Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door enrique »

Hebt ge Bezus al zien spelen?
Hehe
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

zipke373 schreef: 10 dec 2019, 09:09
Brusselmans schreef: 10 dec 2019, 00:45
lindoke schreef: 09 dec 2019, 21:16 een spits is die er zo'n 15 tal per seizoen binnen trapt
5, 6, 6 en 12, en dat had minstens het dubbele MOETEN zijn !
Nie gaan romantiseren !
Je kan ook enkel afgelopen 1.5 seizoen bekijken he... zonder romantiseren, maar ook zonder er minder van te maken dan het is.

2018-2019 : 12 in de competitie, 2 in de beker.
2019-2020 : 10 in de competitie, 1 in de beker and counting...
Aangezien het forum weer zwaar verdeeld is in Boli-fans en Boli-bashers, zullen we de cijfers eens doen spreken. Voor al degenen die denken dat hij te weinig scoort, heb ik even de top 20 allertijden van doelschutters voor STVV in 1e nationale doorgenomen wat betreft gemddeld aantal doelpunten per wedstrijd en ik kom tot de volgende top 10:

1. Alfred Riedl - 0,557 doelpunten per match
2. Eddy Koens - 0,472
3. Raoul Lolinga - 0,467
4. Roger Maes - 0,420
5. Désiré Mbonabucya - 0,414
6. Yohan Boli - 0,331
7. Filip Fiers - 0,330
8. Lon Polleunis - 0,314
9. Harry Cnops - 0,312
10. Fritz Vandenbooer - 0,301

Het is dus een fabeltje dat hij niet genoeg scoort. Gemiddeld doet hij beter dan bijvoorbeeld een goaltjesdief als Harry Cnops of om een recenter voorbeeld aan te halen Ibrahima Sidibe (0,275). Buiten Désiré moet Boli niemand uit de recente clubgeschiedenis voor laten gaan.

I rest my case.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door smol »

Krisaias schreef: 10 dec 2019, 13:33
zipke373 schreef: 10 dec 2019, 09:09
Brusselmans schreef: 10 dec 2019, 00:45
lindoke schreef: 09 dec 2019, 21:16 een spits is die er zo'n 15 tal per seizoen binnen trapt
5, 6, 6 en 12, en dat had minstens het dubbele MOETEN zijn !
Nie gaan romantiseren !
Je kan ook enkel afgelopen 1.5 seizoen bekijken he... zonder romantiseren, maar ook zonder er minder van te maken dan het is.

2018-2019 : 12 in de competitie, 2 in de beker.
2019-2020 : 10 in de competitie, 1 in de beker and counting...
Aangezien het forum weer zwaar verdeeld is in Boli-fans en Boli-bashers, zullen we de cijfers eens doen spreken. Voor al degenen die denken dat hij te weinig scoort, heb ik even de top 20 allertijden van doelschutters voor STVV in 1e nationale doorgenomen wat betreft gemddeld aantal doelpunten per wedstrijd en ik kom tot de volgende top 10:

1. Alfred Riedl - 0,557 doelpunten per match
2. Eddy Koens - 0,472
3. Raoul Lolinga - 0,467
4. Roger Maes - 0,420
5. Désiré Mbonabucya - 0,414
6. Yohan Boli - 0,331
7. Filip Fiers - 0,330
8. Lon Polleunis - 0,314
9. Harry Cnops - 0,312
10. Fritz Vandenbooer - 0,301

Het is dus een fabeltje dat hij niet genoeg scoort. Gemiddeld doet hij beter dan bijvoorbeeld een goaltjesdief als Harry Cnops of om een recenter voorbeeld aan te halen Ibrahima Sidibe (0,275). Buiten Désiré moet Boli niemand uit de recente clubgeschiedenis voor laten gaan.

I rest my case.
Naar STVV normen een topspits, zo simpel is het.
Of hij de top aankan dat is het grote vraagteken ? Zeker aangezien hij ook een speciale handleiding heeft :cool:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Ik bash niet !
Dit seizoen doet hij wat hij moet doen : scoren.
Vorig seizoen heeft hij enkele maanden, na de winterstop, het zelfde gedaan, tot aan zijn hat-trick, daarna was het de grote stilte, ook toen het money-time was.
En de 3 seizoenen daarvoor waren gewoon rampzalig met 5, 6 en 6 goaltjes en een veelvoud aan niet te missen kansen de nek omwringen.

Kan nu echt niemand daar eerlijk over zijn ?
Het is echt niet voor jullie mooie ogen dat hij hier 5 jaar gebleven is, of moeten blijven is !
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Brusselmans schreef: 10 dec 2019, 13:57 Ik bash niet !
Dit seizoen doet hij wat hij moet doen : scoren.
Vorig seizoen heeft hij enkele maanden, na de winterstop, het zelfde gedaan, tot aan zijn hat-trick, daarna was het de grote stilte, ook toen het money-time was.
En de 3 seizoenen daarvoor waren gewoon rampzalig met 5, 6 en 6 goaltjes en een veelvoud aan niet te missen kansen de nek omwringen.

Kan nu echt niemand daar eerlijk over zijn ?
Het is echt niet voor jullie mooie ogen dat hij hier 5 jaar gebleven is, of moeten blijven is !
Oei, beste Herman, ge moet u niet direct aangevallen voelen. Niemand zegt dat Boli geen mindere periodes heeft gekend of kansen heeft gemist. Ik wilde alleen aantonen dat, gespreid over de tijd, zijn statistieken niet slechter zijn dan de meeste andere STVV spitsen. Niet vergeten ook dat hij veel gekwetst is geweest in de seizoenen dat hij 5 & 6 goaltjes maakte.

Natuurlijk is het geen wereldspits, en neen, scoren ging niet altijd even vlot (al kan je daar subjectief aan toevoegen dat hij in een seizoen als het vorige dan weer heel belangrijk was voor de ploeg ondanks de relatieve droogte aan doelpunten), maar uiteindelijk hoeft er niemand te romantiseren, want naar STVV normen is Yohan een meer dan degelijke spits (en neen, qua afwerking kan hij niet tippen aan onze sjoe Désiré ;) )
Laatst gewijzigd door Krisaias op 10 dec 2019, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Hij heeft in 2019 alleen al 18 keer gescoord in de JPL, zonder PO2 of penalties nodig gehad te hebben om die statistiek op te smukken.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Krisaias schreef: 10 dec 2019, 14:05
Oei, beste Herman, ge moet u niet direct aangevallen voelen.
Dat is ook niet het geval.
En ja, andere spitsen hebben ook kansen gemist.
Maar niet in die orde van wat wat Boli allemaal kunnen klaarmaken heeft aan niet te missen kansen, en het waren er echt wel heel heel veel.
De enige die dat ook kon was Fiers.
smol
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door smol »

Brusselmans schreef: 10 dec 2019, 14:15
Krisaias schreef: 10 dec 2019, 14:05
Oei, beste Herman, ge moet u niet direct aangevallen voelen.
Dat is ook niet het geval.
En ja, andere spitsen hebben ook kansen gemist.
Maar niet in die orde van wat wat Boli allemaal kunnen klaarmaken heeft aan niet te missen kansen, en het waren er echt wel heel heel veel.
De enige die dat ook kon was Fiers.
En je kan ook de tijdperken niet met elkaar vergelijken hé … Harry liep op één heel seizoen niet wat Boli op één match loopt :lol:
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

enrique schreef: 10 dec 2019, 13:12 Hebt ge Bezus al zien spelen?
Hehe
En Desart ?
Ho Ho
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Brusselmans schreef: 10 dec 2019, 14:15
Krisaias schreef: 10 dec 2019, 14:05
Oei, beste Herman, ge moet u niet direct aangevallen voelen.
Dat is ook niet het geval.
En ja, andere spitsen hebben ook kansen gemist.
Maar niet in die orde van wat wat Boli allemaal kunnen klaarmaken heeft aan niet te missen kansen, en het waren er echt wel heel heel veel.
De enige die dat ook kon was Fiers.
Sorry, maar zover reiken mijn statistieken niet, dat ik ook nog eens het aantal kansen per match opgetekend heb ;)

Tijd dat we ons meningsverschil over Boli eens tussen pot en pint bespreken :beer:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Moest chicpiu en gerkens in een transfer met boli betrokken kunnen worden, doen we een goede deal denk ik.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef: 10 dec 2019, 15:27 Moest chicpiu en gerkens in een transfer met boli betrokken kunnen worden, doen we een goede deal denk ik.
Probleem denk ik zijn die mannen hun lonen. Niet dat de Japanners dat niet kunnen geven maar je creëert een onevenwicht in je kern die tot heel wat frustraties kan zorgen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door fruitboerke »

stvvilvoorde schreef: 10 dec 2019, 12:36 Ik ben altijd fan geweest, maar ik denk dat het tijd is om een stapje hogerop te zetten.
Zowel anderlecht als brugge zijn nu echt op zoek naar zo'n profiel en ik denk dat hij de kwaliteiten heeft om zich daar op korte tijd ook als titularis op te werken.
Er is geen betere moment voor hem als nu, om naar Brugge of Anderlecht te trekken.
Als hij nog stappen wil zetten in zijn carriere is het nu moneytime, als hij content is met een verdere loopbaan bij stvv, laat hem dan maar bijtekenen.
Anderlecht een stapje hoger :zot: das een goei. Anderlecht is de grootste kutploeg van de reeks momenteel , hopeloos op zoek naar zichzelf op elk vlak.Dit is geen stap voorwaarts maar eerder één achterwaarts .Op sportief vlak is het over en out en is het niet meer dan een vergane glorie en op financieel vlak is het vet ook van de soep.Als ik ergens zeker niet naartoe zou gaan is het wel naar dat rattenhol .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Mikman »

Volgens Roger Boli, vader van dus, is de vraagprijs 2 miljoen Euro en is dat "spotgoedkoop, want zonder de contractsituatie zou hij nu 6 miljoen kosten".

Dus mogen we er ook van uit gaan dat men in het kamp Boli niet moeilijk gaat doen over die vraagprijs van 2 miljoen. En dat ze hem liever nog aan de winterstop zien vertrekken, dan hem het seizoen te laten uitdoen en dan elders zonder transfervergoeding kan tekenen, wat toch wel een beetje de vrees was.

Enfin, ik zal maar gerust zijn al hij deze winter effectief vertrekt voor die vraagprijs. Natuurlijk had het meer kunnen zijn maar vergeet niet dat hij 2 seizoenen geleden onder JDR nog naar de B-kern werd verwezen, en dat de club er daarna nog 2 goeie seizoenen én een mooie transfersom heeft uitgepuurd. Boli is 26, dan moet je hem niet meer tegen houden.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

stvvilvoorde schreef: 10 dec 2019, 15:27 Moest chicpiu en gerkens in een transfer met boli betrokken kunnen worden, doen we een goede deal denk ik.
Denk je ?
Ga je dan Suzuki als enige spits uitspelen?
Sorry maar hij heeft me nog niet echt kunnen overtuigen.
Gerkens ook al geen hoge prestaties geleverd en Chipciu heeft geen basisplaats.
Ik vind als je Boli verkoopt dan moet deze transfer geinvesteerd worden in de leegtes van je elftal, een centrale en een linkerflankverdediger plus iemand die vooraan de klus klaart.
Dat Anderlecht zijn spelers zelf maar onderhoud en kies voor het geld van bv Brugge of Genk maakt niet uit zodat je bv Godeau van Mouscron en Kristof D'Haene van Kortrijk en Jelle Vossen van Brugge kunt kopen.
Ons bestuur wil volgend seizoen po1 halen koop dan ook gericht en met spelers die echt actief zijn.
Plaats reactie