Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lakie »

Stvv_eng schreef: 09 jan 2020, 17:35
lakie schreef: 09 jan 2020, 17:28
Stvv_eng schreef: 09 jan 2020, 17:09
lakie schreef: 09 jan 2020, 16:58
Stvv_eng schreef: 09 jan 2020, 16:47

Heb het gevoel dat hier ook altijd enkel het negatieve aan bod komt. Colombatto, Durkin, Sousa, Suzuki en Schmidt zou ik toch geen downgrade noemen. Gaan we nog veel aan verdienen... Zowel sportief als financieel :) Degradatieploeg zijn we niet meer en worden we de komende jaren ook niet meer, maar dat betekent niet dat we dan een PO1 ploeg zijn. We zijn een ploeg die de komende jaren steeds tussen de plekken 7-12 gaat schommelen.
Zijn Durkin en Sousa dan gekocht?
Of zijn er intenties om ze te kopen?
Beide gehuurd, over Sousa weet ik niet veel, maar als er geen aankoopoptie is, zal hem halen bij de intussen 2e klasser van Denemarken niet moeilijk worden. Durkin had ik zelf nog aangekondigd voor Stvv, als ik het me goed herinner zei zijn manager wel iets dat een officiële overstap mogelijk was. Ik ben nog wel in contact met hem, maar heb het hem nooit expliciet gevraagd.
Dan moet je ze wel eerst aankopen voor ze iets opbrengen?
En er zijn momenteel nog geen tekenen dat ze dat van plan zijn.
Je gaat geen speler huren met een aankoopoptie om hem vervolgens niet te kopen als hij presteert. Zeker niet wanneer je weet dat het doel van DMM is om jonge spelers beter te maken. Trainer wilt agressieve groep van jonge spelers met veel druk. Ik denk dat de twee profielen die daar het best in passen een Colombatto en Durkin zijn
Volledig akkoord.
Maar vindt men bij STVV de prestaties voldoende om de eventuele transfersom te rechtvaardigen?
Ik weet het niet... Ik weet niet hoe men Durkin inschat EN ik weet niet wat de transfersom is natuurlijk.

Maar als beide blijven evolueren mogen ze van mij allebei de toekomst worden op het middenveld voor de verdediging.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

Ik kan eventueel de manager van Durkin vragen, wat de aankoopprijs nu precies is. Ik laat nog wel iets weten wanneer ik het exacte bedrag heb bemachtigd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 09 jan 2020, 16:47
Jan Bulder schreef: 09 jan 2020, 16:35 Ik kan begrijpen dat mensen het niet voor Botaka hebben. Is intrinsiek nochtans wel een van onze betere voetballers, die jammer genoeg niet altijd even efficiënt is. Maar, iemand haalde het hier onlangs al aan: als hij al eens een zeldzame keer op de bank zit en in de loop van de wedstrijd invalt, dan zie je wel meteen het verschil in positieve zin.

Toch ook maar zien dat je eind dit seizoen niet met een echte toekomstige degradatieploeg achterblijft. We zijn al jaren aan het verkopen, maar er komt amper iets in de plaats dat dezelfde degelijkheid toont als de voorgangers. Dit seizoen was al een downgrade tov vorig seizoen, door een falend transferbeleid. Nog één zulke downgrade en je bent er volgend seizoen heel dichtbij. Met het vertrek van Boli zijn we alweer een stap dichter richting dat scenario opgeschoven.
Heb het gevoel dat hier ook altijd enkel het negatieve aan bod komt. Colombatto, Durkin, Sousa, Suzuki en Schmidt zou ik toch geen downgrade noemen. Gaan we nog veel aan verdienen... Zowel sportief als financieel :) Degradatieploeg zijn we niet meer en worden we de komende jaren ook niet meer, maar dat betekent niet dat we dan een PO1 ploeg zijn. We zijn een ploeg die de komende jaren steeds tussen de plekken 7-12 gaat schommelen.
Het gaat mij niet over op welk individu een meerwaarde gecreëerd kan worden. Ik heb heel duidelijk gezegd dat, als ge niet oppast, er volgend seizoen geen ploeg meer op het veld staat. Wat mij betreft, was/is dat dit seizoen zelfs al veel te vaak het te geval geweest.

Ik heb het dan over een as in uw ploeg met spelers die een ploeg dragen. Niet morgen, of misschien overmorgen, maar vandaag. Dragen, en niet gewoon regelmatig laten zien dat er iets inzit. Colombatto is wat mij betreft nog geen dragende speler. Ook Suzuki is dat niet. Sousa en Durkin zijn dat al helemaal niet.

Bijna al die dragende spelers zijn ondertussen ofwel vertrokken, ofwel sukkelen ze al maanden van de ene kwaal in de andere.

Ik zeg u dat als ge geen dragende spelers in de as van uw ploeg gaat bijhalen, dat het volgend seizoen heel link kan worden.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Mikman »

Bij Durkin is er destijds ( niet door de club, die doen dat nooit ) gecommuniceerd dat de huurprijs 250.000€ bedroeg, en de aankoopoptie 2,5 miljoen €.

Wat uitgaande transfers ( Botaka en co ) betreft: natuurlijk wordt de kern zo weer verder afgeroomd, maar als je er een prijs voor krijgt die ver boven zijn intrinsieke waarde ligt, dan moet je in het belang van de club gewoon verkopen. Als je niet meer durft te verkopen omdat je bang bent dat de inkomende transfers gaan mislukken, dan is er iets fundamenteel verkeerd in je sportief beleid ( wat mogelijk ook wel effectief het geval is ). Dus dat mag eigenlijk niet meespelen, angst is een slechte raadgever. Wanneer je voor Botaka een transferprijs is de regio Boli-De Norre krijgt ( niet ondenkbaar aangezien hij in de zomer nog verlengde ) dan mag je niet twijfelen. Boli is er 26, Botaka straks 27, dan zit er ook niet veel rek meer op de transferprijs de komende jaren. Maar een Sankhon zou ik wel altijd houden, omdat er bij hem wel nog progressie mogelijk is, tenzij iemand Tomiyashu-bedragen op tafel wil leggen.

Ook nog betreffende Botaka: in de 4-4-2 met ruit die Kostic wil spelen, is er eigenlijk geen plaats voor hem. Hij werd wel uitgeprobeerd op de 10 ( en blijkbaar nog niet zo slecht ) maar het is toch ook niet de man van het overzicht en de splijtende pass. Dus als je van systeem veranderd en je kan iemand die niet in het systeem zou passen en als kapitein toch iets moeilijker opzij te schuiven is verkopen, dan is dat nog mooi meegenomen.
Uiteindelijk was Botaka vorig seizoen in het PO1-waardig elftal toch al te vaak de zwakke schakel en als je ooit de ambitie hebt om PO1 te halen, moet je toch op spelers gaan mikken die nog wat meer kunnen brengen dan hem.

Op zich zijn er na een eventueel vertrek van Botaka nog wel genoeg leidersfiguren in de groep, alleen zijn die momenteel allemaal geblesseerd ( Teixeira, Garcia, De Petter, Steppe ).

Als je deze winter nog fors kan cashen en loonruimte vrijmaken, dan heeft Tateishi geen excuus om tegen eind juli een valabel elftal op de been te brengen. Misschien dat je tegen dan nog 1 of 2 spelers moet aantrekken, maar geen halve ploeg meer zoals vorige zomer.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Krisaias »

Dreke schreef: 09 jan 2020, 15:09
stvvilvoorde schreef: 09 jan 2020, 13:01 De hier eerder geciteerde Knowledge Musona (RSCA) test momenteel bij AS Eupen.
Krisaias schreef: 04 jan 2020, 09:04 Volgens Voetbalprimeur heeft Mamelodi Sundowns zich gemeld voor Musona ... die moogt ge dus al van het lijstje schrappen
Krisaias, don't you ever ever ever ever take zo een baggersites voor waarheid again. Beloofd? :-)
OK. Deal.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jones »

Wanneer was die match tegen de Spaanse spelers zonder contract ?
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 09 jan 2020, 20:28 Wanneer was die match tegen de Spaanse spelers zonder contract ?
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/k ... -tegen-afe
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lindoke »

Mikman schreef: 09 jan 2020, 18:30 Bij Durkin is er destijds ( niet door de club, die doen dat nooit ) gecommuniceerd dat de huurprijs 250.000€ bedroeg, en de aankoopoptie 2,5 miljoen €.

Wat uitgaande transfers ( Botaka en co ) betreft: natuurlijk wordt de kern zo weer verder afgeroomd, maar als je er een prijs voor krijgt die ver boven zijn intrinsieke waarde ligt, dan moet je in het belang van de club gewoon verkopen. Als je niet meer durft te verkopen omdat je bang bent dat de inkomende transfers gaan mislukken, dan is er iets fundamenteel verkeerd in je sportief beleid ( wat mogelijk ook wel effectief het geval is ). Dus dat mag eigenlijk niet meespelen, angst is een slechte raadgever. Wanneer je voor Botaka een transferprijs is de regio Boli-De Norre krijgt ( niet ondenkbaar aangezien hij in de zomer nog verlengde ) dan mag je niet twijfelen. Boli is er 26, Botaka straks 27, dan zit er ook niet veel rek meer op de transferprijs de komende jaren. Maar een Sankhon zou ik wel altijd houden, omdat er bij hem wel nog progressie mogelijk is, tenzij iemand Tomiyashu-bedragen op tafel wil leggen.

Ook nog betreffende Botaka: in de 4-4-2 met ruit die Kostic wil spelen, is er eigenlijk geen plaats voor hem. Hij werd wel uitgeprobeerd op de 10 ( en blijkbaar nog niet zo slecht ) maar het is toch ook niet de man van het overzicht en de splijtende pass. Dus als je van systeem veranderd en je kan iemand die niet in het systeem zou passen en als kapitein toch iets moeilijker opzij te schuiven is verkopen, dan is dat nog mooi meegenomen.
Uiteindelijk was Botaka vorig seizoen in het PO1-waardig elftal toch al te vaak de zwakke schakel en als je ooit de ambitie hebt om PO1 te halen, moet je toch op spelers gaan mikken die nog wat meer kunnen brengen dan hem.

Op zich zijn er na een eventueel vertrek van Botaka nog wel genoeg leidersfiguren in de groep, alleen zijn die momenteel allemaal geblesseerd ( Teixeira, Garcia, De Petter, Steppe ).

Als je deze winter nog fors kan cashen en loonruimte vrijmaken, dan heeft Tateishi geen excuus om tegen eind juli een valabel elftal op de been te brengen. Misschien dat je tegen dan nog 1 of 2 spelers moet aantrekken, maar geen halve ploeg meer zoals vorige zomer.
Wat betreft die nummer 10 positie heeft Lee - voor wat ik ervan gezien heb - volgens mij de kwaliteiten om op die positie te spelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

Lee zal zeker kwaliteiten hebben om op de 10 te spelen maar hij zal dat moeten waarmaken en wel met onmiddelijke ingang, zijn voorbereiding heeft lang genoeg geduurd.
Wat betreft wedstrijdintensiteit loopt hij achter, wat ook kan gezegd worden natuurlijk van alle spelers die niet of nauwelijks aan de bak zijn gekomen.
Ik wil hier het Brys verhaal weer niet opvissen, dat is een eindeloze discussie en dat tijdperk ligt achter de rug.
Maar we zullen zien hoe de nieuwe trainersstaf onder leiding van Muscat de spelers individueel kan omscholen naar een disciplinaire teamgeest.
Volgens de media zou Konate wel een positiieve beoordeling gekregen hebben waar ik wel tevreden mee ben, want in dat opzicht kan je het verdedigende compartiment van het team versterken want dat was toch wel de kwetsbaarste onderdeel in je elftal.
Bovendien heb je dan naast versterking Bushiri een versterking bij zonder een transfer te moeten doen.
Of dat genoeg zal zijn om Kortrijk te bekampen zal moeten blijken maar heb toch al meer vertrouwen in een goede afloop dan voor de stage.
darion
Berichten: 1509
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door darion »

Boli weg, en wie gaat er nu nog doelpunten maken?
Enkel Suzuki?
Zonder goals geen punten
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Yuya Kubo (AA Gent) trekt naar Cincinatti in de MLS.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

Ja Darion, Boli was belangrijk voor ons alhoewel ik persoonlijk hem beter vond spelen vorig seizoen.
De trainerstaf en Pinto hebben de taak om ervoor te zorgen dat er leemtes worden ingevuld met dadelijk rendeerbare spelers wat in mijn ogen niet haalbaar is tenzij je echt een naald in een hooiberg vind.
Boli is weg, je hebt er nog een smak geld voor gekregen (meer als Bezus) en je hebt opties en tijd om uit te kijken naar spelers die actief zijn, gezond zijn en niet fin de carriere
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jones »

Ik begrijp de Japanners niet. Kubo kent de competitie en bewees zijn kwaliteit en ze laten hem onder hun vingers glippen. Hij was iemand die we konden gebruiken op zijn positie.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Het wordt ook afwachten naar de nieuwe tactische opstelling en speelwijze.

Nu je anders gaat spelen kan het immers zijn dat andere spelers in stelling gebracht gaan worden zoals een Suzuki die dodelijk is in de 16.

Op de vorige manier had je iemand als Boli nodig die het balletje bijhield tot iedereen aangesloten was, omdat er ongelooflijk veel volk mee naar achter trok en een counter onbestaande was.

Ik denk dat men ten vroegste maandag, wanneer de technische staf (en Muscat) de kern onder de loep hebben kunnen nemen en ten laatste na Kortrijk verder doorgewerkt zal worden op een naam of 2.
In het beste geval zit er tegen Kortrijk een nieuwe naam in de tribune.

Heeft trouwens iemand horen waaien wat er nu met Buya en Koike staat te gebeuren?
Worden zij verkocht of wil de technische staf ze eerst nog aan het werk zien?

@ Jones: kon je ook zeggen van Toyokawa die uiteindelijk naar Osaka trok.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Jones schreef: 10 jan 2020, 13:42 Ik begrijp de Japanners niet. Kubo kent de competitie en bewees zijn kwaliteit en ze laten hem onder hun vingers glippen. Hij was iemand die we konden gebruiken op zijn positie.
Was vorig jaar toch hetzelfde met Morioka.
Was ook de perfecte vervanger voor Bezus geweest.
Plaats reactie