Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door de Jos »

Degenen die dromen van Vossen mogen hun dromen waarschijnlijk ook al opbergen. Zou naar Mechelen trekken als de bij Club gedroomde spits voor een huurperiode zou arriveren.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jack »

Buya moet je gewoon verkopen voor alles boven de 5 miljoen.

Suzuki zou ik precies niet doen. Maakte tot op heden geen onuitwisbare indruk. Maar toch al wat goaltjes gemaakt en je volledige voorlijn vervangen in de winter lijkt me geen goed plan.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door BoemBoem »

Toch wat gemengde gevoelens..
Suzuki is niet wat ik echt verwacht had..
Zoals hierboven gezegd, geen onuitwisbare indruk..
Niet echt een actief in de benen zoals een kamada wel had..
Vond die soms ook hele periodes onzichtbaar in de wedstrijd..

Maar,
Met de juiste mensen rond hem denk ik dat je een killer in huis had..
Misschien nog niet in het seizoensbegin, maar hij staat wel altijd op de juiste plek in de 16..
Kan volgens sommige alleen maar zijn intikkers scoren, maar dat is dan ook een kwaliteit om net daar te staan..

Gemengde gevoelens.. Ook omdat ik geen zin heb om balongo de rest van het seizoen te zien starten..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Tompie »

Suzuki is een speler die bij een club die aanvallend en dominant voetbal speelt ongetwijfeld zijn doelpunten zal meepikken.

Vergeet niet dat hij een jaar niet gespeeld heeft en er ondanks alles toch al een vijftal heeft binnen gelegd dit seizoen.

Anderzijds vind ik 5 miljoen wel een stevig bedrag en is het moeilijk om in te schatten in welke mate de "oude Suzuki" voetballend nog veel sterker/in het spel betrokken was dan die we nu aan het werk hebben gezien. En dat is bij een club als STVV gewoon meer nodig dan bij een topclub.

Hij mag weg voor 5 miljoen wat mij betreft, op voorwaarde dat je hem goed vervangt. En dat blijft de grootste uitdaging natuurlijk voor dit beleid. Het zou wel opnieuw een uitgaande miljoenentransfer zijn voor een speler die we niet eens zo geweldig vinden...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Mikman »

5 miljoen voor Suzuki, een recordbedrag voor Turay, veel interesse voor Botaka... Als dat allemaal klopt, niet twijfelen en verkopen.

Suzuki zal in het beste geval een iets betere versie van Perbet worden, maar hij te traag en fysiek niet sterk genoeg om ooit een topspits te worden. Zal het van zijn neus voor doelpunten moeten hebben. Dat kan er zeker nog uitkomen, maar voor 5 miljoen Euro mag een andere club gaan ontdekken of dat klopt.

Sankhon zou ik wel houden, daar zit nog progressie in, tenzij er een monsterbod ( lees: in de buurt van de transferprijs van Tomiyashu ) komt.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Yellow Feaver »

Ik denk dat het een belangrijke zal worden dat we deze mercato niet meer werken in functie van dit seizoen, maar wel in functie van het volgende.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

Word er ook nog iets deftigs gekocht?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:5 miljoen voor Suzuki, een recordbedrag voor Turay, veel interesse voor Botaka... Als dat allemaal klopt, niet twijfelen en verkopen.

Suzuki zal in het beste geval een iets betere versie van Perbet worden, maar hij te traag en fysiek niet sterk genoeg om ooit een topspits te worden. Zal het van zijn neus voor doelpunten moeten hebben. Dat kan er zeker nog uitkomen, maar voor 5 miljoen Euro mag een andere club gaan ontdekken of dat klopt.

Sankhon zou ik wel houden, daar zit nog progressie in, tenzij er een monsterbod ( lees: in de buurt van de transferprijs van Tomiyashu ) komt.
Interesse voor Botaka ? Vanwege hemzelf dan wellicht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Tompie »

Bartman schreef: 31 dec 2019, 09:13
Mikman schreef:5 miljoen voor Suzuki, een recordbedrag voor Turay, veel interesse voor Botaka... Als dat allemaal klopt, niet twijfelen en verkopen.

Suzuki zal in het beste geval een iets betere versie van Perbet worden, maar hij te traag en fysiek niet sterk genoeg om ooit een topspits te worden. Zal het van zijn neus voor doelpunten moeten hebben. Dat kan er zeker nog uitkomen, maar voor 5 miljoen Euro mag een andere club gaan ontdekken of dat klopt.

Sankhon zou ik wel houden, daar zit nog progressie in, tenzij er een monsterbod ( lees: in de buurt van de transferprijs van Tomiyashu ) komt.
Interesse voor Botaka ? Vanwege hemzelf dan wellicht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik begrijp vanwaar de kritiek op Botaka komt (in plaats van de flank te doen steeds maar terug draaien en vanuit stilstand de actie willen maken). Anderzijds denk ik wel dat Botaka bij heel wat andere eersteklassers gewoon ook in de basis zou staan. Misschien niet op die positie, dat is wat anders.

Maar hoe Botaka vaak vermeld wordt alsof het om een Mmaee of De Bruyn zou gaan, dat begrijp ik niet. Botaka heeft heel wat voetballende kwaliteiten en is naar mijn gevoel een waardige speler voor het eerste elftal.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jack »

Ik heb me al teveel opgejaagd aan die pleintjes voetballer.
Die 5 goede matchen op een seizoen veranderen daar niks aan.
Voor alles boven de 2,5 wegdoen.
Makkelijk te vervangen.

Maar...dat zei ik indertijd ook over Wilmet en Schouterden. En paar jaar later was ik blij geweest als we ze nog hadden.

Deftig vervangen is hier het probleem.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Als het zo verder gaat vrees ik dat we de oefenwedstrijd tegen FC Herk niet meer gaan kunnen winnen!
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door voetballiefhebber »

Ik zou Ndongala en eventueel Dion Cools gaan halen.

Aanvallend talent zul je wellicht in het buitenland gaan moeten zoeken. Als je effectief zoveel geld ontvangt voor Suzuki en Turay, dan moet je niet twijfelen.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door BoemBoem »

voetballiefhebber schreef: 31 dec 2019, 10:50 Ik zou Ndongala en eventueel Dion Cools gaan halen.

Aanvallend talent zul je wellicht in het buitenland gaan moeten zoeken. Als je effectief zoveel geld ontvangt voor Suzuki en Turay, dan moet je niet twijfelen.
Ndongola? Nog geen flanken genoeg?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Suzuki mag gaan voor mijn part. Heeft mij nog niet kunnen overtuigen van zijn -blijkbaar- 3M aankoopprijs (iemand bevestiging? volgens zelfde artikel zou Jhony lucas 2.5M gekost hebben).

Boli heb je geen andere keuze dan nu te verkopen en Buya zoals eerder gesteld in deze topic, indien er een bod van 5M of hoger binnenkomt, niet twijfelen.

Normaal gezien zou je voor deze drie heren ergens tussen de 10M en 20M kunnen vangen, als de genoemde bedragen wat kloppen (Boli 2-3M, Buya 5-9M, Suzuki 5M).
Daar zal je toch wel wat voor kunnen vinden op de transfermarkt. Voor een fractie van dat bedrag, kocht je vorig jaar de hele geroemde voorlijn van Union weg (Niakate 2M -Selimani 1,5M- Tau 500k(huur met optie))

BTW herinnert iemand zich nog Taiwo Awoniyi. Schitterde vorig seizoen na de winterstop bij Moeskroen, iedere club uit de JPL wou hem, maar Liverpool plakte plots een prijs van 4.5 Miljoen op zijn hoofd.
Dit bleek wat te hoog ingeschat, want er kwamen geen geinteresseerden langs om hem definitief over te nemen, waarna hij in laatste instantie dus alweer werd uitgeleend. Ditmaal aan een bundesliga-club (Mainz), maar geraakt daar dus amper in de selectie.
Een definitieve verkoop of uitleenbeurt lijkt deze winter aan de orde.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Boli weg, Suzuki weg, Buya weg, Botaka weg. Er valt voor alle vier wel wat te zeggen, toch als er voldoende geld op tafel komt. Wijnants en co. zullen wel gaan steuken dat het een duiventil is, dat beeld is er, daar zal moeilijk aan te ontkomen zijn, maar daar moet men niet te veel naar kijken als er voldoende geld op tafel komt.
Ik vraag me wel af hoe onze ploeg er over een maand uit zal zien en dan vooral met het oog op volgend seizoen, waar men alles op moet zetten. Het huidige seizoen is toch naar de kl*te. Dat impliceert ook wel dat het huiswerk deze keer wel deftig en tijdig gemaakt moet worden. Als ze met deze mogelijke inkomsten en met een half seizoen de tijd geen deftige kern kunnen samenstellen, kunnen ze er maar beter mee stoppen, want dan gaat het nooit lukken.


Awoniyi is een geweldige spits, PO1 waard, maar voor 6 maand hoeft het niet, voor minstens 18 maanden daarentegen...
Laatst gewijzigd door Jacques op 31 dec 2019, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie