Welkom Marc Brys

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Louis XIV »

STVV-fan schreef: 26 nov 2019, 11:03
Jacques schreef: 26 nov 2019, 10:12 Ach man, stop toch eens met mensen woorden in de mond te leggen om uw gelijk te kunnen halen en kom eens af met een mogelijke oplossing. Als het gaat over tenenkrullend verbleken de wedstrijdselecties en opstelling van Brys in het niets met uw gedram van de laatste maanden.
Ik hoef geen woorden in de mond te leggen hoor Jaqcues, ik leid genoeg af aan de reacties.

In een ander topic vermeldt iemand een artikel over Stef Wijnants die volledig losgaat en deze kern de slechtste in 10 jaar noemt :zot: :gek: :gek: :gek:. Daar pikt iemand anders op in door te zeggen dat deze kern inderdaad de slechtste is in 10 jaar.

Op wat baseren die personen zulke uitspraken? Waar is daar enig bewijs van? Ik heb persoonlijk slechtere jaren gekend hoor, maar blijkbaar gaat het doemsdag alarm af in het commandocentrum.... (toch zeker als we de titel van de "analyse" uit het Belang lezen, namelijk: "de toekomst van STVV staat op het spel")

Maar goed, STVV-fan heeft het allemaal gegeten en gedronken.
Ik vraag me echt af of gij niks beter te doen hebt dan hier het 'evangelie' te komen verkondigen. Ik denk dat ondertussen iedereen uw mening wel kent, 't zou fijn zijn mocht ge nu eerst eens tot 10 tellen alvorens hier van keer te gaan. Zoek eens op : 'bezin voor ge begint' en mocht ge toch nog van plan zijn hier iets neer te pennen, graag minder agressief !
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door smol »

STVV-fan schreef: 26 nov 2019, 11:03
Jacques schreef: 26 nov 2019, 10:12 Ach man, stop toch eens met mensen woorden in de mond te leggen om uw gelijk te kunnen halen en kom eens af met een mogelijke oplossing. Als het gaat over tenenkrullend verbleken de wedstrijdselecties en opstelling van Brys in het niets met uw gedram van de laatste maanden.
Ik hoef geen woorden in de mond te leggen hoor Jaqcues, ik leid genoeg af aan de reacties.

In een ander topic vermeldt iemand een artikel over Stef Wijnants die volledig losgaat en deze kern de slechtste in 10 jaar noemt :zot: :gek: :gek: :gek:. Daar pikt iemand anders op in door te zeggen dat deze kern inderdaad de slechtste is in 10 jaar.

Op wat baseren die personen zulke uitspraken? Waar is daar enig bewijs van? Ik heb persoonlijk slechtere jaren gekend hoor, maar blijkbaar gaat het doemsdag alarm af in het commandocentrum.... (toch zeker als we de titel van de "analyse" uit het Belang lezen, namelijk: "de toekomst van STVV staat op het spel")

Maar goed, STVV-fan heeft het allemaal gegeten en gedronken.
De toekomst staat ook op het spel moest je dat nog niet door hebben.
De tribunes zijn zo goed als leeg, er is geen binding meer met niemand meer.
Zet daar nu nog een trainer bij die niemand begrijpt en het is helemaal naar de …..

Ik ben ook geen fan van Wijnants en hij overdrijft misschien lichtjes maar er zit verdorie veel waarheid in zijn verhaal.

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat we binnenkort het ongelijk van Brys moeten toegeven dat Lee en andere wel degelijk goed materieel is, maar ik vrees er voor, want anders had Brys ze wel degelijk opgesteld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 26 nov 2019, 11:03
Jacques schreef: 26 nov 2019, 10:12 Ach man, stop toch eens met mensen woorden in de mond te leggen om uw gelijk te kunnen halen en kom eens af met een mogelijke oplossing. Als het gaat over tenenkrullend verbleken de wedstrijdselecties en opstelling van Brys in het niets met uw gedram van de laatste maanden.
Ik hoef geen woorden in de mond te leggen hoor Jaqcues, ik leid genoeg af aan de reacties.
Dat is het punt net: gij leidt af. Iemand zegt hier iets en gij leidt het af en af en af en af ... tot het in uw kraam past en nog amper iets te maken heeft met wat een mens gezegd heeft.
Maar goed, STVV-fan heeft het allemaal gegeten en gedronken.
Cry me a river.

Ondertussen blijft het wachten op uw alternatief/oplossing. Ma ik heb het gevoel dat we daar nog lang op kunnen wachten.
Overdrijven is een kunst
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door wiekes »

Het is Brijs zijn fout ook zeker dat ze 7 spelers halen voor de zelfde plaats maar geen centrale verdedigers, ik vrees voor de toekomst.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door miel »

smol schreef: 26 nov 2019, 11:25
STVV-fan schreef: 26 nov 2019, 11:03
Jacques schreef: 26 nov 2019, 10:12 Ach man, stop toch eens met mensen woorden in de mond te leggen om uw gelijk te kunnen halen en kom eens af met een mogelijke oplossing. Als het gaat over tenenkrullend verbleken de wedstrijdselecties en opstelling van Brys in het niets met uw gedram van de laatste maanden.
Ik hoef geen woorden in de mond te leggen hoor Jaqcues, ik leid genoeg af aan de reacties.

In een ander topic vermeldt iemand een artikel over Stef Wijnants die volledig losgaat en deze kern de slechtste in 10 jaar noemt :zot: :gek: :gek: :gek:. Daar pikt iemand anders op in door te zeggen dat deze kern inderdaad de slechtste is in 10 jaar.

Op wat baseren die personen zulke uitspraken? Waar is daar enig bewijs van? Ik heb persoonlijk slechtere jaren gekend hoor, maar blijkbaar gaat het doemsdag alarm af in het commandocentrum.... (toch zeker als we de titel van de "analyse" uit het Belang lezen, namelijk: "de toekomst van STVV staat op het spel")

Maar goed, STVV-fan heeft het allemaal gegeten en gedronken.
De toekomst staat ook op het spel moest je dat nog niet door hebben.
De tribunes zijn zo goed als leeg, er is geen binding meer met niemand meer.
Zet daar nu nog een trainer bij die niemand begrijpt en het is helemaal naar de …..

Ik ben ook geen fan van Wijnants en hij overdrijft misschien lichtjes maar er zit verdorie veel waarheid in zijn verhaal.

En ik hoop uit de grond van mijn hart dat we binnenkort het ongelijk van Brys moeten toegeven dat Lee en andere wel degelijk goed materieel is, maar ik vrees er voor, want anders had Brys ze wel degelijk opgesteld.
De tribunes zijn al langer leeg , ook Brys heeft daar niks aan kunnen veranderen
Dit seizoen begrijp ik de selecties van Brys ook niet
En Wijnants is een windhaan die ondanks zijn straffe voorspellingen het zelden bij het rechte eind heeft gehad ,
Heb je hem veel horen zeggen over het ontslag van Mazu ? , die moest het ook met heel wat minder doen
Maar hier zal en moet hij de boel wat extra opkloppen
Bon , Brys had zeker zijn redenen om mal content te zijn , hij heeft niet gekregen wat hij wou en veel van de transfers kwamen te laat , daar denk ik dat iedereen mee akkoord is .
Maar dan is er een vete ontstaan die Brys zelf heeft uitgelokt , door halsstarrig en koppig aan zijn systeem en selecties blijven vast te houden , en er telkens in de pers op te hameren dat hij over onvoldoende werd gehoord .
Neem er dan nog bij dat de meeste wedstrijden draken waren , met weinig of geen opwindend voetbal , terwijl er toch heel wat spelers geen of weinig kansen kregen ,dan is het logisch dat er vragen komen van de bazen en supporters
In de sport telt gisteren niet , daar is alleen vandaag en morgen van belang
In de zomer heeft Brys al eens zijn oor te luisteren gelegd bij een andere club
en als Genk had toegezegd dat het ok was dat zijn staf mee mocht , was hij weg
Dat zou Wijnants en de narren van extra time perfect normaal hebben gevonden , maar nu de club hem heeft ontslaan is het onbegrijpelijk :gek:
hoe achterlijk kun je zijn .
Na de jongste gebeurtenissen had het bestuur geen enkele optie meer dan ontslag ,de brokken vielen niet meer te lijmen , ik denk dat ook hier over iedereen het eens kan zijn
Het is gebleken dat Brys iets kan neer zetten , maar het is ook gebleken dat hij weinig flexibel kan of wil zijn .
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Henri is de man »

De situatie was blijkbaar al veel te ver geëvolueerd om het nog recht te trekken.
Brys zal zeker fouten gemaakt hebben maar het bestuur lijkt me toch de hoofdschuldige. Ik ben ook geen fan van Stef Wynants maar hij slaat toch wel een aantal nagels met koppen.
- Uw trainer niet consulteren bij zomertransfers terwijl hij een fantastisch seizoen coachte
- Pover communiceren (blijkbaar ook met de trainer)
- Invloed uitoefenen op de sportieve keuzes van de trainer (waar hebben we dat nog gehoord in het verleden ?)
- In deze kern zitten een aantal goede spelers maar een uitgebalanceerde ploeg op het veld brengen is nagenoeg onmogelijk

De toekomst zal uitwijzen wie er gelijk had / heeft maar amper een half jaar na ons fantastisch seizoen staan we eigenlijk opnieuw nergens. Ik zei het al in de zomer: wat een gemiste kans !
Ik betwijfel of we een trainer gaan vinden van dezelfde kwaliteit als Brys - een marionet lijkt waarschijnlijk (waar hebben we dat nog gehoord in het verleden ?). Al een geluk dat we 10 punten voorstaan op Cercle maar ik zie het wel degelijk nog heel warm worden...
Laatst gewijzigd door Henri is de man op 26 nov 2019, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Halenaar »

Erg jammer dat het zover is moeten komen. Je merkte al na de oefenwedstrijd tegen Gent deze zomer dat er ruis zat op de relatie van Brys met het bestuur, en dat is er niet beter op geworden. Dat we nu in deze crisis terechtkomen mag dan ook grotendeels te wijten zijn aan het bestuur, die erin slaagde om de goodwill die ze hadden voor de zomer helemaal te niet te doen door een slecht transferbeleid. Bijzonder spijtig dat vakman en toptrainer Brys hiervoor moet boeten, had hij zijn spelersmateriaal gekregen zaten we nu terug waarschijnlijk in de top 6.

Aan Marc: bedankt. Vorig seizoen heb ik misschien het beste voetbal op Stayen gezien van de afgelopen 20 jaar. En dit seizoen heb je er ook alles uit deze kern behaald. Jammer dat het zo cynisch en zuur moest eindigen.

Ben wel heel benieuwd met welke namen de slimmerds op dit forum, die al maanden Brys zitten af te kraken, afkomen om Brys te vervangen. Ik gok op trainers zoals Hasi en De Boeck :cool:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 26 nov 2019, 15:34

Ben wel heel benieuwd met welke namen de slimmerds op dit forum, die al maanden Brys zitten af te kraken, afkomen om Brys te vervangen. Ik gok op trainers zoals Hasi en De Boeck :cool:
Inderdaad, of die japanse handpop die nu de ronde doet...

benieuwd of die er nog in gaan slagen om ook 18 punten in de terugronde te sprokkelen met dit zootje ongeregeld.

Met Brys zakte je niet, maar volgens insiders zat het al sinds de zomer scheef tussen Brys en de Japanners.
Ze konden niet tegen de weerkerende openbare kritiek van Brys richting het transferbeleid en vooral dat hij telkens opnieuw daarnaar uithaalde stoorde hen steeds meer. Ze hadden liever gehad dat hij na de transferperiode daarover zweeg en in stilte zijn werk deed. Ook het links laten liggen van hun transfers stemde de bazen niet goed gezind.
Ik denk dat het respect voor de japanse bazen bij mij op dit moment, al onder dat voor Duchatelet zit.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door STimVV »

Reactie van Meekers.

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~afc6dd0a/

“Het was niet STVV maar Brys zelf die aanstuurde op zijn ontslag. Zijn houding afgelopen weken was één grote middenvinger richting zijn broodheren.” Dat zei voorzitter David Meekers tijdens een inderhaast ingelast persmoment.

“Deze week moet er nog geen nieuwe naam verwacht worden. Nicky Hayen coacht STVV richting de derby tegen Genk. Voor zover ik weet zal het ook geen Japanner worden, maar wel iemand met ervaring die onze competitie kent”, aldus Meekers. “Intussen lopen de kandidaturen binnen. Dat we geen plan B klaar hebben, is het beste bewijs dat we niet uit waren op een ontslag van Brys. Integendeel. Brys heeft er zelf om gevraagd door in het weekend in de media plots toe te geven dat hij wel verregaande gesprekken gevoerd had met Genk. Wij vielen van onze stoel, want tegen ons heeft hij dat altijd ontkend. Het kan niet anders. Deze nieuwe middenvinger, die er ook eentje was richting supporters, wou zoveel zeggen als ‘geef mij maar mijn ontslag’.”

Volgens Meekers kon het bestuur ook niet lachen met het feit dat Brys bleef inhameren op het transferbeleid. “Ook hij heeft zijn mening mogen zeggen over de transfers, ook al waren het niet zijn gedroomde namen. Natuurlijk zijn er fouten gebeurd. We hadden zeker vroeger moeten beginnen. Maar op een bepaald moment moet je je daar overheen zetten en je opnieuw achter het project scharen. Dat deed Marc niet meer. Integendeel. Als het goed ging, stak hij de pluim graag op zijn hoed en die van zijn spelers. Als het slecht ging, wees hij richting bestuur. Weet je, als je een nagel in het hout klopt en er blijft op kloppen, dan beschadig je het hout. Dit is ook hier gebeurd. Zo kon het niet verder. Wij ervoeren immers een gebrek aan respect voor de club.”
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door lakie »

STimVV schreef: 26 nov 2019, 16:29 Reactie van Meekers.

“Het was niet STVV maar Brys zelf die aanstuurde op zijn ontslag. Zijn houding afgelopen weken was één grote middenvinger richting zijn broodheren.” Dat zei voorzitter David Meekers tijdens een inderhaast ingelast persmoment.
En alle weken voordien waren dan één grote middenvinger van deze broodheren richting hun werknemer?
STimVV schreef: 26 nov 2019, 16:29 “Deze week moet er nog geen nieuwe naam verwacht worden. Nicky Hayen coacht STVV richting de derby tegen Genk. Voor zover ik weet zal het ook geen Japanner worden, maar wel iemand met ervaring die onze competitie kent”, aldus Meekers. “Intussen lopen de kandidaturen binnen. Dat we geen plan B klaar hebben, is het beste bewijs dat we niet uit waren op een ontslag van Brys. Integendeel. Brys heeft er zelf om gevraagd door in het weekend in de media plots toe te geven dat hij wel verregaande gesprekken gevoerd had met Genk. Wij vielen van onze stoel, want tegen ons heeft hij dat altijd ontkend. Het kan niet anders. Deze nieuwe middenvinger, die er ook eentje was richting supporters, wou zoveel zeggen als ‘geef mij maar mijn ontslag’.”
Inderdaad, de strijd voor Marc was gestreden. Hij KON onmogelijk nog winnen. Los van zijn contact met Genk...
Hij heeft het zijn broodheren nu op een dienblad aangeboden... Het was de ideale moment...
STimVV schreef: 26 nov 2019, 16:29 Volgens Meekers kon het bestuur ook niet lachen met het feit dat Brys bleef inhameren op het transferbeleid. “Ook hij heeft zijn mening mogen zeggen over de transfers, ook al waren het niet zijn gedroomde namen. Natuurlijk zijn er fouten gebeurd. We hadden zeker vroeger moeten beginnen. Maar op een bepaald moment moet je je daar overheen zetten en je opnieuw achter het project scharen. Dat deed Marc niet meer. Integendeel. Als het goed ging, stak hij de pluim graag op zijn hoed en die van zijn spelers. Als het slecht ging, wees hij richting bestuur. Weet je, als je een nagel in het hout klopt en er blijft op kloppen, dan beschadig je het hout. Dit is ook hier gebeurd. Zo kon het niet verder. Wij ervoeren immers een gebrek aan respect voor de club.”
Dit is volgens mij dikke zever. Ik denk ECHT niet dat Brys achter een CP15 gevraagd heeft, of achter Lee die hij dan nu maar niet opstelde om zijn broodheren te plagen? Of dat hij ervoor gevraagd heeft om elke week zonder verdedigers te moeten spelen. Het gaat er dan ook niet alleen over dat de transfers te laat waren, maar ook dat ze grotendeels op niks trekken! Kwaliteit ipv kwantiteit en invullen waar versterking nodig is, geen -tig spelers voor dezelfde positie. Maar daar hoor je niks over blijkbaar? Alleen dat ze vroeger hadden moeten beginnen... Ja das waar, maar je had ook gewoon betere spelers moeten kopen!!!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Jacques »

“Natuurlijk zijn er fouten gebeurd”. Het moet de eerste halfslachtige mea culpa zijn, weliswaar direct gevold door “zet u er maar over”. Helaas komt ze van iemand die niks te zeggen heeft en moet je ze zoeken in een stuk dat voor de rest quasi exclusief uit natrappen bestaat. :roll:

Waardeloze reactie van Meekers.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 26 nov 2019, 17:42 “Natuurlijk zijn er fouten gebeurd”. Het moet de eerste halfslachtige mea culpa zijn, weliswaar direct gevold door “zet u er maar over”. Helaas komt ze van iemand die niks te zeggen heeft en moet je ze zoeken in een stuk dat voor de rest quasi exclusief uit natrappen bestaat. :roll:

Waardeloze reactie van Meekers.
De reactie van Meekers is een echte "Trump-reactie".
Meekers is echt gewoon maar een handpop. Vraag aan eender welke Japanner wie de voorzitter is van STVV en iedereen antwoordt: "Yusuke Muranaka".

Zoals iemand terecht aanhaalde, Meekers mag nu de vuile was van de Japanners uithangen
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Henri is de man »

Emilio Ferrera dus.


Jawadde :shock: :shock: :shock:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door enerkey »

Henri is de man schreef: 06 dec 2019, 12:30 Emilio Ferrera dus.


Jawadde :shock: :shock: :shock:
In heb mij eens opgezocht hoeveel keer die man ontslagen is. Hij was in totaal 13 jaar trainer de afgelopen 18 jaar. Samengevat was hij in die periode een 5-tal jaar gewoon werkloos of ergens assistent of jeugdtrainer. In die 13 jaar en 13 clubs is hij 9 keer ontslagen!
4 keer was hij zo lief om het zelf af te bollen of in onderling overleg. :grappig:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Mikman »

Los van de discussie over zijn sportieve meerwaarde straalt hij ook niet de begeestering uit die de club op dit moment nodig heeft om het steeds hardnekkiger juk van grijze muis van zich af te schudden. Hoewel Ferrera al wat naam heeft gemaakt, is het eigenlijk een keuze op het niveau van eerdere mislukte experimenten als Freddy Smets of Valère Billen.
Cantaluppi is/was blijkbaar ook kandidaat. Geen idee wat die waard is als trainer, maar die heeft wél de innemende persoonlijkheid die de club op dit moment mist.
Gesloten