Jupiler Pro League 2020-2021

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Jupiler Pro League 2020-2021

Bericht door lindoke »

Dit onderwerp om alles in te dumpen wat met alle andere ploegen te maken heeft in de JPL:

Na de eerste speeldag en het thuisverlies van Cub Brugge viel me op dat die 12e man op Brugge - zoals ik en vele anderen altijd vermoed heb - echt wel bepalend is. Ik heb deze wedstrijd volledig gezien en het viel me op dat Brugge ondanks dat ze een zwakke partij speelden niet zo vaak meer de "twijfelachtige" gevallen in hun voordeel gefloten kregen. Het is echt wel zo dat de ref daar anders (meer ontspannen) fluit als dat fanatieke boerenvolk er niet constant bovenop zit.

Nu, op zich is daar niks verkeerd mee dat ze daar voor het minste foutje tegen hun "Bruhhe" zitten te joelen dat het niet meer normaal is, maar in principe moet een ref - hoe moeilijk het ook is - daar boven staan.

Ik blijf er dan ook bij dat Club Brugge ieder seizoen op die manier een 10-tal puntjes binnen rijft waar ze eigenlijk geen recht op hebben.

Benieuwd of ik dat bevestigd ga zien in hun volgende thuiswedstrijden zonder publiek. Pas op, ik ga er niet vanuit dat ze nu iedere thuiswedstrijd zullen verliezen, maar die irritante beslissingen die altijd in hun voordeel gefloten worden.......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Jupiler Pro League 2020-2021

Bericht door Tompie »

Je gaat sowieso meer verrassingen krijgen, want het voordeel van een 'thuiswedstrijd' valt nu toch deels weg.
Clubs zoals Club Brugge, Antwerp, KV Mechelen ... worden toch vaak gedreven door hun aanhang. Er zijn ook spelers die opleven door ofwel de aanmoedigingen van de eigen fans of daarentegen het gejoel van de tegenstrever. Nu mag je toch wel van iedere voetballer verwachten dat ze voldoende motivatie bij zichzelf kunnen vinden om hun beroep professioneel uit te oefenen, maar toch.

Ik ben er ook van overtuigd dat het publiek een bepaalde invloed uit kan oefenen op de scheidsrechter. Dat valt nu weg, maar fouten zullen er jammer genoeg nog steeds gemaakt worden. Nu winnen we van Gent, maar anders blijven we toch weer met een wrang gevoel achter na een niet gefloten strafschop bij een 1-0 voorsprong bijvoorbeeld.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
JJR
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 aug 2019, 11:09

Re: Jupiler Pro League 2020-2021

Bericht door JJR »

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/na- ... ~ac69aafe/

Zijn er nog collega-voetballiefhebbers die dit totaal belachelijk vinden? We gaan echt naar een (voetbal-)maatschappij waarin niets nog getolereerd wordt en waarin het voetbal meer meer en meer vervreemd van zichzelf. Vooral in België in mijn ogen.
De meest belachelijke schwalbes, de meest belachelijke rode kaarten, vandaag 16 clubs in competitie, morgen 18 clubs, de clubs die mekaar voor de rechter proberen de das om te doen (artikel), en ga zo maar verder...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Westerlo leek goed op weg tweede te worden in 1B, maar laat de laatste weken te veel punten liggen.
Tegen Club NXT en Lommel was er een Westels overwicht aan kansen, maar deze twee matchen leverden gezamenlijk slechts 1 punt op.
Er wordt nu gefoeterd op de verkoop van Bruls aan STVV tijdens de winterstop.
Plaats reactie