Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lakie »

Bartman schreef: 07 jan 2020, 10:12
lakie schreef:De club moet voor mij deze winter niet te veel transfers doen...
Enkel als er vooraan van het trio - Suzuki, Boli, Turay - 2 spelers verrekken, moet er een vervanger komen.
Voor de rest moet je eerlijk zijn als club en zeggen dat je NU aan de voorbereiding begint op volgend seizoen.
Gebruik de rest van de competitie om de kern te evalueren en te kijken waar er versterking nodig is. (als dat nog niet duidelijk is)
Spelers zijn nu vaak ook duurder dan in de zomer. Dus best niet te veel geld uitgeven aan tijdelijke oplossingen of twijfelgevallen.
Akkoord, voor zover dat die nieuwe spelers er staan bij de START van de voorbereiding en niet einde augustus ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jaja tuurlijk, dat is ook waarom de club niet openlijk zal communiceren dat dit het plan is.
Want dan worden ze daar op afgerekend.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Halenaar »

Zou me toch verbazen dat ze geen aankoopoptie hebben op Rocky.

Norwich heeft amper 300.000 euro voor hem betaald, een peulschil voor een Belgisch talent, omdat de Belgische en zeer ervaren TD van KVO toen een gigantische blunder maakte :ugeek:

Dus veel zal hij wel niet kosten.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

Halenaar schreef: 07 jan 2020, 11:06 Zou me toch verbazen dat ze geen aankoopoptie hebben op Rocky.

Norwich heeft amper 300.000 euro voor hem betaald, een peulschil voor een Belgisch talent, omdat de Belgische en zeer ervaren TD van KVO toen een gigantische blunder maakte :ugeek:

Dus veel zal hij wel niet kosten.
Ze hebben 100% geen aankoopoptie. Dat is mij al bevestigd geweest enkele dagen geleden.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Oxbow »

Stvv_eng schreef:
Halenaar schreef: 07 jan 2020, 11:06 Zou me toch verbazen dat ze geen aankoopoptie hebben op Rocky.

Norwich heeft amper 300.000 euro voor hem betaald, een peulschil voor een Belgisch talent, omdat de Belgische en zeer ervaren TD van KVO toen een gigantische blunder maakte :ugeek:

Dus veel zal hij wel niet kosten.
Ze hebben 100% geen aankoopoptie. Dat is mij al bevestigd geweest enkele dagen geleden.

Niet te geloven toch!? Als hij nu een voltreffer is gaat een top 6 ploeg er mee lopen voor een habbekrats


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Dreke »

stvvilvoorde schreef: 07 jan 2020, 10:58Verder denk ik ook nog aan illjustere mishits tijdens de wintermercato zoals Ishiaku, Posposil, Gobec, Collen, Valdo, Proschwitz, Tchenkoua, Dussaut, Soumahoro, Berezovsky, Rojo, Yagan, Novak, Zaris, Rossini, Chatelle, Thijs, Godoi, Muscalu, Hegelmeers.
Amai, van de helft al vergeten dat ze ooit voor STVV gespeeld hebben...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Oxbow schreef: 07 jan 2020, 11:34
Stvv_eng schreef:
Halenaar schreef: 07 jan 2020, 11:06 Zou me toch verbazen dat ze geen aankoopoptie hebben op Rocky.

Norwich heeft amper 300.000 euro voor hem betaald, een peulschil voor een Belgisch talent, omdat de Belgische en zeer ervaren TD van KVO toen een gigantische blunder maakte :ugeek:

Dus veel zal hij wel niet kosten.
Ze hebben 100% geen aankoopoptie. Dat is mij al bevestigd geweest enkele dagen geleden.

Niet te geloven toch!? Als hij nu een voltreffer is gaat een top 6 ploeg er mee lopen voor een habbekrats


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoezo?

Als hij hier presteert zal hij teruggaan naar Norwich waar ze hem ofwel houden, ofwel een grotere prijs op zijn hoofd zetten dan nu het geval zou geweest zijn.

Reacties zijn voorspelbaar, deels begrijpelijk.

Ik had de reacties niet willen lezen mocht er sprake zijn van interesse, maar achteraf bleek dat hij voor een half jaar door Beveren, Eupen of Waregem (of whatever) gehuurd werd zonder aankoopoptie
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Mikman »

Natuurlijk is het altijd beter als je een speler kan huren met aankoopoptie, maar de verhurende club heeft ook zijn zeg. Dat dat automatisch weggegooid geld is, is nog zo'n achterhaalde dooddoener uit de vorige eeuw, er zijn wel degelijk voordelen verbonden als je een speler huurt die een onmiddellijke versterking blijkt ( wat in dit geval als vervanger van Mmaee toch het geval zou moeten zijn ) : je maakt er de rest van de ploeg beter door zodat andere spelers meer kans hebben om zich positief te tonen en te ontwikkelen ( Gerkens profiteerde indertijd bijvoorbeeld mee van het rendement van winterhuurlingen als Mechele en Bolingi om zich in de kijker te spelen ), en een hogere eindrangschikking betekent ook meer geld uit de prijzenpot. Een plaatsje hoger of lager maakt al snel een paar honderdduizenden Euro's uit. Dus nee, anno 2020 is het huren van een speler zonder aankoopoptie niet automatisch weggesmeten geld, al is huur met aankoopoptie vanzelfsprekend altijd beter. Als je die redenering doortrekt zou Colidio nu ook beter terug naar Inter gaan want daar hebben we voor volgend seizoen ook geen optie op.

In de vorige twee matchen maakte STVV veel te weinig overtredingen. De fysiek en verbaal sterke Bushiri kan echt wel een kwaliteitsinjectie geven aan deze vaak te tamme spelersgroep.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Bartman »

stvvilvoorde schreef:
AirMontella schreef: 07 jan 2020, 10:33
stvvilvoorde schreef: 07 jan 2020, 08:56
Jones schreef: 06 jan 2020, 23:04 Denk maar dat er niks komt, dan kan je niet teveel ontgoocheld zijn.
Stvv heeft nog nooit een deftige wintertransfer gedaan behalve et seizoen toen we degradeerden toen we Cantaluppi en Sidibé inhaalden.
Chidi Nwanu was toch een goede transfer
Sinds dat seizoen dat jij opnoemt, kan ik toch wel een paar winteraanwinsten opnoemen die zeker hun waarde gehad hebben voor STVV.
Onder meer Brandon Mechele, Chuba Akpom, Alexis De Sart, Tomiyasu, Wim Mennes,... Zelfs een Erichot heeft zijn waarde gehad in de ploeg die promoveerde.
Tuurlijk er zijn er zeker meer, zelfs een Rocky Peeters had hier zijn onmiddelijke toegevoegde waarde als wintertransfer.
De brugse huurlingen Mechele, Bolingoli en Bruzzese hadden een paar seizoenen terug ook meteen een toegvoegde waarde.
Net zoals Wim Mennes en Akpom die je ook opnoemt, maar ook oa een Greg Dufer, Thomas Caers, Danny Boffin .
De andere namen uit je lijstje waren niet echt meteen versterkingen, hun waarde werd pas later merkbaar. Voeg gerust Gerkens ook nog maar toe aan dat lijstje. Oa Sidibe, Cantaluppi, Wilmet, Erichot, De Sart passen ook in dat rijtje.

Recente mishits dat waren bvb vorig jaar Kinoshita en Gliha (al kan die laatste nu ms weer boven water komen)
Rai Vloet kan je bezwaarlijk een echte wintertransfer noemen, want die kwam een week na het sluiten van de mercato als vrije speler.

Verder denk ik ook nog aan illjustere mishits tijdens de wintermercato zoals Ishiaku, Posposil, Gobec, Collen, Valdo, Proschwitz, Tchenkoua, Dussaut, Soumahoro, Berezovsky, Rojo, Yagan, Novak, Zaris, Rossini, Chatelle, Thijs, Godoi, Muscalu, Hegelmeers.

Als je alles in balans zou brengen helt deze toch eerder door naar het negatieve voor wintertransfers.
En do not forget Tankary ...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

@Mikman: Ik vind dat toch maar eerder slappe argumenten. Zo kan je elke transfer op papier verkocht krijgen als een goede zaak. Het moet al allemaal meezitten, wil je er geld aan overhouden. Of Bushiri zijn loon zou nog quasi volledig door Norwich betaald moeten worden. Volgens diezelfde redenering moeten we Boli nu ook zeker niet verkopen, want dan keldert de waarde van onze andere spelers en tv-rechten. Akkoord?

Het gaat hem trouwens niet om de kwaliteiten van de speler, die worden uitzonderlijk door quasi niemand in twijfel getrokken. Als het om een definitieve transfer ging, zou er haast applaus op alle banken klinken. Het gaat over de randvoorwaarden nl. dat het gaat over amper 9 competitiematchen waarin je nauwelijks nog wat te winnen of te verliezen hebt. Zet daar dan een speler waarmee je in functie van komend seizoen kan werken zodat je dan niet opnieuw met een halve kadettenploeg aan de competitie moet beginnen.

Oh ja, wat Colidio betreft: zou er iemand hem missen als hij morgen weg is? Ik heb niks tegen die jongen, je ziet dat er wel iets inzit, maar waarom investeren in een speler die er nu nog niet klaar voor is en binnen 6 maanden hier niet meer rondloopt? Wat mij betreft mag hij morgen terug naar Milaan.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 07 jan 2020, 14:43 @Mikman: Ik vind dat toch maar eerder slappe argumenten. Zo kan je elke transfer op papier verkocht krijgen als een goede zaak. Het moet al allemaal meezitten, wil je er geld aan overhouden. Of Bushiri zijn loon zou nog quasi volledig door Norwich betaald moeten worden. Volgens diezelfde redenering moeten we Boli nu ook zeker niet verkopen, want dan keldert de waarde van onze andere spelers en tv-rechten. Akkoord?

Het gaat hem trouwens niet om de kwaliteiten van de speler, die worden uitzonderlijk door quasi niemand in twijfel getrokken. Als het om een definitieve transfer ging, zou er haast applaus op alle banken klinken. Het gaat over de randvoorwaarden nl. dat het gaat over amper 9 competitiematchen waarin je nauwelijks nog wat te winnen of te verliezen hebt. Zet daar dan een speler waarmee je in functie van komend seizoen kan werken zodat je dan niet opnieuw met een halve kadettenploeg aan de competitie moet beginnen.

Oh ja, wat Colidio betreft: zou er iemand hem missen als hij morgen weg is? Ik heb niks tegen die jongen, je ziet dat er wel iets inzit, maar waarom investeren in een speler die er nu nog niet klaar voor is en binnen 6 maanden hier niet meer rondloopt? Wat mij betreft mag hij morgen terug naar Milaan.
Zoals reeds eerder vermeld, denk ik echt wel dat er al volop in functie van volgend seizoen gewerkt wordt. Bushiri nu lenen zonder aankoopoptie kan in dat opzicht absurd lijken. Niet alles is echter zwart-wit in dit soort constructies en er zijn nog vele andere juridische mogelijkheden om toch op de één of andere manier een voetje voor te hebben op de concurrentie. Ik denk bijvoorbeeld aan een mogelijke verlenging van de huur als Norwich hem niet wil verkopen maar niet direct de nodige speelminuten kan aanbieden of een preferentieel recht van aankoop als ze ooit beslissen hem te verkopen...

Ook al werd er niets in die zin op papier gezet, kan het enkele feit dat hij zich hier heeft geïnstalleerd, zich in de ploeg heeft gewerkt, zich hier goed voelt...al een argument zijn om hem proberen op langere termijn hier te houden. Als dat niet gebeurt en hij niet aan spelen toekomt, niet goed in de groep ligt...dan zal niemand erom treuren als hij terug vertrekt.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door voetballiefhebber »

voor de geïnteresseerden livestream Schalke 04-STVV op https://schalke04.de/

Ze gaan nu beginnen.
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door ertee »

Op basis van de enkele minuten die ik gezien heb speelt Botaka precies als aanvallende middenvelder? Voor de rest vooral veel rondgetik.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door toyotacorolla »

0-1 bij de rust.
Schalke 04 heeft het niet onder de markt met dit Stvv.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

Te vroeg om al conclusies te trekken, maar spelen mooi rond en continue pressing. Konaté brengt gestalte bij corners. Botaka speelt centraal, vertraagd het spel minder. Durkin en Colombatto zoals altijd met volle inzet. Colidio niet te bespeuren op het veld
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Oxbow »

Wie scoorde?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie