Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef: 20 jan 2021, 02:05 Als er geen basisspelers meer vertrekken, en Verstraete/ Wouters word aangetrokken, dan is dit toch veruit de beste wintermercato van de laatste 15 jaar. Verbeter mij gerust als ik ongelijk heb :)
Helemaal mee eens! Meestal is het in de wintermercato uitverkoop of worden er onbekende spelers gehaald die sneller weer weg zijn dan dat ze gekomen zijn. Klein minpuntje is misschien dat Lavallée slechts gehuurd wordt zonder aankoopoptie. Volgens Maes is die nog lang niet speelklaar en hoopt hij om hem niet te vroeg te moeten brengen. Kan uiteraard wel voor meer opties zorgen in de verdediging.

Het is een groot geluk geweest dat ze Maes hebben gehaald. Is ook een man naar wie er wordt geluisterd om de juiste profielen te gaan halen. Zonder operatie propere handen had je hem misschien niet kunnen halen, tenzij je grof zou betalen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

enerkey schreef: 20 jan 2021, 09:44
STimVV schreef: 19 jan 2021, 19:45 Sankhon zijn beste positie is die van Buatu momenteel.
Als verdedigende middenvelder zie ik het er minder in...
Ik zou hem toch al-tijd de voorkeur geven op Wolke Jansens en Mmaee. Dat zijn er toch écht 2 die je niet op het veld wilt zien komen, dan ist billen dicht knijpen telkens de bal in hun buurt komt... Dat gevoel heb ik bij Sankhon nooit gehad.
Hoe weet je dat? Hij heeft 2 wedstrijden op zijn orginele positie gespeeld. 2018-2019 uit op Zulte Waregem en uit op Club Brugge. Daarna moest hij terug depaneren als centrale verdediger omdat Texeira zich blesseerde.
Ik vond hem thuis tegen Genk (begin 2019, toen die rotte prei van een Trossard het nodig vond om een vlag op onze plastiek te planten) een dijk van een match op de 6 spelen.
Erna heeft hij vooral moeten depaneren als manusje-van-alles en laat ons wel wezen, steeds degelijk, enkel dit seizoen ging het op de rechtsback van kwaad naar erger.

Zou me niet verbazen dat als ze hem laten gaan, denk ik dat die straks in Leuven staat.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 20 jan 2021, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Henri is de man »

enerkey schreef: 20 jan 2021, 10:15
2x 1 minuut dit seizoen. Ik heb niet meer het geheugen van weleer (of wel maar ik stokeer andere zaken dan STVV :mrgreen:), dus kan mij vergissen.
Maar ik heb hem nooit weten invallen als DM de afgelopen seizoenen. Maar pak dat dat dan nog zo is: zijn die 2 goede wedstrijden als basisspeler op die positie dan geen betere indicatie?
In alle eerlijkheid: naar mijn mening Sankhon heeft nog geen enkele goede wedstrijd gespeeld op het middenveld.
In een 3mans defensie kan hij zowel rechts als links. In een 4mans defensie zowel linksachter als rechtsachter. Maar hij is geen winger die heel de lijn doet in een 3-5-2 (of variant). Je kan nu eenmaal niet alles.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Ik vond Sankhon acheraan een waardige speler. Maar sinds hij een paar keer afkwam met Afrikaanse tackles, heb ik toch elke keer weer bang dat hij weer een stommiteit gaat doen en ons weer met 10 man gaat zetten. Ik zou het niet erg vinden moesten ze hem verbeuren, dat hij dan minstens evenwaardig vervangen moet worden spreekt voor zich.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

stvvilvoorde schreef: 20 jan 2021, 10:37
enerkey schreef: 20 jan 2021, 09:44
STimVV schreef: 19 jan 2021, 19:45 Sankhon zijn beste positie is die van Buatu momenteel.
Als verdedigende middenvelder zie ik het er minder in...
Ik zou hem toch al-tijd de voorkeur geven op Wolke Jansens en Mmaee. Dat zijn er toch écht 2 die je niet op het veld wilt zien komen, dan ist billen dicht knijpen telkens de bal in hun buurt komt... Dat gevoel heb ik bij Sankhon nooit gehad.
Hoe weet je dat? Hij heeft 2 wedstrijden op zijn orginele positie gespeeld. 2018-2019 uit op Zulte Waregem en uit op Club Brugge. Daarna moest hij terug depaneren als centrale verdediger omdat Texeira zich blesseerde.
Ik vond hem thuis tegen Genk (begin 2019, toen die rotte prei van een Trossard het nodig vond om een vlag op onze plastiek te planten) een dijk van een match op de 6 spelen.
Erna heeft hij vooral moeten depaneren als manusje-van-alles en laat ons wel weten, steeds degelijk, enkel dit seizoen ging het op de rechtsback van kwaad naar erger.

Zou me niet verbazen dat als ze hem laten gaan, denk ik dat die straks in Leuven staat.
Ze doen wel altijd alsof STVV hen maar enkel interesseert de paar dagen voor en na de derby. Maar wees gerust, de rivaliteit leeft daar even fel als hier. Ze gunnen je 0,0.... Dus als Wouters komt, dan is het met een degelijk prijskaartje en zelfs dan nog, die paar honderdduizend euro meer of minder interesseert hen niet.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Dreke »

Zwijg mich toch van Genk. Toen wij in tweede speelden was er werkelijk niemand die naar hen om keek. Eigenlijk zou het altijd zo moeten zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Guggenheimer »

Henri is de man schreef: 20 jan 2021, 10:54
enerkey schreef: 20 jan 2021, 10:15
2x 1 minuut dit seizoen. Ik heb niet meer het geheugen van weleer (of wel maar ik stokeer andere zaken dan STVV :mrgreen:), dus kan mij vergissen.
Maar ik heb hem nooit weten invallen als DM de afgelopen seizoenen. Maar pak dat dat dan nog zo is: zijn die 2 goede wedstrijden als basisspeler op die positie dan geen betere indicatie?
In alle eerlijkheid: naar mijn mening Sankhon heeft nog geen enkele goede wedstrijd gespeeld op het middenveld.
In een 3mans defensie kan hij zowel rechts als links. In een 4mans defensie zowel linksachter als rechtsachter. Maar hij is geen winger die heel de lijn doet in een 3-5-2 (of variant). Je kan nu eenmaal niet alles.
In alle eerlijkheid : Hij heeft nog geen ( alles opgeteld ) match gespeeld op het middenveld ... . Voor alle duidelijkheid : Ik denk persoonlijk ook dat hij het best is als centrale verdediger.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Underdog »

stvvilvoorde schreef: 20 jan 2021, 10:37
enerkey schreef: 20 jan 2021, 09:44
STimVV schreef: 19 jan 2021, 19:45 Sankhon zijn beste positie is die van Buatu momenteel.
Als verdedigende middenvelder zie ik het er minder in...
Ik zou hem toch al-tijd de voorkeur geven op Wolke Jansens en Mmaee. Dat zijn er toch écht 2 die je niet op het veld wilt zien komen, dan ist billen dicht knijpen telkens de bal in hun buurt komt... Dat gevoel heb ik bij Sankhon nooit gehad.
Hoe weet je dat? Hij heeft 2 wedstrijden op zijn orginele positie gespeeld. 2018-2019 uit op Zulte Waregem en uit op Club Brugge. Daarna moest hij terug depaneren als centrale verdediger omdat Texeira zich blesseerde.
Ik vond hem thuis tegen Genk (begin 2019, toen die rotte prei van een Trossard het nodig vond om een vlag op onze plastiek te planten) een dijk van een match op de 6 spelen.
Erna heeft hij vooral moeten depaneren als manusje-van-alles en laat ons wel wezen, steeds degelijk, enkel dit seizoen ging het op de rechtsback van kwaad naar erger.

Zou me niet verbazen dat als ze hem laten gaan, denk ik dat die straks in Leuven staat.
In die bewuste derby tegen Genk speelde Sankhon wel degelijk rechtsback en speelde hij mandekking op Trossard. Dat deed hij toen inderdaad erg goed. Door een resem afwezigen (schorsingen Bezus en Acolatse, Tomiyasu op Asian Cup,...) was de basisformatie toen een voor Brys atypische 4-2-3-1. Met Botaka voor Sankhon, Sekine op de andere flank en centraal achterin het duo De Petter-Teixeira.
luc de kanarie
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 dec 2010, 17:58

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door luc de kanarie »

hoe zit het eigelijk met transfer van wouters
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Vouch »

Underdog schreef: 20 jan 2021, 15:30
stvvilvoorde schreef: 20 jan 2021, 10:37
enerkey schreef: 20 jan 2021, 09:44
STimVV schreef: 19 jan 2021, 19:45 Sankhon zijn beste positie is die van Buatu momenteel.
Als verdedigende middenvelder zie ik het er minder in...
Ik zou hem toch al-tijd de voorkeur geven op Wolke Jansens en Mmaee. Dat zijn er toch écht 2 die je niet op het veld wilt zien komen, dan ist billen dicht knijpen telkens de bal in hun buurt komt... Dat gevoel heb ik bij Sankhon nooit gehad.
Hoe weet je dat? Hij heeft 2 wedstrijden op zijn orginele positie gespeeld. 2018-2019 uit op Zulte Waregem en uit op Club Brugge. Daarna moest hij terug depaneren als centrale verdediger omdat Texeira zich blesseerde.
Ik vond hem thuis tegen Genk (begin 2019, toen die rotte prei van een Trossard het nodig vond om een vlag op onze plastiek te planten) een dijk van een match op de 6 spelen.
Erna heeft hij vooral moeten depaneren als manusje-van-alles en laat ons wel wezen, steeds degelijk, enkel dit seizoen ging het op de rechtsback van kwaad naar erger.

Zou me niet verbazen dat als ze hem laten gaan, denk ik dat die straks in Leuven staat.
In die bewuste derby tegen Genk speelde Sankhon wel degelijk rechtsback en speelde hij mandekking op Trossard. Dat deed hij toen inderdaad erg goed. Door een resem afwezigen (schorsingen Bezus en Acolatse, Tomiyasu op Asian Cup,...) was de basisformatie toen een voor Brys atypische 4-2-3-1. Met Botaka voor Sankhon, Sekine op de andere flank en centraal achterin het duo De Petter-Teixeira.
Die match verlies je omdat Brys het niet nodig vond iemand op Berge te zetten. Het stond toen 2-1 voor ons met nog een goei 10 minuten te spelen, laat Wolke Janssen invallen die een kwartier niks moet doen dan achter de bal jagen, en je wint. Nee... Hij laat één van de grootste talenten van Noorwegen gewoon continu met de bal de klein backlijn inlopen, geen wonder dat daardoor nog doelpunten vallen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door stvvilvoorde »

Underdog schreef: 20 jan 2021, 15:30
In die bewuste derby tegen Genk speelde Sankhon wel degelijk rechtsback en speelde hij mandekking op Trossard. Dat deed hij toen inderdaad erg goed. Door een resem afwezigen (schorsingen Bezus en Acolatse, Tomiyasu op Asian Cup,...) was de basisformatie toen een voor Brys atypische 4-2-3-1. Met Botaka voor Sankhon, Sekine op de andere flank en centraal achterin het duo De Petter-Teixeira.
Kan ook wel, in mijn hoofd speelde De Petter toen als derde CV achterin en Sankhon als 6.
In ieder geval het enige wat hij toen moest doen was duels winnen, ballen recupereren en dan inleveren.
En deed dat nog vrij behoorlijk.
Maar je uitleg kan wel kloppen, weet dat ie toen altijd heel kort op Trossard zat.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jones »

Ik denk dat er eerst iets moet vertrekken eer er terug iets komt
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Brusselmans »

Jones schreef: 20 jan 2021, 20:37 Ik denk dat er eerst iets moet vertrekken eer er terug iets komt
Volgens mij is het goed zoals het nu is.
Alleen een 10tal zien kwijt te geraken, enkelen zijn al weg ...
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Geel-Blauw »

Fabrizio Romano op twitter: Juventus are interested in signing Liberato Cacace from Sint-Truiden as left back [it’d be for the U23 team].
https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 3512000512
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Geel-Blauw schreef: 20 jan 2021, 23:24 Fabrizio Romano op twitter: Juventus are interested in signing Liberato Cacace from Sint-Truiden as left back [it’d be for the U23 team].
https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 3512000512
Zou dit dan de uitgaande transfer zijn waarop Maes wees bij de aanstelling van Lavalee?

Zou wel een domme zet zijn van hem, hij is nu zeker van een basisplaats hier. Wat terug bij de jeugd van Juventus gaan ballen lijkt me niet goed voor zijn progressie.
Plaats reactie