Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Henri is de man »

Jean-Paul schreef: 08 jan 2020, 15:54
Henri is de man schreef: 08 jan 2020, 14:43
Jean-Paul schreef: 08 jan 2020, 14:24
biginjapan schreef: 08 jan 2020, 14:20 Boli vertrekt naar het Midden-Oosten
Transferprijs: €3 miljoen euro
Mooie som want hij was einde seizoen vrij.
Goede zaak voor de twee partijen wat betreft het financiele
Niet vergeten dat de centjes voor nog voor Roland zijn !
Dat zou er nog aan moeten mankeren dat die de centjes nog zou opstrijken.
Zou die al niet genoeg verdient hebben?
Ik hoop uiteraard ook van niet maar als hij conctractueel heeft laten vastleggen dat de gecreeerde meerwaarde van spelers onder zijn bewind aan hem toekomt, gaat er 3M richting :Roland: (net zoals bij De Norre en Bezus)
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Ik zeg niet dat het niet kan dat er eventueel nog geld moet aan Roland, maar als er nog geld moet, wel de volgende 2 opmerkingen.
1) dit zal nooit de volledige 3 miljoen zijn
2) waarom werd er dan maar om en bij de 4 miljoen uitzonderlijke kosten geboekt? (wat de aflossing leek te zijn van de schuld) Waarom dan niet 5 miljoen?

Het is dus mogelijk, maar het lijkt me sterk.

In het Belang stond ook dat STVV een paar namen op het oog zou hebben, maar dat ze eerst zouden overleggen met de technische staf.

Bedenking: dit is dezelfde gazet die een dag geleden schreef dat er nog geen concreet bod was voor Boli, terwijl hij nu voor 3 miljoen naar de zandbak trekt
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door enrique »

Jean-Paul schreef: 08 jan 2020, 15:54
Henri is de man schreef: 08 jan 2020, 14:43
Jean-Paul schreef: 08 jan 2020, 14:24
biginjapan schreef: 08 jan 2020, 14:20 Boli vertrekt naar het Midden-Oosten
Transferprijs: €3 miljoen euro
Mooie som want hij was einde seizoen vrij.
Goede zaak voor de twee partijen wat betreft het financiele
Niet vergeten dat de centjes voor nog voor Roland zijn !
Dat zou er nog aan moeten mankeren dat die de centjes nog zou opstrijken.
Zou die al niet genoeg verdient hebben?
Een paar bladzijden geleden werd hier geschreven
4M wordt overgeheveld naar NV Stayen als schuld
En nu komt gij af, ah die 3M gaat ook naar Roland
Gaat gij hem blijven betalen of zijt ge Roland? :grappig:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jones »

Jan Bulder schreef: 08 jan 2020, 15:43
Jones schreef: 08 jan 2020, 15:28 Eens benieuwd of ze voorbereid waren op een vertrek van Boli...
Voorbereid? Lopen hier nog rond: Colidio, Balongo, Lee, Ito, Janssens, Acolatse en Sousa. Daaronder toch enkelen die in een 4-4-2 op een of andere manier wel in combinatie met Suzuki zouden moeten kunnen spelen. Ik verwacht dus niet dat er nu een aanvaller gehaald wordt, maar dat de bovengenoemde namen de rest van het seizoen kansen zullen krijgen om te tonen of er volgend seizoen nog beroep op hen gedaan wordt.
Nr 1 is een huurling die niet aan de enkels van Boli reikt
Nr 2 moet nog heel veel bokes eten en komt tekort voor dit niveau
Nr 3 is geen 9 maar een winger
Nr 4 is ook een winger
Janssens is ook geen 9 maar een huidige rechtsback
Acolatse winger en Sousa is huurling en geen afwerker, heeft al kansen genoeg gehad.
Geen van die je opnoemt zal Boli met 10 doelpunten kunnen evenaren, wees eerlijk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Ik vind dat men nogal optimistisch is over de keuzemogelijkheden achterin en de alternatieven voor Boli. Het is niet omdat je namen kan opsommen, dat de spelers ook over voldoende kwaliteit beschikken. Nu, daarom is het misschien ook wel goed om die nu voor de leeuwen te gooien zodat men voor eens en altijd het kaf van het koren kan scheiden en men niet eeuwig moet bezig blijven met kansen geven aan jan en alleman. Op 1 voorwaarde: nu niet voldoen staat gelijk met opkrassen in de zomer. Twijfelgevallen idem als ze hier al > 1 jaar rondlopen. We kunnen niet blijven rond de pot draaien bij een aantal spelers en hopen dat er misschien toch nog eens ooit wat van komt. Dat zet deze spelers dan meteen ook op scherp voor de laatste matchen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 08 jan 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jan Bulder »

Jones schreef: 08 jan 2020, 17:25
Jan Bulder schreef: 08 jan 2020, 15:43
Jones schreef: 08 jan 2020, 15:28 Eens benieuwd of ze voorbereid waren op een vertrek van Boli...
Voorbereid? Lopen hier nog rond: Colidio, Balongo, Lee, Ito, Janssens, Acolatse en Sousa. Daaronder toch enkelen die in een 4-4-2 op een of andere manier wel in combinatie met Suzuki zouden moeten kunnen spelen. Ik verwacht dus niet dat er nu een aanvaller gehaald wordt, maar dat de bovengenoemde namen de rest van het seizoen kansen zullen krijgen om te tonen of er volgend seizoen nog beroep op hen gedaan wordt.
Nr 1 is een huurling die niet aan de enkels van Boli reikt
Nr 2 moet nog heel veel bokes eten en komt tekort voor dit niveau
Nr 3 is geen 9 maar een winger
Nr 4 is ook een winger
Janssens is ook geen 9 maar een huidige rechtsback
Acolatse winger en Sousa is huurling en geen afwerker, heeft al kansen genoeg gehad.
Geen van die je opnoemt zal Boli met 10 doelpunten kunnen evenaren, wees eerlijk
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat de club kansen zal geven aan spelers die hier nu al rondlopen, zodat hun marktwaarde stijgt of op z'n minst stabiel blijft en niet verder daalt. En zodat ze kunnen doorselecteren naar volgend seizoen toe. Dat is nu net de reden waarom ze Brys hebben buitengegooid. Met een beetje begrijpend lezen haalt ge dat allemaal uit de interviews van Tateishi.

Dat staat los van mijn persoonlijke mening daarover.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef: 08 jan 2020, 17:01 Ik zeg niet dat het niet kan dat er eventueel nog geld moet aan Roland, maar als er nog geld moet, wel de volgende 2 opmerkingen.
1) dit zal nooit de volledige 3 miljoen zijn
2) waarom werd er dan maar om en bij de 4 miljoen uitzonderlijke kosten geboekt? (wat de aflossing leek te zijn van de schuld) Waarom dan niet 5 miljoen?
Dan ga je er vanuit dat het totale schuldbedrag maar 4M was natuurlijk. Is dat zo ? Het is trouwens ook op de meerwaarde van de spelers en aangezien Boli transfervrij naar hier kwam...

Ik zou er niet meer van verschieten
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

Tompie schreef: 08 jan 2020, 16:31 Garcia is een tijd buiten strijd met een spierscheur (hamstrings).
Jammer ,
Garcia heeft spijtig genoeg iets te veel blessures
Terwijl ook Tex nog in de lappenmand ligt , is het goed dat Bushiri er nu is , ook al is het op huurbasis
Dus het gegeven dat deze transfer niet zinvol zou zijn , kan meteen mee in de lappenmand ook al had ik liever een aankoop optie
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Timme »

Ik dacht dat er op meerwaarde van spelers en op televisiebijdragen een percent naar Roland ging zolang zijn (zelfgemaakte) schulden (6 miljoen dacht ik) niet gedicht zijn. Het zogenaamde kansencontract.
Als er nu van de 5,3 miljoen winst 4 miljoen naar Roland gaat, hoop ik dat dat de laatste schijf was. Anders hadden ze beter nog meer afgestaan om er vanaf te zijn.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Vouch »

Henri is de man schreef: 08 jan 2020, 17:54
STVV-fan schreef: 08 jan 2020, 17:01 Ik zeg niet dat het niet kan dat er eventueel nog geld moet aan Roland, maar als er nog geld moet, wel de volgende 2 opmerkingen.
1) dit zal nooit de volledige 3 miljoen zijn
2) waarom werd er dan maar om en bij de 4 miljoen uitzonderlijke kosten geboekt? (wat de aflossing leek te zijn van de schuld) Waarom dan niet 5 miljoen?
Dan ga je er vanuit dat het totale schuldbedrag maar 4M was natuurlijk. Is dat zo ? Het is trouwens ook op de meerwaarde van de spelers en aangezien Boli transfervrij naar hier kwam...

Ik zou er niet meer van verschieten
In de balans van STVV staat het volgende:

"Gezien het resultaat zijn de conditioneel kwijtgescholden schulden zoals vermeld in de overeenkomsten van 13-07-2011 en 30-06-2014 ten aanzien
van Stayen NV herrezen. Dit voor het volledige saldo, zijnde 4.055.764,04 euro. Hiermee zijn de schulden van deze overeenkomsten volledig
opgenomen in de balans."

De historische schuld is dus weg. Aan Roland wel te verstaan!

Er is trouwens een nieuwe hoofdaandeelhouder (gewoon een spin off van DMM: Spacenine). Aan DMM en Spacenine samen is er een schuld van meer dan 9 miljoen:
"De schulden van STVV NV aan Spacenine Co. en dmm.com Co. bedragen respectievelijk 3.681.456,54 euro en 5.200.000,00 euro op 30 juni 2019.
Beide schuldeisers verbinden zich ertoe de openstaande schuld op deze datum niet op te vragen voor 1 juli 2020 teneinde in regel te zijn met
de voorwaarden om een licentie te bekomen voor het Belgische profvoetbal."
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Mikman »

In het jaarverslag had ik ook al duidelijk gezegd dat de schuld aan Roland helemaal was ingelost na de transfer van Tomiyashu vorige zomer. Geen nood om problemen te zien waar er geen meer zijn. Het geld van Boli gaat naar STVV. Wel is het zo dat je +/- dat bedrag jaarlijks nodig hebt om break-even te draaien.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

We kunnen misschien nog een benefiet concert ten voordele van Duchatelet organiseren?
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door joost »

Jean-Paul schreef: 08 jan 2020, 20:39 We kunnen misschien nog een benefiet concert ten voordele van Duchatelet organiseren?
Nu hij niet meer moet investeren in STVV heeft hij daardoor toch maandelijks een dikke auto.
Of wat heeft hij vroeger beweerd?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jones »

Los van de Duchateletzever hier : waar blijven de wintertransfers ? Ene huren ? Is dat alles ? Mager zur. Ge hebt nog ne verdediger nodig want Tex is een twijfelgeval en Garcia is weer gekwetst, een nr 10 en nu nog een vervanger voor Boli
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

Jones schreef: 08 jan 2020, 22:03 Los van de Duchateletzever hier : waar blijven de wintertransfers ? Ene huren ? Is dat alles ? Mager zur. Ge hebt nog ne verdediger nodig want Tex is een twijfelgeval en Garcia is weer gekwetst, een nr 10 en nu nog een vervanger voor Boli
1) Het is pas 8 januari
2) We spelen in een 4-4-2. Met als Verdedigers: Konaté, Garcia Tena, Mmaee, Bushiri, Teixeira. Niet meegerekend Sankhon en Durkin die ook al centraal hebben gespeeld.
3) Boli is nog geen 2 uur weg wat verwacht je? Geef hen de tijd. Zelfs al kopen ze niks zijn er nog steeds veel opties misschien geen topopties, maar er valt niks meer te winnen dit seizoen dus ik heb liever dat ze de tijd nemen en in de zomer dan een deftige spits halen. Ik wil niet dat ze nu snel snel iets gaan forceren.
4) Botaka speelde op de 10 gisteren tijdens Schalke. Dit zal zeker niet eenmalig zijn. Ik heb ook vernomen dat de coach eraan denkt om Ito daar te plaatsen. Lee is er ook nog, en een De ridder, Sousa en de bruyn zijn er ook nog steeds.

Nieuwe aanwinsten zijn altijd welkom, maar dingen forceren hoeft voor mij niet.
Plaats reactie