Wintertransfers 2014-2015

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Dreke »

Nee. Want bij de transfers die je opsomt, zijn er managers betrokken...
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door STimVV »

Vanop Nr.10:
Het West-Vlaamse KSV Roeselare is bezig aan een rustig seizoen in de Proximus League. Vooral doelman Gilles Lentz maakt opnieuw heel wat indruk tussen de lijnen. Verschillende eersteklassers toonden al interesse.

Als we Het Laatste Nieuws mogen geloven, probeerde leider Sint-Truiden VV in de voorbije wintertransferperiode de doelman los te weken bij KSV Roeselare. "Ik ben verrast door dat nieuws", reageert Gilles Lentz. "Ik wist enkel dat STVV Jeff Mbuba wou transfereren, maar uiteindelijk voor Ivan Yagan van Racing Mechelen koos. Al ben ik wel blij verrast. Het betekent immers dat ik nog steeds goed bezig ben."
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Scandic »

STimVV schreef:
Als we Het Laatste Nieuws mogen geloven, probeerde leider Sint-Truiden VV in de voorbije wintertransferperiode de doelman los te weken bij KSV Roeselare. "Ik ben verrast door dat nieuws", reageert Gilles Lentz. "Ik wist enkel dat STVV Jeff Mbuba wou transfereren, maar uiteindelijk voor Ivan Yagan van Racing Mechelen koos. Al ben ik wel blij verrast. Het betekent immers dat ik nog steeds goed bezig ben."
Dit verhaal klopt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door STimVV »

Stevance werd genoemd als versterking bij stvv, maar heeft ondertussen getekend bij Charleroi:

"De Proximus League is vanaf volgend seizoen opnieuw één van haar topschutters armer. Florent Stevance van Seraing United tekende een contract bij Sporting Charleroi.
De Franse aanvaller tekende begin vorig seizoen een contract bij Boussu Dour en maakte samen met enkele andere sterkhouders de overstap naar Seraing United. Daar wist hij dit seizoen al 12 keer de weg naar doel te vinden. Enkel ploegmaat Grégory Dufer en Romero Regales van Lommel United doen beter met 14 doelpunten.
Stevance tekende een contract bij Sporting Charleroi voor twee seizoenen met optie op twee bijkomende campagnes."
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:Stevance werd genoemd als versterking bij stvv, maar heeft ondertussen getekend bij Charleroi:

"De Proximus League is vanaf volgend seizoen opnieuw één van haar topschutters armer. Florent Stevance van Seraing United tekende een contract bij Sporting Charleroi.
De Franse aanvaller tekende begin vorig seizoen een contract bij Boussu Dour en maakte samen met enkele andere sterkhouders de overstap naar Seraing United. Daar wist hij dit seizoen al 12 keer de weg naar doel te vinden. Enkel ploegmaat Grégory Dufer en Romero Regales van Lommel United doen beter met 14 doelpunten.
Stevance tekende een contract bij Sporting Charleroi voor twee seizoenen met optie op twee bijkomende campagnes."
Als we zouden opgaan, zouden we hem en Taulemesse meenemen. Er werd niet gerept over het aantrekken van 1 van de twee in de afgelopen transferperiode al, vermits ons hoofddoel was om de ploeg bij elkaar te houden. Er was wel sprake van interesse, maar enkel naar volgend jaar eerste klasse toe.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door STVV-fan »

Caravaggio schreef:ik weet niet waar 't neer te pennen....maar t gaat wel degelijk over "transfers"

-artikel "sportwereld/Nieuwsbald" 7/2/15 - Geldmachine NV The Bleus (Chelsea)
hier krijg je een overzichtje te zien over de transfermolen van de club... spelers aankopen en dan doorverkopen met dikke winst...
Lukaku 22milj. aankoop, verkocht voor 35milj // Schurrle 22milj -> 32milj // Debruyne 8milj -> 22 milj. // Stoch gratis -> 5.5 milj. // Sturridge 7 milj. -> 15 milj. // Mata 27 milj -> 45 milj // Luiz 27 milj. -> 49 milj. .....

Is dit niet het systeem dat Roland wilt nastreven?
Er zijn er veel die dit systeem verfoeien, maar Chelsea lacht maar mooi met diens bankrekeningen. Het is een ideale manier om snel geld in het laatje te krijgen.
De clue is, een samenwerkingsverband met een moederclub is IN SE niet slecht, uitgezonderd 2 "feiten".
1: het mag niet worden zoals het Aspire syndroom in Eupen, waar de grote bazen DAADWERKELIJK zeggen wie er moet spelen.
2: Je mag niet "de overschot van het overschot" krijgen.

Dit laatste punt staat in samenwerking met het eerste punt. Als zusterclub mag je geen spelers "opgedrungeld" krijgen zoals in Eupen, je moet zelf kunnen beslissen of de spelers die de moederclub beschikbaar stelt, of je die wel wil of niet. Daarna, waarna je de spelers die je wel wil, bij je hebt, meot je zelf kunnen beslissen of je ze opstelt of niet.

De kwaliteit van de spelers is relatief, je heb supporters met zeer hoge eisen, die sowieso al tegen een samenwerkingsverband zijn, dus voor hen zullen die spelers al sneller "te slecht" zijn. Daarenboven heb je nog de verschillende competities. Zo is de Belgische 2de klasse een hel voor spelers die gewend zijn met ruimte te spelen.... . Zijn die daarom slecht? Nee, maar de competitie ligt hen gewoon niet
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Daarenboven heb je nog de verschillende competities. Zo is de Belgische 2de klasse een hel voor spelers die gewend zijn met ruimte te spelen.... . Zijn die daarom slecht? Nee, maar de competitie ligt hen gewoon niet
Dan moet je ze er ook niet naar toe sturen, he...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Cremasco »

STimVV schreef:Stevance werd genoemd als versterking bij stvv, maar heeft ondertussen getekend bij Charleroi:

"De Proximus League is vanaf volgend seizoen opnieuw één van haar topschutters armer. Florent Stevance van Seraing United tekende een contract bij Sporting Charleroi.
De Franse aanvaller tekende begin vorig seizoen een contract bij Boussu Dour en maakte samen met enkele andere sterkhouders de overstap naar Seraing United. Daar wist hij dit seizoen al 12 keer de weg naar doel te vinden. Enkel ploegmaat Grégory Dufer en Romero Regales van Lommel United doen beter met 14 doelpunten.
Stevance tekende een contract bij Sporting Charleroi voor twee seizoenen met optie op twee bijkomende campagnes."
Spijtig, ik had er hem graag bij gehad. Lokeren, Westerlo en Charleroi zijn dikwijls actief op zoek in tweede.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Mikman »

Caravaggio schreef:ik weet niet waar 't neer te pennen....maar t gaat wel degelijk over "transfers"

-artikel "sportwereld/Nieuwsbald" 7/2/15 - Geldmachine NV The Bleus (Chelsea)
hier krijg je een overzichtje te zien over de transfermolen van de club... spelers aankopen en dan doorverkopen met dikke winst...
Lukaku 22milj. aankoop, verkocht voor 35milj // Schurrle 22milj -> 32milj // Debruyne 8milj -> 22 milj. // Stoch gratis -> 5.5 milj. // Sturridge 7 milj. -> 15 milj. // Mata 27 milj -> 45 milj // Luiz 27 milj. -> 49 milj. .....

Is dit niet het systeem dat Roland wilt nastreven?
Neen, heeft er weinig mee te maken. Iedere club wil zijn spelers namelijk liefst met winst doorverkopen ;)
Parma verhuurt 88(!!) spelers, tel daar de spelers van de eigen kern mee op en je zit ruim boven de 100. Absurd. Maar blijkbaar rendeert het, het is bij wijze van spreken een soort voetbaluitzendkantoor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Jacques »

Renderen is een erg groot woord voor een club die zelfs in Italië de laatste 10 jaar niks meer gepresteerd heeft en nu troosteloos onderaan de Serie A bengelt. Inderdaad meer uitzendkantoor dan voetbalclub: 100 spelers, maar amper 9 punten uit 21 wedstrijden. Als supporter is dat om de ogen uit je kop te janken.

Traditioneel ligt het aantal uitgeleende/gehuurde spelers in Italië wel hoger dan elders. Dat komt door het systeem met co-ownership (strikt genomen is Nainggolan zo ook nog speler van Cagliari) en omdat er geen deftige reservencompetitie is. Maar zelfs in die wetenschap is 88 uitgeleende spelers gewoon van de pot gerukt.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1196
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Luc »

Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Caravaggio »

- Stevance (26j. Fransman): Stvv moest het ijzer smeden als het heet was (in november 2014)... Soit STVV heeft sinds lang een goede mercato gehad (Schoofs, Erichot, Dequevy zijn gebleven + Yagan erbij). Stevance erbij was een utopie.

-Florian Taulemesse (29j. fransman): is die einde contract in juni?
-Michael Lallemand (22 jaar Belg) : geen betere optie naar de toekomst ? vorig jaar 18 goals voor Eupen

Mehdi Haddadou: 18j. Franse Middenvelder: Komt van Franse Poissy (2de amateurklasse)...Who knows more?
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Henri is de man »

De Ceulaer ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Motörhead
Berichten: 470
Lid geworden op: 16 okt 2010, 01:32
Supporter van: STVV
Locatie: Bilzen City!

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door Motörhead »

Henri is de man schreef:De Ceulaer ?
Dacht hetzelfde toen ik het vanmorgend las. ;)
stvvyellowblue
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:05

Re: Wintertransfers 2014-2015

Bericht door stvvyellowblue »

http://www.voetbalnieuws.be/news/167751 ... Anderlecht

Sammy Kehli scoorde dit seizoen al twaalf keer voor Seraing. De speler lokte al de interesse van meerdere clubs.

Onder meer RSC Anderlecht en STVV volgen de speler. Anderlecht scoutte de spits al vier keer. De speler is eigendom van de Franse eersteklasser FC Metz, maar is na dit seizoen einde contract.

De speler bevestigt dat er interesse is voor hem. "Ik moet de mensen van FC Metz nog spreken, maar het is inderdaad zo dat meerdere clubs mij volgen", zegt de 23-jarige aanvaller in La Meuse. Kehli speelde vorig seizoen ook al op huurbasis voor Virton. De aanvaller kon bij FC Metz de grote doorbraak niet forceren.
Gesloten