zo geen domme vraag. Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden zeggen ze dan. En 40° is een dom antwoord.
Dat hij dat na al die tijd nog niet door heeft, zegt ontzettend veel over hemzelf. Theorie en praktijk zijn niet hetzelfde.

Een mens bestaat niet enkel en alleen uit armen, maar uit een heel lichaam. Je moet dus de asymmetrie van heel het lichaam in beschouwing nemen.
En om te zien hoe je ver kan werpen doen voetballers al jaar en dag "praktijktesten". En net daarom zal een voetballer altijd inwerpen aan 30°.
Op die manier kan het lichaam in zijn geheel het meeste kracht zetten en geraak je het verst. En als het effe kan neem je een aanloop en doe je een salto net voor de inworp. ;)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jan Bulder »

Ach, de man heeft alleen voorzittertje kunnen spelen en de nodige onzin verkopen omdat hij toevallig een groot vermogen heeft. In de praktijk is hij bij alle clubs waarvan hij eigenaar was grandioos gefaald, heeft hij vaak een diepe financiële put achtergelaten en zeker in ons geval heeft hij ook de ziel van de club buitensporig verkracht.

Dat men een dergelijke voetbalidioot, leugenaar, bedrieger, steeds maar weer een forum blijft aanbieden in de media, is triest.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jacques »

Klopt, tenzij het half als satire bedoeld is natuurlijk. Als je je reeks opent met Roland, wordt die indruk toch al snel gewekt. Ik had gehoopt dat ze nog kleurrijke schertsfiguren zouden opvoeren genre Eddy Wauters en Patrick Vanoppen. Helaas hebben ze zich beperkt tot Roland Duchatelêt, Ivan De Witte, Mehdi Bayat, Peter Croonen, Joseph Allijns, Vincent Goemaere en Michel D’Hooghe. D'Hooghe heeft nog het meeste bereikt, maar we zullen maar zwijgen over de toewijzing van de WK's aan Rusland en Qatar. Ziedaar, de fine fleur van ons voetbal. :roll:
Laatst gewijzigd door Jacques op 17 mar 2021, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Yellow Feaver »

De reeks over de trainers vond ik heel sterk. Gisteren aan die begonnen van de voorzitters. Maar Dewitte en vooral Duchatelet lieten mijne maag toch al draaien.


Quote Roland: " Supporters zijn klanten die denken dat ze aandeelhouder zijn..."

En dan het begin van de grote waarheid. "STVV vroeg me om de club over te nemen. Ik heb toen zo belachelijk hoge eisen gesteld waar ze niet op konden ingaan. De dag erna hebben ze ze direct aanvaard."
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door tesneusdoek »

Yellow Feaver schreef: 17 mar 2021, 14:08 De reeks over de trainers vond ik heel sterk. Gisteren aan die begonnen van de voorzitters. Maar Dewitte en vooral Duchatelet lieten mijne maag toch al draaien.


Quote Roland: " Supporters zijn klanten die denken dat ze aandeelhouder zijn..."

En dan het begin van de grote waarheid. "STVV vroeg me om de club over te nemen. Ik heb toen zo belachelijk hoge eisen gesteld waar ze niet op konden ingaan. De dag erna hebben ze ze direct aanvaard."
Van in het begin van heel het :Roland: verhaal lijkt al wat er gebeurd is inderdaad op een vanuit :Roland: 's oogpunt heel geslaagde en voordelige vastgoedtransactie. Al de rest was voor hem bijzaak. Zoals een andere illustere (fictieve) collega (met evenveel voetbalkennis) zou zeggen; Business is business.

DMM leek tot voor een paar maanden in zekere mate deze weg verder te zetten, maar wijzigde de koers toen ze op het punt stonden de kip met de gouden eieren te slachten. Om het verder in boerderijtermen te zeggen: Nu hopen dat het kalf nog niet helemaal verdronken is en dat we erin blijven en eindelijk eigenaars hebben die beseffen dat de basis voor zakelijk succes binnen een voetbalclub nog steeds sportief succes is. :stvv:
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Krisaias »

Jan Bulder schreef: 17 mar 2021, 12:50 Ach, de man heeft alleen voorzittertje kunnen spelen en de nodige onzin verkopen omdat hij toevallig een groot vermogen heeft. In de praktijk is hij bij alle clubs waarvan hij eigenaar was grandioos gefaald, heeft hij vaak een diepe financiële put achtergelaten en zeker in ons geval heeft hij ook de ziel van de club buitensporig verkracht.

Dat men een dergelijke voetbalidioot, leugenaar, bedrieger, steeds maar weer een forum blijft aanbieden in de media, is triest.
Idd, ongelooflijk dat men die man aandacht blijft geven, nadat hij veelvuldig zijn onkunde op voetbalvlak bewezen heeft in meerdere landen zelfs :roll:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door voetballiefhebber »

Jacques schreef: 17 mar 2021, 14:02Als je je reeks opent met Roland, wordt die indruk toch al snel gewekt. Ik had gehoopt dat ze nog kleurrijke schertsfiguren zouden opvoeren genre Eddy Wauters en Patrick Vanoppen. Helaas hebben ze zich beperkt tot Roland Duchatelêt, Ivan De Witte, Mehdi Bayat, Peter Croonen, Joseph Allijns, Vincent Goemaere en Michel D’Hooghe. D'Hooghe heeft nog het meeste bereikt, maar we zullen maar zwijgen over de toewijzing van de WK's aan Rusland en Qatar. Ziedaar, de fine fleur van ons voetbal. :roll:
De reeks werd niet geopend met Roland hoor. Het gaat iedere week over iets anders. Iedere (ex-)voorzitter die deelneemt komt iedere uitzending een aantal minuten aan bod. Afgelopen vrijdag ging het over de bestuurskamer, nu vrijdag gaat het over de kleedkamer. Roland zei ook hoe hij voorzitter is geworden. Hij stelde een vijftal eisen als ik het me goed herinner om zeker geen voorzitter te moeten worden. Zijn eisen lagen naar eigen zeggen zo hoog, dat er geen enkele club die zou aanvaarden. Eén van de eisen was om alles te zeggen te hebben en de rest niks. Tot zijn grote verbazing kreeg hij de volgende dag een bericht van de club uit om te melden dat al zijn eisen werden ingewilligd. En de rest kennen we zeker ...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door voetballiefhebber »

tesneusdoek schreef: 17 mar 2021, 16:29 DMM leek tot voor een paar maanden in zekere mate deze weg verder te zetten, maar wijzigde de koers toen ze op het punt stonden de kip met de gouden eieren te slachten. Om het verder in boerderijtermen te zeggen: Nu hopen dat het kalf nog niet helemaal verdronken is en dat we erin blijven en eindelijk eigenaars hebben die beseffen dat de basis voor zakelijk succes binnen een voetbalclub nog steeds sportief succes is. :stvv:
Vergeet niet dat DMM eigenlijk stage liep onder Roland. Die mensen hadden nog nooit een voetbalclub bestuurd. Een tijdje terug lazen we ergens dat de grote baas van DMM niks van voetbal kent. Het beleid van onze Japanners leek volgens mij ook heel sterk op dat van de ex-eigenaar.

Hopelijk blijven we erin, want het is zo al een ongewoon seizoen met corona. Ik heb nu wel de indruk dat DMM meer oog heeft voor de mankementen binnen de club. Er is, zoals vroeger weer een samenwerking met wat regionale clubs zoals Tienen, Landen en Zepperen-Brustem. Ze hebben ook weer oog voor de eigen jeugd. Steuckers en Van Dessel die kansen krijgen, ook in deze precaire situatie. De aanstelling van Peter Maes. Zelfs als we degraderen vind ik dat men de visie van de laatste maanden moet behouden. Bij een degradatie is er een kans dat de Japanners vertrekken natuurlijk, maar met de vernieuwde visie hoop ik wel dat ze blijven om zich extra te bewijzen. Met Covid kan het zijn dat een aantal pionnen niet meer op niveau gaan geraken op die korte tijdspanne.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Piana »

voetballiefhebber schreef: 17 mar 2021, 22:48
tesneusdoek schreef: 17 mar 2021, 16:29 DMM leek tot voor een paar maanden in zekere mate deze weg verder te zetten, maar wijzigde de koers toen ze op het punt stonden de kip met de gouden eieren te slachten. Om het verder in boerderijtermen te zeggen: Nu hopen dat het kalf nog niet helemaal verdronken is en dat we erin blijven en eindelijk eigenaars hebben die beseffen dat de basis voor zakelijk succes binnen een voetbalclub nog steeds sportief succes is. :stvv:
Vergeet niet dat DMM eigenlijk stage liep onder Roland. Die mensen hadden nog nooit een voetbalclub bestuurd. Een tijdje terug lazen we ergens dat de grote baas van DMM niks van voetbal kent. Het beleid van onze Japanners leek volgens mij ook heel sterk op dat van de ex-eigenaar.

Hopelijk blijven we erin, want het is zo al een ongewoon seizoen met corona. Ik heb nu wel de indruk dat DMM meer oog heeft voor de mankementen binnen de club. Er is, zoals vroeger weer een samenwerking met wat regionale clubs zoals Tienen, Landen en Zepperen-Brustem. Ze hebben ook weer oog voor de eigen jeugd. Steuckers en Van Dessel die kansen krijgen, ook in deze precaire situatie. De aanstelling van Peter Maes. Zelfs als we degraderen vind ik dat men de visie van de laatste maanden moet behouden. Bij een degradatie is er een kans dat de Japanners vertrekken natuurlijk, maar met de vernieuwde visie hoop ik wel dat ze blijven om zich extra te bewijzen. Met Covid kan het zijn dat een aantal pionnen niet meer op niveau gaan geraken op die korte tijdspanne.
We zullen ons dit jaar wel redden, volgend jaar is andere koek. 3 dalers volgend jaar, hoe gaan ze dat regelen? Enkel de laatste 3 die rechtstreeks degraderen of ook nog de 15e die een barragematch moet spelen? Ga er maar aanstaan, als Standard of Gent wat sukkelt hebben ze een voorsmaakje van wat hun in de Beneliga te wachten staat: degradatiestrijd.

Japanse spelers à la Suzuki, Kamada, Tomi, Schmidt,... in een gericht gekocht Belgisch geraamte en daar Peter Maes boven, dat komt goed. Pakken ze terug naar de recepten van de vorige 2 jaar, dan kun je even goed een seizoen overslaan en rechtstreeks in 1B beginnen in '22-'23.
Voor één keer mag die ploeg trouwens klaar staan bij het begin van het seizoen. Dat ze er nog een Japanse diamant bij duwen eind augustus, geen probleem, maar nog een halve ploeg kopen op 23 augustus.... Dat voel je toch direct dat dat niet werkt.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door STVVninof »

En mannen...staat het stad daar in brand na de frats van jullie burgemeester? Ik vroeg me af..is zij STVV wat genegen?
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door pat@ »

Tom Saintfiet was gisteren te gast in Sjotcast, die podcast is trouwens stukken beter dan het preutse midmid, en had het over zijn sollicitatie als trainer bij Duchatelet. Hij vermelde trouwens niet om welke club het ging. De rare vragen kwamen natuurlijk ook ter sprake. De vraag die ik nog niet gehoord heb is die van hoeveel kans er was dat de 9de speler de bal verspeeld als de overige 8 een 90% balbezit hadden.
Iemand een idee of hij ooit bij STVV in beeld geweest is of deed Duchatelet ook gesprekken voor de satellietclubs in zijn kantoor?

Saintfiet wist ook dat Ralf Rangnick het ooit afgebold is temidden van het gesprek. Dat zal dan wel bij Standard geweest zijn.

Voor de rest wel een leuk gesprek met dat aparte figuur.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Yellow Feaver »

pat@ schreef: 18 mei 2021, 15:24 Tom Saintfiet was gisteren te gast in Sjotcast, die podcast is trouwens stukken beter dan het preutse midmid, en had het over zijn sollicitatie als trainer bij Duchatelet. Hij vermelde trouwens niet om welke club het ging. De rare vragen kwamen natuurlijk ook ter sprake. De vraag die ik nog niet gehoord heb is die van hoeveel kans er was dat de 9de speler de bal verspeeld als de overige 8 een 90% balbezit hadden.
Iemand een idee of hij ooit bij STVV in beeld geweest is of deed Duchatelet ook gesprekken voor de satellietclubs in zijn kantoor?

Saintfiet wist ook dat Ralf Rangnick het ooit afgebold is temidden van het gesprek. Dat zal dan wel bij Standard geweest zijn.

Voor de rest wel een leuk gesprek met dat aparte figuur.
Ik zie Guido al antwoorden :D
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Jebus4life »

Roland Duchâtelet heeft dinsdag officieel klacht ingediend voor matchfixing in de titelstrijd van het seizoen 2013-2014. De oud-voorzitter van Standard viseert onder meer Anthony Vanden Borre, Ilombe Mboyo, Anderlecht en KRC Genk.

Duchâtelet zegt al langer dat Anderlecht de titel van 2014 te danken heeft aan matchfixing. Nu gaat hij ook over tot actie. De Truiense ondernemer diende woensdagmorgen een strafklacht met burgerlijke partijstelling in bij het parket van Brussel. Dat bevestigde hij aan Het Belang van Limburg.

Duchâtelet viseert in zijn klacht KRC Genk, Anderlecht, toenmalig Genk-speler Ilombe Mboyo en toenmalig Anderlecht-speler Anthony Vanden Borre. Zo zouden beide spelers horloges hebben uitgedeeld om matchen te beïnvloeden. Duchâtelet wil vooral dat hun vermeende opdrachtgevers (lees: makelaar Mogi Bayat) bestraft worden en wil dat de zaak grondig onderzocht wordt.

Opvallend: ook Anderlecht sloot zich bij de klacht aan. Paars-wit deed dat om burgerlijke partij te zijn en inzage te krijgen in het dossier. ‘RSC Anderlecht benadrukt dat het enkele maanden geleden al zelf klacht heeft ingediend met burgerlijke partijstelling in dit dossier, na de beschuldigingen over matchfixing in een RTBF-reportage. De huidige directie wordt hier uiteraard niet geviseerd’, laat de club in een reactie weten.

Duchâtelet heeft zijn oog laten vallen op twee wedstrijden: Anderlecht - Genk (4-0) en Genk - Club Brugge (3-2). Zijn club Standard lag een straatlengte voor, maar zag Anderlecht in de play-offs langszij komen.

Ook Paul-José Mpoku en Jelle Van Damme, twee sleutelspelers van het Standard van 2013-2014, dienden klacht in. Zij deden dat alleen tegen Anderlecht en KRC Genk, en niet tegen hun collega-voetballers Vanden Borre en Mboyo. Daarnaast sloten al drie supporters zich bij de klacht aan.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: oud voorzitter weer in het Nieuws

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Het blif een errem schoop ç
Plaats reactie