Peter Maes naar Beerschot

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door stvvilvoorde »

Kill your idols.

Wat mij betreft, niks als respect voor wat die hier heeft neergezet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Jacques »

Eerste seizoen was top. Spijtig dat hij zichzelf zo nodig onmogelijk moest maken in het tweede seizoen tot hij uiteindelijk zijn goesting (ontslag) kreeg. Maar om ruzie te maken, moet je nog altijd met twee zijn. Het mislukte transferbeleid van Tateishi en Pinto is mee de oorzaak van de verzuurde relatie. Anderzijds is Brys af en toe ook wel ne zeveraar, weliswaar ene die zijn PR goed verzorgt. Soit, de wedstrijd tegen OHL staat bij mij ook wel aangeduid, maar dat gaat dan eerder om regionale dominantie dan om Brys.
Overdrijven is een kunst
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door hamster »

Och kom, wat maakt het nog uit om anti PM of Beerschot te zijn.

Ik heb veel sympathie voor een club zoals Beerschot. Het is mij echt opgevallen dat de supporters de club tot het einde vocaal bleven ondersteunen. Niets dan respect daarvoor.

PM, chapeau voor zijn overweldigende start vorig jaar en ook bedankt om op tijd te vertrekken bij ons.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Franz »

hamster schreef: 15 sep 2021, 18:41 Och kom, wat maakt het nog uit om anti PM of Beerschot te zijn.

Ik heb veel sympathie voor een club zoals Beerschot. Het is mij echt opgevallen dat de supporters de club tot het einde vocaal bleven ondersteunen. Niets dan respect daarvoor.

PM, chapeau voor zijn overweldigende start vorig jaar en ook bedankt om op tijd te vertrekken bij ons.
Je kan in het leven alles OK vinden hé...
Maar Beerschot moet STVV geld betalen voor de contractbreuk, dat kan je niet zomaar onder de mat vegen;
en PM heeft op geen enkele manier schuld bekend, niet bij zijn zwart geld constructies en niet bij zijn vaandelvlucht bij STVV, ook dat kan je niet zomaar onder de mat vegen.
Als Beerschot STVV betaalt, en PM betaalt de fiscus en geeft aan dat zijn vertrek bij STVV tegen een reeks afspraken en engagementen in was, ja dan kunnen we dat achter ons laten.
Voor mij maakt dat wel degelijk iets uit.
En - inderdaad - dikke chapeau voor de Beerschot-supporters tijdens de match!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door voetballiefhebber »

Peter Maes reageert op ontslag bij Beerschot: “Geen spijt van vertrek bij STVV”
Murphy slaat weer eens toe in het voetbal. De 0-1-thuisnederlaag tegen uitgerekend ex-club STVV kost Peter Maes bij Beerschot de kop. In zijn kielzog verdwijnen ook zijn assistenten Davy Heymans en Stefan Winters op ‘t Kiel. Clubman Marc Noë neemt tijdelijk het roer over.
Roger Cox
Vandaag om 17:49
LEES OOK. Na dramatische 1 op 21: Beerschot ontslaat trainer Peter Maes

118 dagen, meer tijd was Maes niet gegund in Antwerpen. De dramatische competitiestart is daar uiteraard debet aan. Er zijn weinig coaches die een 1 op 21 overleven. Ook de 57-jarige Lommelaar dus niet.

“Echt verrast over mijn ontslag was ik uiteraard niet”, aldus Maes. “1 op 21, zo nuchter ben ik ook wel, is te weinig. Ik kijk eerst naar mezelf. Pas op, het is zeker niet zo dat ik na maandag de bui al voelde hangen. De spelers gaven mij niet het gevoel dat het op was. Maar de cijfers zijn wat ze zijn en als doorgewinterde trainer weet je dat die gevolgen kunnen hebben.”

Toen je in mei vertrok bij STVV, had je het over een groter sportief project op ‘t Kiel. Daar sta je dan.
“Ik zou nu allerhande redenen kunnen aanhalen voor de slechte competitiestart. Maar dat zou niet correct zijn. De club moet verder, de schitterende fans van Beerschot moeten verder. Dus blijf ik op de vlakte. Dat proces moeten de mensen van Beerschot maken. Ik hoop in ieder geval dat de ogen van sommigen geopend zijn. Als een ploeg 1 op 21 pakt, is dat niet enkel het verhaal van een coach, denk ik.”

Ik geef enkele voorzetten: een mislukt transferbeleid, wrevel binnen de technische staf, een old school coach die niet mee is met de moderne technologie…
“Ik beken, ik ben niet de meest moderne coach. Ik ben niet zo handig met een pc, maar weet wel dat je met data veel kan bereiken. Net daarom klik ik me vast aan jongens als Davy Heymans en Stefan Winters, die op dat gebied wel voorlopers zijn. Dat zij nu mee in het bad worden getrokken, vind ik doodzonde.”

Je zag op ‘t Kiel meer mogelijkheden dan bij STVV. Maar de negatieve spiraal van de tweede helft van vorig seizoen wordt gewoon doorgetrokken.
“Bij Beerschot werd geschermd met een project op lange termijn, vandaar een overeenkomst voor drie seizoenen. Alleen kon de club de gedane beloften moeilijk invullen. Dus heb ik intern regelmatig aan de alarmbel getrokken. Let wel, de board heeft mij goed gesteund. Ik voelde veel vertrouwen, ze dachten dat ik de zaken wel zou rechttrekken. Ik was er ook van overtuigd dat we goed op weg waren om een andere mentaliteit te kweken. Wat nodig was. Maar als de resultaten uitblijven, dans je op een slappe koord.”

Op Stayen lopen er ongetwijfeld mensen rond met veel leedvermaak.
“Dat weet ik nog zo niet. STVV was voor beide partijen een mooi verhaal. De mensen daar beseffen heel goed dat ze door het oog van de naald zijn gekropen. Op Stayen werd wél materiaal binnengehaald. Wat niet evident is in deze moeilijke tijden.”

Was je toch niet beter bij STVV gebleven?
“Ach, terugkijken heeft geen zin. Ik heb er geen spijt van, ik sta nog altijd achter die beslissing. Ik beken wel dat ik bij Beerschot hard heb moeten knokken. Ik heb op de korte termijn nog nooit zoveel energie gestoken in een ploeg. Als de resultaten dan tegenvallen, is dat heel vervelend. Maar ik kijk alweer uit naar de volgende opdracht. Ik heb in mijn carrière al vaker de rug moeten rechten. Lokeren, Genk, Lommel, STVV, telkens ben ik boven water gekomen. Ik ben niet uitgeblust, wil zo snel mogelijk weer aan de slag.”

Wel zuur dat uitgerekend STVV het genadeschot heeft gegeven.
“Absoluut niet zuur. Een ontslag overstijgt alles. Of je dat krijgt na een match tegen Anderlecht, tegen Lommel of tegen STVV, wat maakt het uit? Daar ben ik echt niet mee bezig.”
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Tompie »

Ik vind trouwens dat “het publiek” van STVV echt niet moet onder doen voor dat van Beerschot. Of toch niet zij die de voorbije seizoenen (wanneer het mocht) nog naar Stayen trokken.

Het zijn eerder zij die niet meer komen opdagen die (qua aantal en misschien decibels) het verschil maken.

Zij die er wel waren stonden doorgaans echt wel achter het elftal, met vaak een leuk sfeertje voor de doorgaans zeer beperkte opkomst.

Dat geheel terzijde. 😉
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Halenaar »

voetballiefhebber schreef: 15 sep 2021, 19:23
“Bij Beerschot werd geschermd met een project op lange termijn, vandaar een overeenkomst voor drie seizoenen. Alleen kon de club de gedane beloften moeilijk invullen.”
Dan ben je zo'n oude ervaren rot in het vak, en dan nog laat je u vangen door het luchtkasteel van Beerschot. Dat Tissoudali voor een spotprijs naar Gent mocht vertrekken moest nochtans al een belletje doen rinkelen hebben.
Op Stayen werd wél materiaal binnengehaald. Wat niet evident is in deze moeilijke tijden.
Nu is het zowaar STVV dat het ambitieuzere sportieve project heeft. Het kan verkeren :love:
Guy
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jun 2021, 10:04
Supporter van: Neutraal

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Guy »

hamster schreef: 15 sep 2021, 18:41 Och kom, wat maakt het nog uit om anti PM of Beerschot te zijn.

Ik heb veel sympathie voor een club zoals Beerschot. Het is mij echt opgevallen dat de supporters de club tot het einde vocaal bleven ondersteunen. Niets dan respect daarvoor.

PM, chapeau voor zijn overweldigende start vorig jaar en ook bedankt om op tijd te vertrekken bij ons.
Nog niet veel gezien van Beerschot dan? Al in de 1ste thuismatch ging Holshauer na afloop al in de clinch met de supporters omdat ze hen uitfloten.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Dreke »

voetballiefhebber schreef: 15 sep 2021, 19:23Op Stayen lopen er ongetwijfeld mensen rond met veel leedvermaak.
“Dat weet ik nog zo niet. STVV was voor beide partijen een mooi verhaal. De mensen daar beseffen heel goed dat ze door het oog van de naald zijn gekropen. Op Stayen werd wél materiaal binnengehaald. Wat niet evident is in deze moeilijke tijden.”
Awel wabbe, ik weet het dan voor ons allebei. Ja, er is leedvermaak. Nogal wiedes. Voor het "project" (wat een hol woord) kiezen en nadien melden dat uw ex-club wel spelers haalt, ge moet maar durven.

Doei.
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Positivo »

hamster schreef: 15 sep 2021, 18:41 Och kom, wat maakt het nog uit om anti PM of Beerschot te zijn.

Ik heb veel sympathie voor een club zoals Beerschot. Het is mij echt opgevallen dat de supporters de club tot het einde vocaal bleven ondersteunen. Niets dan respect daarvoor.

PM, chapeau voor zijn overweldigende start vorig jaar en ook bedankt om op tijd te vertrekken bij ons.
Veel sympathie voor een club als Beerschot ?
De mentaliteit in Antwerp Fc is klein grut vergeleken met Beerschot.
Wat Walter Daemen Stvv geflikt heeft, moet je lef voor hebben.
Hij mag er trouwens zeker van zijn dat héél voetbal Belgie nu weet wat je van Beerschot kan verwachten.

Moesten ze het financieel niet halen, zijn er nog wel wat opties natuurlijk.
Berchem, Hoboken , Borgerhout, Merksem ....
En als ze dan weer gered zijn, snel de naam van de redders laten verdwijnen.
Een heerlijke club.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 16 sep 2021, 05:40
hamster schreef: 15 sep 2021, 18:41 Och kom, wat maakt het nog uit om anti PM of Beerschot te zijn.

Ik heb veel sympathie voor een club zoals Beerschot. Het is mij echt opgevallen dat de supporters de club tot het einde vocaal bleven ondersteunen. Niets dan respect daarvoor.

PM, chapeau voor zijn overweldigende start vorig jaar en ook bedankt om op tijd te vertrekken bij ons.
Veel sympathie voor een club als Beerschot ?
De mentaliteit in Antwerp Fc is klein grut vergeleken met Beerschot.
Wat Walter Daemen Stvv geflikt heeft, moet je lef voor hebben.
Hij mag er trouwens zeker van zijn dat héél voetbal Belgie nu weet wat je van Beerschot kan verwachten.

Moesten ze het financieel niet halen, zijn er nog wel wat opties natuurlijk.
Berchem, Hoboken , Borgerhout, Merksem ....
En als ze dan weer gered zijn, snel de naam van de redders laten verdwijnen.
Een heerlijke club.
Wat "schone" Daemen gedaan heeft, is inderdaad juridisch perfect mogelijk (want de wet '78 staat toe dat de ontslagregeling voor trainers de normale wetgeving volgt), maar er is (of misschien "was", dankzij de fratsen van onze "ethische" Daemen, een grote aanwinst voor de voetballerij) een soort gentlemen's agreement dat erin bestond dat clubs mekaars trainer niet zomaar voor een appel en een ei gingen weghalen.

Even ter informatie, de wet '78 is voluit de wet van 24/02/1978 betreffende de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars.
Deze wet omvat een aantal afwijkingen van de algemene wet betreffende de arbeidsovereenkomsten, zoals onder meer de ontslagregeling, mogelijkheid om spelers (die eigenlijk gewoon werknemers met een speciaal statuut zijn) te verkopen, enz.

Deze afwijkende bepalingen zijn van toepassing op de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars:

WIE IS EEN BETAALDE SPORTBEOEFENAAR IN DE ZIN VAN DE WET VAN 78 ?
Onder "betaalde sportbeoefenaars" worden verstaan de personen die de verplichting aangaan zich voor te bereiden op of deel te nemen aan een sportcompetitie of -exhibitie onder het gezag van een ander persoon tegen een loon dat een bepaald bedrag overschrijdt.
Om betaald sportbeoefenaar te zijn, moet dus aan twee voorwaarden worden voldaan :
1) men moet zich voorbereiden en/of op regelmatige basis deelnemen aan een sportcompetitie of - exhibitie tegen betaling van een loon en onder het gezag van een andere persoon.
2) het loon dat men ontvangt, moet een bepaald bedrag overschrijden (voor de periode van 1 juli 2019 tot 30 juni 2021 inbegrepen bedraagt dit jaarlijks 10.612,00 euro)

Vallen onder deze wet, niet uitsluitend de sportbeoefenaars maar ook de voetbaltrainers en de voetbalscheidsrechters van wie het loon de loongrens overschrijdt die vereist is om te ressorteren onder het toepassingsgebied van de wet betreffende de arbeidsovereenkomsten voor betaalde sportbeoefenaars.

De bijzondere regels betreffende de verbreking van de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars zijn echter niet van toepassing op de voetbaltrainers, op wie de gewone regels inzake de verbreking van de overeenkomst van de wet betreffende de arbeidsovereenkomsten van toepassing zijn. Ieder advocaat die zich bezighoudt met de voetballerij kent deze wet en dit artikel, dus "schone" Daemen is echt niet slimmer geweest dan de rest, gewoon meer crapuleus. Een welgemeende :fuckyou: voor "de Walter" dus.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 15 sep 2021, 17:44 Eerste seizoen was top. Spijtig dat hij zichzelf zo nodig onmogelijk moest maken in het tweede seizoen tot hij uiteindelijk zijn goesting (ontslag) kreeg. Maar om ruzie te maken, moet je nog altijd met twee zijn. Het mislukte transferbeleid van Tateishi en Pinto is mee de oorzaak van de verzuurde relatie. Anderzijds is Brys af en toe ook wel ne zeveraar, weliswaar ene die zijn PR goed verzorgt. Soit, de wedstrijd tegen OHL staat bij mij ook wel aangeduid, maar dat gaat dan eerder om regionale dominantie dan om Brys.
De Vietnamessi-zever op Club is hij begonnen. Jonge gasten voor de leeuwen gooien, eens goed belachelijk maken met een 6-0 terwijl je Boli, Endo en Souza op de bank laat zitten. Spelers krijgen, maar ze weigeren te gebruiken, beste voorbeeld: Rai Vloet. Dan de affaire Genk. Nee, de pers mag het riedeltje "gentlemen Brys" misschien graag opvoeren, maar veel gentlemen is daar niet aan.

Ik lig trouwens niet seksueel geladen in mijn bed, hunkerend naar het weekend van 24 oktober om hem liggen te hebben, wees maar gerust. Maar als het zou lukken zou ik er toch kop in hebben.

Toen Maes vertrok las ik overal: "Eerst Brys, nu Maes,...." Wel, eerst Maes en binnenkort waarschijnlijk ook Brys liggen bij hun "nieuwe betere sportieve project" wel met hun klitsen op straat. Zoveel beter zal het dan toch niet zijn op een ander.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door hamster »

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Halenaar »

Onze ander ex kanarie daar, De Smet, heeft zich gisteren ook van zijn beste kant laten zien :lol:

https://twitter.com/ElevenSportsBEn/sta ... 22048?s=19

En degene die er hier zo zeker van waren dat Beerschot het zoveel beter deed dan ons, die zijn toch ook ondertussen stil geworden he?
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Peter Maes naar Beerschot

Bericht door Piana »

Halenaar schreef: 26 sep 2021, 10:15 Onze ander ex kanarie daar, De Smet, heeft zich gisteren ook van zijn beste kant laten zien :lol:

https://twitter.com/ElevenSportsBEn/sta ... 22048?s=19

En degene die er hier zo zeker van waren dat Beerschot het zoveel beter deed dan ons, die zijn toch ook ondertussen stil geworden he?
Ik begrijp niet dat je na 4 minuten al aan de noodrem gaat hangen. Laat de speler op doel gaan, zelfs al scoort hij, dan is het 0-1 met 11 man met nog 86 minuten te gaan. Nu moet je nog een hele wedstrijd met 10 man spelen.
Als je dan ook nog eens op je eigen helft zo'n tackle gaat doen, terwijl je al met 10 staat én je staat al geel geboekt, dan zouden ze u terug naar het eerste studiejaar moet sturen. Er is dan op school iets mis gegaan.

Dat ze bij beide kaarten dan ook nog eens gaan reclameren kan er bij mij helemaal niet in. Als dat geen rode kaarten zijn, kan de ref ze beter thuis laten, dan moet hij ze nooit meer trekken.

Als het (voetbal)intellect op het Kiel niet met 500.000.000 % stijgt, halen die geen 10 punten dit seizoen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie