Ek 2020 (2021)

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Tompie »

Vreemde campagne tot nu toe van de Rode Duivels.

Tegen Rusland nooit goed moeten zijn, flaters afgestraft en een nonwedstrijd na de rust. Tegen Denemarken serieus afgezien, maar dankzij de klasse van De Bruyne en Lukaku de situatie toch nog kunnen ombuigen. Tegen Finland een veredelde oefenwedstrijd in feite...

Job done, dat zeker. Maar het is toch echt een groot vraagteken hoe goed we echt zijn. Tegen Denemarken maar zelfs op schaarse momenten tegen Rusland en Finland zag je toch onze kwetsbaarheid...

Het zal er nu meteen knal op moeten zijn in de volgende ronde, tenzij je geluk hebt met de tegenstander. Maar echt zwakke ploegen zijn er niet meer bij natuurlijk.

Echt wel benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen in money time.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Mikman »

Tompie schreef: 22 jun 2021, 17:09 Vreemde campagne tot nu toe van de Rode Duivels.

Tegen Rusland nooit goed moeten zijn, flaters afgestraft en een nonwedstrijd na de rust. Tegen Denemarken serieus afgezien, maar dankzij de klasse van De Bruyne en Lukaku de situatie toch nog kunnen ombuigen. Tegen Finland een veredelde oefenwedstrijd in feite...

Job done, dat zeker. Maar het is toch echt een groot vraagteken hoe goed we echt zijn. Tegen Denemarken maar zelfs op schaarse momenten tegen Rusland en Finland zag je toch onze kwetsbaarheid...

Het zal er nu meteen knal op moeten zijn in de volgende ronde, tenzij je geluk hebt met de tegenstander. Maar echt zwakke ploegen zijn er niet meer bij natuurlijk.

Echt wel benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen in money time.
Inderdaad nog niet top, maar dat moest ook nog niet. Uiteindelijk ga je op de juiste momenten het nodige geluk moeten hebben. Portugal kon zich 5 jaar geleden maar heel nipt plaatsen na de poulefases ( 3 gelijke spelen, zou je nu nooit mee door geraken ) maar won uiteindelijk wel het tornooi. Je hebt tot nu toe tegen ploegen moeten spelen die heel gemotiveerd zijn (ok, dat zullen ze in de volgende ronde ook zijn ) en vaak het thuisvoordeel hadden. Dat scheelt ook een slok op een borrel, niet alleen sportief maar ook qua rust. Daarom is het moeilijk om te vergelijken met Italië. Die maakten blijkbaar indruk in de poules ( geen matchen gezien, vandaar de 'blijkbaar') , maar speelden wel al 3 keer thuis. Dus ook nog nooit moeten reizen.

Vanaf nu wordt dat wel anders. Nu is niemand meer echt bevoordeeld, tenzij je Engeland als kanshebber durft aanzien.
Al wordt het voor België wel moeilijk in Sevilla, op een stroeve grasmat in een desolaat stadion en een drukkende hitte. Dat is allemaal in het nadeel van de ploeg die het balbezit heeft, waarschijnlijk België dus. Ach, dat hele gedoe met spelen over heel Europa was zelfs naar UEFA-maatstaven een oerdom idee. Al doet de FIFA volgend jaar nog idioter met dat WK in Qatar. Maar een regenboogje op een stadion, dat mag niet, want te politiek. Gelukkig waren de beslissingen van de toewijzingen dat nooit, dat had enkel met het promoten van de sport te maken :roll: :roll:

Je kijkt al uit naar Euro2024 in Duitsland voor terug enige normaliteit. Hoewel, in 2026 een WK in 3 landen ( waaronder het bloedhete Mexico ) met 48 deelnemers. Zelfs Luxemburg maakt dan stilaan kans op een eindronde, denk ik.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Mikman »

De vraag voor de volgende match(en?) gaat natuurlijk zijn: met of zonder Hazard?

Ik denk dat je hem beter op de bank laat starten. Als hij er na een uur inkomt ( een match kan vanaf nu 120 minuten duren ) is de druk van de tegenstander op de man in balbezit al wat minder. En met Carrasco kan iemand starten die in vorm is. Doku vond ik erg sterk gisteren, maar voor hem is momenteel gewoon geen plaats als basisspeler omdat je al met Tielemans, Witsel en De Bruyne zit. Tenzij hij de voorkeur krijgt op Carrasco én Hazard, maar dat zie ik niet gebeuren. Mertens trekt zijn flauwe seizoen van Napoli door op dit tornooi, ik vraag me af of hij niet stilaan over zijn top is.

Rest de vraag wie achteraan moet spelen. Zowel Vermaelen als Boyata waren sterk en komen dus in aanmerking. Ik hou Vermaelen als linksvoetige verdediger die ook wel blessuregevoelig is liever achter de hand voor als er wat met Vertonghen gebeurt.

Dus:

Courtois, Alderweireld, Boyata, Vertonghen, Witsel, Thorgan Hazard, Meunier, Tielemans, Carrasco, De Bruyne, Lukaku. En een sterke bank :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Jacques »

Carrasco is een vreemde vogel. Hij is in topvorm de competitie geëindigd met Atletico, maar hij lijkt bij de nationale ploeg altijd een stuk van zijn kwaliteiten te verliezen. De spelstijl van de rode duivels lijkt niet ideaal voor hem. De alternatieven zijn op dit moment echter niet per se beter.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 23 jun 2021, 09:40 Carrasco is een vreemde vogel. Hij is in topvorm de competitie geëindigd met Atletico, maar hij lijkt bij de nationale ploeg altijd een stuk van zijn kwaliteiten te verliezen. De spelstijl van de rode duivels lijkt niet ideaal voor hem. De alternatieven zijn op dit moment echter niet per se beter.
Er is in speelstijl nochtans niet veel verschil. Ook met Atletico spelen ze met 3 vanachter en neemt hij de hele linkerflank voor zijn rekening.
Maar bij België geeft Martinez die rol liever aan T.Hazard.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Jacques »

Klopt, maar in die rol vond ik hem in het verleden ook niet overtuigen. Vooral verdedigend liet hij als wingback al eens een steek vallen. Dan werd er vaak gezegd dat hij op de plek van Hazard beter zou renderen, maar dat lijkt nu toch ook niet 100% het geval te zijn.

Enfin, Portugal in de 1/8ste finales. Een duel tussen de twee grootste roofdieren in de zestien van dit EK. De ene al meer dan 10 jaar doelpuntenmachine aan de absolute top, de andere die sinds dit seizoen zijn plaats bij de top echt veroverd heeft. Achter hen beiden een indrukwekkende ploeg. Wij misschien wat beter aan de top, zij misschien wat sterker in de breedte. 50% kans, niet meer, niet minder.
Veel verder moet je nog niet kijken. Wat komt, dat komt. Eerst deze klip al maar eens zien te omzeilen. Dat belooft al een zware dobber te worden.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef: 24 jun 2021, 09:50 Klopt, maar in die rol vond ik hem in het verleden ook niet overtuigen. Vooral verdedigend liet hij als wingback al eens een steek vallen. Dan werd er vaak gezegd dat hij op de plek van Hazard beter zou renderen, maar dat lijkt nu toch ook niet 100% het geval te zijn.

Enfin, Portugal in de 1/8ste finales. Een duel tussen de twee grootste roofdieren in de zestien van dit EK. De ene al meer dan 10 jaar doelpuntenmachine aan de absolute top, de andere die sinds dit seizoen zijn plaats bij de top echt veroverd heeft. Achter hen beiden een indrukwekkende ploeg. Wij misschien wat beter aan de top, zij misschien wat sterker in de breedte. 50% kans, niet meer, niet minder.
Veel verder moet je nog niet kijken. Wat komt, dat komt. Eerst deze klip al maar eens zien te omzeilen. Dat belooft al een zware dobber te worden.
Portugal ligt België absoluut niet. Dus het zal bijzonder moeilijk worden. Sinds 2007 speelden we 4 keer tegen Portugal; 3 keer verloren en 1 keer gelijk (en dat was een 0-0 thuis net voor het WK 2018).
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door enerkey »

Wel een domper natuurlijk dat je al direct tegen zo een tegenstander staat. Ik geef ons iets je minder: 40 procent kans. Portugal heeft net dat tikkeltje meer in mijn ogen. Een centrale topverdediger op het hoogtepunt van zijn kunnen. De op 1 na of de beste speler van zijn generatie die ontiegelijk veel trofeeën heeft gewonnen. En een hele rist aanvallend talent.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Mikman »

enerkey schreef: 24 jun 2021, 14:07 Wel een domper natuurlijk dat je al direct tegen zo een tegenstander staat. Ik geef ons iets je minder: 40 procent kans. Portugal heeft net dat tikkeltje meer in mijn ogen. Een centrale topverdediger op het hoogtepunt van zijn kunnen. De op 1 na of de beste speler van zijn generatie die ontiegelijk veel trofeeën heeft gewonnen. En een hele rist aanvallend talent.
Ik ben toch iets optimistischer. Tactisch en fysiek hebben de Belgen een serieuze streep voor op de Portugezen, die gaan dat toch op de één of andere manier moeten compenseren. De Belgische 3-mandefensie is kryptoniet voor het Portugese systeem, zoals Duitsland ( en vooral Gosens ) al uitvoerig bewees. Portugal houdt zijn vleugelbacks en 2 controlerende middenvelders heel dicht tegen zijn centrale verdedigers aan. Dat is doorgaans vervelend om tegen zo'n blok te spelen, maar tegen een 3-mandefensie met backs die in de ruimte duiken zijn ze op die manier zeer kwetsbaar. Ik vond het eigenlijk ongelofelijk voor dit niveau dat Portugal zich tijdens de match tegen Duitsland niet aanpaste, terwijl iedereen kon zien waar de zwakte lag. Dus ofwel passen ze zich aan aan de Belgen, ofwel staan ze tactisch in het nadeel.

Ook fysiek hebben de Belgen een voordeel, omdat ze 2 dagen extra rust hebben. Dat is echt niet te onderschatten. Portugal reist vandaag terug uit Boedapest en moet overmorgen alweer richting Sevilla. De Portugese bondscoach mag daar dan wel over klagen, maar eigenlijk is dat ergens gewoon maar fair. België mag als groepswinnaar een voordeel hebben, en de Portugezen hadden al het voordeel van door later te spelen te weten welke uitslag genoeg zou zijn om zich te kwalificeren. De Portugezen hebben dan weer het voordeel van een kortere verplaatsing en de verwachte hitte die zij beter gewoon zijn.

Uiteindelijk moet je ervan uit gaan dat deze match 120 minuten kan duren en in van daaruit ook je ploeg opstellen. Dus ik zou uiteindelijk toch Carrasco achter de hand houden zodat die fris kan invallen voor Thorgan Hazard op de flank.

Natuurlijk was het makkelijker geweest om aan de andere tornooi-tabel te zitten, maar het heeft geen zin om energie te steken in dingen die je toch niet kan veranderen. Iedere tegenstander die je nu treft had een potentiële finalist kunnen zijn. En tegen iedereen maakt België kans. Maar de (hopelijke ) opeenvolging van matchen met de intensiteit van finales gaat natuurlijk wel zijn tol eisen, niet enkel fysiek maar ook mentaal.

Eerst Portugal afwerken. Ik geef ons 51% kans ;)
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Dreke »

Al onze komende matchen zijn 50 50. Samen geeft dat een kleine kans op eindwinst. Maar nu is er tenminste duidelijkheid: knallen. En dan zien we wel.
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door enerkey »

Mikman schreef: 24 jun 2021, 18:30
enerkey schreef: 24 jun 2021, 14:07 Wel een domper natuurlijk dat je al direct tegen zo een tegenstander staat. Ik geef ons iets je minder: 40 procent kans. Portugal heeft net dat tikkeltje meer in mijn ogen. Een centrale topverdediger op het hoogtepunt van zijn kunnen. De op 1 na of de beste speler van zijn generatie die ontiegelijk veel trofeeën heeft gewonnen. En een hele rist aanvallend talent.
Ik ben toch iets optimistischer. Tactisch en fysiek hebben de Belgen een serieuze streep voor op de Portugezen, die gaan dat toch op de één of andere manier moeten compenseren. De Belgische 3-mandefensie is kryptoniet voor het Portugese systeem, zoals Duitsland ( en vooral Gosens ) al uitvoerig bewees. Portugal houdt zijn vleugelbacks en 2 controlerende middenvelders heel dicht tegen zijn centrale verdedigers aan. Dat is doorgaans vervelend om tegen zo'n blok te spelen, maar tegen een 3-mandefensie met backs die in de ruimte duiken zijn ze op die manier zeer kwetsbaar. Ik vond het eigenlijk ongelofelijk voor dit niveau dat Portugal zich tijdens de match tegen Duitsland niet aanpaste, terwijl iedereen kon zien waar de zwakte lag. Dus ofwel passen ze zich aan aan de Belgen, ofwel staan ze tactisch in het nadeel.

Ook fysiek hebben de Belgen een voordeel, omdat ze 2 dagen extra rust hebben. Dat is echt niet te onderschatten. Portugal reist vandaag terug uit Boedapest en moet overmorgen alweer richting Sevilla. De Portugese bondscoach mag daar dan wel over klagen, maar eigenlijk is dat ergens gewoon maar fair. België mag als groepswinnaar een voordeel hebben, en de Portugezen hadden al het voordeel van door later te spelen te weten welke uitslag genoeg zou zijn om zich te kwalificeren. De Portugezen hebben dan weer het voordeel van een kortere verplaatsing en de verwachte hitte die zij beter gewoon zijn.

Uiteindelijk moet je ervan uit gaan dat deze match 120 minuten kan duren en in van daaruit ook je ploeg opstellen. Dus ik zou uiteindelijk toch Carrasco achter de hand houden zodat die fris kan invallen voor Thorgan Hazard op de flank.

Natuurlijk was het makkelijker geweest om aan de andere tornooi-tabel te zitten, maar het heeft geen zin om energie te steken in dingen die je toch niet kan veranderen. Iedere tegenstander die je nu treft had een potentiële finalist kunnen zijn. En tegen iedereen maakt België kans. Maar de (hopelijke ) opeenvolging van matchen met de intensiteit van finales gaat natuurlijk wel zijn tol eisen, niet enkel fysiek maar ook mentaal.

Eerst Portugal afwerken. Ik geef ons 51% kans ;)
Interessant heb ik wat over het hoofd gezien. Ik heb om eerlijk te zijn Portugal - Duitsland niet gezien. Dus totaal geen gedacht dit die in hetzelfde systeem speelden. Je overtroeft hier de “betere” voetbaljournalist mee. Op Sporza zal je hier alleszins niks over horen of lezen.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Guggenheimer »

enerkey schreef: 27 jun 2021, 09:22
Mikman schreef: 24 jun 2021, 18:30
enerkey schreef: 24 jun 2021, 14:07 Wel een domper natuurlijk dat je al direct tegen zo een tegenstander staat. Ik geef ons iets je minder: 40 procent kans. Portugal heeft net dat tikkeltje meer in mijn ogen. Een centrale topverdediger op het hoogtepunt van zijn kunnen. De op 1 na of de beste speler van zijn generatie die ontiegelijk veel trofeeën heeft gewonnen. En een hele rist aanvallend talent.
Ik ben toch iets optimistischer. Tactisch en fysiek hebben de Belgen een serieuze streep voor op de Portugezen, die gaan dat toch op de één of andere manier moeten compenseren. De Belgische 3-mandefensie is kryptoniet voor het Portugese systeem, zoals Duitsland ( en vooral Gosens ) al uitvoerig bewees. Portugal houdt zijn vleugelbacks en 2 controlerende middenvelders heel dicht tegen zijn centrale verdedigers aan. Dat is doorgaans vervelend om tegen zo'n blok te spelen, maar tegen een 3-mandefensie met backs die in de ruimte duiken zijn ze op die manier zeer kwetsbaar. Ik vond het eigenlijk ongelofelijk voor dit niveau dat Portugal zich tijdens de match tegen Duitsland niet aanpaste, terwijl iedereen kon zien waar de zwakte lag. Dus ofwel passen ze zich aan aan de Belgen, ofwel staan ze tactisch in het nadeel.

Ook fysiek hebben de Belgen een voordeel, omdat ze 2 dagen extra rust hebben. Dat is echt niet te onderschatten. Portugal reist vandaag terug uit Boedapest en moet overmorgen alweer richting Sevilla. De Portugese bondscoach mag daar dan wel over klagen, maar eigenlijk is dat ergens gewoon maar fair. België mag als groepswinnaar een voordeel hebben, en de Portugezen hadden al het voordeel van door later te spelen te weten welke uitslag genoeg zou zijn om zich te kwalificeren. De Portugezen hebben dan weer het voordeel van een kortere verplaatsing en de verwachte hitte die zij beter gewoon zijn.

Uiteindelijk moet je ervan uit gaan dat deze match 120 minuten kan duren en in van daaruit ook je ploeg opstellen. Dus ik zou uiteindelijk toch Carrasco achter de hand houden zodat die fris kan invallen voor Thorgan Hazard op de flank.

Natuurlijk was het makkelijker geweest om aan de andere tornooi-tabel te zitten, maar het heeft geen zin om energie te steken in dingen die je toch niet kan veranderen. Iedere tegenstander die je nu treft had een potentiële finalist kunnen zijn. En tegen iedereen maakt België kans. Maar de (hopelijke ) opeenvolging van matchen met de intensiteit van finales gaat natuurlijk wel zijn tol eisen, niet enkel fysiek maar ook mentaal.

Eerst Portugal afwerken. Ik geef ons 51% kans ;)
Interessant heb ik wat over het hoofd gezien. Ik heb om eerlijk te zijn Portugal - Duitsland niet gezien. Dus totaal geen gedacht dit die in hetzelfde systeem speelden. Je overtroeft hier de “betere” voetbaljournalist mee. Op Sporza zal je hier alleszins niks over horen of lezen.

https://sporza.be/nl/2021/06/23/de-best ... 476739173/

" Sowieso is de verdediging van Portugal kwetsbaar. Duitsland toonde tijdens de 4-2-zege in de tweede poulewedstrijd al waar de mogelijkheden liggen.
Joachim Löw liet zijn backs hoog opschuiven, waardoor de Portugese achterlijn constant in ondertal was. Het verklaarde waarom Nelson Semedo zo vernederd kon worden door de relatief onbekende Robin Gosens."

;)

Los daarvan : Mooie analyse Mikman
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door enerkey »

Haha mea culpa :P
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door lakie »

Frankrijk naar huis! Arrogantie wordt afgestraft...

Laat de frieten smaken zou ik zeggen!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Ek 2020 (2021)

Bericht door Jacques »

Leedvermaak is logisch, maar wel zien dat wij ze vrijdag niet achterna gaan, want dan hebben we beiden evenveel bereikt nl. niks, nougabolle, nada. Eyes on the prize.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie