Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 09:19 Ik kan er enkel niet tegen als men voortdurend de meest onrealistische dingen verwacht en eenmaal die spelers niet aankomen loopt te klagen dat het bestuur op niks trekt.
Dat is hier wel vaker een probleem hoor. Er zijn hier maar een aantal personen die dat niet doen.
Gevoelens en frustraties.

En dan die "flauwe grappen" over de naald en de pop en bijv verkeerspaaltjes en een tankstation....

Alsof dat enig punt zou maken.
Want ondanks dat alles is de man in kwestie topschutter én gouden schoen van Zweden.

Maar behoedt u, want ge hebt het aangedurfd om te reageren op enrique, die toch al 40 of wat jaren naar STVV gaat kijken en die zich NU afvraagt welke ploeg je volgend seizoen gaat hebben en zich in de beginjaren van die 40 jaar nooit afvroeg of men überhaupt nog zou kunnen spelen het jaar erop.

Het is raar, jij bent de enige die inside transfer-, en contractnieuws weet te vertellen, maar vanaf het moment dat uw, mmm, "mening over het bestuur en forumreacties" duidelijk wordt krijg je reacties zoals enrique voorgeschoteld...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 10:47
Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 09:19 Ik kan er enkel niet tegen als men voortdurend de meest onrealistische dingen verwacht en eenmaal die spelers niet aankomen loopt te klagen dat het bestuur op niks trekt.
Dat is hier wel vaker een probleem hoor. Er zijn hier maar een aantal personen die dat niet doen.
Gevoelens en frustraties.

En dan die "flauwe grappen" over de naald en de pop en bijv verkeerspaaltjes en een tankstation....

Alsof dat enig punt zou maken.
Want ondanks dat alles is de man in kwestie topschutter én gouden schoen van Zweden.

Maar behoedt u, want ge hebt het aangedurfd om te reageren op enrique, die toch al 40 of wat jaren naar STVV gaat kijken en die zich NU afvraagt welke ploeg je volgend seizoen gaat hebben en zich in de beginjaren van die 40 jaar nooit afvroeg of men überhaupt nog zou kunnen spelen het jaar erop.

Het is raar, jij bent de enige die inside transfer-, en contractnieuws weet te vertellen, maar vanaf het moment dat uw, mmm, "mening over het bestuur en forumreacties" duidelijk wordt krijg je reacties zoals enrique voorgeschoteld...
Ik viseer hier niemand persoonlijk, en als je mij kritiek geeft moet je er zelf ook tegen kunnen. Het valt mij enkel op dat volgens het Forum het nooit goed genoeg kan gaan. Als 40 jarig supporter moet je toch ook door hebben dat wij als ploeg die voortdurend tussen degradatie en promotie inzat, we nu grote stappen hebben gezet?

Ik heb het idee dat het grootste probleem hier op het forum is tussen mensen die opgegroeid zijn met het moderne voetbal en de dan wat oudere supporters die altijd neigen naar de Nostalgie. Voetbal is veranderd, er zijn niet meer zoveel goeie Belgen en als die er al zijn zitten ze in de topploegen de banken op te warmen.

Als je een Buya loopt uit te lachen met dingen als voodoo, is ook heel zwak. Meer dan de helft van de mensheid gelooft in iets wat nog niet bewezen is dat bestaat. Als Buya zo zot is van zn voodoo laat hem toch. Maarja dan begint het onderwerp al meer richting religie en discriminatie te gaan, wat hier niet thuishoort.

En ja klopt ik weet het een en ander over transfers, maar de reden dat ik het loop te vertellen is niet omdat ik er iets mee verdien, maar om de supporters enige vormvan communicatie te geven die niet vanuit het bestuur komt. Ik zal dit ook blijven doen zolang ik denk dat dat nodig is en hoef daar zeker geen waardering voor. Ik spreek dagelijks via insta dan met verschillende type supporters. Ik merk ook wel dat de info die ik af en toe post of mijn visie hen ook echt boeit. Ik ben zeker niet de grootste voetbalkenner van het heelal, maar ik ben wel iemand die het emotionele aan de kant kan schuiven en realistisch kan nadenken. Als je van begins af aan met haat naar Jappaners zit, dan ga je nooit iets goed vinden wat ze doen. Dat is nu eenmaal zo.

Al bij al, ik ben hier weer tot het einde van de maand en dan zal de volgende keer weer ergens in Juli zijn. Even voor Enrique, als je commentaar geeft, krijg je het terug. Meningen verschillen en een volwassen man kan daar mee omgaan. Ik ga hier ook niet discussies ontlopen als het hele forum tegen mij is. Intenties zijn van beide kanten goed, maar de weg ernaar toe is anders...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Bon, iemand nog transfernieuws? :?
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door pat@ »

Jacques schreef: 12 jan 2020, 11:26 Bon, iemand nog transfernieuws? :?
Naar het schijnt zouden ze bezig zijn om de topschutter van de Zweedse competitie binnen te halen. Hij zou zo een 8 miljoen moeten kosten. Als ze dat realiseren is het de grootste transfer in de geschiedenis.
Ik denk dat de kern dan compleet is, buiten nog een paar uitgaande transfers.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

pat@ schreef: 12 jan 2020, 11:47
Jacques schreef: 12 jan 2020, 11:26 Bon, iemand nog transfernieuws? :?
Naar het schijnt zouden ze bezig zijn om de topschutter van de Zweedse competitie binnen te halen. Hij zou zo een 8 miljoen moeten kosten. Als ze dat realiseren is het de grootste transfer in de geschiedenis.
Ik denk dat de kern dan compleet is, buiten nog een paar uitgaande transfers.
Serieus transfernieuws he :mrgreen:
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door enrique »

Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

enrique schreef: 12 jan 2020, 12:29 Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Ik blijf het zeggen, is niks persoonlijk. Groeten
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door STVV-fan »

Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 12:40
enrique schreef: 12 jan 2020, 12:29 Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Ik blijf het zeggen, is niks persoonlijk. Groeten
Laat lopen kameraad, heeft geen nut.

Een mengsel van nostalgische gevoelens en frustraties dat zich uit in een quasi "high horse" gevoel.
Lastig omdat je het niet met hem eens bent en het object van zijn frustraties verdedigd.
Boos omdat hij donders goed beseft dat de oude tijden dood en begraven zijn.

Zoals het hip, jong volk tegenwoordig zou zeggen: "Ok boomer....".

Ik zeg het niet vaak, maar Truineer had een mooi artikel die de gevoelens van die mensen uit: https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... wijse-kijk

De reacties zijn in die optiek te begrijpen.
Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).

Het is een mooi stuk uit eigen pen, maar toont de tegenstrijdigheden in de beweringen van de mensen die het ancien STVV in de modder hebben zien dabben.

Maar vooralsnog het beste aan enrique en zijn geestesgenoten!
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 12 jan 2020, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door metser »

Ik lees dagelijks het forum maar post zelf weinig. Ik betreur dat sommigen het nodig vinden om eng, die hier soms duidelijke info post, af te breken! Voor alle duidelijkheid, ik ben voorstander van de posts van eng omwille van de duidelijkheid, zeer dikwijls gefundeerd op gegevens en logisch denken! Het andere, dat sommigen hier posten is goed voor de riool! :blauw: :geel:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jan Bulder »

STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 13:13
Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 12:40
enrique schreef: 12 jan 2020, 12:29 Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Ik blijf het zeggen, is niks persoonlijk. Groeten
Laat lopen kameraad, heeft geen nut.

Een mengsel van nostalgische gevoelens en frustraties dat zich uit in een quasi "high horse" gevoel.
Lastig omdat je het niet met hem eens bent en het object van zijn frustraties verdedigd.
Boos omdat hij donders goed beseft dat de oude tijden dood en begraven zijn.

Zoals het hip, jong volk tegenwoordig zou zeggen: "Ok boomer....".

Ik zeg het niet vaak, maar Truineer had een mooi artikel die de gevoelens van die mensen uit: https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... wijse-kijk

De reacties zijn in die optiek te begrijpen.
Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).

Het is een mooi stuk uit eigen pen, maar toont de tegenstrijdigheden in de beweringen van de mensen die het ancien STVV in de modder hebben zien dabben.

Maar vooralsnog het beste aan enrique en zijn geestesgenoten!
In Mechelen hebben ze nochtans ook TV. Maar daar hebben ze bijvoorbeeld een verhaal dat de mensen letterlijk en figuurlijk aan de club bindt. En ondertussen ook resultaten, met kern die erg Belgisch oogt. Geen 25 exoten waarvan er 23 niet presteren.

Nee, het ligt niet aan de TV. Die was er 5 jaar geleden ook, en toen zaten de tribunes een pak voller.

Het ligt aan geloofwaardigheid. Die is totaal verdwenen onder RD. En ja, ik weet dat DMM ondertussen een pak schulden heeft weggewerkt, maar dat is iets wat 95% van de mensen niet zien. Wat de mensen zien, is dat elke zomer en winter de beste spelers vertrekken, en dat dat telkens een rechtstreekse invloed heeft op de sportieve resultaten, wegens vervangers die over het algemeen onvoldoende zijn.

Geloofwaardigheid, dat is hier het dikste probleem. En communicatie. Je kan hier 2 jaar geleden niet aankomen en verkondigen dat je binnen 3 jaar PO1 wil spelen, om dan tijdens de eerste de beste wintermercato twee van uw betere spelers te laten gaan in volle PO1-strijd, zonder deftige vervangers. Niet na alles wat RD de mensen al gelapt heeft. De mensen hebben er hun buik van vol.

Ondertussen voel je ook al aan zowat elk interview dat dat PO1-plan binnen 3 jaar stilletjes afgevoerd is. Geloofwaardigheid dus. En communicatie. En een band met de mensen smeden, ipv sushi en videogames te promoten. Daar heeft de Truienaar lak aan. Op zakelijk en sportieve leidinggevende functies de beste Haspengouwers aan u binden, ipv Japanners, halve Brazilianen en Australiers.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 12 jan 2020, 14:30
STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 13:13
Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 12:40
enrique schreef: 12 jan 2020, 12:29 Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Ik blijf het zeggen, is niks persoonlijk. Groeten
Laat lopen kameraad, heeft geen nut.

Een mengsel van nostalgische gevoelens en frustraties dat zich uit in een quasi "high horse" gevoel.
Lastig omdat je het niet met hem eens bent en het object van zijn frustraties verdedigd.
Boos omdat hij donders goed beseft dat de oude tijden dood en begraven zijn.

Zoals het hip, jong volk tegenwoordig zou zeggen: "Ok boomer....".

Ik zeg het niet vaak, maar Truineer had een mooi artikel die de gevoelens van die mensen uit: https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... wijse-kijk

De reacties zijn in die optiek te begrijpen.
Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).

Het is een mooi stuk uit eigen pen, maar toont de tegenstrijdigheden in de beweringen van de mensen die het ancien STVV in de modder hebben zien dabben.

Maar vooralsnog het beste aan enrique en zijn geestesgenoten!
In Mechelen hebben ze nochtans ook TV. Maar daar hebben ze bijvoorbeeld een verhaal dat de mensen letterlijk en figuurlijk aan de club bindt. En ondertussen ook resultaten, met kern die erg Belgisch oogt. Geen 25 exoten waarvan er 23 niet presteren.

Nee, het ligt niet aan de TV. Die was er 5 jaar geleden ook, en toen zaten de tribunes een pak voller.

Het ligt aan geloofwaardigheid. Die is totaal verdwenen onder RD. En ja, ik weet dat DMM ondertussen een pak schulden heeft weggewerkt, maar dat is iets wat 95% van de mensen niet zien. Wat de mensen zien, is dat elke zomer en winter de beste spelers vertrekken, en dat dat telkens een rechtstreekse invloed heeft op de sportieve resultaten, wegens vervangers die over het algemeen onvoldoende zijn.

Geloofwaardigheid, dat is hier het dikste probleem. En communicatie. Je kan hier 2 jaar geleden niet aankomen en verkondigen dat je binnen 3 jaar PO1 wil spelen, om dan tijdens de eerste de beste wintermercato twee van uw betere spelers te laten gaan in volle PO1-strijd, zonder deftige vervangers. Niet na alles wat RD de mensen al gelapt heeft. De mensen hebben er hun buik van vol.

Ondertussen voel je ook al aan zowat elk interview dat dat PO1-plan binnen 3 jaar stilletjes afgevoerd is. Geloofwaardigheid dus. En communicatie. En een band met de mensen smeden, ipv sushi en videogames te promoten. Daar heeft de Truienaar lak aan. Op zakelijk en sportieve leidinggevende functies de beste Haspengouwers aan u binden, ipv Japanners, halve Brazilianen en Australiers.
Dit kan ik dan wel aanvaarden en begrijpen. Al moet je ook het dalen van de supportersaantalen wijten aan het succes van de smurfen en Mechelen is mss 2-3 keer groter dan Sint-Truiden.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 14:59
Jan Bulder schreef: 12 jan 2020, 14:30
STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 13:13
Stvv_eng schreef: 12 jan 2020, 12:40
enrique schreef: 12 jan 2020, 12:29 Ik heb gereageerd op de reactie van stvv_eng op Sinttruin
Maar maak u geen zorgen
Ge moogt mij uitmaken zoveel ge wilt
Als ge hier 2 posten neerschrijft, kennen ze u persoonlijk
Ik zit vanaf nu ver van hier
Dus, te ver van mijn bed dit
Veel geluk en plezier iedereen
Zelfs stvv-fan en stvv_eng
De groeten
Ik blijf het zeggen, is niks persoonlijk. Groeten
Laat lopen kameraad, heeft geen nut.

Een mengsel van nostalgische gevoelens en frustraties dat zich uit in een quasi "high horse" gevoel.
Lastig omdat je het niet met hem eens bent en het object van zijn frustraties verdedigd.
Boos omdat hij donders goed beseft dat de oude tijden dood en begraven zijn.

Zoals het hip, jong volk tegenwoordig zou zeggen: "Ok boomer....".

Ik zeg het niet vaak, maar Truineer had een mooi artikel die de gevoelens van die mensen uit: https://www.truineer.be/nl/sint-truiden ... wijse-kijk

De reacties zijn in die optiek te begrijpen.
Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).

Het is een mooi stuk uit eigen pen, maar toont de tegenstrijdigheden in de beweringen van de mensen die het ancien STVV in de modder hebben zien dabben.

Maar vooralsnog het beste aan enrique en zijn geestesgenoten!
In Mechelen hebben ze nochtans ook TV. Maar daar hebben ze bijvoorbeeld een verhaal dat de mensen letterlijk en figuurlijk aan de club bindt. En ondertussen ook resultaten, met kern die erg Belgisch oogt. Geen 25 exoten waarvan er 23 niet presteren.

Nee, het ligt niet aan de TV. Die was er 5 jaar geleden ook, en toen zaten de tribunes een pak voller.

Het ligt aan geloofwaardigheid. Die is totaal verdwenen onder RD. En ja, ik weet dat DMM ondertussen een pak schulden heeft weggewerkt, maar dat is iets wat 95% van de mensen niet zien. Wat de mensen zien, is dat elke zomer en winter de beste spelers vertrekken, en dat dat telkens een rechtstreekse invloed heeft op de sportieve resultaten, wegens vervangers die over het algemeen onvoldoende zijn.

Geloofwaardigheid, dat is hier het dikste probleem. En communicatie. Je kan hier 2 jaar geleden niet aankomen en verkondigen dat je binnen 3 jaar PO1 wil spelen, om dan tijdens de eerste de beste wintermercato twee van uw betere spelers te laten gaan in volle PO1-strijd, zonder deftige vervangers. Niet na alles wat RD de mensen al gelapt heeft. De mensen hebben er hun buik van vol.

Ondertussen voel je ook al aan zowat elk interview dat dat PO1-plan binnen 3 jaar stilletjes afgevoerd is. Geloofwaardigheid dus. En communicatie. En een band met de mensen smeden, ipv sushi en videogames te promoten. Daar heeft de Truienaar lak aan. Op zakelijk en sportieve leidinggevende functies de beste Haspengouwers aan u binden, ipv Japanners, halve Brazilianen en Australiers.
Dit kan ik dan wel aanvaarden en begrijpen. Al moet je ook het dalen van de supportersaantalen wijten aan het succes van de smurfen en Mechelen is mss 2-3 keer groter dan Sint-Truiden.
Sorry maar het heeft niets met de grote van de stad te maken. In Mechelen toeschouwersaantalen op een paar jaar tijd maal 2, hier gedeeld door 2. Dat heeft dus helemaal niks met potentieel te maken.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 13:13 Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).
Vandaag de dag hebben mensen veel meer keuzes dan pakweg 40 jaar geleden. Toen bleven de meeste mensen in hun eigen regio, terwijl de wereld nu precies een dorp is geworden. TV is steeds belangrijker geworden en nu zijn er veel BV's, zo ook in het voetbal. Als er nu plots geen voetbal meer zou uitgezonden worden op tv, dan denk ik eerder dat de toeschouwersaantallen gigantisch zouden dalen. Het bekervoetbal komt zeer weinig aan bod op TV en er komt bijna geen kat naar kijken. Mensen zijn ook niet meer honkvast, meer en meer samengestelde gezinnen duiken op. Je hebt ook meer en meer neutrale voetballiefhebbers, die niet meer verknocht zijn aan één club.
Dan heb je de bereikbaarheid van de stadions, parkeerproblemen, geweld, vele controles waarbij je je soms een crimineel voelt, de prijs, ...

Naast voetbal hebben mensen ook meer en meer vertier. En wat het voetbal betreft zijn mensen ook nog eens veeleisender geworden. Ze willen dat hun club het goed doet en er alles aan doet om hun positie te verbeteren. Mensen willen na zoveel jaren wel eens dat hun club een prijs pakt.
Van STVV kun je dat niet jaarlijks verwachten uiteraard. Een goede scouting en goede contacten zijn in het huidige voetbal van cruciaal belang.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door BoemBoem »

voetballiefhebber schreef: 12 jan 2020, 15:32
STVV-fan schreef: 12 jan 2020, 13:13 Opvallend is de duidelijke tegenspraak die blijkt uit dat artikel en reacties hier: de mensen komen enkel terug met successen en overwinningen, maar 40 jaar terug had je geen successen, verre van, maar toch zat het stadion stampedig vol. Pikant detail, de tv was nog geen "common good". Maar oh nee, je mag het niet op de tv steken. Om ergens in de laatste alinea te eindigen met: tja, ik weet ook niet hoe de mensen echt gaan terugkomen (want hij herinnerde zich uiteraard de campagne onder De Roeck en Brys, toen we net niet PO I haalden, maar praktisch wel een volledig seizoen bovenaan meedraaiden).
Vandaag de dag hebben mensen veel meer keuzes dan pakweg 40 jaar geleden. Toen bleven de meeste mensen in hun eigen regio, terwijl de wereld nu precies een dorp is geworden. TV is steeds belangrijker geworden en nu zijn er veel BV's, zo ook in het voetbal. Als er nu plots geen voetbal meer zou uitgezonden worden op tv, dan denk ik eerder dat de toeschouwersaantallen gigantisch zouden dalen. Het bekervoetbal komt zeer weinig aan bod op TV en er komt bijna geen kat naar kijken. Mensen zijn ook niet meer honkvast, meer en meer samengestelde gezinnen duiken op. Je hebt ook meer en meer neutrale voetballiefhebbers, die niet meer verknocht zijn aan één club.
Dan heb je de bereikbaarheid van de stadions, parkeerproblemen, geweld, vele controles waarbij je je soms een crimineel voelt, de prijs, ...

Naast voetbal hebben mensen ook meer en meer vertier. En wat het voetbal betreft zijn mensen ook nog eens veeleisender geworden. Ze willen dat hun club het goed doet en er alles aan doet om hun positie te verbeteren. Mensen willen na zoveel jaren wel eens dat hun club een prijs pakt.
Van STVV kun je dat niet jaarlijks verwachten uiteraard. Een goede scouting en goede contacten zijn in het huidige voetbal van cruciaal belang.
Het is ook gewoon een vicieuze cirkel waar je inzit..
Het afhaken van de supporters heeft - tig redenen, waarbij iedere supporter zijn eigen reden heeft..
Ik persoonlijk vind het helemaal niet meer leuk op staaien.. Het is onpersoonlijk, kil, geforceerd,...
Alsof je naar een beloftenmatch zit te kijken..

Nee, ik denk niet dat er nog snel een oplossing inzit.. Want vorig jaar was het voetbal goed en de resultaten ook, en er zat ook geen man meer in de tribunes..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

Gisteren naar een verjaardagsfeestje geweest en mensen tegen gekomen die ik al heel lang niet meer gezien had.
Natuurlijk gaat het gesprek na een tijdje over naar het onvermijdelijke nl voetbal.
Stvv dan, wel er gaat van die bende buiten mezelf dan niemand meer en dat waren allemaal vaste supporters he!!!!
Het heeft niks te maken met resultaten maar wel met de voeling met de club.
Jammer heel jammer.
Hoe krijgen we die mensen allemaal terug naar Stayen?
Een echte grasmat
Meer Belgen in de selectie
Meer sfeer en beleving in het stadion niet alleen op Noord
Supportersavonden met spelers als gast
Ik ga al meer dan 50 jaar naar Stayen en herinner me een wedstrijd tegen Standard , dat was in die periode de ploeg die ook kampioen werd verschillende jaren na mekaar, het Petit tijdperk nog.
We moesten schoorvoetend een plaatsje zien te bemachtigen,door het tunneltje onder de oosttribune, en dan vechten voor een plaatsje tegen de betonnen platen.
De mensen kropen in de lichtmasten om toch maar hun geelblauwe helden aan te moedigen.
Het stadion zat niet vol maar bomvol.
Enfin het heeft inderdaad niks te maken met de grote van de stad, er kwamen ook mensen van Waremme, Hannut, Bilzen, Voeren etc.
Stvv was gewoon hot en nu is het inderdaad kil.
Maar het is mogelijk dat het binnen afzienbare tijd weer vol loopt; in deze tijden vereenzelvigen mensen zich bij suces.
Ik geloof nog in het project van de Japanners, voetbal is ook internationaal geworden, wie wil niet naar de Argentijn Messi of de Portugees Ronaldo, de Braziliaan Fermino, de Uruguyaan Sanchez en ga zo maar door gaan kijken.
Ik heb hoop in Stvv en zolang we die hebben zo klein we op dit moment ook maar zijn, de geschiedenis herhaalt zich en heel Sint-Truiden loopt weer rond met een geel blauwe uitrusting.
Plaats reactie